Ateismin mielettömyys

JonathanCross

Talo tarvitsee rakentajan
Kello tarvitsee suunnittelijan
Auto tarvitsee valmistajan

Luomakunta tarvitsee Luojan

15

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan kuin tätä keskustelua ei oltaisi käyty ennenkin, tuhansia kertoja.

Sinun on kuitenkin pakko olettaa että jokin tuossa ketjussa ei tarvitse tekijää, jokin on ollut olemassa itsekseen vailla sen kummempaa syytä. Sinä valitset että se on jumala, joka sitten luo maailmankaikkeuden, minä puolestani olen sitä mieltä että se on maailmankaikkeus joka on ollut olemassa itsekseen vailla sen kummempaa syytä.

Meidän väittämillämme ei ole käytännössä mitään mutua eroa, kuin että minä jätän yhden välivaiheen pois. Maailmankaikkeus on varmasti olemassa, ja kun kerran on mahdollista että jotain on olemassa ilman sen kummempaa syytä, niin miksi ei voitaisi jättää sitä siihen, miksi pitää kuvitella että on jokin jumala, vaikka siitä ei ole mitään havaintoja ja se perustuu täysin oletuksiin?

• sepeteusX

Miten mielekästä on sitten uskoa olemattomaan jumalaan?

Ryhdyn heti päähihhuliksi, kun tämä ihmeolento antaa itsestään selvän ja käsitettävän ilmoituksen!
      Ja huomaa itse - ei profeetan välityksellä!
      Viestin tulee olla selvä - suullinen tai kirjallinen muoto! Vielä kaikkien saatavilla ja kansantajuinen!

• JonathanCross

Jumala on ilmoittanut itsensä tässä luomakunnassa. Lisäksi Jumala on valinnut Sanan olemaan pysyvä todistus itsestään. Jos ajatellaan kokemusta niin kokemukset häviävät ja unohtuvat mutta sana pysyy samana ja on aina saatavana. Suositten tutustumaan tuohon sanaan.

• ..aivopesun, linkouksen. Omat aivot käännetään OFF-tilaan. Aivoissa tapahtuu tylsistymistä, oma ajattelu kielletään. Uhkailu, pelottelu, syyllistäminen ylläpitää sairasta uskoa satuihin.

Uskovainen ihminen on niin sokea, ettei edes näe tässä mitään ihmeellistä.

• mielettömyys

Jos jumala haluaa estää pahuuden, mutta ei pysty?
      silloin hän ei ole kaikkivoipa
      Jos hän pystyy, mutta ei halua?
      silloin hän on pahansuopa
      Jos hän pystyy ja haluaa?
      Niin mistä tulee pahuus?
      Jos hän ei pysty eikä halua?
      Miksi kutsua häntä jumalaksi?

• JonathanCross

Jumala on kaikkivaltias mutta antaa vapaan tahdon valita. Me olemme kyllä tekemisistämme vastuussa ja viimeisellä tuomiolla vastaamme kaikesta oikeudenmukaisesti. Siinä vaiheessa ei auta kuin Jeesuksen sovitus ja omalla vaelluksella tehty totinen parannus.

• JonathanCross kirjoitti:

Jumala on kaikkivaltias mutta antaa vapaan tahdon valita. Me olemme kyllä tekemisistämme vastuussa ja viimeisellä tuomiolla vastaamme kaikesta oikeudenmukaisesti. Siinä vaiheessa ei auta kuin Jeesuksen sovitus ja omalla vaelluksella tehty totinen parannus.

Kyllä pitää parannus tehdä, jos on sairas.
        Jos sadut käyvät toteen, ja joudun viimeiselle tuomiolle...pääsen kyllä taivaaseen, koska olen niin kiva. Olen aina ollut kiltti ja pessyt hampaatkin. Olen tehnyt työtä, jossa autetaan ihmisiä, parannetaan heidän vointiaan yms.

Lähetän sitten kortin, kun paratiisiissa alkaa bileet...baila, baila....hähähähäähähääää...

• bubastis.tmi

Elävä olento luo itse itsensä, ei kukaan ulkopuolinen, paitsi tietenkin jos kyseessä on kloonaus. Onneksi sinuakin on vain yksi :D

• ***.*.*.***

On perushihhuli!

tekee aloituksen ja sitten ottaa hatkat kun pitäisi perustella!

• toi..

jussiristiläinen muistuttaakin kovasti Dolly-lammasta. Yhtä paljon vikojakin:D

• nikke knatterton

eikö tällainen palsta voitaisi lopettaa. uskovaiset voisivat päivitellä ongelmiaan omissa pikku piireissään.

• Ne tarvitsevat

"luojansa". Meillä muilla on ihan tavalliset vanhemmat, isä ja äiti.

Luomakunta taas on vain tyhmä krisselisana, jolla ei ole mitään sijaa reaalielämässä, koska mistään luojista ei ole havaintoja.

Logiikkasi on muutenkin surkea: Jos kaikella pitää olla luoja, niin silloin luojalla on luojansa, sen luojalla on luojanluojan luoja, jne.

Juokse tyhmä hihu kuuseen, silläkin on enemmän henkistä elämää kuin sinulla.

• on..

vaatinut sekopäiset kirjoittajansa, totta.

• Että olet oikeassa.
      Luomakunnalla on luojia! Te uskovaiset vajakit!

Me muut asutaan ja eletään Telluksella.

• ...

Ateistien on mahdotonta tajuta yksinkertaisia totuuksia, sillä heidän aivonsa on pamahtanut alkuräjähdyksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6027
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3526
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2691
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2169
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1669
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1272
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1236
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1117
    Aihe