Mitä mahtaa maksaa yksityisellä suoritettu oikominen ja leukaleikkaus? Ongelmani syväpurenta. Ala leukaa pitäisi siirtää eteen ja yläleukaa ylös. Kunnallisella eivät korjaa koska takahampaat menevät yhteen.... silti suu "väsyy" syödessä ja välillä alaleukaa särkee... Suurin ongelma on kuitenkin esteettinen.
oikomisen ja leukaleikkauksen..
8
9541
Vastaukset
- bcr
Minulta oiottiin aikuisena hampaat. Aikaa kului 7-10 vuotta ja rahaa paloi pienen auton verran. Olsiko aloittajan tilanne autettavissa esim yökiskon avulla?
- ap.
Kaikenlaiset raudat ja kiskot on jo sussa olleet teininä. Eli perusta on kunnossa, leukojen epäsuhta vaan pitäisi leikkauksella saada korjattua.
"pienen auton verran" on mulle aika epäkonkreettinen käsite.... =) tarkennusta kaipaan. - hoitotakuu!
ap. kirjoitti:
Kaikenlaiset raudat ja kiskot on jo sussa olleet teininä. Eli perusta on kunnossa, leukojen epäsuhta vaan pitäisi leikkauksella saada korjattua.
"pienen auton verran" on mulle aika epäkonkreettinen käsite.... =) tarkennusta kaipaan.Hei! Sinun pitäisi kyllä päästä jollakin aikavälillä hoitoon julkisella puolella.Olethan jonossa? Et ehkä ole kiirellisyyslistassa kärkipäässä, mutta puolen vuoden sisään pitäisi saada kiireetöntä hoitoa. Näin edellytetään hoitotakuussa! Itse olin pitkään oikomisjonossa ja asia eteni vasta kun hoitotakuu tuli voimaan jonotusaikanani. Minulla noin vuosi sitten siis loppui hoidot (oikominen ja leikkaus, jossa alaleukaa tuotiin eteenpäin). Kustannuksen jakaantuivat 3 vuodelle. Ja yhteensä rahaa paloi noiden kolmen vuoden aikana(polimaksuihin ja sairaalahoitoon leikkausken aikana) noin 1000€. Ja lopputulokseen olen todella tyytyväinen. Juurikin tuo leuan väsyminen ja kipeytyminen on jäänyt pois. Enkä kuulemma enää kuorsaakaan :)
- ap.
hoitotakuu! kirjoitti:
Hei! Sinun pitäisi kyllä päästä jollakin aikavälillä hoitoon julkisella puolella.Olethan jonossa? Et ehkä ole kiirellisyyslistassa kärkipäässä, mutta puolen vuoden sisään pitäisi saada kiireetöntä hoitoa. Näin edellytetään hoitotakuussa! Itse olin pitkään oikomisjonossa ja asia eteni vasta kun hoitotakuu tuli voimaan jonotusaikanani. Minulla noin vuosi sitten siis loppui hoidot (oikominen ja leikkaus, jossa alaleukaa tuotiin eteenpäin). Kustannuksen jakaantuivat 3 vuodelle. Ja yhteensä rahaa paloi noiden kolmen vuoden aikana(polimaksuihin ja sairaalahoitoon leikkausken aikana) noin 1000€. Ja lopputulokseen olen todella tyytyväinen. Juurikin tuo leuan väsyminen ja kipeytyminen on jäänyt pois. Enkä kuulemma enää kuorsaakaan :)
En pääse julkiselle, olen kysynyt, pääsen kuulemma vasta kun leuat ja hampaat on kuluneet... =/
- paljon ei ole
ap. kirjoitti:
"pienen auton verran" on mulle aika epäkonkreettinen käsite.... =) tarkennusta kaipaan.mitään persaukisen puuhaa. Perusoikominen ilman leikkauksia maksaa 8900 e keskihinta. Siihen leikkaus päälle on jotain 5000 euron luokkaa ja kela tulee vastaan tästä leikkausosasta vain alle 20% luokkaa takaisin. Eli julkiselle käy valittamassa hoitotuloksesta!
- hoitotakuu!
paljon ei ole kirjoitti:
mitään persaukisen puuhaa. Perusoikominen ilman leikkauksia maksaa 8900 e keskihinta. Siihen leikkaus päälle on jotain 5000 euron luokkaa ja kela tulee vastaan tästä leikkausosasta vain alle 20% luokkaa takaisin. Eli julkiselle käy valittamassa hoitotuloksesta!
Vaikka sitten liiottelet kipuja/vaivoja niin ei sua hoitamatta jätetä:) Ei minullakaan ollut suuria vaivoja purentani kanssa ja pääsin sit puolen vuoden kuluttua hoitotakuun vuoksi hoitoon. Lähinnä esteettinen haitta, mutta toki välillä leukanivel kipeä ja purentalihakset väsyneet/kipeät. Oulun kaupunki joutui jopa ostamaan oikomishoitoa yksityiseltä. Sinun täytyy vaan sinnikkäästi vaatia oikeuttasi hoitoon.
- missä koulutetaan
hammaslääkäreitä, voisit päästä "harjoittelupotilaaksi". Hinta huomattavasti halvempi mutta työn kulku hitaampaa koska proffa tarkistaa aina onko tuleva hammasleguri tehnyt työn oikein. Saattaa olla ettei nykyisin enää ole tää systeemi mutta aikaisemmin ollut mahdollista.
- ap.
Varasin tossa viikko sitten ajan yksityiselle oikojalle ja eilen kävin näyttämässä hampaita. Oikoja oli sitä mieltä että jos leukojani lähdetään leikkaamaan niin ehdottomasti se kuluu hoitaa kunnallisella puolella (halvalla!). Hän laittaa lähetteen mikäli kipsit ja kuvat vahvistavat leikkaustarpeen. Sanoi että on todella suuri syväpurenta ja kun alahampaat koskee ylähampaiden juuria ja kulumisen merkkejä on jo näkyvissä niin vaikuttaa siltä että hyvät mahdollisuudet on päästä.
Kuukauden päästä menen uudelleen ja mietitään miten asian kanssa edetään. Toivottavasti ei tule taas kerran pettymystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841