Uskonnot tulevat katoamaan

vasta-ajatollah

Ihmisen kulttuurievoluutio kadottaa uskonnot. Vapaa tiedonkulku tulee hävittämään hihhuloinnit lajimme keskuudesta. Eikä tämä ole mikään uskonkysymys.

21

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

Jumala on luonut ihmisen elämään yhteyteensä ja ihminen on aina perusolemukseltansa uskonnollinen. Mikäli yhteys Jumalan kanssa puutuu, ihminen korvaa sydämensä tyhjiön jollakin korvikkeella, uskonnolla tai jollakin uskomuksilla. Uskonnot eivät siis koskaan häviä - tosin uskon kohteena ei välttämättä ole oikea Jumala. Ei nykyinen aikamme kehitys länsimaissakaan todista väitettaä uskontojen häviämisestä, esim. pakanauskonnot rynnistävät, New ages opit, vaihtoehtolääketiede ym.

• Kössönöm

sinä et ole lisääntynyt.

• ***.*.*.*.***
        Kössönöm kirjoitti:

sinä et ole lisääntynyt.

Tullakseen raskaaksi Hannan on ensiksi löydettävä siittäjä itselleen!

mutta kuka nyt semmoisen ottaisi joka istuu kotona päivätpitkät,itkee,rukoilee itsekseen ja surffailee netissä hampaat natisten!

lisäksi onhan se este että ihmiset Hannan lähellä kuolee ja hän perii rahat! :O

• Kössönöm
        ***.*.*.*.*** kirjoitti:

Tullakseen raskaaksi Hannan on ensiksi löydettävä siittäjä itselleen!

mutta kuka nyt semmoisen ottaisi joka istuu kotona päivätpitkät,itkee,rukoilee itsekseen ja surffailee netissä hampaat natisten!

lisäksi onhan se este että ihmiset Hannan lähellä kuolee ja hän perii rahat! :O

Hän väitti, että ei ole koskaan sanonut, että jumala hänen sukulaisensa tappoi. Väittipä vielä, että minä hourin, kun häntä siitä muistutin.

On se sitten kumma juttu, että jumala hommaa jollekin vuoden vessapaperit ja ohjaa kaikkien elämää, mutta tuohon kuolemiseen sillä ei sitten Hannan mukaan ollutkaan mitään osaa.

• ja tieto.

Kyllä vain.Tieto tulee poistamaan mekko-jeesuksetKeräämme tietoa sen minkä ennätämme.

• valitettavasti.

Yhtä epärealistista optimismia kuin kuvittelisi ihmisten muuttuvan maagisesti rationaalisiksi rakkauselämässään. Ihmiset ovat synnynnäisesti taipuvaisia maagiseen ajatteluun ja yliluonnollisuuksiin uskomiseen. Se on valmistusvika. Vaadittaisiin vähintään rodunjalostusta ennen kuin uskonnollisuus saataisiin kitkettyä ihmiskunnasta.

• vasta-ajatollah

...mutta kulttuurievoluutio tulee kadottamaan myös ihmisten halun uskoa. Ihminen muuttuu lopulta tiedonjanoiseksi ja unohtaa uskonnot ja uskomukset.

Ja minä siis toisaan _tiedän_ tämän, enkä usko.

• vasta-ajatollah kirjoitti:

...mutta kulttuurievoluutio tulee kadottamaan myös ihmisten halun uskoa. Ihminen muuttuu lopulta tiedonjanoiseksi ja unohtaa uskonnot ja uskomukset.

>>>Me emme sitä näe...
        vasta-ajatollah, mutta kulttuurievoluutio tulee kadottamaan myös ihmisten halun uskoa. Ihminen muuttuu lopulta tiedonjanoiseksi ja unohtaa uskonnot ja uskomukset.

• vasta-ajatollah
        Jumalanhullu kirjoitti:

>>>Me emme sitä näe...
        vasta-ajatollah, mutta kulttuurievoluutio tulee kadottamaan myös ihmisten halun uskoa. Ihminen muuttuu lopulta tiedonjanoiseksi ja unohtaa uskonnot ja uskomukset.

Väitän, että minun teorialleni löytyy tieteestä vahvempaa tukea todisteeksi kuin sinun uskomuksellesi!

• ei ole
        vasta-ajatollah kirjoitti:

Väitän, että minun teorialleni löytyy tieteestä vahvempaa tukea todisteeksi kuin sinun uskomuksellesi!

vastaus kaikkeen.

Vai väitätkö muuta?

• vasta-ajatollah
        ei ole kirjoitti:

vastaus kaikkeen.

Vai väitätkö muuta?

..kaikki muu uskomusta tai olettamusta. Tiede tulee vapauttamaan ihmiset uskontojen kahleista, se vie vain aikaa. Onhan ihminen hihhuloinut koko lyhyen olemassaolonsa ajan. Mutta keksittiinhän se pyöräkin joskus. On valetta väittää, että uskomistaipumus olisi jotenkin 'geeneihin koodattu'. Yhtään pätevää argumenttia tälle ei voida esittää.

• ***.*.*.*.***

..kaikki muu uskomusta tai olettamusta. Tiede tulee vapauttamaan ihmiset uskontojen kahleista, se vie vain aikaa. Onhan ihminen hihhuloinut koko lyhyen olemassaolonsa ajan. Mutta keksittiinhän se pyöräkin joskus. On valetta väittää, että uskomistaipumus olisi jotenkin 'geeneihin koodattu'. Yhtään pätevää argumenttia tälle ei voida esittää.

Hannan Aloituksen jälkeen enää koska Hanna on karannut takaisin kaappiinsa itkemään ja rukoilemaan!

• ***.*.*.*.*** kirjoitti:

Hannan Aloituksen jälkeen enää koska Hanna on karannut takaisin kaappiinsa itkemään ja rukoilemaan!

...ei vaan uskalla tulla ulos. Kyllä me hänet hyväksyttäisiin...alushousuilla tai ilman....

• Uskontojen perussyy

On täysin ilmiselvästi kuolemanpelko ja sen voittaminen. Kulttuurievoluutiosi ei poista sitä. Aina (?) tulee syntymaan ihmisiä jotka eivät hyväksy elämän rajallisuutta ja loppumista kuolemaan. Ja sen myötä uskonnot elävät ja uusia syntyy - Valitettavasti

• kuolematon*

islamin ja kristittyjen kanssa.
      Islam leviää räjähdyksenomaisesti ja pian tulee yhteenotto.

• Sam Andreevitsh

Uskonnot tulevat katoamaan varmaan siinä vaiheessa, kun me tulemme näkemään Jumalan kasvoista kasvoihin. Sillä mihin silloin tarvittaisiin enää ihmisten käsityksiä Jumalasta tai elämän tarkoituksesta, kun kaikki ne, jotka saavat nähdä Jumalan, ovat oppineet tuntemaan hänet?

• Koskapa tiede todistaa, että uskonnot lisäävät uskojan hyvinvointia niin tuskinpa ihmiset tulevat luopumaan hyvää tuottavasta asiasta.

• Kössönöm

Uskonnotko lisäävät hyvinvointia? Etkö uutisia seuraa?

• myönnän

vaikka olenkin ateisti. Mutta ylpeä ja onnellinen silti omasta elämänketsomuksestani. Niin tuo tutkimus on yksilön elämiseen liittyvä. Satumaailmassa elää pitkään, mutta onko se aikuisen ihmisen elämää?

• Kössönöm kirjoitti:

Uskonnotko lisäävät hyvinvointia? Etkö uutisia seuraa?

Tämä on ihan tieteellinen fakta. Uutisista saamme seurata siitä ihmisen pahuudesta,syntisyydesta joka päivä,valitettavasti.

• myönnän kirjoitti:

vaikka olenkin ateisti. Mutta ylpeä ja onnellinen silti omasta elämänketsomuksestani. Niin tuo tutkimus on yksilön elämiseen liittyvä. Satumaailmassa elää pitkään, mutta onko se aikuisen ihmisen elämää?

Omasta puolesta voin sanua että uskoontultuani minun elämäni alkoi, niin paljosta olen saanut vapautua.
        Ja korostan että tämä on minun kokemus, en epäile ettetkö olisi onnellinen ja ylpeä ja hyvä niin että olet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3918
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3287
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      120
      2579
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      183
      1817
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1754
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1580
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      93
      1568
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      108
      1489
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1123
    Aihe