Hirvas, voisitko ystävällisesti kertoa ,miten sinut vapautettiin

synnistä?

##Ne, jotka on vapautettu synnistä, he ovat vanhurskauden palvelijoita Hengessä. Olemme siis vapautetut laista, koska emme elä synnissä.##

22

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *_*Raamattu

palstalla synnitön. Onhan noita!

• hirvas

todistaa näin:

1.Joh.1:7-10

7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 JOS ME TUNNUSTAMME SYNTIMME, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1. Joh. 3:9
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 5:18
      Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

Ap. t. 10:43
      Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

Room. 8:33
      Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Minä uskon mitä Jumala on luvannut ihmiselle uskon kautta Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen. Tämä on kaikille mahdollista, jolla on puhdas sydän Jumalan edessä. Se edellyttää sitä, että on tehtävä parannus, tunnustettava kaikki synnit, pyydettävä anteeksi lähimmäisiltään ja otettava vastaan kaste.
      Kun Jumala antaa lahjanaan Pyhän Hengen, ette ole enää itsenne omat, vaan Henki opettaa ja ohjaa, ja olette uusi luomus Jumalassa Hengen kautta. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, ja vaikka tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä Jeesus Kristus.
      Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi.

Muistakaa mitä teki Jeesus tavatessaan aviorikoksesta syytetyn naisen?

• ML213.

Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi.
        ------
        Tuo edellä on totta ja koko viestisi, mutta on hyvä ymmärtää valvomisen merkitys."Valvo itseäsi ja opetustasi jne..." tai "Koetelkaa itseänne oletteko uskossa, tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Elle, niin ette kestä koetusta."

Ymmärrän, miten terve valvopminen ei ole sairaakoista itsensä' tutkiskelua tms, vaan esim. luontaista oman käyttäytymisensä/puheidensa arvioimista vaikeissa tilanteissa. Siis onko se Kristuksen mielen mukaista.

Uskon, miten ihminen voi ohajutua , jopa pois uskosta, mutta tämä tapahtuu tietoisella tasolla.Siis ihminen ei vahingossa tietämättään luovu uskosta.Uskosta luopuminen lienee samanlainen tilanne kuin pelastuksen vastaan ottaminen.

• ML213

-----

Toit muuten mielenkiintoisen jakeen esille.

• hirvas
        ML213 kirjoitti:

-----

Toit muuten mielenkiintoisen jakeen esille.

minulle eräänä aamuna jo vuosia sitten. Kun tiedämme miten fariseukset ja kirjanoppineet suhtautuivat muihin ihmisiin ja Jeesukseen, niin on riemulla kiitettävä Jumalaa aina noista sanoista.

Vaikka itsensä ylentäneet ja omavanhurskaat ihmiset kuinka vainoaisivat, moittisivat, pilkkaisivat, niin tiedämme, että on vain yksi joka lopulta valitsee vanhurskaitten joukon - Jumala itse!

Vaikka itsensä ylentäneet ihmiset pilkkaisivat sinua, sillä ei ole mitään merkitystä, koska olet varma, että vain Jumala vanhurskauttaa.
        Ei sinua voi kukaan syyttää mistään, ja vaikka syyttäisikin, niin sillä ei ole mitään merkitystä.

Jumala näkee jokaisen sydämen, ja siksipä minä elän turvallisena ja luottavaisena, sillä kukaan ihminen ei ota minulta sitä osaa pois, jonka Jeesus on minulle antanut.

• anteeksi, mutta

saan kasvaa Kristuksessa päivä päivältä armosta. Kun pyydän lähimäisiltäni ja Jumalalta anteeksi, niin Hän armahtaa minut jälleen, "sillä itseään kieltää Hän ei saata."

Voin vain buplikaanin tavoin huudahtaa: Herra ole minulle syntiselle armollinen, anna anteeksi kaikki erehdykseni suuren laupeutesi tähden ja pyyhi pois minun rikokseni suuren rakkautesi tähden

"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."

PS: Sinä siis uskot, että raamattu sivun Armik, joka on suurin tuntemani toisten syyttäjä on myöskin synnitön?

• hirvas
        anteeksi, mutta kirjoitti:

saan kasvaa Kristuksessa päivä päivältä armosta. Kun pyydän lähimäisiltäni ja Jumalalta anteeksi, niin Hän armahtaa minut jälleen, "sillä itseään kieltää Hän ei saata."

Voin vain buplikaanin tavoin huudahtaa: Herra ole minulle syntiselle armollinen, anna anteeksi kaikki erehdykseni suuren laupeutesi tähden ja pyyhi pois minun rikokseni suuren rakkautesi tähden

"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."

PS: Sinä siis uskot, että raamattu sivun Armik, joka on suurin tuntemani toisten syyttäjä on myöskin synnitön?

elänyt yli 20 vuotta kasvaen hengellisesti joka päivä. Silloin kun luotamme, että Jumalan Henki opettaa aina meille totuutta, silloin me emme tarvitse kuunnella muita.
        Mikäli on ollut jonkun uskonnon jäsen ja uskonut sen opetuksia, saattaa ensin herätä epäily, onko tämä sisäisen äänen opetus nyt totta? Mutta mitä enemmän tutkit itse sanaa, illalla ennen nukkumista ja aamulla aloitat rukouksella, niin jokainen päivä tuo Jumalan sinua lähemmäksi.

Itsestämme me emme ole mitään, järkemme ei ole mitään, ja me olemme kykenemättömiä mihinkään hyvään ilman Hengen ohjausta. Oma lihamme sotii sitä vastaan.

Muista tämä joka päivä mitä Jeesus sanoi, aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä.

Matt.11:25-30

25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Ihmisten toisille asettamat taakat ovat vierasta iestä, joka meidän ei pidä ottaa harteillemme kannettavaksi. Jeesuksen ies on kevyt ja oikeudenmukainen, ota se, se on kevyt kantaa. Tunnet kuinka sisällesi virtaa ilo ja rauha, niin kävi publikaanillekin.

En minä ota kantaa kenenkään synnittömyyteen, sillä Jumala näkee jokaisen sydämen ja vanhurskauttaa kenellä on puhdas ja nöyrä sydän. Sellainen asia ei ole ihmisten päätettävissä, kuka on vanhurskas ja kuka ei.

• ajatusta tätän
        hirvas kirjoitti:

minulle eräänä aamuna jo vuosia sitten. Kun tiedämme miten fariseukset ja kirjanoppineet suhtautuivat muihin ihmisiin ja Jeesukseen, niin on riemulla kiitettävä Jumalaa aina noista sanoista.

Vaikka itsensä ylentäneet ja omavanhurskaat ihmiset kuinka vainoaisivat, moittisivat, pilkkaisivat, niin tiedämme, että on vain yksi joka lopulta valitsee vanhurskaitten joukon - Jumala itse!

Vaikka itsensä ylentäneet ihmiset pilkkaisivat sinua, sillä ei ole mitään merkitystä, koska olet varma, että vain Jumala vanhurskauttaa.
        Ei sinua voi kukaan syyttää mistään, ja vaikka syyttäisikin, niin sillä ei ole mitään merkitystä.

Jumala näkee jokaisen sydämen, ja siksipä minä elän turvallisena ja luottavaisena, sillä kukaan ihminen ei ota minulta sitä osaa pois, jonka Jeesus on minulle antanut.

Toit mielenkiintoisen ajatuksen itsensä ylentämisestä.

Mitä mieltä olet tästä "ylentämisestä", siinä merkityksessä, että kuinka herkkä laji tämä ylentäminen on. Olkoon ns. armonkansalaisesta kyse, niin voidaanpa sitä ylentämistä tehdä siinäkin tapauksessa, että aletaan leimata vaikka adventisteja fariseuksiksi!

Mitä siihen sanoisit, kun ahtaanportin kautta läpimenneet valitsevat suunnaksi tutkia kirjoituksia, siitä löytävät raamatulliset ohjeet jotka suojaavat synniltä. He siltä kantilta sitten julistavat evankeliumia, niin käydään sitten omaltapuolen arvostuksen hengessä näitä ahtaanportin kautta kulkeneita osoittelemaan fariseushansikkaalla lakihenkiseksi.

Sama vaara se on toisinkin päin, osoitetaan omasta navasta käsin, eli ymmärryksen hetkestä toiset tuiki jumalattomiksi, heitä, jotka myös ovat ahtaanportin kautta kulkeneita, mutta mieltävät tavallaan vapauden olevan Kristuksessa ja sen mittarin riittävyyden.

Siinä sitten ollaan suunnannäyttäjiä toinen toiselle.

Syy ehkä löytyy sieltä, että ei tunneta niin kokonaisuuksia ja toisiamme, sekä sanavalintamme asioissa on niin vajaamittaista.

Voisihan sitä vapauden nimissä lisätä ajatukseen, että vaikka meillä armon kattavuus riittää Kristuksessa, mutta silti me olemme liha, lankeavia ja emme kaikkea tiedä ja tunne, tietomme on vajaamittaista, ennen kuin saapuu Hän ja vajavuus lakkaa.

Samoin ahtaanportin kautta menneet adventistit, kun he tulkitsevat raamatulliseksi Jumalan lain, niin se on ohje ja opetus, mutta Kristus on pelastaja.

sitten tältä pohjalta lähdetään sanaan sisälle ja lopulta huomattaisiin se, että Jumalan valtakunnan kaiken keskuudessa on Hän, joka On ja siinnä olemuksessa tapahtukoon tahtomiset ja tekemiset.

Kummatkin elämme lihassa ja lihassa täytämme kristittyinäkin lihan tahtoa, mutta vain silloin täytämme Hengessä, kun emme lihan mukaan vaella.

Se on Hengen tuottamaa hedelmää, ei meidän, ts. on kyse tahto elämästä.
        Se on kiikkulauta, kun Hengen mieli on ylhäällä, on lihan mieli alhaalla, ja kun lihan mieli on ylhäällä, on hengen mieli alhaalla. !! ..
        Se tämänmuotoinen lain alaisuus seuraa ihmistä kehdosta hautaan asti.

Ei armonkansalainen koskaan voi kerskata hengestä, eikä hän, joka mieltämän sanan opetuksen mukaisesti uudestisyntyneenä kunnioittaa Jumalan lakiajatusta kokonaisena, voi kerskata tiestä, vaan kerskaus on Hän, joka kaikki kaikessa täyttää. Voimme vain kerskata Hengestä, Hänen Hengestään. (Erotan hengen ja Hengen. toinen on ihmisen ja toinen Jumalallinen näin reunahuomautuksena).

Jumala antaa tietoisuuden kullekin elämän matkalla, sana voi avautua myös sen mukaan, mitä opetetaan ja tässä ollaan inhimillisyyksien rajallisuuksien matkassa. Mutta kaikki tieto, kaikki ymmärrys, sen saavuttaminen, se on mahdottomuus ja tähän astuu sitten mukaan rakkaus.

Siitä teidät tuntee Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen rakkaus, eli Agape rakkaus, Jumalasta lähtenyt.
        Se omatupa, omalupa rakkaus, se on ihmislähtöistä rakkautta.

Veljenne Matti..

• hirvas
        ajatusta tätän kirjoitti:

Toit mielenkiintoisen ajatuksen itsensä ylentämisestä.

Mitä mieltä olet tästä "ylentämisestä", siinä merkityksessä, että kuinka herkkä laji tämä ylentäminen on. Olkoon ns. armonkansalaisesta kyse, niin voidaanpa sitä ylentämistä tehdä siinäkin tapauksessa, että aletaan leimata vaikka adventisteja fariseuksiksi!

Mitä siihen sanoisit, kun ahtaanportin kautta läpimenneet valitsevat suunnaksi tutkia kirjoituksia, siitä löytävät raamatulliset ohjeet jotka suojaavat synniltä. He siltä kantilta sitten julistavat evankeliumia, niin käydään sitten omaltapuolen arvostuksen hengessä näitä ahtaanportin kautta kulkeneita osoittelemaan fariseushansikkaalla lakihenkiseksi.

Sama vaara se on toisinkin päin, osoitetaan omasta navasta käsin, eli ymmärryksen hetkestä toiset tuiki jumalattomiksi, heitä, jotka myös ovat ahtaanportin kautta kulkeneita, mutta mieltävät tavallaan vapauden olevan Kristuksessa ja sen mittarin riittävyyden.

Siinä sitten ollaan suunnannäyttäjiä toinen toiselle.

Syy ehkä löytyy sieltä, että ei tunneta niin kokonaisuuksia ja toisiamme, sekä sanavalintamme asioissa on niin vajaamittaista.

Voisihan sitä vapauden nimissä lisätä ajatukseen, että vaikka meillä armon kattavuus riittää Kristuksessa, mutta silti me olemme liha, lankeavia ja emme kaikkea tiedä ja tunne, tietomme on vajaamittaista, ennen kuin saapuu Hän ja vajavuus lakkaa.

Samoin ahtaanportin kautta menneet adventistit, kun he tulkitsevat raamatulliseksi Jumalan lain, niin se on ohje ja opetus, mutta Kristus on pelastaja.

sitten tältä pohjalta lähdetään sanaan sisälle ja lopulta huomattaisiin se, että Jumalan valtakunnan kaiken keskuudessa on Hän, joka On ja siinnä olemuksessa tapahtukoon tahtomiset ja tekemiset.

Kummatkin elämme lihassa ja lihassa täytämme kristittyinäkin lihan tahtoa, mutta vain silloin täytämme Hengessä, kun emme lihan mukaan vaella.

Se on Hengen tuottamaa hedelmää, ei meidän, ts. on kyse tahto elämästä.
        Se on kiikkulauta, kun Hengen mieli on ylhäällä, on lihan mieli alhaalla, ja kun lihan mieli on ylhäällä, on hengen mieli alhaalla. !! ..
        Se tämänmuotoinen lain alaisuus seuraa ihmistä kehdosta hautaan asti.

Ei armonkansalainen koskaan voi kerskata hengestä, eikä hän, joka mieltämän sanan opetuksen mukaisesti uudestisyntyneenä kunnioittaa Jumalan lakiajatusta kokonaisena, voi kerskata tiestä, vaan kerskaus on Hän, joka kaikki kaikessa täyttää. Voimme vain kerskata Hengestä, Hänen Hengestään. (Erotan hengen ja Hengen. toinen on ihmisen ja toinen Jumalallinen näin reunahuomautuksena).

Jumala antaa tietoisuuden kullekin elämän matkalla, sana voi avautua myös sen mukaan, mitä opetetaan ja tässä ollaan inhimillisyyksien rajallisuuksien matkassa. Mutta kaikki tieto, kaikki ymmärrys, sen saavuttaminen, se on mahdottomuus ja tähän astuu sitten mukaan rakkaus.

Siitä teidät tuntee Jumalan lapsiksi, että teillä on keskinäinen rakkaus, eli Agape rakkaus, Jumalasta lähtenyt.
        Se omatupa, omalupa rakkaus, se on ihmislähtöistä rakkautta.

Veljenne Matti..

muistaa mitä Jeesus teki.

Matt.23:1-13

1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Mikäli toteaa kuten Jeesus sellaisia asioita "opettajista", niin Hän nuhteli ja puhutteli heitä heidän tekemisistään. Se, että mennään jostakin uskonnollisesta portista sisälle, ei tee ihmisestä yhtään parempaa tai pyhempää kuin muistakaan.

Kirjoitit näin:

>>> Samoin ahtaanportin kautta menneet adventistit, kun he tulkitsevat raamatulliseksi Jumalan lain, niin se on ohje ja opetus, mutta Kristus on pelastaja.

• vastaus...
        hirvas kirjoitti:

muistaa mitä Jeesus teki.

Matt.23:1-13

1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Mikäli toteaa kuten Jeesus sellaisia asioita "opettajista", niin Hän nuhteli ja puhutteli heitä heidän tekemisistään. Se, että mennään jostakin uskonnollisesta portista sisälle, ei tee ihmisestä yhtään parempaa tai pyhempää kuin muistakaan.

Kirjoitit näin:

>>> Samoin ahtaanportin kautta menneet adventistit, kun he tulkitsevat raamatulliseksi Jumalan lain, niin se on ohje ja opetus, mutta Kristus on pelastaja.

Tässä pienessä kiireessä pieni vastaus, tuo rukouskokous odottaa klo 11.00

Kuka voi sanoa, ettei ole mennyt edemmäs, mitä Kristus opettaa.

Se, mitä vaikka adventtisrk. puun hedelmänä katson, löytyy ihanasti uskoon tulleita Herran omia.
        Näitä hedelmiä, sen tuoreutta ei ole näissä oksissa kukaan kiistänyt, ei kirkon, ei helluntalisuuden eikä muun piirissä.

Eli miten sitten tulkitset sitä taustaa vasten kirjoitustasi.

""Adventisteilla on omat opit ja tulkinnat, ja joka sellaista harjoittaa, on mennyt edemmäksi Kristuksen opetuksesta. Sana mukaan sellaisilla ei ole Jumalaa olemassakaan, kuten tuossa todistetaan.""

Kirjoitin meidän vajaatulkiinaisuudesta Sanaan nähden, voidaan silloin tarkistaa omiakin näkemyksiä, jos ei ole yhdessä langennut, voi olla toisessa.

Mutta on mentävä, km. vielä 7 ajettava "laillisesti".

• hirvas
        vastaus... kirjoitti:

Se, mitä vaikka adventtisrk. puun hedelmänä katson, löytyy ihanasti uskoon tulleita Herran omia.
        Näitä hedelmiä, sen tuoreutta ei ole näissä oksissa kukaan kiistänyt, ei kirkon, ei helluntalisuuden eikä muun piirissä.

""Adventisteilla on omat opit ja tulkinnat, ja joka sellaista harjoittaa, on mennyt edemmäksi Kristuksen opetuksesta. Sana mukaan sellaisilla ei ole Jumalaa olemassakaan, kuten tuossa todistetaan.""

Kirjoitin meidän vajaatulkiinaisuudesta Sanaan nähden, voidaan silloin tarkistaa omiakin näkemyksiä, jos ei ole yhdessä langennut, voi olla toisessa.

sen olennaisen, mistä löytyy se ydinajatus:

>>>>> Se, mitä vaikka adventtisrk. puun hedelmänä katson, löytyy ihanasti uskoon tulleita Herran omia.
        Näitä hedelmiä, sen tuoreutta ei ole näissä oksissa KUKAAN KIISTANYT, ei kirkon, ei helluntalisuuden eikä muun piirissä.

• Amen! sanon tuohon hirvaksen vastaukseen! Ja seuraavaan
        lauseeseen löytyy synonyymi Raamatusta.

" Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi. (hirvas)
        1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

Otsikkoni, lainaus Raamatusta, "Rakkaus peittää syntien paljouden"
        tarkoittaa varmaankin lähimmäisenrakkautta ...

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

• vastaus... kirjoitti:

Ei ihme että juoksit karkuun väkevän hajupommin
        päästeltyäsi palstalle!

Kun adventismissa EGWn kirjoituksissa ei mukamas
        ole yhtäkään harhaoppista sanaa. Ja kun jaksetaan
        alinomaan toitottaa, adventismissa, että Raamattu
        on sangen inhimillisesti kirjoitettu kirja,
        puutteineen ja virheineen, joita mukamas Jumala
        EGWn toimesta korjaili omissa kirjoituksissaan,
        niin
        ei ole kysymys pikku puutteista adventtitotuudessa
        tai pikku tulkintaeroista muiden kristinoppiin
        nähden,
        vaan
        kyllä adventismi on kokonaan eksyttäväinen oppi.
        Toisenlainen evankeliumi se on kokonaan.
        Ja se on yritys kumota Uusi Testamentti vielä
        uudemmalla.

Valitettavasti

• IDENEB
        anteeksi, mutta kirjoitti:

Ei jokin ArmiK tähän viestiketjuun ja puitavaan
        asiaan mitenkään liity. Kysele ArmiK:lta itseltään.
        Miksi koetat solmia sanoista kristittyjä?
        Mikä sinua vaivaa -- paha henkikö?

Ihan hyvä todistus tuossa, mutta ... se "P.S."
        taisi olla sun varsinainen asia ja taka-ajatus.
        Miksi tahdot vetää sivullisia mukaan tuomittavaksi
        arvioitavaksi?

Ihmettelee
        Ideneb

• Veli Herrassa
        hirvas kirjoitti:

elänyt yli 20 vuotta kasvaen hengellisesti joka päivä. Silloin kun luotamme, että Jumalan Henki opettaa aina meille totuutta, silloin me emme tarvitse kuunnella muita.
        Mikäli on ollut jonkun uskonnon jäsen ja uskonut sen opetuksia, saattaa ensin herätä epäily, onko tämä sisäisen äänen opetus nyt totta? Mutta mitä enemmän tutkit itse sanaa, illalla ennen nukkumista ja aamulla aloitat rukouksella, niin jokainen päivä tuo Jumalan sinua lähemmäksi.

Itsestämme me emme ole mitään, järkemme ei ole mitään, ja me olemme kykenemättömiä mihinkään hyvään ilman Hengen ohjausta. Oma lihamme sotii sitä vastaan.

Muista tämä joka päivä mitä Jeesus sanoi, aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä.

Matt.11:25-30

25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Ihmisten toisille asettamat taakat ovat vierasta iestä, joka meidän ei pidä ottaa harteillemme kannettavaksi. Jeesuksen ies on kevyt ja oikeudenmukainen, ota se, se on kevyt kantaa. Tunnet kuinka sisällesi virtaa ilo ja rauha, niin kävi publikaanillekin.

En minä ota kantaa kenenkään synnittömyyteen, sillä Jumala näkee jokaisen sydämen ja vanhurskauttaa kenellä on puhdas ja nöyrä sydän. Sellainen asia ei ole ihmisten päätettävissä, kuka on vanhurskas ja kuka ei.

Hirvas, sanot todella hyvin tuossakin!

"Ihmisten toisille asettamat taakat ovat vierasta iestä, joka meidän ei pidä ottaa harteillemme kannettavaksi. Jeesuksen ies on kevyt ja oikeudenmukainen, ota se, se on kevyt kantaa. Tunnet kuinka sisällesi virtaa ilo ja rauha, niin kävi publikaanillekin.

En minä ota kantaa kenenkään synnittömyyteen, sillä Jumala näkee jokaisen sydämen ja vanhurskauttaa kenellä on puhdas ja nöyrä sydän. Sellainen asia ei ole ihmisten päätettävissä, kuka on vanhurskas ja kuka ei."

• on itse
        IDENEB kirjoitti:

Ei jokin ArmiK tähän viestiketjuun ja puitavaan
        asiaan mitenkään liity. Kysele ArmiK:lta itseltään.
        Miksi koetat solmia sanoista kristittyjä?
        Mikä sinua vaivaa -- paha henkikö?

Ihan hyvä todistus tuossa, mutta ... se "P.S."
        taisi olla sun varsinainen asia ja taka-ajatus.
        Miksi tahdot vetää sivullisia mukaan tuomittavaksi
        arvioitavaksi?

Ihmettelee
        Ideneb

itsensä vanhurskauttaja.

Hirvas syyttää adventistejä lakihenkisyydestä, vaikka itse toimii syyttäjähengessä. Hirvas ja Armik väittävät olevansa synnittömiä.

Mutta tosiasia on se, että on VAIN YKSI joka on elänyt täysin synnittömästi ja ollut uskollinen kuolemaan saakka, hamaan ristin kuolemaan saakka. Hänen nimensä ei ollut hirvas, eikä ArmiK, vaan Jeesus Kristus.

Tuollainen itsensä koroittaminen on kerettiläisyyttä, se on farisealaisuutta pahimasta päästä. Täällä toinen synnitön, katso linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000041684387

• Kiitos!
        AnttiVKantola kirjoitti:

Amen! sanon tuohon hirvaksen vastaukseen! Ja seuraavaan
        lauseeseen löytyy synonyymi Raamatusta.

" Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi. (hirvas)
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

Otsikkoni, lainaus Raamatusta, "Rakkaus peittää syntien paljouden"
        tarkoittaa varmaankin lähimmäisenrakkautta ...

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

@@@>Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi. (hirvas)

• hirvas
        Kiitos! kirjoitti:

@@@>Silti jokainen on armon varassa, vaikka olisikin Jumalan lapsi. (hirvas)

mitä Jeesus todisti:

Joh.3:16-18

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Ja Paavali:

Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Mikään epäpyhä ei peri taivasten valtakuntaa.

• Matti.
        AnttiVKantola kirjoitti:

päästeltyäsi palstalle!

niin
        nähden,
        vaan
        uudemmalla.

Valitettavasti

, niin siitä nousee jo huvittavia piirteitä.

Olet valitettavasti asioista pihalla ja ammut pahasti ohi.
        Arkipäivisin klo 11-12 on rukouskokoukset ja to klo 12 päiväpiiri.

Jää sinäkin tutkimaan perustuksiasi Jeesuksen seuraan, jos se vanha-aatusi kuolettuisi ja joskus käytäisiin asiaakin läpi.

Mutta vain siinä tapauksessa se aatu kuolee, kun Pyhä Henki pääsee Sanan miekan iskemään sydämen läpi, se erottaa lihallisuuden ja Hengen niin, että enemmän Henki pääsee vaikuttamaan.
        Mutta eiköhän se aika tee tehtäväänsä.

• hirvasko kirveineen.
        hirvas kirjoitti:

sen olennaisen, mistä löytyy se ydinajatus:

>>>>> Se, mitä vaikka adventtisrk. puun hedelmänä katson, löytyy ihanasti uskoon tulleita Herran omia.
        Näitä hedelmiä, sen tuoreutta ei ole näissä oksissa KUKAAN KIISTANYT, ei kirkon, ei helluntalisuuden eikä muun piirissä.

liikkeellä.

Tottakai, ihminen katsoo lihallisin silmin, taivaallisia ei vielä ole annettu, kuin vasta ylösnousemuksessa, olet oikeassa.
        Mutta myös suun tunnustus painaa paljon ja sille sinä et voi mitään.

Jos ihmiset tunnustautuvat Jeesuksen pelastajaksi, niin sana astuu silloin matkaan.
        Room 10: 10-11
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

ts. jos uskon kohde Jeesus tulee näitten ihmisten edessä todistetuksi teetko hirvas metsurina kirveinesi sanan tyhjäksi?

Eli tapasi tuomita, ehkä perustuu enemmänkin luuloon, luuloon, että tapani edustaa Kristusta edustaa Kristuksen uskoa ja viimeistä pelastusta.

Mutta tässä jätän sinut nyt keskustelemaan Vapahtajan kanssa sanojesi perustan ja en kirjoita tähän mitään lisää.

Jää tässä rauhaasi.

• M....
        AnttiVKantola kirjoitti:

päästeltyäsi palstalle!

niin
        nähden,
        vaan
        uudemmalla.

Valitettavasti

Arkipäivisin klo 11-12 on rukouskokoukset ja to klo 12 päiväpiiri.
        tarkoitin, että pyrin noissa tilaisuuksissa olemaan mukana, kuten monessa muussakin hengellisessä tilaisuudessa.

• hirvas
        hirvasko kirveineen. kirjoitti:

liikkeellä.

Tottakai, ihminen katsoo lihallisin silmin, taivaallisia ei vielä ole annettu, kuin vasta ylösnousemuksessa, olet oikeassa.
        Mutta myös suun tunnustus painaa paljon ja sille sinä et voi mitään.

Jos ihmiset tunnustautuvat Jeesuksen pelastajaksi, niin sana astuu silloin matkaan.
        Room 10: 10-11
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

ts. jos uskon kohde Jeesus tulee näitten ihmisten edessä todistetuksi teetko hirvas metsurina kirveinesi sanan tyhjäksi?

Eli tapasi tuomita, ehkä perustuu enemmänkin luuloon, luuloon, että tapani edustaa Kristusta edustaa Kristuksen uskoa ja viimeistä pelastusta.

Mutta tässä jätän sinut nyt keskustelemaan Vapahtajan kanssa sanojesi perustan ja en kirjoita tähän mitään lisää.

Jää tässä rauhaasi.

mutta olkoon.

Hepr.5:12-14

12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4732
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      205
      3784
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      89
      2178
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1224
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1203
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      36
      948
    Aihe