Koko seurakunnan myrkyttäjä

Eroe

Katkera ihminen myrkyttää seurakuntayhteisössä lähipiirin, pahimmassa tapauksessa saa koko seurakunnan sekaisin. Katkeruus on synti josta on tehtävä parannus.
Sellaiset ihmiset jotka rypevät itsesäälissä ja katkeruudessa, ja jotka eivät tee parannusta, on paras kun he eroavatkin seurakunnasta.

Toiset sanovat, että tulisi kulkea tälläisen rinnalla. Minä sanon: Ei!
Kun juttelee tunnin perustellisesti katkeroituneen kanssa, on kuin lapioisi päivän hiekkaa.
Raamattu sanoo selvästi, pitäkää huoli ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan, ja monet sen kautta tule saastutetuiksi. On valvottava tilaansa. Surkeita esimerkkejä on pilvin pimein.
Myöskin on poistettava paha keskuudesta, koska katkeralla on omasta mielestään oikeus tehdä mitä lystää. Syystä, koska muut ovat niin keljuja.
Tuollainen susi ulvomaan Jäämeren rannalle!

Ihanteellisin on jos tuonkaltaitainen tekee parannuksen,
silloin myös ympäristö virvoittuu.

85

2005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullekin

Aloita se parannuksen teko ihan omasta itsestäsi koska vuosien mittaan katkeruutesi on tällä palstalla moneen kertaan todistettu. Siunattua elämää sitten kun olet vapautunut katkeruudestasi.

• Harry Guy Boy

Aid booli. mukeja

• synnitön??

Heitelköön kiviä

• 1.Tim.2:5

"Raamattu sanoo selvästi,"

"Sinulla ei ole oikeutta
      Kirjoittanut: Eroe 12.2.2009 klo 12.58

Raamattu sanoo ettei sinulla ole edes oikeutta ojentaa toista Raamatun sanalla. Sinä olet jo mennyt pelastuksen rajan yli, vai oletko? "

MEILLÄ MUILLA EI OLE OIKEUTTA OJENTAA TOISTA RAAMATUN SANALLA, VAAN AINOASTAAN EROELLA JA MOHIKAANILLA!
      MUISTAKAATKIN TE KAIKKI MUUT NYT SE!
      VAIN EROELLA JA MOHIKAANILLA SE OIKEUS ON!

Jaakobin kirje:
      3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Antaako Raamattu luvan tehdä syntiä?
        Kirjoittanut: Eroe 12.2.2009 klo 12.26

"Jae 14 on mielenkiintoinen, syödä elämän puusta. Raamatun alkulehdillä Aadam ja Eeva söivät siitä luvatta, mutta taivaaseen päässyt saa siitä syödä.
        Oletko huomannut tuon yhteyden?"

1.Mooseksen kirja:
        3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

--------------

EROE:
        "Oletko huomannut tuon yhteyden?""

EI OLE KUKAAN MUUKAAN MEISTÄ HUOMANNUT TUOLLAISTA YHTEYTTÄ!
        "OPETTAJA" HYVÄ!
        EI KUULE OLLA EDES HUOMATTU ETTÄ AATAMI JA EEVA OLISIVAT SYÖNEET ELÄMÄN PUUSTA!
        OLET EKANA SELLAISTA, "OPETTAJA" HYVÄ, OPETTAMASSA!

OLETKO EROE HYVÄ HUOMANNUT TUOLLA OPETUKSELLASI YHTEYTTÄ JAAKOBIN KIRJEESEEN 3:1?

Jaakobin kirje:
        3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Hebrealaiskirje:
      5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

-----

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Matteuksen evankeliumi:
      5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

2.Mooseksen kirja:
      20:23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.

2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

• Ereon avauksen ja siinä hän selittää niin kuin Elämän puu sekä hyvän- ja pahan tiedon puu olisivat sama asia, mutta eihän se niin ole, vaan pahan tiedon puu on elämän puun vastakohta.

Seuraavissa jakeissa selostetaan, mitä asioita elämän puu, Kristus, kuvaa:

1. Kor. 1:30
        "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi",

Ef. 1:8
        "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi",

Sananl. 3:18
        "Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni."

Sananl. 11:30
        "Vanhurskaan hedelmä on elämän puu, ja viisas voittaa sieluja."

Sananl. 13:12
        "Pitkä odotus tekee sydämen sairaaksi, mutta täyttynyt halu on elämän puu.2

Sananl. 15:4
        "Sävyisä kieli on elämän puu, mutta vilpillinen kieli haavoittaa mielen."

Vastakohtana Elämän puulle on pahan tiedon puu, jonka hedelmiä ovat viha, kateus, katkeruus, riita, turmeltunut mieli, harkitsemattomomuus jne.

• todé

Et ole tainnut paljoa lapiota heilutella? Hiekan lapiointi kun on lapiohommista niitä helpoimpia ja sujuvampia.

• lapioitavaa

on kyllä sepeli, vetinen savi hankalinta.

• Pakanainen
        lapioitavaa kirjoitti:

on kyllä sepeli, vetinen savi hankalinta.

on kaikkein helpointa lapiotavaa, se on jämti näin.

• luterl.
        Pakanainen kirjoitti:

on kaikkein helpointa lapiotavaa, se on jämti näin.

Kävin mökillä, tarkoitus vain ottaa lukema sähkömittarista.
        Siellähän olikin lunta katoilla, sitähän täytyi käydä lapioimaan.
        Ei kauvaa vanhennu kun katot oli lumettomina... Eikä synti haissu....

• Eroe

Mistäs sinä tiedät minut mitä olen tehnyt? Tunnut menevän maailmanmielisten mukana hyssytellen heitä helvettiin. Miksi?

Raskainta työtä mitä olen tehnyt, kun Helsingissä purettiin yhtä tehdasta. Olipa painavaa rautaa. Silti tahallaan katkeruudessa rypevän kanssa tunnin juttelu on raskaampaa.

• todé
        Eroe kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät minut mitä olen tehnyt? Tunnut menevän maailmanmielisten mukana hyssytellen heitä helvettiin. Miksi?

Raskainta työtä mitä olen tehnyt, kun Helsingissä purettiin yhtä tehdasta. Olipa painavaa rautaa. Silti tahallaan katkeruudessa rypevän kanssa tunnin juttelu on raskaampaa.

tehdasta, enkä tiedä, kuinka paljon rauta painaa. Oletan, että paljon, paljon.

• ethän suutu
        todé kirjoitti:

tehdasta, enkä tiedä, kuinka paljon rauta painaa. Oletan, että paljon, paljon.

Kilo höyheniä painaa yhtä paljon kuin kilo rautaa.

• todé
        ethän suutu kirjoitti:

Kilo höyheniä painaa yhtä paljon kuin kilo rautaa.

sittenkin mietin tässä, että ... miksi sitten höyhenien lapiointi on kevyttä duunia rautatehtaan purkamiseen nähden?

• Eroe
        todé kirjoitti:

sittenkin mietin tässä, että ... miksi sitten höyhenien lapiointi on kevyttä duunia rautatehtaan purkamiseen nähden?

Se oli joku tehdas, ja sitä purkaessa hyötyosat oettiin talteen. Tosi raskaita ja isoja laakereita. Ikävää hommaa, mutta katkeran kanssa juttelu ikävämpää.

• uspeki

kun on maailma murjonyt on syytäkin olla katkera ja vuodattaa sitä joillekkin toisille,tarpeeksi kun sitä tekee niin lakkaa olemasta katkera,koska siitä toipuu siten.

• asia esille siellä omassa seurakunnassasi.

Tuskinpa täältä palstalta voi kovin paljon oman seurakuntasi ongelmaan vaikuttaa.

• mina jaa

Sinun hermoissasi on
      vikaa, jos koet ahdistuneen
      lähimmäisesi tukemisen
      noin raskaana.
      Sinuna panisin hanskat
      naulaan vängä-evangelistana,
      ja lähtisin betonitehtaalle
      lapioimaan bedonimassaa.

No, eihän sinun toki ole
      tarve, mutta en kyllä
      luottaisi turvaköyttä
      sinun valvontaasi, jos
      itse roikkuisin korkealla,
      tai vaarallisella paikalla.

• Eroe

Sinun kaltaistesi katkerien vänkääjien kanssa en tahdo olla missään tekemisissä. Että etsi joku muu turvaköyden pitäjä.

• vastamyrkkyä

>>Raamattu sanoo selvästi, pitäkää huoli ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan, ja monet sen kautta tule saastutetuiksi.

• Eroe

Tarkoitan sellaista ihmistä, joka rypee ja kieriskelee katkeruudessaan. Tottakai on mahdollisuus annettava parannukseen. On niitä kapakka-uskovia joka seurakunnan kirjoissa, vaikka ei koskaan tilaisuuksissa.

Tarkoitin aivan selvästi näitä helluntaiseurakunnan vikoilijoita, entisiä helluntailaisia, joita näkyy olevan tälläkin palstalla.
        Epäkiitollinen on olla tukena ja kuunnella purkausta, koska se joka koittaa tuollaista auttaa on se seuraava haukuttava.

• vastamyrkkyä
        Eroe kirjoitti:

Tarkoitan sellaista ihmistä, joka rypee ja kieriskelee katkeruudessaan. Tottakai on mahdollisuus annettava parannukseen. On niitä kapakka-uskovia joka seurakunnan kirjoissa, vaikka ei koskaan tilaisuuksissa.

Tarkoitin aivan selvästi näitä helluntaiseurakunnan vikoilijoita, entisiä helluntailaisia, joita näkyy olevan tälläkin palstalla.
        Epäkiitollinen on olla tukena ja kuunnella purkausta, koska se joka koittaa tuollaista auttaa on se seuraava haukuttava.

Miten mahdollisuus parannukseen annetaan, jos ihminen toivotetaan Jäämeren rannalle ulvomaan?

Kirjoitit:
        "Toiset sanovat, että tulisi kulkea tälläisen rinnalla. Minä sanon: Ei!
        Kun juttelee tunnin perustellisesti katkeroituneen kanssa, on kuin lapioisi päivän hiekkaa."

Työn raskaus riippuu sen suorittamistavasta ja - tahdista. Jos pitää tehdä urakalla, niin kai siinä hiki virtaa tunninkin työssä. Asenne työn suorittamiseen on ratkaiseva.

Asenne on tärkein tekijä myös katkeroituneen veljen/sisaren/ihmisen kohtaamisessa. Ihmisen kohtaaminen ei ole urakkatyötä. Sitä ei tehdä hammasta purren koko ajan miettien, miten pääsisi vähimmällä vaivalla eroon. Jos asenne on väärä, tekee varmaan mieli toivotella Jäämeren rannalle tai vieläkin kauemmaksi.

Epäkiitollinen työ vaatii kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä.

Matt.18:
        12. Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi
        niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää
        vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        13. Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee
        enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka
        eivät olleet eksyneet.

• Eroe
        vastamyrkkyä kirjoitti:

Miten mahdollisuus parannukseen annetaan, jos ihminen toivotetaan Jäämeren rannalle ulvomaan?

Kirjoitit:
        "Toiset sanovat, että tulisi kulkea tälläisen rinnalla. Minä sanon: Ei!
        Kun juttelee tunnin perustellisesti katkeroituneen kanssa, on kuin lapioisi päivän hiekkaa."

Työn raskaus riippuu sen suorittamistavasta ja - tahdista. Jos pitää tehdä urakalla, niin kai siinä hiki virtaa tunninkin työssä. Asenne työn suorittamiseen on ratkaiseva.

Asenne on tärkein tekijä myös katkeroituneen veljen/sisaren/ihmisen kohtaamisessa. Ihmisen kohtaaminen ei ole urakkatyötä. Sitä ei tehdä hammasta purren koko ajan miettien, miten pääsisi vähimmällä vaivalla eroon. Jos asenne on väärä, tekee varmaan mieli toivotella Jäämeren rannalle tai vieläkin kauemmaksi.

Epäkiitollinen työ vaatii kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä.

Matt.18:
        12. Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi
        niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää
        vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        13. Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee
        enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka
        eivät olleet eksyneet.

Jos sinä jaksat elää katkerien seurassa, elä. Minä en jaksa enkä edes halua.

Synnistä on tehtävä parannus, eikä suosia sitä!

• vastamyrkkyä
        Eroe kirjoitti:

Jos sinä jaksat elää katkerien seurassa, elä. Minä en jaksa enkä edes halua.

Synnistä on tehtävä parannus, eikä suosia sitä!

Minun ei tarvitse elää katkerien seurassa, kunhan pidän itseni vapaata siitä.

Myös seurakuntamme pitää huolen, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä katkeruuden juuria ole suuremmin syntynyt. Siitähän oli alunperin kysymys.

Olen toki kohdannut katkeria ihmisiä.
        Onhan niitä - vaikeitakin tapauksia.

En suosi syntiä. On suuri synti olla välinpitämätön, rakkaudeton.

• Eroe

Katkeruus on eri asia kuin murhe. Raamattu kehoittaa lohduttamaan murheellisia, katkerille siellä sanotaan; synnistä parannus.

Kirkkoa kovasti moittiva oli liittymässä Tampereen helluntaiseurakuntaan, Veikko Mannisen ollessa siellä saarnaajana. Kuunneltuaan moittijaa aikansa Manninen sanoi;
      älä tule tännekään.

Tällä palstalla, jossa helluntaiseurakuntaan katkeroituneet sitä haukkuvat, näitäkö pitäisi ymmärtää? Varsinkaan kun ei tunne asian oikeaa laitaa.
      Minä taas kehoitan pysymään noista erillään!

• Louhi'

Helluntaiseurakuntahan on niin pyhiä täynnä, että sen toimintaa ja toimintahan lähtee jäsenistä ei saa mitenkään arvostella, koska silloin tekee suurta syntiä. Valitettavasti vaan seurakunta ja sellaisen seurakunnan jäsenet, jotka ovat niin sisäänpäin lämpiäviä ja umpioituneita, etteivät näe toiminnassaan mitään väärää, ovat parantumattomia eikä heissä ole odotettavissa minkäänlaista sisäistä kasvua nyt eikä tulevaisuudessakaan.

• siitä

kittilän miehet alottaa.

• menee

Ei minuakaan oikein nuo
        liituraita pellet ja
        bisnesmieehet vakuuta,
        vaikka olisivat
        linnassakin olleet.

Eikä sitäpaitsi
        seurakunnassa ahdistunutta
        ja katkeroitunutta auteta
        aloittajan keinoilla.
        Tarvitaan myötäelämisen
        taitoa, ja paljon rakkautta,
        se on ainoa lääke tunossa
        oleviin haavoihin.

• kanssakäyminen
        menee kirjoitti:

Ei minuakaan oikein nuo
        liituraita pellet ja
        bisnesmieehet vakuuta,
        vaikka olisivat
        linnassakin olleet.

Eikä sitäpaitsi
        seurakunnassa ahdistunutta
        ja katkeroitunutta auteta
        aloittajan keinoilla.
        Tarvitaan myötäelämisen
        taitoa, ja paljon rakkautta,
        se on ainoa lääke tunossa
        oleviin haavoihin.

kulkeminen epäonnistuneen rinnalla, kuunteleminen kun hän änkyröi pahaa oloaan ja RAKKAUS ennenkaikkea.
        joo, kittilän miehet taitaa tajuta tuon rakkauven päälle.

• sen verran,
        kanssakäyminen kirjoitti:

kulkeminen epäonnistuneen rinnalla, kuunteleminen kun hän änkyröi pahaa oloaan ja RAKKAUS ennenkaikkea.
        joo, kittilän miehet taitaa tajuta tuon rakkauven päälle.

ettemme ole lähettämässä
        epäonnistunutta lähimmäistä
        sutena ulvomaan Jäämeren
        rannalle, sekin meiltä
        kävisi, jos se olisi
        Jeesuksen opetuksen mukaista.

Kyllä täälläkin asiat
        ymmärretään, ei sen puoleen.
        Mutta sen verran olemme
        pohjoisesta, ettei kuka
        tahansa venkoilija
        pulkalla yli aja. Ei
        ainakaan oman egonsa
        pönkittamiseksi.

• Eroe
        sen verran, kirjoitti:

ettemme ole lähettämässä
        sutena ulvomaan Jäämeren
        rannalle, sekin meiltä
        kävisi, jos se olisi

Kyllä täälläkin asiat
        Mutta sen verran olemme
        pohjoisesta, ettei kuka
        tahansa venkoilija
        pulkalla yli aja. Ei
        ainakaan oman egonsa
        pönkittamiseksi.

Rekisteröi niccisi, sillä puskasta on helppo huudella. Sitäpaitsi minua ei saisi kirveelläkään sinun taloa lähellekään.

Sinähän täällä johdat sitä katkerien huutosakkia.

• ettei nyt
        sen verran, kirjoitti:

ettemme ole lähettämässä
        sutena ulvomaan Jäämeren
        rannalle, sekin meiltä
        kävisi, jos se olisi

Kyllä täälläkin asiat
        Mutta sen verran olemme
        pohjoisesta, ettei kuka
        tahansa venkoilija
        pulkalla yli aja. Ei
        ainakaan oman egonsa
        pönkittamiseksi.

puhuta epäonnistuneesta lähimmäisestä, vaan katkeruuden synnissä elävistä.

• Eroe kirjoitti:

Rekisteröi niccisi, sillä puskasta on helppo huudella. Sitäpaitsi minua ei saisi kirveelläkään sinun taloa lähellekään.

ole seurakunnan myrkyttämistä.

Palsta lukeneena olen saanut käsityksen että sinä ja Mohikaani, joskus Frihetillä vahvistettuna olette ne, jotka ei sopeudu seurakuntaan.

• meriiteillä?
        Eroe kirjoitti:

Helppohan sinun on tietää,
        kun kysyt vaimoltasi.
        Todellisuudessa en vedä
        mitään, enkä tule vetämäänkään.

Hirsihommiin tässä pitäisi
        kohta joutua, mutta
        rupatellaan, jos siltä tuntuu.

• Eroe
        meriiteillä? kirjoitti:

kun kysyt vaimoltasi.
        Todellisuudessa en vedä

kohta joutua, mutta

Mitä sinä minun vaimosta höpiset?

• toki
        ettei nyt kirjoitti:

puhuta epäonnistuneesta lähimmäisestä, vaan katkeruuden synnissä elävistä.

Minä en elä katkeruudessa,
        olet siis ymmärtänyt väärin.
        Elämäni on seesteistä, ja
        rauhaa täynnä olevaa
        uskovan elämää.

Koen vain myötäelämisen
        tarvetta heidän rinnallaan,
        jotka kokevat tulleensa
        omien hylkäämäksi, eivätkä
        löydä syytä siihen.

En myöskään hyväksy, että
        heitä edelleen palstalla
        syyllistetään vahvojen
        toimesta.

• meriiteillä? kirjoitti:

kun kysyt vaimoltasi.
        Todellisuudessa en vedä

kohta joutua, mutta

pitäs sinne kohta lähteä kun on mökki kesken.

Älä sentään yöllä ala hirsiä vetämään :).
        Siinähän väsyy, niin että päivät nukkuu.

• sinä syö
        Pe.ku kirjoitti:

sitä laiskan leipää ,,

• vaimo valittaa
        Pe.ku kirjoitti:

öisistä hirsihommistani.
        Tänäkin aamuna sanoi,
        ettei voinut nukkua,
        kun olin vetänyt hirsiä
        koko yön.

Toivotan sinut lämpimästi
        tervetulleeksi Lapin kairoille.
        Ehkä joskus tapaamme, ja
        keitämme kahvit.

• sivusta..
        sinä syö kirjoitti:

sitä laiskan leipää ,,

Jos olet seurannut
        keskustelua, niin
        miten luulet miehen
        rakentavan Lappiin
        vapaa-ajan asuntoa
        kunnan varoilla.

Hieman tarkkuutta,
        ja toiseksi, hän
        on viikon sisällä
        maininnut työstään,
        joten veistelysi meni
        kiveen nyt.

• Eroe
        sivusta.. kirjoitti:

Jos olet seurannut
        keskustelua, niin
        miten luulet miehen
        rakentavan Lappiin
        vapaa-ajan asuntoa
        kunnan varoilla.

Hieman tarkkuutta,
        ja toiseksi, hän
        on viikon sisällä
        maininnut työstään,
        joten veistelysi meni
        kiveen nyt.

Seurannut Pe.kua, enkä yhtään ihmettelisi mitä tekisi, jos uskaltaisi.

• Eroe

Tahdon olla kanssanne sovussa. Mitä teillä on oikein kannetta minua vastaan? Kertokaa rehdisti suoraan tai olkaa hiljaa, ainakin minua puskasta haukkumatta. Minä olen pitänyt teitä aikamiehinä, mutta tämä saa riittää!

Olen valmis pyytämään anteeksi, kun kerrotte millä tavalla olen loukannut.

Ps. En vastaa tässä asiassa puskaan. Rekisteröikää nimimerkki.

• RAKKAUTTA!

Uskon, Toivon ja Rakkauden hedelmää lähimäisiemme hyväksi, tuossa juuri meneillään radiossa Jumalanpalveluksessa pappi saarnasi.
        Täällä foorumilla keskustellaan ainoastaan, mutta ei hyljeksitä heikompia, eihän?
        Eihän parjata uskossaan epäonnistuneita?
        Eikös mennä heidän rinnallaan, ymmärretään joskus kiukuttelevaa etsivää...
        Rakastetaan!

• viestistä vielä

Tomumaja, Sahamaani-Aslak ja Leo eivät ole noitia. Tomumaja ei millään tavalla perehtynyt edes hypnoosin saloihin.

Pakastinarkusta löytyy, hirveä, poroa, nautaa, possua, kuivaalihaa, sieniä, hilloja(lakka), mustikoita, puolukoita, viinimarjoja, pihlajanmarjoja, taimenta, lohta, ahventa, särkeä, haukea, muikkuja, seipeä, leipää, pullaa, kampanisua, valmiiksi tehtyjä ruokia paljon paljon...

Lähimäisillekin riittää pakastimista palanen.

>>>Hypnotisoivat noidat sotkevat
        Kirjoittanut: Eroe 11.2.2009 klo 22.22

Otsikossa mainittu ryhmä pyrkii sotkemaan kaikki järjelliset keskustelut. On nääs pakastearkku täynnä kiusaa.>>>

• vai etkö muuten vaan periaatteesta halunnut kommentoida tätä kirjoitustani, Eroe?

>>"Ereon selittää niin kuin Elämän puu sekä hyvän- ja pahan tiedon puu olisivat sama asia, mutta eihän se niin ole, vaan pahan tiedon puu on elämän puun vastakohta.

Seuraavissa jakeissa selostetaan, mitä asioita elämän puu, Kristus, kuvaa:

1. Kor. 1:30
      "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi",

Ef. 1:8
      "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi",

Sananl. 3:18
      "Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni."

Sananl. 11:30
      "Vanhurskaan hedelmä on elämän puu, ja viisas voittaa sieluja."

Sananl. 13:12
      "Pitkä odotus tekee sydämen sairaaksi, mutta täyttynyt halu on elämän puu.2

Sananl. 15:4
      "Sävyisä kieli on elämän puu, mutta vilpillinen kieli haavoittaa mielen."

Vastakohtana Elämän puulle on pahan tiedon puu, jonka hedelmiä ovat viha, kateus, katkeruus, riita, turmeltunut mieli, harkitsemattomomuus jne."

• Eroe

En usko että täällä kukaan on sinulle katkera. Meillä opit enemmän on eriäviä. Persoonana pidän sinusta.

Kyllä minusta kyseessä on sama puu. En nyt osaa perustella, mutta miksi se olisi laitettu Ilmestyskirjan loppuun, ja Raamatun alkulehdille?

• Eroe

Viisas voittaa sieluja.

Mitä voitettavaa siinä on jos oppisi mukaan kaikki pelastuvat lopulta? Nyt olet ristiriidassa oppisi kanssa.

• Eroe kirjoitti:

En usko että täällä kukaan on sinulle katkera. Meillä opit enemmän on eriäviä. Persoonana pidän sinusta.

Kyllä minusta kyseessä on sama puu. En nyt osaa perustella, mutta miksi se olisi laitettu Ilmestyskirjan loppuun, ja Raamatun alkulehdille?

evankelistaksi sopimaton luonne, jos et et voi myöntää virheitäsi ja erehdyksiäsi edes Jumalan sanan toteen näyttäminä:

Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Luukas 6
        40 "Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
        41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta."

sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

evankelistaksi sopimaton luonne, jos et et voi myöntää virheitäsi ja erehdyksiäsi edes Jumalan sanan toteen näyttäminä:

Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Luukas 6
        40 "Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
        41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta."

sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.

>>evankelistaksi sopimaton luonne, jos et et voi myöntää virheitäsi ja erehdyksiäsi edes Jumalan sanan toteen näyttäminä:

Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?>> - ekivaari kirjoittaa.

Olen oppinut että jokainen asia on perusteltava.
        Miten minä tuotan orjantappuroita elämässäni, ethän sinä edes tunne minua?

Hyvin monet muut ovat taas toista mieltä, seurakuntamme nykyinen ja entinen saarnaaja. Lähetystyöntekijät ja nuorisotyöntekijä. Vieläpä Suomen vapaa sisälähetys.
        Lisäksi tulee tukea niin monilta yksilöuskovilta.

Joten alahan nyt perustelemaan.

• Eroe kirjoitti:

Viisas voittaa sieluja.

Mitä voitettavaa siinä on jos oppisi mukaan kaikki pelastuvat lopulta? Nyt olet ristiriidassa oppisi kanssa.

Eroe! Onko tämä oppi ekivaarista vai Jumalasta?:

"Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat",[1.Tim.2:4, NOVUM]

Ja tämä on Jumalan tahto:

Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Sinä teit, Eroe, viime yönä avauksen Isämeidän rukouksesta, jossa Jeesuskin pyysi nöyryyttä Isältä, taipuakseen Isän tahtoon.

Sinulla jää Isämeidän rukouksen sanat pelkäksi sanahelinäksi tuommoisella käyttäytymisellä!
        Mutta Te nimittelette harhaoppiseksi niitä, jotka uskovat kaikki Jumalan lupaukset!

Kolminaisuusoppi käskee tottelemattomuuteen Jumalaa kohtaan. Se on näiden opettajien kaltainen:

Matt. 23:3
        "Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee."

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

"Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat",[1.Tim.2:4, NOVUM]

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."

"Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Sinä teit, Eroe, viime yönä avauksen Isämeidän rukouksesta, jossa Jeesuskin pyysi nöyryyttä Isältä, taipuakseen Isän tahtoon.

Sinulla jää Isämeidän rukouksen sanat pelkäksi sanahelinäksi tuommoisella käyttäytymisellä!
        Mutta Te nimittelette harhaoppiseksi niitä, jotka uskovat kaikki Jumalan lupaukset!

Kolminaisuusoppi käskee tottelemattomuuteen Jumalaa kohtaan. Se on näiden opettajien kaltainen:

"Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee."

Sinulla on ikioma oppi. Olette Mohikaanin kanssa siitä vuositolkulla kinanneet, etkä ole antanut periksi. En ala kinaamaan.

Vastaa kuitenkin mitä kysyin tuossa orjantappuroista,
        vastasinhan minäkin sinulle.

• Eroe kirjoitti:

>>evankelistaksi sopimaton luonne, jos et et voi myöntää virheitäsi ja erehdyksiäsi edes Jumalan sanan toteen näyttäminä:

Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?>> - ekivaari kirjoittaa.

Olen oppinut että jokainen asia on perusteltava.
        Miten minä tuotan orjantappuroita elämässäni, ethän sinä edes tunne minua?

Hyvin monet muut ovat taas toista mieltä, seurakuntamme nykyinen ja entinen saarnaaja. Lähetystyöntekijät ja nuorisotyöntekijä. Vieläpä Suomen vapaa sisälähetys.
        Lisäksi tulee tukea niin monilta yksilöuskovilta.

Joten alahan nyt perustelemaan.

on asia erikseen, sillä opetuksellasi kiellät selvästi Jumalan sanan, joka opettaa:

I "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten tekevän parannuksen ja totuuden tuntemiseen tulevan"

II Ps. 115
        3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135
        6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

Eikö sananlaskuissa ja Ilmestyskirjan lopussa sanota, että Jumalan sanaa pitää selittää mitään siihen lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta?

Voiko "Elämän Puu", Kristus, tuottaa katkeruuden hedelmää?

• Eikivaari sinulle
        ekivaari kirjoitti:

on asia erikseen, sillä opetuksellasi kiellät selvästi Jumalan sanan, joka opettaa:

I "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten tekevän parannuksen ja totuuden tuntemiseen tulevan"

II Ps. 115
        3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135
        6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"

Eikö sananlaskuissa ja Ilmestyskirjan lopussa sanota, että Jumalan sanaa pitää selittää mitään siihen lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta?

Voiko "Elämän Puu", Kristus, tuottaa katkeruuden hedelmää?

The End.

• Eroe kirjoitti:

Sinulla on ikioma oppi. Olette Mohikaanin kanssa siitä vuositolkulla kinanneet, etkä ole antanut periksi. En ala kinaamaan.

Vastaa kuitenkin mitä kysyin tuossa orjantappuroista,
        vastasinhan minäkin sinulle.

pitää vastata joko kieltävästi tai myöntävästi:

Voiko huono puu tuottaa hyvää hedelmää ja hyvä puu huonoa hedelmää?

Minä olen jo useita kertoja vastannut tähän kieltävästi, että "ei voi"!

Sinä sen sijaan väität edelleenkin Elämän Puun ja hyvän- ja pahan tiedon puun olevan yksi ja sama puu, joka on samalla täynnä Armoa, Rakkautta ja Rauhaa, sekä vihaa, katkeruutta ja kaikkea phuutta!

Kyllä omat kirjoituksesi, Eroe, tulkkia tarvitsevat, jotta tekstisi suomeksi voisi lukea!

Luukas 6
        43 "Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;

• ML213
        ekivaari kirjoitti:

Luukas 6

Sinulla on Ero evankelistaksi sopimaton luonne.
        ------

No, ei ajat ole näköjään muuttuneet vuosikymeniin.Aikoinaan 80-luvun lopussa kävimme perheemme kanssa Konfrenssi tapahtumassa. En musta tarkaan oliko se Keuruulla vai missä.

Muutamat opetukset siellä olivat hyviä mm Raimo Rahnaston osuus ja parin muun, jonka nimeä en muista.
        Niin, alueella on ns sielunhjoidollisiin asioihin liittyvä teltta sielunhoitajineen.Kiertelimme vaimoni kanssa aluetta ja piipahdimme myös tässä teltassa.Emm olleet uskoa näkemäämme, miten sielunhoitajana oli tuntemamme ihminen, jonka elämän tiesimme syvällisemmin.Samoin toisenkin ihmisen, jota en tuntenut tarkmmin vaan pintapuolisesti.

Niin, miten ihmeessä he voivatkaan olla sielunhoitajina.Koko arki oli eräänlaista teatteria ja sielunhoidollisista asioista ei todella tietoakaan ja erikoisesti he olivat sielunhoidon tarpeessa ja tämä ilmentyi voimakkaasti muutaman vuoden jälkeen.

Mutta,yksi heitä yhdisti. He olivat taitavia puhujia sanallisesti ja elekieleltään, joka he olivat oppineet taas Raamattuopistolta.

Sinänsä tässä harmittaa tämä kun sivulliset ihmiset ymmärtävät täysin väärin mitä on Jumalan aivoituksen mukainen sielunhoito ja miten se on todella ihmistä muuuttava terapia.

• ML213
        ekivaari kirjoitti:

2. Korinttolaiskirje 1

2. Korinttolaiskirje 1

-----------

En sinänsä ota kantaa siihen pelastuvatko kaikki ihmiset vai ei jne...., koska en ymmärrä kokonaisuutta.

Nutta, Raamatussa on todella ilmoitettu ja erittäin selkeästi, miten JUmala valitsee ihmiset.Tätä tosiasiaa ei tietenkään moni myönnä puhumattakaan uskosi, koska tämä tekijä ei sovi tämän ajan opetuksiin.Mutta, näin vain opn ilmoitettu.

Toit Ekivaari tuon muun asian esille Jumalan aivoituksista.

"Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat",

Niin, onko JUmala valinnut "orkesteriinsa" soittajat, jotka soittavat pelastussanoman maailmassa oleville ihmisille eli kun Raamatusssa ilmoitetaan valituista, niin nämä valitut evankelipivat koko mailman ja JUmala todella vie tahtonsa päätökseen eli mitä hän tahtoo sen myös hän tekee.

Mutta sen ymmärrän ja tiedän , etyei ihmisen ymmärryskyky riitä havainnoimaan ja tuomaan esille kokonaista mielikuvaa tästä asiasta.Lisäksi JUmala ei ole ilmoittanut selkeää päämäääräänsä, vaan osa-alueita siitä.

• Heijän
        ML213 kirjoitti:

2. Korinttolaiskirje 1

-----------

En sinänsä ota kantaa siihen pelastuvatko kaikki ihmiset vai ei jne...., koska en ymmärrä kokonaisuutta.

Nutta, Raamatussa on todella ilmoitettu ja erittäin selkeästi, miten JUmala valitsee ihmiset.Tätä tosiasiaa ei tietenkään moni myönnä puhumattakaan uskosi, koska tämä tekijä ei sovi tämän ajan opetuksiin.Mutta, näin vain opn ilmoitettu.

Niin, onko JUmala valinnut "orkesteriinsa" soittajat, jotka soittavat pelastussanoman maailmassa oleville ihmisille eli kun Raamatusssa ilmoitetaan valituista, niin nämä valitut evankelipivat koko mailman ja JUmala todella vie tahtonsa päätökseen eli mitä hän tahtoo sen myös hän tekee.

Mutta sen ymmärrän ja tiedän , etyei ihmisen ymmärryskyky riitä havainnoimaan ja tuomaan esille kokonaista mielikuvaa tästä asiasta.Lisäksi JUmala ei ole ilmoittanut selkeää päämäääräänsä, vaan osa-alueita siitä.

Pelastuvat Ekivaarin opin mukaan.

• ML213
        Heijän kirjoitti:

Ymmärrätkö tämän ja ajattele sydämesi tilaa nyt, jos olet uskossa.

Vaikka ihminen olisi murhaaja/joukko, raiskaaja, kiduttaja jne...

Niin, jos tämä sydämmeltään järkyttävässä tilassa oleva ihminen uudestisyntyy, niin hänestä tulee aivan toinen ihminen.

Hän katuu tekojaan ja tietenkin ylkää ne ja näin saa armon.

Mitä ymmärrän ihmisen kehityksestä ja alitajunnasta/sydämentilasta, niin todella paatunut ihminen on erittäin vaikeasti muutettavissa kivisydämeltään pehmeäksi, empaattiseksi ihmiseksi.Tämä on terapian kautta mahdoton tehtävä.

Mutta. Ymmärrätkö kun JUmala alkaa toteuttaa tahtoaan ja vie sen päätökseen, niin Jumala lla on keinot ja paistinpannut, jossa liha tirisee ja rasva/kuona sulaa.

*

Mutta, kuten sinun viestistäkin ilmenee, niin toisen ihmisen on vaikea antaa anteeksi toiselle ihmiselle hänen tekojaan.

Mutta, varautukaa jo ihmeessä, miten me voimme istua Hitlerinkin tai Staalinen kanssa samassa paikassa ja kiittää JUmalaa.Ei tämäkään ole mahdoton ajatus.

Niin, kukapa olisi parivuotta ennen ristinryövärinkään pelastuvan, mutta tosi asiassa hänkin pelöastui.Monta ihmistä lie murhannut tai kitä rikoksia yleensä lie tehnyut.

Mutta, ei kukaan ihminen pääse Jumalan luo kuin oikeassa sydämentilassa.

• ML213 kirjoitti:

2. Korinttolaiskirje 1

-----------

MILLÄ TAVALLA TAI KEINOLLA Jumala toteuttaa lupauksensa, mutta sehän ei ole minun murheeni, vaan Jumalan asia.

Joka tapauksessa Jumala on antanut lupauksiensa toteutumiselle paremmat takuut kuin meitä vastaan kirjoitetulle sanalle, Vrt. Kol.2:14!:

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan LUPAUSTA ON, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Kun Raamattu puhuu paljon "hänen tekojensa mukaan" tuomitsemisesta, niin yksi hyvin suurella todennöisellä oleva vaihtoehto on se, että tuo genetiivissä oleva persoonapronomini "hänen" viittaa Jumala omiin tekoihinsa; "minä teen" eikä ihmisiin. Vertaa Hesekiel 16:62,63 | Jes.45:23,24]

Joh. 6:45
        "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat KAIKKI Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

• On jo tullut selväksi
        Heijän kirjoitti:

että palvot kaikkia ekivaarin riivaajaoppeja ja sekaan on mahtunut okkultismia ja teosofiaakin.

Nyt aivan kuin kyseenalaistaisit ekivaarismin perustan, jossa "kaikki pelastuu, vaikka väkisin!" Ja tähän liittyy tietenkin Jeesuksen halventaminen kaikin tavoin

• ML213
        On jo tullut selväksi kirjoitti:

että palvot kaikkia ekivaarin riivaajaoppeja ja sekaan on mahtunut okkultismia ja teosofiaakin.

Nyt aivan kuin kyseenalaistaisit ekivaarismin perustan, jossa "kaikki pelastuu, vaikka väkisin!" Ja tähän liittyy tietenkin Jeesuksen halventaminen kaikin tavoin

Harmittaa, etten voi auttaa näkemään ja ymmärtämän asioita oikei.Luuleminen ja ymmärtäminen on eritasoja ihmisellä.

• ML213
        ML213 kirjoitti:

Harmittaa, etten voi auttaa näkemään ja ymmärtämän asioita oikei.Luuleminen ja ymmärtäminen on eritasoja ihmisellä.

Harmittaa, etten voi auttaa näkemään ja ymmärtämän asioita oikein; sinua.

• Kuulut itse
        ML213 kirjoitti:

Harmittaa, etten voi auttaa näkemään ja ymmärtämän asioita oikein; sinua.

siihen palstalla pyörivien eksyttäjien ryhmään, joiden jehovalais-torontolaista "ymmärrystä" en yhtään kaipaile, vaan varoitan muitakin siitä.

Ps. Ei kai se torontolaishenkesi vaan tartu netin kautta, niinkuin kokouksissa "voitelua" jaetaan kuin flunssaviruksia toisille ;-D :))

• ML213
        Kuulut itse kirjoitti:

siihen palstalla pyörivien eksyttäjien ryhmään, joiden jehovalais-torontolaista "ymmärrystä" en yhtään kaipaile, vaan varoitan muitakin siitä.

Ps. Ei kai se torontolaishenkesi vaan tartu netin kautta, niinkuin kokouksissa "voitelua" jaetaan kuin flunssaviruksia toisille ;-D :))

No, ymmärtänet, miten mahdoton on minun on tiedostaa tarkoitanko sinua vai toista ihmistä.

Eihän muuttuvan nimimerkin takaa voi tietää kuka kirjoittaja on.
        Siis alussa, josa ajatus lähti liikkeelle, vastasin ja pohdin, mahdollistuuko Hitler tai Stalin pelastua.
        No, tämän jälkeen pohdinnassa vastakumppanina voi olla useampikin henkilö.Ymmärrätkö, miten rohkeudesta on kysymys kirjoittaaa samalla nimimerkillä.
        Ymmärrätkö, minkä tasoista uskoa edesutaa ihminen, joka ei uskolla kirjoitella edes samalla nimimerkillä, koska hänestä voitaisiin hahmottaa laajempi kokonaisuus.Lie tällä alueella jotain arveluttavaa, koska ei voi valkeudessa vaeltaa.

• ekivaari kirjoitti:

MILLÄ TAVALLA TAI KEINOLLA Jumala toteuttaa lupauksensa, mutta sehän ei ole minun murheeni, vaan Jumalan asia.

Joka tapauksessa Jumala on antanut lupauksiensa toteutumiselle paremmat takuut kuin meitä vastaan kirjoitetulle sanalle, Vrt. Kol.2:14!:

2. Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan LUPAUSTA ON, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Kun Raamattu puhuu paljon "hänen tekojensa mukaan" tuomitsemisesta, niin yksi hyvin suurella todennöisellä oleva vaihtoehto on se, että tuo genetiivissä oleva persoonapronomini "hänen" viittaa Jumala omiin tekoihinsa; "minä teen" eikä ihmisiin. Vertaa Hesekiel 16:62,63 | Jes.45:23,24]

Joh. 6:45
        "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat KAIKKI Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

vieläkään tullut "Jumalan opettamaksi!" Pitää ensin uudestisyntyä, tulla tuntemaan Kristus sisäisesti, Hengen yhdys-siteellä, ensin Kristukseen ja sitten uskoviin, mutta tämä side saadaan anoastaan Pyhän Hengen kautta, joka annetaan sinetiksi uudestisynymisessä.
        * Ekivaar vaan lukee Raamattua ja väittelee, muuta sanomaa ei hänellä ole antaa. Hän ei siis voi julistaa Jeesusken ja Pvvalin julistamaa ristin evankeliumia, koska siihen sisältyy verinen risti. Jumalan Pojan synnitön ruumis uhrattiin , ja siitä kertoo evankelimit, kukin omalta sektoriltaan, ilman ristiriitoja.
        * Ja koska Jeesus on ekivaarille syntinen ihminen, niin hän ei voi julistaa veren armoa, koska Kristuksen veri on synnitöntä. Miettikää ihmiset sitä. Ekivaarin jeesus on syntinen siinä missä sinäkin, vasta ylösnousemuksessa ekivaarin jeesus muuttuu Jumalan pojaksi, siihen asti jeesus on tavallinen syntinen tallaaja. Miettikää nyt hyvät ihmiset asiaa tarkoin. Syntinen ei voi kuolla syntisen edestä, että tämä syntinen tulisi synnittömäksi tai pelastuisi!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

vieläkään tullut "Jumalan opettamaksi!" Pitää ensin uudestisyntyä, tulla tuntemaan Kristus sisäisesti, Hengen yhdys-siteellä, ensin Kristukseen ja sitten uskoviin, mutta tämä side saadaan anoastaan Pyhän Hengen kautta, joka annetaan sinetiksi uudestisynymisessä.
        * Ekivaar vaan lukee Raamattua ja väittelee, muuta sanomaa ei hänellä ole antaa. Hän ei siis voi julistaa Jeesusken ja Pvvalin julistamaa ristin evankeliumia, koska siihen sisältyy verinen risti. Jumalan Pojan synnitön ruumis uhrattiin , ja siitä kertoo evankelimit, kukin omalta sektoriltaan, ilman ristiriitoja.
        * Ja koska Jeesus on ekivaarille syntinen ihminen, niin hän ei voi julistaa veren armoa, koska Kristuksen veri on synnitöntä. Miettikää ihmiset sitä. Ekivaarin jeesus on syntinen siinä missä sinäkin, vasta ylösnousemuksessa ekivaarin jeesus muuttuu Jumalan pojaksi, siihen asti jeesus on tavallinen syntinen tallaaja. Miettikää nyt hyvät ihmiset asiaa tarkoin. Syntinen ei voi kuolla syntisen edestä, että tämä syntinen tulisi synnittömäksi tai pelastuisi!

tulemistani ei päätä Mohikaani & kumppanit, vaan Herra, joka on henki!

Mohikaani luulet liikoja itsestäsi;

Roomalaiskirje 8
        35 "Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36 Niin kuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

`

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

tulemistani ei päätä Mohikaani & kumppanit, vaan Herra, joka on henki!

Mohikaani luulet liikoja itsestäsi;

Roomalaiskirje 8
        35 "Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36 Niin kuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

`

Kyllä Jumala edelleen tahtoo, että ihmiset pidättäytyisivät vain Jumalan aivoitusten pohtimiseen ja heittäisivät tuomitsemiset / kuka on Hengessä ja Jumalan lapsi, niin heittäisivät tämän alueen Jumalalle.
        Niin, taitaa todella harvassa olevan ne ihmiset,- jotka pidättäytyvät ja pysyvät vain Sanan pohtimisessa ja kurkottautuen sen ymmärtämiseen/etsimiseen.

Todellisuudessa ihmisen tulee olla kasvanut Jumalan aivoitusten tuntemisessa,- jos ymmärtää vain pysyä Sanan pohtimisessa.Esim. kasvamaton ihminen rakentelee eniten oppiriitoja ja oppeja itselleen.Vähän sama asia kuin murrosikäinen ihminen/nuori. Hän on uhmakas ja "tietää kaiken",- mutta vasta kasvu hänessä tuottaa sen ymmärryksen, että mahdollistuu näkemään elämän todellisuuden ja tässä vaiheessasa nuori/ihminen rauhoituu ja alkaa etsimään arjen todellisuutta kuvitelmien sijaan.
        Niin, sama taitaa päteä myös uskon asioihin eli syvä usko antaa ihmiselle ymmärryksen nähdä ihmisessä oleva vajavaisuus ja tämä taas saa aikaan sen,- ettei hän reagoi toisen ihmisen vajavaisuuteen tms. eli toiselta ihmiseltä ei voi vaatia sitä,- mitä kasvu ei ole tuottanut.

• rauhan kyyhky

Sentään joskus olemme jostain samaa mieltä.

• helmenkalastaja.

Kiitos sinulle joka tällaisen Helmen nostit meille arkiston kätköistä!

• myrkytyksen oireet

Myrkkyä jaossa jälleen.

• 20 "V o i - n i i t ä, - j o t k a - s a n o v a t - p a h a n - h y v ä k s i - ja - h y v ä n - p a h a k s i, jotka tekevät p i m e y d e n - v a l k e u d e k s i - ja - v a l k e u d e n - p i m e y d e k s i, - jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!"

`

• Aammen

Tätä me kaikki toivomme ja jääköön tämä aloitus meille rukousaiheeksi. Rukoillaan katkerien ihmisten puolesta ja tehdään parannusta.

• mjuk654

katkera ihminen ei useinkaan hyväksy erinlaisuutta vaan linnottautuu omaan uskoonsa,joka on itsetekoinen.

• nimmarii

Nimittäin katkera ja itsesäälissä rypevä ihminen. Jotenkin kalskahtaa omalla kohdalla, jotenkin tutulta, liekkö joskus ollu.

Minusta tuollainen henkilö tarvitsee lähelleen paljon positiivisia ihmisiä, jotka pikkuhiljaa vaikuttaa tuollaiseen henkilöön positiivisesti. Sellaisia jotka ei sorru arvostelemaan muita, vaan joilta löytyy kärsivällisyyttä kulkea siinä vierellä ja pikkuhiljaa ohjata toista pois varjoista. Joitkut ihmiset ovat yhtä auringonpaistetta, se on jotain heissä ( liekkö armonlahja? ) ja tuollaisten ihmisten ei edes tarvitse vetää jotain roolia toisille, vaan se positiivisuus tulee ihan luonnostaan. He ei osaa olla muille kyynisiä! Sellaisia uskovia on liian harvassa, mutta heitä kumminkin on.

Katkeroitumiseenkin on aina jokin syy ja aina tämä maailma ei meitä kohtele silkkihansikkain.

• siltä väliltä
        nimmarii kirjoitti:

Nimittäin katkera ja itsesäälissä rypevä ihminen. Jotenkin kalskahtaa omalla kohdalla, jotenkin tutulta, liekkö joskus ollu.

Minusta tuollainen henkilö tarvitsee lähelleen paljon positiivisia ihmisiä, jotka pikkuhiljaa vaikuttaa tuollaiseen henkilöön positiivisesti. Sellaisia jotka ei sorru arvostelemaan muita, vaan joilta löytyy kärsivällisyyttä kulkea siinä vierellä ja pikkuhiljaa ohjata toista pois varjoista. Joitkut ihmiset ovat yhtä auringonpaistetta, se on jotain heissä ( liekkö armonlahja? ) ja tuollaisten ihmisten ei edes tarvitse vetää jotain roolia toisille, vaan se positiivisuus tulee ihan luonnostaan. He ei osaa olla muille kyynisiä! Sellaisia uskovia on liian harvassa, mutta heitä kumminkin on.

Katkeroitumiseenkin on aina jokin syy ja aina tämä maailma ei meitä kohtele silkkihansikkain.

Kyllä sen katkeroituneen ihmisen rinnalla on vaikeaa olla aurinkoisena. Katkeraa ärsyttää tavattomasti toisen aurinkoisuus ja hän tulee vaan katkerammaksi. Jumalan pitäisi itse päästä puhuttelemaan tätä katkeraa ei se muuten ulkopuolisten neuvoista tee katkeruudelleen mitään. Mikäli sille nyt hirveästi on itse mahdollista tehdäkään mutta että antaisi Jumalan murtaa katkeruuden ja antaisi Jumalalle vapaat kädet toimia.

• Himmel
        siltä väliltä kirjoitti:

Kyllä sen katkeroituneen ihmisen rinnalla on vaikeaa olla aurinkoisena. Katkeraa ärsyttää tavattomasti toisen aurinkoisuus ja hän tulee vaan katkerammaksi. Jumalan pitäisi itse päästä puhuttelemaan tätä katkeraa ei se muuten ulkopuolisten neuvoista tee katkeruudelleen mitään. Mikäli sille nyt hirveästi on itse mahdollista tehdäkään mutta että antaisi Jumalan murtaa katkeruuden ja antaisi Jumalalle vapaat kädet toimia.

"Kyllä sen katkeroituneen ihmisen rinnalla on vaikeaa olla aurinkoisena", jos olet noin heikko uskossasi, että heti menee naama myttyyn, jos toisen naamaon kurtussa, niin surkeassa jamassa on sinunkin uskonvaelluksesi. Tällaisissa tilanteissahan se usko juuri koetellaan, ei se koetella kuule siellä, missä "Ah, on niin aurinkoisia ihmisiä ja niin kivaa jutustelu seuraa että". Etkö sitä ole vielä käsittänyt? Ei Herra meitä johdata helppojen ihmisen kanssa tekemisiin, joilta saamme vain ammentaa kaikkea hyvää ja rakentua, ei olleskaan. Jos haluat kasvaa uskossa pikkasenkaan, niin Jumala johdattaa sinut juuri sellaisten ihmisten luokse, joiden kanssa saat opiskella kärsivällisyyttä, itsensähillitsemistä, pitkämielisyyttä, ystävällisyyttä, asettumista toisen asemaan ja edes yritystä ymmärtää toisen ihmisen elämänkolhujen merkitystä vaikkapa tunnemaailmaan.

Kyllähän uskovaiset ovat niin helposti lyömässä alas jo alaspainettuja, syyttelemässä sormella milloin ketäkin, jotta voisivat kokea olevansa itse jotenkin jalustalla, mutta sinne jalustalle voi kivettyä paikalleen kuin suolapatsas.

• ei patsastelua
        Himmel kirjoitti:

"Kyllä sen katkeroituneen ihmisen rinnalla on vaikeaa olla aurinkoisena", jos olet noin heikko uskossasi, että heti menee naama myttyyn, jos toisen naamaon kurtussa, niin surkeassa jamassa on sinunkin uskonvaelluksesi. Tällaisissa tilanteissahan se usko juuri koetellaan, ei se koetella kuule siellä, missä "Ah, on niin aurinkoisia ihmisiä ja niin kivaa jutustelu seuraa että". Etkö sitä ole vielä käsittänyt? Ei Herra meitä johdata helppojen ihmisen kanssa tekemisiin, joilta saamme vain ammentaa kaikkea hyvää ja rakentua, ei olleskaan. Jos haluat kasvaa uskossa pikkasenkaan, niin Jumala johdattaa sinut juuri sellaisten ihmisten luokse, joiden kanssa saat opiskella kärsivällisyyttä, itsensähillitsemistä, pitkämielisyyttä, ystävällisyyttä, asettumista toisen asemaan ja edes yritystä ymmärtää toisen ihmisen elämänkolhujen merkitystä vaikkapa tunnemaailmaan.

Kyllähän uskovaiset ovat niin helposti lyömässä alas jo alaspainettuja, syyttelemässä sormella milloin ketäkin, jotta voisivat kokea olevansa itse jotenkin jalustalla, mutta sinne jalustalle voi kivettyä paikalleen kuin suolapatsas.

Mistä moinen tuomiohenki? Missä se sinun aurinkoisuutesi on rakas veli/sisar?

• balsami
        siltä väliltä kirjoitti:

Eihän se aina helppoa ole elää ole katkeroituneen veljen / sisaren / ihmisen rinnalla.
        Mutta missä on tahtoa, siellä on myös voimaa.

Jumala voi kaiken. Hänelle ei mikään ole mahdotonta.
        Hän on antanut seurakunnan jäsenille tehtäväksi pitää huolta toinen toisistaan.
        Kristus, seurakunnan pää, on ohjeistanut kunkin ruumiinsa jäsenen suorittamaan oman tehtävänsä toinen toistemme hyväksi ja koko seurakuntaruumiin rakentumiseksi.

Neuvojen jakaminen ei suinkaan ole ainoa vaihtoehto kohdata katkeroitunutta.
        Minä en usko, että katkeroitunut sisar tai veli katkeroituu loputtomasti toisten ystävällisyyden ja rakkauden edessä, jos voimme sellaista osoittaa. Hetkellisesti voi näyttää siltä, mutta Jumalan lapsen on luotettava, että Jumalan rakkaus lopulta voittaa. Katkeroituneen torjuminen ja hylkääminen on pahin tapa toimia.

Jos itsellä ei ole voimaa ja halua kulkea katkeruuteen ajautuneen ("koko seurakunnan myrkyttäjän") rinnalla kappaleen matkaa, on viisasta jättää asia tehtävään paremmin soveltuvien hoidettavaksi.
        On viisasta väistyä vaieten ja tuomitsematta. Toisten katkeruuteen takertuminen ja siitä ruikuttaminen on turhaa - eräänlaista katkeruutta sekin.

Luukas 13:
        6 Ja hän puhui tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
        7 Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
        8 Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi; sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä.

Jolla on korva, se kuulkoon.
        Jeesus antaa yllä olevassa vertauksessaan esimerkin siitä, miten meidänkin tulisi suhtautua "maan laihduttajiin", joita aloittaja kutsuu "koko seurakunnan myrkyttäjiksi".

• Perkeleen oppi!

Turha katkeruutta on etsiä. Koska, jos ihmisen ymmärtämättömyys oman elämänsä asioidensa, tai mahdollisesti kärsimänsä vääryyden edessä on suuri ja hämmästyttävä kysymys, niin silloin sen tuomitseminen katkeruudeksi on ainoa asia tässä maailmassa mikä synnyttää katkeruutta vääryyden kohteeksi joutuneen sydämeen. Ja siinä ihmisen tekemässä arviossa ja tuomiossa oikein juurrutetaan Perkeleen taholta tämä katkeruuden juuri sellaisen ihmisen sydämeen, joka etsii armollisen ja armahtavan Jumalan kasvoja, että saisi Hänen voimassaan jatkaa eteenpäin, kuulla viisauden sanoja ja parannustakin tehden jatkaa elämässään eteenpäin.

Epäoikeudenmukaisuutta joutuu jokainen jossain muodossa joinain aikoina kärsimään tässä maailmassa. Ja voidaan kait sanoa, että osalle se on se Jumalan antama pistin lihassa, jota vastaan Hän itse pitää ihmisen pienenä ja vähitellen opettaa, että voima tulee Hänestä, ennenkuin Jumala voi vapauttaa sellaisen ihmisen muihin tehtäviin. Niin, että tämä opetus säilyy ihmisen mielessä niitä tehdessä.

Monikaan ihminen ei ole katkera. Katkeruus kun kumpuaa vääristä olettamuksista ja oletuksista sen suhteen, että kaikkien asioiden tulisi mennä niinkuin itse haluaa, kuitenkaan ihmisen itsensä ymmärtämättä sitä mikä on se työ, mikä itsekunkin asian eteen tulee tehdä, että se on mahdollista toteutua.

Siksi ihmisten on oltava hyvin tarkkana, kun he asettuvat siihen asemaan, että he alkavat etsiä katkeruuden juuria toisista ihmisestä! Ja heidän ymmärrettävä se tosiseikka, että tällainen käytös ja tuomio on väärin Jumalan edessä niitä kohtaan, joita on kohdannut se todellinen pahuus, jostain syystä, joka tässä maailmassa ihmisen syntiinlankeamisen tähden on ihmisen osana.

Ja ensin on aina kuitenkin osattava katsoa itseään peilistä tässäkin asiassa ja ennenkaikkea turvauduttava kaikkivaltiaan Jumalan apuun kohdatessa hädänalaisia ihmisiä! Ja pyydettävä Jumalan rakkaudessa armoa osata tunnistaa tuo tilanne oikein. Ja Jumalan rakkaudessa viisautta. Ja rakasta Jumalaa rakkaudella lempeydessään ja armossaan muuttamaan ne asiat ihmisen sielun maaperässä, jotka mahdollisesta ovat sen mahdollisen katkeruuden aikaansaaneet?

Nämä voivat olla myös ihmisen etsikon aikoja johonkin uuteen. Ja kaikkinainen muunlainen opillinen rakennelma näiden asioiden parissa jättää ihminen auttamatta, on juoni itsestään isästä Perkeleestä!

• Perkeleen opit!

Se mitä Herra tässä tarkoitti oli se, että tutkikaa ne henget, joissa ihmiset asioineet teidä luoksenne tulevat. Ja, että se on tärkeää siksi, että Perkele ei pääsisi tuomaan seurakuntaan sisälle mitään sellaista katkeruutta mikä sinne ei kuulu ja, että se ei repisi seurakuntaa hajalle. Mutta ennenakaikkea ja myös siksi, että ne keiden hätä on todellinen eivät tulisi väärin perustein tuomituiksi katkeruuden kantajiksi. Koska tässäkin asiassa Jumalan sana on kaksiteräinen miekka. Ja perkeleen keinot pettää ihmistä vähintäänkin kaksinaiset.

Siis haavoitettujen, vääryyttä kärsineiden ja katkeroituneidenkin hoito on asia, jossa ohjat ja apunpyyntö on jätettävä aina yksin Herralta saatavan avun varaan.

Tässä profetia menneisyydestä. Jota en tiedä mutta se täytyy kertoa.
        Ymmärrän hyvin sen, jossainpäin ja miksei monellakin suunnalla on käännytty sille kannalle kokemuksen kautta, että vääränlaista katkeruutta, joka on ehkä kummunnut vääristä motiveista omaavista ihmistä on autettu tunnistamatta sitä henkeä missä hän apua pyytää. Ja näistä kokemuksista on rakennettu muuri sille, että kaikenlainen katkeruuden juuren poistaminen ja niiden asioiden hoitaminen, jotka sitä voivat tuoda jätetään tekemättä. Mutta tässä Perkele on tehnyt siitä oikein opin, että silmää vinkaten osoitetaan toisille, että tämä nyt on "niitä tapauksia". Ja tästä Herra tahtoo kovin sanoin tehtävän parannusta. Ja, että ihmisen nöyryydessä ja rukouksessa kääntyisivät Hänen puoleensa tästä tuomitsemisen synnistään. Eikä Herra halua, että väärä katkeruusoppi korvataan väärämotiivi opilla, jolle annetaan väärän katkeruusopin sisältö, mutta eri sanat. Vaan, että Hänelle yksin annetaan valta, viisaus ja kunnia Pyhän Hengen kautta osoittaa ja toimia niinkuin mikä oikein on, eikä ole ihmisopin pilaamaa ja turmelemaa väärää käytäntöä.

Sillä Hänellä on antaa oikea viisaus opastus ja rakkaus kuinka asioissa tulee edetä. Se viisaus, valta ja voima estää perkelettä juurruttamasta mitään omaansa hyvään maaperään kauniiksi kuviteltujen käytäntöjen tähden. Kaikki muu on turhaa ja ihmisen itsensä korostamista ja oman oppirakennelmansa juurruttamista Jumalalle pyhitettyyn peltoon.

• terveestä opista

Juuri näin ajattelen itsekin, että on ihan turha toitottaa katkeroituneelle, kateelliselle, kuoreensa vetäytyneelle, piikit pystyssä olevalle ihmiselle, että "Olet katkera, olet kade, olet sitä sun tätä!" eihän se mihinkään johda, korkeintaan se vain tosiaan vahvistaa näitä piirteitä. Paremminkin kannattaisi yrittää avata tällaiselle ihmiselle avarampia näköaloja: "Näetkö kuinka hyvin sillä monet asiat ovat, näetkö kuinka taitava olet, huomaatko kuinka monet sinusta pitävät jne." Näin toimien katkerinkin ihminen pikkuhiljaa alkaa kääntymään "valoa päin". Katkeran ihmisen osaavat kohdata vain sellaiset, joilla on herkät tuntosarvet tunnustella toisten mielentiloja. Sellaiset joka paikan säheltäjät, jotka eivät säheltämiseltään ja puhumiseltaan oikeastaan huomaan yhtään mitään ympärillään tapahtuvaa ovat kaikken viimeisimmät joilla on minkäänlaisia avuja auttaa "vereslihalla olevaa ihmistä".

Kyllä se vain on niin, että monesti päinvastainen kuin luulemme, on juuri se oikea tapa kohdata asioita.
        Jos joku syöksee tulta kurkustaan, niin että vieressä olijat melkein karrelle palavat, niin ei toisen tyynnyttely onnistu samaan mielentilaan antautumalla, vaan useimmiten se onnistuu lempeydellä ja sävyisyydellä.
        Samahan se on, jos toinen piikittelee jatkuvasti, niin ei se kyllä lopu sillä, että pistää vielä paremmaksi, jommankumman on oltava viisas ja "pistettävä suu säkkiä myöten kiinni".
        Ei ujoa, herkkää ja pelokasta ihmistä saada hirveällä touhuamisella ja väkisin kuoresta repimällä muuttumaan yhtään avoimemmaksi ja päivittelemällä, että "Kylläpäs sinä olen hiljainen ja ujo.", päinvastoin hän käpertyy kuoreensa entistä enemmän. Kyllä hänen rinnallaan on vilkkaimmankin ihmisen vähän rauhoituttava kuuntelemaan ja hyväksyttävä toinen ihminen ominaisuuksineen.

• ihmisillä ei
        terveestä opista kirjoitti:

Juuri näin ajattelen itsekin, että on ihan turha toitottaa katkeroituneelle, kateelliselle, kuoreensa vetäytyneelle, piikit pystyssä olevalle ihmiselle, että "Olet katkera, olet kade, olet sitä sun tätä!" eihän se mihinkään johda, korkeintaan se vain tosiaan vahvistaa näitä piirteitä. Paremminkin kannattaisi yrittää avata tällaiselle ihmiselle avarampia näköaloja: "Näetkö kuinka hyvin sillä monet asiat ovat, näetkö kuinka taitava olet, huomaatko kuinka monet sinusta pitävät jne." Näin toimien katkerinkin ihminen pikkuhiljaa alkaa kääntymään "valoa päin". Katkeran ihmisen osaavat kohdata vain sellaiset, joilla on herkät tuntosarvet tunnustella toisten mielentiloja. Sellaiset joka paikan säheltäjät, jotka eivät säheltämiseltään ja puhumiseltaan oikeastaan huomaan yhtään mitään ympärillään tapahtuvaa ovat kaikken viimeisimmät joilla on minkäänlaisia avuja auttaa "vereslihalla olevaa ihmistä".

Kyllä se vain on niin, että monesti päinvastainen kuin luulemme, on juuri se oikea tapa kohdata asioita.
        Jos joku syöksee tulta kurkustaan, niin että vieressä olijat melkein karrelle palavat, niin ei toisen tyynnyttely onnistu samaan mielentilaan antautumalla, vaan useimmiten se onnistuu lempeydellä ja sävyisyydellä.
        Samahan se on, jos toinen piikittelee jatkuvasti, niin ei se kyllä lopu sillä, että pistää vielä paremmaksi, jommankumman on oltava viisas ja "pistettävä suu säkkiä myöten kiinni".
        Ei ujoa, herkkää ja pelokasta ihmistä saada hirveällä touhuamisella ja väkisin kuoresta repimällä muuttumaan yhtään avoimemmaksi ja päivittelemällä, että "Kylläpäs sinä olen hiljainen ja ujo.", päinvastoin hän käpertyy kuoreensa entistä enemmän. Kyllä hänen rinnallaan on vilkkaimmankin ihmisen vähän rauhoituttava kuuntelemaan ja hyväksyttävä toinen ihminen ominaisuuksineen.

Tiedättekö, Jumalalla on aikaa, Jumalalla on vaikka koko meidän elämämme aikaa parantaa meitä, hoitaa meidän yhä uudelleen ja uudelleen auki repsahtaneita haavojamme lempein käsin. Jumala ei ompele meidän märkiviä haavojamme väkisin kiinni ja kääri tiukkaa sidettä ympärille, sillä siitä ei synny kuin pahaa jälkeä, haavat nimittäin rupeavat haisemaan ja mätimään yhä pahemmin siellä siteiden alla. Märkivät haavat tarvitsevat parantuakseen ilmaa ja aikaa. Ihmiset tekevät mielellään toisen elämän kipeille haavoille juuri niin, äkkiä siteisiin ja pois näkyvistä, koska silloin heidän ei tarvitse nähdä ikäviä asioita.

• jooooooo

Vain parantuneet ja terveet tarvitsevat apuamme.
      Sairaat pysykööt omissa lesteissään.
      Ei heitellä helmiä sioille.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe