Kristus+Antikristus=SYNkristus

Kansanedustaja Veltto Virtanen on kirjoittamassa kirjaa 1970-luvulla luomastaan käsitteestä Synkristus, joka on eräänlainen Kristuksen ja Antikristuksen muodostama dialektinen synteesi.

Hän luonnehti tätä ajatustaan 1970-luvulla näin:

"No, ensin oli Kristus ja nyt odotellaan Antikristusta, mutta mä olen kyllä sitä mieltä, että se on jo tullut - se oli joku Hitleri tai muu - ja nyt olisi Syn-Kristuksen aika, ihan dialektiikan mukaan. Ja mä koen olevani jokin Syn-Kristuksen profeetta tai Johannes Kastaja tai luultavimmin SE ITSE. Mutta koska mulla on tää Malamatin eli moitteen tie menossa, niin mä en voi vielä tietää sitä."
Voisitko selittää lukijoillemme mikä tämä tämmöinen Synkristus oikein on?

"Kalojen Ajan alussa 2000 vuotta sitten ihmiskunta vajosi uskonnollisuuden ja uskon syvään aikakauteen. Ja Antikristus nousi ihmiskunnan alitajunnasta, koska tää Hyvä ei ollut tuonut ratkaisua. Antikristus havahdutti uudelle ajattelun tasolle. Nyt on alkamassa Vesimiehen aika, joka on mystiikan aikakausi. Uskonnosta mystiikkaan on hyvin pieni hyppäys ja silti se on ihan eri asia - mystiikka ei vaadi mitään johtajahahmoa, ei mitään Ukko Ylijumalaa."

"Ja Synkristus ei ole varsinaisesti mikään Kristus tai uuden saarnaaja: Synkristus on suuri sadonkorjaaja joka kokoaa kaiken sen mitä tämä ajanjakso on tuonut tullessaan..."

http://www.velttovirtanen.net/artikkelit/7610soun.htm

HYVÄ!

5

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sie olet liian fiksu....PYSY Kristuksssa.......tieto on hyvä,,,mutta se ei auta viimesillä metreillä..

• ...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

• anttiristus
        KTS kirjoitti:

...must toi siis toi ajatus Synkristuksesta on hyvin sanoisinko maanläheisempi kuin digitaalisen keinotekoisen tuntuinen ja kovin stereotyyppisesti muotoiltu Kristus-Antkristus -pari. Meissä ihmissähän nuo vastapuolet tulevat lihaksi hyvin synergisesti ja toisiinsa sekoittuen. Meissä on todellakin tullut lihaksi eräänlainen kollektiivinen ja symbioottinen SYNkristus.

HYVÄ!

Tunnetko antikristuksen ?

• olisinkoVäärässä

Eiköhän se AntiKristus tarkoita sellaista henkilöä. joka on karismaattinen uskonnollinen julistaja joka esiintyy hurskaana uskollisena Jumalan palvelijana
      saadessaan valtavasti kannattajia, ( BILLY GRAHAM tuli heti mieleeni), todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut.
      Se aika saattaisi sopia parhaiten Armagedonin jälkeen välittömästi, saatanan väliaikaisen vapauttamisen niveltymiseen. Molemmat "pahat henget siten tuhoontuisivat samanaikaisesti ikuisiksi ajoiksi", AAMEN.

• 1234567---

>>>>todellisuudessa olevan pahin juonittelija mitä maa on päällään koskaan kantanut<<<<<

1700-luvun Luterilainen virsi kertoo. Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa joit' joukkons' kans' Paawi on ajatell' Pettääksens' joka maan paikkaa', Monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kandenalein kawalill', neuvoill'. Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain JUONILL.'
        12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', Pääst' meit' pahan Paawin orjuust', KUIN ON SE ANTICHRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa ! Synnist' estä hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      61
      6451
    2. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      208
      4846
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      49
      4443
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      94
      3719
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      73
      2921
    6. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      66
      2654
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      107
      2546
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      61
      1891
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      251
      1774
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1598
    Aihe