lentokoneellisen väkeä usassa lähellä buffaloa? kaikki lentokoneessa olleet kuolivat. samoin kuoli ainakin yksi lentokoneen alle jäänyt ihminen. yhteensä kuolleita oli 50. miksi siis jumala tappoi heidät?
kysyn näin siksi, että aikaisemmin tällä palstalla ylistettiin jumalaa koska hän oli pelastanut hudson jokeen tippuneen lentokoneen ja sen matkustajat. tänne hehkutettiin että jumala pelasti heidät.
miksi jumala, saman logiikan mukaan, ei nyt pelastanut ketään vaan tappoi kaikki? saisiko vastauksia...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200902139086102_ul.shtml
miksi jumala tappoi
18
360
Vastaukset
- merim.raimo
ja eikös se lentokonetehdaskin ollut ihmisten ?
- sivusta seurannut
että niiden aika tuli täyteen, eli Jumalan laskemat päivät, joten sen takia niiden piti kuolla?
Sit voi olla myöskin niin, että ne oli vääräuskoisia, eivätkä ottaneet Jeesusta vastaan ja Jumala kyllästy niihin?
Mutta Jumala yksin tietää, mikä on totuus tuossa asiassa, sillä voihan se olla niinkin, että ne kaikki oli uskovaisia. Joten aika vaikeen kysymyksen heitit!- umpi-hetero
ja sen vuoksi tappoi heidät? omåpa sinulla kummallisen sairas käsitys omasta jumalastasi. toivottovasti sinulla ei ainakaan ole omia lapsia, sillä sinulle tulisi oikeuden päätöksellä hankkia lähetysmiskielto kaikkia lapsia kohtaan.
niin ja tuolla samalla "logiikalla", että "jumala kyllästyi vääräuskoisiin" jumalan pitäisi tappaa 99 % saudiarabian väestöstä. tuon verran kun siellä taitaa olla muslimeja. vaan eipä näytä tappavan.
ps. oletko koska viimmeksi tutkittanut pääsi?? umpi-hetero kirjoitti:
ja sen vuoksi tappoi heidät? omåpa sinulla kummallisen sairas käsitys omasta jumalastasi. toivottovasti sinulla ei ainakaan ole omia lapsia, sillä sinulle tulisi oikeuden päätöksellä hankkia lähetysmiskielto kaikkia lapsia kohtaan.
niin ja tuolla samalla "logiikalla", että "jumala kyllästyi vääräuskoisiin" jumalan pitäisi tappaa 99 % saudiarabian väestöstä. tuon verran kun siellä taitaa olla muslimeja. vaan eipä näytä tappavan.
ps. oletko koska viimmeksi tutkittanut pääsi??* "< 4.Entä ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni kaatui Siiloassa heidän pääleen? Luuletteko, että he olivat syyllisempiä kuin kaikki muut ihmset, jotka asuivat Jerusalemissa?
* 5. Minä sanon teille, eivät suinkaan! Mutta ellette tee parannusta, samoin te kaikki tuhoudutte.>"
-Jeesus-- ja jumalat täällä mellastaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< 4.Entä ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni kaatui Siiloassa heidän pääleen? Luuletteko, että he olivat syyllisempiä kuin kaikki muut ihmset, jotka asuivat Jerusalemissa?
* 5. Minä sanon teille, eivät suinkaan! Mutta ellette tee parannusta, samoin te kaikki tuhoudutte.>"
-Jeesus-kumma tuo teidän hellenistinen jumala kun se sallii ensin raiskaukset ja murhat mutta sitten kiirehtii vielä tuomitsemaan kaikki syyttömät sen päälle.
- AskoT.
Jumala joka ne tappoi, se oli se lento-onnettomuus, jonka johdosta ne ihmiset kuolivat?
6 "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?"
- he kuolivat
lento-onnettomuudessa. Sellaisia sattuu usein ja muuten pahempiakin katastrofeja. Nälkään, zunameihin, maanjäriksiksiin, janoon, lääkkeiden puutteeseen ja kidutuksiin kuolee tuhansittain päivässä. Paljon enemmän kuin lento-onnettomuuksiin.
Miksi Jumala sallii nämä? Selitys ei löydy ainoastaan siitä, että ihmiset ovat hyljänneet Jumalan. Mutta synti tuottaa kuoleman. Myös uskovia kuolee näissä katastrofeissa.
Ei näitä tapahtumia voi järjellä selittää, mutta tapahtukoon uskoville mitä tahansa niin maailman ääristä minä kuulen tuon ylistyslaulun: "Autuas on vanhurskaan osa". Kärsimykset ja vastoinkäymiset voivat tulla kaikkien osaksi.- juurikin...
Tuollaiset tapahtumat ovat helppo selittää juuri järjellä, syyt niihin tiedetään, esim. maanjäristyksiä väistämättä tapahtuu myös tulevaisuudessa. Asia on täysin ymmärrettävä maalikkopohjaltakin. Tiedetään esimerkiksi, että tsunami riski on suurempi tietyillä alueilla. Tiedetään myös, että uuret tsunamit voivat olla hyvin tuhoisia mm. väestökasvun ja väestön rannikolle keskittymisen vuoksi.
Nälkään, lääkkeiden puutteeseenkin, kidutuksiin löytyy syyt ja ne osataan selittää politiikan, biologian, maantieteen, talouden, sosiologian, psykologian jne. jne keinoin.
Lento-onnettomuuksien tilastollinen esiintymistuheys on ehkä helpoiten ennustettavissa.
Mutta se, että onnettomuuksissa kuolisi vain vääräuskoisia tai ateisteja olisi jo vaikeampi selittää. Silloin joutuisimme palamaan vanhaan VT:n koston Jumalan käsitteeseen. - On asioita, joita
juurikin... kirjoitti:
Tuollaiset tapahtumat ovat helppo selittää juuri järjellä, syyt niihin tiedetään, esim. maanjäristyksiä väistämättä tapahtuu myös tulevaisuudessa. Asia on täysin ymmärrettävä maalikkopohjaltakin. Tiedetään esimerkiksi, että tsunami riski on suurempi tietyillä alueilla. Tiedetään myös, että uuret tsunamit voivat olla hyvin tuhoisia mm. väestökasvun ja väestön rannikolle keskittymisen vuoksi.
Nälkään, lääkkeiden puutteeseenkin, kidutuksiin löytyy syyt ja ne osataan selittää politiikan, biologian, maantieteen, talouden, sosiologian, psykologian jne. jne keinoin.
Lento-onnettomuuksien tilastollinen esiintymistuheys on ehkä helpoiten ennustettavissa.
Mutta se, että onnettomuuksissa kuolisi vain vääräuskoisia tai ateisteja olisi jo vaikeampi selittää. Silloin joutuisimme palamaan vanhaan VT:n koston Jumalan käsitteeseen.emme voi selittää.
Miksi kärsimykset kohtaavat uskovaisia, enemmänkin kuin ei-uskovaisia. Esim. uskovien vainoissa kirkko ja valtiot ovat surmanneet miljoonia uskovaisa kahden vuosituhannen aikana. Määrä nousee suuremmaksi kuin esim. Neuvostoliiton aikana uskovia ja toisinajattelijoita tapettiin. Määrä on valtaisesti enemmän kuin kuoli sotilaita ja siviilejä toisessa maailmansodassa.
Tutki Amnestin raportteja.
Jumalalla on kaikki valta, mutta hän ei suojellut omiaan vainoilta. Kuitenkin hän olisi voinut tehdä sen. Tämä kärsimyksen mysteeri jää ratkaisematta (ellei se sitten ole Jeesuksen sanojen mukaan, että "opetuslapselle riittää, että hänen käy niin kuin opettajansa"). - umpi-hetero
On asioita, joita kirjoitti:
emme voi selittää.
Miksi kärsimykset kohtaavat uskovaisia, enemmänkin kuin ei-uskovaisia. Esim. uskovien vainoissa kirkko ja valtiot ovat surmanneet miljoonia uskovaisa kahden vuosituhannen aikana. Määrä nousee suuremmaksi kuin esim. Neuvostoliiton aikana uskovia ja toisinajattelijoita tapettiin. Määrä on valtaisesti enemmän kuin kuoli sotilaita ja siviilejä toisessa maailmansodassa.
Tutki Amnestin raportteja.
Jumalalla on kaikki valta, mutta hän ei suojellut omiaan vainoilta. Kuitenkin hän olisi voinut tehdä sen. Tämä kärsimyksen mysteeri jää ratkaisematta (ellei se sitten ole Jeesuksen sanojen mukaan, että "opetuslapselle riittää, että hänen käy niin kuin opettajansa").jos vähäkään tunnet historiaa niin tietäisit että taivasten valtakunnan eteen on maailmassa tapettu paljon enemmän ihmisiä kuin minkään muun valtakunnan eteen. tämä on selvä historiallinen fakta. esimerkiksi kun amerikkaa vallattin niin surmattiin surutta kirkon siunaamilla aseilla kymmeniä miljoonia ihmisiä.
- pehmopappa
3:1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
3:2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
3:7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Selkiskö?- umpi-hetero
miksi jumala tappoi 50 ihmistä? ja nyt jos saisi vastaukseksi muutakin kuin ihan pimeitä lainauksia jostain 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa kirjoitetusta opuksesta...
umpi-hetero kirjoitti:
miksi jumala tappoi 50 ihmistä? ja nyt jos saisi vastaukseksi muutakin kuin ihan pimeitä lainauksia jostain 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa kirjoitetusta opuksesta...
Hyvä vastaus olet saanut !! Mutta saatanakin kyselee niinkuin olet huomannut! Kuka on sun isä ? Muistutat niin paljon erästä joka vois olla sun isä !! Hänkin kysyypi lisä ja lisä kunnes hän korventuu helvetissä eränä päivänä. Hänkään on vaikea lopetta ! Niin mahdotonta ,,, niin suuri on hänen pahuus sisällä !!
kovin paljon välitä. Jeesus opetti että
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Jumala muistuttaa meitä silloin tällöin lihan turmioilla, jotta henkemme pelastuisi. Joskus Jumala hylkää lihamme saatanan haltuun
1. Kor. 5:5
"Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä".
1. Piet. 4:6
"Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."
Luukas 13
1 "Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
Lihamme ei voi tehdä parannusta vaan MIELEMME, joten kaikki liha hajotetaan aikanaan maahan, tekipä mielenne parannuksen tai ei! Sisäinen ihmisemme, sielumme on se, minkä Jumala pelastaa- umpi-hetero
siis noinden 50 piti sitten lahdata mutta ei niiden kun kone laskeutui hudson jokeen? miksi te täällä ylistitte jumalaa silloin kun hän "pelasti" hudsonin lentokoneen jos kerran lihasta ei ole niin väliksi?
umpi-hetero kirjoitti:
siis noinden 50 piti sitten lahdata mutta ei niiden kun kone laskeutui hudson jokeen? miksi te täällä ylistitte jumalaa silloin kun hän "pelasti" hudsonin lentokoneen jos kerran lihasta ei ole niin väliksi?
6 "Ääni sanoo: »Julista!» Toinen vastaa: »Mitä minun pitää julistaman?» Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa."
Tallattu ruoho lakastuu pikemmin kuin tallaamaton, joka menehtyy aikanaan omaan vanhuuteensa tai veden ja ravinnon puutteesen.
- Harry Goy Boy
tylsää.
Ai niin, se kysymys.
Syy : oli tylsää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780