Mulla on ollut kondylooma jo 6 vuotta, olen nyt 25. Nyt ne on mun suussakin. Olen todella onneton ja väsynyt tähän. En ole lukenut netistä tietoja suun hoitoon, onkohan siitä edes netissä mitään?
Kondylooma tulee aina vain takaisin. Menen huomenna lääkärille koska huomasin että peräaukkoni sisäpuolella on yksi suurempi tuntuva syylä. Klirotiksellani ja ulkosynnyttymissä on paljon pientä litteää syylää. Näihin olen käyttänyt Wartec-rasvaa. Se on auttanut jonkin verran, joten pyydän typpihoitoa ulkosynnyttimiin hoidon tehostamiseksi.
Jos teillä on pitkiä kokemuksia kondyloomasta, kuulisin niitä mielelläni. Kaipaisin tukea kiusalliseen vaivaan, sillä koen sen kovin raskaaksi.
KONDYLOOMA SUUSSA
27
29489
Vastaukset
- 1979
Moi. Olin jotain 20v kun sain tartunnan. Olen 30vuotias ja edelleen tämä tauti vaivaa ja olen sen saanut nyt myös suuhuni. Se harmittaa todella paljon koska miten nyt voin edes suudella ketään!
En oikein tiedä millaisia hoitoja suuhun käytetään. Ehkä penslausta pahimpiin rakkuloihin. Toivon vain että se pikku hiljaa rauhoittuisi itsekseen.
Yritän ajatella positiivisesti. Ne ei onneksi ole kipeitä kuten esim herpeksessä.
Toivon sulle jaksamista tässä asiassa koska tiedän miten ikävä tauti se on.- Anonyymi
Kondylooman hoidosta - https://tonzes.com/kondylooma.htm
Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Kuten ensimmäinen kommentoija jo totesi, Aldaraa siis kuuluu levittää vain syylien päälle, ei koko ihoalueelle. Jos sitä levittää koko alueelle, voi se tosiaan aiheuttaa melkoista polttelua.
- virustäälläkin
Mitä tohtori sanoi? Itse samassa tilanteessa tällä hetkellä :( Tai uskon vahvasti et suussa ja alapäässä kondy, molemmat on kipeitä ja "pattejakin" löytyy. Lääkäri ensi viikolla. Ihan onneton ja surku olo.
- itsekkin epäilen...
Miten on hoidettu ko. tauti suusta? Vai annetaanko vain näppyjen kukoistaa suussa? testaako ne suussa olevat näpyt jotenki,että on kondya?
- vbidsåpö
itsekkin epäilen... kirjoitti:
Miten on hoidettu ko. tauti suusta? Vai annetaanko vain näppyjen kukoistaa suussa? testaako ne suussa olevat näpyt jotenki,että on kondya?
Tämän minäkin haluaisin tietää??
- hasssu
Hei te joilla on kondyloomia ollut suussa, niin millaisia ne ovat ulkonäöltään ? Ovatko kipeitä tai haittaavatko esim. syömistä tai juomista ? Itselläni kondylooma ollut parin vuoden verran ja nyt epäilen, että olisi suussakin:\
Jos vain jotenkin osaisitte kuvailla niiden ulkonäköä suussa esim. poskissa, niin olisi siitä paljon apua !:) - hjälppiä
Nostan nyt tämän keskustelun, vaikka vanha onkin. Eli siis muakin vaivaa, onko kondylooma tarttunut suuhunni. Sukupuolielinten kondylooma todettiin minulla pari kuukautta sitten ja nyt kielen päähän on ilmestynyt kipeä valkoinen rauhanen (jollaisia mulla on kyllä ollut silloin tällöin koko ikäni, mutta paranneet päivässä). Se on ollut siinä nelkä päivää muuttumattomana. Nyt huomasin, että suussani limakalvollakin on pieni noin 2mm halkaisijaltaan oleva suht litteä rakkula. Kielellä tuntee, mutta silmillä aika vaikea nähdä. Voikohan tämä olla nyt kondyloomaa vai mitä ihmettä?
Harrastin suuseksiä kuukausi sitten yhden pojan kanssa, mutta eihän kondylooma niin nopeasti pitäisi itää, että saisin jo nyt oireita. Vai voikohan? - ,
Voi.
- lohduton
Eiköhän se kondylooma olisi sitten samaa kuin kaksi kuukautta sitten alapäässäsi huomattu eikä kuukausi sitten hankittu. :S Mä oon itse pahassa kondylooma-tilanteessa. Alapäästä löyty yks näppy tammikuussa, joka penslauksella lähti. Tällä viikolla ulkosynnyttimissä näky jotakin syylän pinnan omaavia haaleita läikkiä ja ajattelin kokeilla niihin vielä jäljellä ollutta condylinea. Aine räjäytti homman käsiin; nyt näppyjä on sairaasti, iho palanut ja suussakin tuntuu, vasemmassa poskessa, pieni näppy. Miten "hjälppiä" jaksat taudin kanssa? Tarvisin niin vertaistukea.
- hjälppiä
Masentaa koko tauti niin paljon, että tuntuu, kuin olisi koko naisellisuus kuollut. Alapään kunto on onneksi hyvä...noin 5 kertaa sain kondylinellä penslailla syyliä ja nyt näyttää, että olisivat lähteneet ulkosynnyttimistä. Ajattelin mennä gynelle ottamaan papan ja kysymään suuni syylistä. Tietääköhän gyne niistä pahaiten? Niitä on meinaan tullut nyt lisää ja kurkkua kutittaa. Olen melko varma, että kondyloomaa nekin ovat ja toivonkin niin. Ei olisi kivaa, kun nyt saisi toisen taudin kaiken kukkuraksi.
Ja kyllä, vertaistukea minäkin kaipailen. Toivottavasti condyline on jo ehtinyt auttaa sinulla? Ne hoitopäiväthän pahentaa yleensä tilannetta ja välipäivinä syylien pitäisi vähitellen häipyä.
- nhvdoåsf
Hei ihmiset, jotka pelkäätte, että kondylooma on levinnyt suuhunne, käykää lääkärissa. Mäkin olin aivan varma, että mulla on se suussakin varsinkin kun oireet oli sen mukaiset. Masistelin viikon ennen kuin uskaltauduin lääkäriin, jossa sitten todettiin ettei se tosiaan ole kondyloomaa. Joku tavallinen suuinfektio vaan. Ne myös sano, että kondylooma on todella harvinainen suussa. Kuulemma 15 vuoden aikana sillä sukupuolitautine klinikalla on todettu 7 tapausta suun kondyloomasta...
- fögöl
Ittellä virtasputkessa outoja patteja/rakkuloita samoin suussa ja nyt myös korvatulehdus..onko mahollista että oireita tule muutama päivä yhdynnän jälkeen.huomenna testeihin ja niin pois pän..sen tiedän että jos kondylooma on niin niskalaukaus tulee omasta takaa!!
- tuaaaaaaa
Kondylooma on todella yleinen ja usein aika vaaraton tauti, eli ei mitään niskalaukauksia hyvä luoja. :D
- joskus_käy_tuuri
niimpä! itselle tauti tuli alle 20v iässä.. minulle ko. tauti tuli erittäin lievänä, ei paljoa rakkuloita eikä suuria kondyloomia. yritin poistaa tautia siihen käytettävällä voiteella ja penslauksella. ei lähtenyt. lähti kuitenkin 2v aikana pois itsestään. nyt 5 vuotta mennyt eikä ole takaisin kuulunut. :) toivottavasti ei enää puhkea uudestaan.
- lukija4
Jossain luki että useimminte poistuu kehosta parin vuoden päästä tai viimestään 4-5 vuoden.
- ...................
Rakkuloita tulee herpeksessä, ei kondyloomassa. Kondyloomassa tulee syyliä, sen toinen nimi onkin _visvasyylä_.
Ettei vain olisi ollut molemmat, herpes ja kondy, ensiksi mainittu ei sitten koskaan parane/poistu kehosta.
Tämä tuohon 19.10.2012 viestiin kommentointi
- hammashoitaja
jos epäilee suussa olevan jotain "ylimääräistä" kannattaa mennä ihan hammaslääkärille. siellä osaavat kertoa mistä johtuu, vai onko se viittaus johonkin muuhun. esim: suusyöpään.
hammaslääkärit voivat myös ottaa samalla koepalan jos siltä näyttää.
ainakin yksityisellä puolella näin toimitaan.- nöööööööööööy
Eipä kyllä hammaslääkärikään kaikkea tiedä. Kävin juuri sillä kurkussani on omituinen vaalea näppylä ja kitalaki muuttunut karhean tuntuiseksi (kitalaessa epäilen alkavaa suusyöpää tms tupakoinnin takia), Sanoivat että terveeltä näyttää (eipä kyllä tunnu) ja näppylästä että 'ohhoh onpas kummallinen enpä kyllä osaa sanoa.' Potuttaa aika paljon maksaa lasku turhasta....
- Lotta12345
Mulla todettiin kondylooma vuosi sitten ja olen nyt 17vuotias. sain kondylooman raiskauksen seurauksena. No siinä se tarttui varmaankin suuhuni. vuosi sitten kävin suun takia lääkärissä mutta ne vaa sano et toi on jotai huulirasvaa tai jotai et ei mitää pahaa.. ja mä en sillo ees käyttäny huulirasvaa... -.- sit kävin toisen kerran ni sano ettei oo.. tiiän et mulla on.. aina ku mul tulee joku näppy ni revin sen rikki.. siks ne ei varmaa nää et ne on syyliä ku sillo ne on enää haavaumia.. enkä nyt ees pääse porissa lääkäriin koska mul on entisel paikkakunnal lääkäris ne paperit viel ja yritin sinne sit soittaa sinne vanhal paikkakunnal mut ei sielt vastat ku kuuluu outoo vinkunaa.. tarttis saada toho alapään kondyynki lääkettä mut en pääse tääl lääkäriin!!!!
- V.Mäistä....
Suojaamaton suu, peppu ym seksi altistaa tartunnalle. Tosin sormeilukin altistaa jois sormet vaeltaa paikasta toiseen:-(
- gynekologikertoi
Paitsi että.. Kondomi eikä mikään muukaan suojaa kondylooma tartunnalta jos sänkyheilalla se on.
- Harmistunut
Millaisia oireita teillä, joilla on visvasyyliä suussa, on? Oletteko saaneet tuhottua visvasyylät suusta? Millaisia hoitoja siihen on? Ilmeisesti laser sädetys ainakin. Kuinka kalliiksi tuollainen tulee? Miten helposti tuo tarttuu suuhun suuseksikontaktissa, jos toisella on näkyviä visvasyyliä genitaalialueella? Te, joilla se on myös suussa, tuliko se sinne itsestään vai olitteko harrastaneet suojaamatonta suuseksiä aikaisemmin? Vastatkaa jotain, kiitoksia.
- Mistä_tarttuu
Miten kondylooma tarttuu? Olen mies ja minulla on kondylooma kurkussa, mutta olen harrastanut seksiä vain naisen kanssa. Olen pitkään ihmetellyt, että mistä olen saanut tartunnan. Voinko enää edes suudella naista tartuttamatta tautia häneen? Hammaslääkäri määräsi vain suun desinfiointi suuveden, mutta eihän se auttanut. Voiko tämä tauti aiheuttaa suusyöpää?
- asrfdgthj
Kondylooman toinen nimihän on visvasyylä, mietipä mistä sen siis olisit voinut saada. Eiköhän tuo tartu alapäästä yläpäähän ihan samalla tavalla kuin muutkin sukupuoliteitse tarttuvat taudit. Lisäksi se tietysti tarttuu yläpäästä myös alapäähän yhtälailla...
- ikäväkyllä
Herpes jakondylooma on molemmat viruksia niitä on monia lajeja niin herpes viruksia että papilloomaviruksiakin.
Molemmille viruksille on tyypillistä olla aina elimistössä kun kerran ovat tarttuneet ja aktivoituvat ajoittain ja joskus ovat poissa. - Kokeillut
Suihkuta tavallista etikkaa syylään.Tehokas ja varma.
- Kondoomilla
HPV rokote ei suojaa kondyloomalta, ainoastaa ehkä sadasta viruksesta pariin se saattaa olla avuksi.
Parasta olisi harrastaa seksiä aina kondoomilla ja mieluiten vasta parisuhteessa neitsyt parina.
Syylinä näkyvät virusmuodot eivät aiheuta syöpää. Syyliä aiheuttaa useat virukset, joten aina voi saada uuden tartunnan. Vanha tartunta yleensä hoidetaan penslaamalla ja vartalomme omat valkosolut, oppiessaan viruksen, tuhoavat sen parin vuoden kuluessa.
Suussa kipeä valkoinen täplä on vaaraton afta, joka paranee viikossa. Nielussa valkoiset haisevat pallukat on kuollutta vaaratonta bakteerimassaa, ruokavalion muutos vois auttaa niihin. Professori Heikkilän kirjoista on apua ruokailuun ja mielialoihin.
Suurimmassa osassa rokotteita on adjuvantteja. Saadaan tuotettua enemmän halvemmalla.
Se tosin aiheuttaa mm. hedelmättömyyttä. http://elinahytonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/195822-hpv-rokotteet-laakarit-vaativat-rokotusten-lopettamista
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005