Arconia

Selkäkipuilija

Onko kukaan käyttänyt Arconia 60 mg nimistä särkylääkettä? Mulle lääkäri määräs sen nivelrikkoon 1 tab/pv.
Mulla on ollut välilevynpullistuma 3 kertaa, aina 4 ja 5 nikama välissä. Alimmat nikamat madaltuneet.
Sekä nivelrikkoa myös. Selkä on kipeä jatkuvasti ristiselästä (sekä säteilee pakarasta kuten pullistumassa,tätä harvemmin).
Luin lääkkeen tuoteselosteen ja kauhistuin mitä kaikkea se voi aiheuttaa, jos ottaa yliannostuksen.Ja muutenkin minkälainen lääke se on. Lääkäri ei puhunut määrätessään mitään.
Lisäksi käytän Panacodia .Nyt en oikein uskalla ottaa sitä lisäksi, koska ei tuo Arconia auta koko päivän ajan.
Olen ottanut sen heti aamulla.

10

3361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maggi76

Hei, jos tarkoitat arcoxia:

Sain myös panacodin lisäksi arcoxiaa selkäkipuihin (välilevy"pussi" hajonnut ja vuotanut kuivaksi... nikamien liike aiheuttaa järkyttävää tuskaa). Näitä lääkkeitä voi käyttää yhtäaikaa, juurikin nimenomaan niin apu on parempi kuin kummankaan yksin.

MUTTA, mutta...
      Sivuvaikutukset voivat olla aika pahoja. Itselläni atopisen ihon oireet pahenivat järkyttäviksi. Olkavarret olivat kuin tulessa ja niihin nousi rakkuloita jotka kuvisivat järkyttävästi. Tällaista kutinaa en ole pitkään jatkuneen atopisen ihon hoidon aikana kokenut ja hävisi heti kun lopetin arcoxian.

Arcoxia on yksi selektiivisten COX-2 (syklo-oksigenaasi-2-entsyymin) -estäjien ryhmään kuuluvista lääkkeistä, joten sen vaikutukset voivat olla myös "ei niin näkyviä". Oletko nainen? Nämä COX-2 estäjät voivat vaikuttaa hedelmällisyyteen! Itselläni lääkkeeksi vaihettiin Celebra, joka kuuluu samaan ryhmään (söin reilu 10 päivää). Nyt kk kiertoni on jo yli 40, eikä mitään kuulu ja raskaustestit myös negatiivista. Tästä kyselinkin tuolla lääke-keskusteluissa, jos jollain kokemusta tämmöisestä.
      Englanninkielisenä aiheesta löytyy enemmän tutkimustuloksia jos kiinnostaa (http://humrep.oxfordjournals.org/cgi/content/full/16/7/1323)

Itse päätin, että en missään nimessä syö tällaisia lääkkeitä enää ikinä! Aion pyytää lähetettä fysiatrille, joka arvioisi josko luudutusleikkaus voisi olla minulle vaihtoehto. Lääkärit vain sanovat leikkauksista, että niin kauan kuin kyse on "vain kivusta" (!!!) ei leikkausta harkita. Tässä alkaa jo vuosien jälkeen suoraan sanottuna vituttaa kun tämä "vain kipu" vaikeuttaa jokapäiväistä elämää ja aiheuttaa jo korvien väliinkin sellaista aggressiota... onneksi kanssaihmiset eivät kuule miten pään sisällä välillä sadattelen!

Tsempiä sinulle ja vaadi lääkäriltä selkeät tiedot lääkkeestä. Erikoislääkäreillä uskoisin olevan eniten ja parsta tietoa niiden tehosta ja turvallisuudesta kunkin vaivan hoidossa.

• minulle!

Sain ortopedilta Arcoxiaa polven nivelrikkoon. Olin onnesta soikeana kun vuosikausien jatkuva särky hävisi lähes kokonaan. Olin käyttänyt lääkettä pari kuukautta kun jouduin sattumalta täydellisiin verikokeisiin. Lääkäri soitti heti kun sai tulokset käteensä, vaikka soittoaikaakaan ei ollut sovittu ja vastaanottoon oli vielä viikko aikaa. Munuaisarvot olivat pompanneet taivaisiin, eli munuaiset olivat pettämässä. Oireita ei vielä ollut mitään, joten olin kauhuissani ja vasta sitten aloin lukemaan ohjeista mitä kaikkia sivuvaikutuksia Arcoxialle on kerrottu. Lopetin lääkkeen heti ja terveyskeskuksen seurannassa havaittiin munuaisarvojen palautuvan hiljalleen normaaliksi, kyllä helpotti. Terveyskeskuslääkäri kertoi että hän määrää sitä vain kuuriluonteisesti, ei jatkuvaan käyttöön juuri monien sivuvaikutusten vuoksi. Koska ehdin ostaa lääkkeitä varastoon ja ne ovat hyvin kalliita, olen käyttänyt satunnaisesti. Kun on tiedossa jalalle rasittava päivä, niin otan yhden pillerin illalla ja kivut on siedettävät reilun vuorokauden. Sitten onkin pidettävä hyvä tauko ettei munuaiset kärsi ja otettava Panacodia tai Panadolia polvisärkyyn.

• syödään
        minulle! kirjoitti:

Sain ortopedilta Arcoxiaa polven nivelrikkoon. Olin onnesta soikeana kun vuosikausien jatkuva särky hävisi lähes kokonaan. Olin käyttänyt lääkettä pari kuukautta kun jouduin sattumalta täydellisiin verikokeisiin. Lääkäri soitti heti kun sai tulokset käteensä, vaikka soittoaikaakaan ei ollut sovittu ja vastaanottoon oli vielä viikko aikaa. Munuaisarvot olivat pompanneet taivaisiin, eli munuaiset olivat pettämässä. Oireita ei vielä ollut mitään, joten olin kauhuissani ja vasta sitten aloin lukemaan ohjeista mitä kaikkia sivuvaikutuksia Arcoxialle on kerrottu. Lopetin lääkkeen heti ja terveyskeskuksen seurannassa havaittiin munuaisarvojen palautuvan hiljalleen normaaliksi, kyllä helpotti. Terveyskeskuslääkäri kertoi että hän määrää sitä vain kuuriluonteisesti, ei jatkuvaan käyttöön juuri monien sivuvaikutusten vuoksi. Koska ehdin ostaa lääkkeitä varastoon ja ne ovat hyvin kalliita, olen käyttänyt satunnaisesti. Kun on tiedossa jalalle rasittava päivä, niin otan yhden pillerin illalla ja kivut on siedettävät reilun vuorokauden. Sitten onkin pidettävä hyvä tauko ettei munuaiset kärsi ja otettava Panacodia tai Panadolia polvisärkyyn.

nimenomaan kuuriluontoisesti, minulla on ollut jo useamman vuoden ajan käytössä. Syön aina viikon ja lopetan siihen, ja sehän on tulehduskipulääke ja senkin vuoksi ei pitkään kerrallaan.

Itsellä' on Oxycontin ja oxynorm käytössä ja ovatkin tosi hyviä lääkkeitä, tosin nyt olen yrittänyt pikkuhiljaa lopetella ja siirtyä hieman miedompiin mutta jalka jo heti oirehtii.
        Niin ja syön myös Lyricaa iskias-oireisiin.

Minulla on myös nivelrikko pahana ja syön siihen Arthyria :) eivätkä leikka ennenkuin vähän vanhenen

että sellaista, tsemppiä sinulle

• Selkäkipuilija
        syödään kirjoitti:

nimenomaan kuuriluontoisesti, minulla on ollut jo useamman vuoden ajan käytössä. Syön aina viikon ja lopetan siihen, ja sehän on tulehduskipulääke ja senkin vuoksi ei pitkään kerrallaan.

Itsellä' on Oxycontin ja oxynorm käytössä ja ovatkin tosi hyviä lääkkeitä, tosin nyt olen yrittänyt pikkuhiljaa lopetella ja siirtyä hieman miedompiin mutta jalka jo heti oirehtii.
        Niin ja syön myös Lyricaa iskias-oireisiin.

Minulla on myös nivelrikko pahana ja syön siihen Arthyria :) eivätkä leikka ennenkuin vähän vanhenen

että sellaista, tsemppiä sinulle

Kiitos teille kaikille:)

Arcoxiahan sen lääkkeen nimi on. Nainen olen, mutta jo 50 v., ettei vaikuta hedelmällisyyteen.

Työterveyslääkäri määräs sitä mulle, pitää varmaankin varata sille soittoaika.
        Mulla taas oli maksa-arvot huippulukemissa,koska käytän Panacodia liikaa (näin lääkäri). Mutta minkäs teet, kun särkee.
        Syön myös Lyricaa, mutta eri vaivaan.

• pipsa :)
        Selkäkipuilija kirjoitti:

Kiitos teille kaikille:)

Arcoxiahan sen lääkkeen nimi on. Nainen olen, mutta jo 50 v., ettei vaikuta hedelmällisyyteen.

Työterveyslääkäri määräs sitä mulle, pitää varmaankin varata sille soittoaika.
        Mulla taas oli maksa-arvot huippulukemissa,koska käytän Panacodia liikaa (näin lääkäri). Mutta minkäs teet, kun särkee.
        Syön myös Lyricaa, mutta eri vaivaan.

Hei, pyydä jos saisit noita oxycontineita, ovat tosin morfiinijohdannaisia mutta puhtaita kipulääkkeitä, itse sain aikoinaan kipupolilta.

Olen syönyt nyt useamman vuoden ja kokeilen lopettaa kun iskias oireet ovat hieman paremmat,eikä nuo vieroitusoireet ole kovin kummoiset,parina yönä oli tuntemuksia. Otan vielä aamuisin yhden 10 mg ja niinkuin kerroin jalka jo hieman oireilee,mutta kokeilen miten akan käy:)

olen muuten minäkin jo viisikymppinen ja Panocod ei minulla ainakaan auttanut yhtään.

• Selkäkipuilija
        pipsa :) kirjoitti:

Hei, pyydä jos saisit noita oxycontineita, ovat tosin morfiinijohdannaisia mutta puhtaita kipulääkkeitä, itse sain aikoinaan kipupolilta.

Olen syönyt nyt useamman vuoden ja kokeilen lopettaa kun iskias oireet ovat hieman paremmat,eikä nuo vieroitusoireet ole kovin kummoiset,parina yönä oli tuntemuksia. Otan vielä aamuisin yhden 10 mg ja niinkuin kerroin jalka jo hieman oireilee,mutta kokeilen miten akan käy:)

olen muuten minäkin jo viisikymppinen ja Panocod ei minulla ainakaan auttanut yhtään.

Särkylääkkeitähän minäkin tarvitsen,ei mulla ole tulehdusta selässä.
        Kokeilin aiemmin Tramalia,mutta raavin itseä joka paikasta. Olen syönyt aikaisemmin Tramal Retard, joka sopi minulle (kipupolilta määrättiin). Lopettelin sen sitten pikkuhiljaa, jonkunverran vieroitusoireita.Painajaisia enimmäkseen!
        Ollaankohan me tultu ”immuuneiksi” Panacodillie”? Ennen se auttoi.
        Toivottavasti saat lopetettua lääkkeen ja iskiasoireet hellittäisivät:)

• paljon Sinä

Särkylääkkeitähän minäkin tarvitsen,ei mulla ole tulehdusta selässä.
        Kokeilin aiemmin Tramalia,mutta raavin itseä joka paikasta. Olen syönyt aikaisemmin Tramal Retard, joka sopi minulle (kipupolilta määrättiin). Lopettelin sen sitten pikkuhiljaa, jonkunverran vieroitusoireita.Painajaisia enimmäkseen!
        Ollaankohan me tultu ”immuuneiksi” Panacodillie”? Ennen se auttoi.
        Toivottavasti saat lopetettua lääkkeen ja iskiasoireet hellittäisivät:)

sitä panacodia käytät? Kerroit, että maksa-arvot olivat koholla.
        Kyllä minäkin pelkään, miten vaikuttaa maksaan ja munuaisiin ja pyysin päästä verikokeeseen, mutta lääkärini ei katsonut sitä tarpeelliseksi. En kivuiltani kykenis ulos ollenkaan, jos en lääkettä ottais. Leikkaus on tulossa, saa nähdä auttaako se.

• kuureittain
        paljon Sinä kirjoitti:

Kyllä minäkin pelkään, miten vaikuttaa maksaan ja munuaisiin ja pyysin päästä verikokeeseen, mutta lääkärini ei katsonut sitä tarpeelliseksi. En kivuiltani kykenis ulos ollenkaan, jos en lääkettä ottais. Leikkaus on tulossa, saa nähdä auttaako se.

Minulle tklääkäri kirjoitti Panadolia ja Panacodia kun Arcoxialla munuaiset meinasi pettää. Käytän Panacodia vain silloin kun särky on pahaa. Eilen rankan hampaan poiston jälkeen (särky alkoi heti kotiin tultua vaikka puudutuskin vielä tehosi) otin kaksi 500 mg Panacodia ja vielä illalla ennen nukkumaan menoa yhden. Nyt aamulla havaitsin että polvi oli aivan kivuton, ihan outo tunne. Harmi vaan että Panacod tekee minulle ummetusta.

• Selkäkipuilija
        paljon Sinä kirjoitti:

Käytin ennen verikokeita n. 10 tab/pv. Olen yrittänyt vähentää, että otan n. 4 tab/pv.
        Nyt en ole ottanut Arcoxia viikkoon, mutta kivut ovat lisääntyneet.Joten on kai pakko ottaa sitä Panacodin
        lisäksi.
        Miten ihmeessä lääkärisi ei katsonut aiheelliseksi
        verikokeita? Vaihda lääkäriä, jos nykyinen ei määrää sulle niitä.
        Toivottavasti saat apua leikkauksesta:)

• raitistunut alkoholisti

Käytin ennen verikokeita n. 10 tab/pv. Olen yrittänyt vähentää, että otan n. 4 tab/pv.
        Nyt en ole ottanut Arcoxia viikkoon, mutta kivut ovat lisääntyneet.Joten on kai pakko ottaa sitä Panacodin
        lisäksi.
        Miten ihmeessä lääkärisi ei katsonut aiheelliseksi
        verikokeita? Vaihda lääkäriä, jos nykyinen ei määrää sulle niitä.
        Toivottavasti saat apua leikkauksesta:)

moi.söin n.vuoden ajan panacodia nivelrikkoon ja maksa-arvot kimposi taivaisiin.asat ja alat(en muista kummin päin).toinen oli 3900 ja toineen 2300.viinaa tuona aikana otin tasan kaksi kertaa.loppui ko.lääkkeen syönti siihen.arvot on palautunu kutakuinkin kohilleen.panacodin kanssa kannattaa olla tosi varovainen jos haluaa maksansa toimivan jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      29
      5099
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4091
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3657
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2718
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      151
      2520
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2378
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2189
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2167
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1695
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1538
    Aihe