Landrover Freelander 2

Onko käyttökokemuksia

Onko kenelläkään vuoden tai kahden (30000-60000km)
kokemuksia Lantusta. Olen koeajanut autolla noin 1000 km ja se on vakavassa harkinnassa. Auto liisataan, joten arvonalennukset ei kiinnosta,vaan tekninen toimivuus. Asiallisista vastauksista kiitokset jo etukäteen!

62

22393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lantikkaa

      Jos laatu on yhtä surkeaa kuin Discovery 3:ssa niin älä missään tapauksessa edes harkitse ostamista. Minulla oli Discon kanssa 14 takuukorjauskäyntiä 2 vuoden aikana.. Sijaisautoa eivät antaneet tilalle, korjausaikoja piti jonottaa 7-12 päivää ja varaosia piti odotella lisäksi. Kaikenkainen mahdollinen hajosi.

      • nn Discoa

        Niin, sinulla on ollut Disco joka ei ole Freelander 2. Tiedän oikein hyvin, että osassa Discoja on ollut paljon ongelmia, samoin edellisessä Freelander mallistossa. Autot ovat kylmiä, alitehoisilla koneilla varustettuja ja täynnä vikoja. Siksi toivonkin, että joku jolla on Freelander 2 ja parin vuoden ajokokemus, vaivautuu vastaamaan.


      • merkki se on
        nn Discoa kirjoitti:

        Niin, sinulla on ollut Disco joka ei ole Freelander 2. Tiedän oikein hyvin, että osassa Discoja on ollut paljon ongelmia, samoin edellisessä Freelander mallistossa. Autot ovat kylmiä, alitehoisilla koneilla varustettuja ja täynnä vikoja. Siksi toivonkin, että joku jolla on Freelander 2 ja parin vuoden ajokokemus, vaivautuu vastaamaan.

        sama merkki molemmissa, samat suunittelijat, samaa laatua, ihan paskaa


      • väite
        merkki se on kirjoitti:

        sama merkki molemmissa, samat suunittelijat, samaa laatua, ihan paskaa

        OK.Mutta voisitko perustella asian. Onko sinulla itselläsi ao. auto, vai perustuuko väite Haminan torilla Penan kanssa käytyihin keskusteluihin.


      • ......
        väite kirjoitti:

        OK.Mutta voisitko perustella asian. Onko sinulla itselläsi ao. auto, vai perustuuko väite Haminan torilla Penan kanssa käytyihin keskusteluihin.

        Käypäs UK:n autofoorumeilta lukemassa käyttäjien mielipiteitä. Ei britit itsekään arvosta noiden luotettavuutta. Ford on ford vaikka voissa paistaisi.


      • hmm ....
        ...... kirjoitti:

        Käypäs UK:n autofoorumeilta lukemassa käyttäjien mielipiteitä. Ei britit itsekään arvosta noiden luotettavuutta. Ford on ford vaikka voissa paistaisi.

        http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/freelander-faults-poll-54179.html

        Autonahan se on silti varsin hyvä. Ominaisuudet hyvät, mutta luotettavuus on heikko, kuten luotettavuustutkimukset todistavat. Ja ei koske ainoastaan discoveryä, vaan yleensäkin Land Rover mallistoa, Defender taitaa olla luotettavin koska siitä puuttuu paljon ylimääräistä.


      • Survey
        väite kirjoitti:

        OK.Mutta voisitko perustella asian. Onko sinulla itselläsi ao. auto, vai perustuuko väite Haminan torilla Penan kanssa käytyihin keskusteluihin.

        meillä oli Disco 3 2.5 vuotta ja 105 tkm ajan, uuten ostettu Suomesta. Korjaamokäyntejä 3 viikon välein.

        Googletappa JD Powers Quality survey Land ROver discovery tai Freelander niin näet faktaa


      • Tankerox

        on Defender pitkälti...onko liian hyvä maastoauto?


      • kokemus´
        nn Discoa kirjoitti:

        Niin, sinulla on ollut Disco joka ei ole Freelander 2. Tiedän oikein hyvin, että osassa Discoja on ollut paljon ongelmia, samoin edellisessä Freelander mallistossa. Autot ovat kylmiä, alitehoisilla koneilla varustettuja ja täynnä vikoja. Siksi toivonkin, että joku jolla on Freelander 2 ja parin vuoden ajokokemus, vaivautuu vastaamaan.

        samoin edellisessä Freelander mallistossa. Autot ovat kylmiä, alitehoisilla koneilla varustettuja ja täynnä vikoja.

        Tuo edellä kirjoitettu on paskapuhetta.


      • paskapuhe
        kokemus´ kirjoitti:

        samoin edellisessä Freelander mallistossa. Autot ovat kylmiä, alitehoisilla koneilla varustettuja ja täynnä vikoja.

        Tuo edellä kirjoitettu on paskapuhetta.

        Jos väität, että erillisellä lämmittimellä ja 400 nuuttonia vääntävällä koneella varustettu auto on kylmä ja tehoton, et ole koskaan ajanut, saatika omistanut moista vehjettä. Älä nyt meitä kaikkia ihan hölmöinä pidä ;)


      • FL3

        Moroo Missä autoasi huollatit ja mitä kaikkea oli vikana ??


      • 4wdhi
        hmm .... kirjoitti:

        http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/freelander-faults-poll-54179.html

        Autonahan se on silti varsin hyvä. Ominaisuudet hyvät, mutta luotettavuus on heikko, kuten luotettavuustutkimukset todistavat. Ja ei koske ainoastaan discoveryä, vaan yleensäkin Land Rover mallistoa, Defender taitaa olla luotettavin koska siitä puuttuu paljon ylimääräistä.

        Linkkisi oli kylläkin Freelander ykköseen.


    • janus

      Sukulaismiehellä ollut Freelander II vuoden pari. Juuri kyselin kokemuksia, kun itsekin harkitsen maasturin hankkimista. Liekö sitten sunnuntaikappale, kun kaikki on toiminut hyvin.

      • ei vikaa

        Nyt ollut Freelander II 2½ vuotta. Auto toiminut moitteetta. Nyt ajettu 60000 km. Ainoa moitteen sana menee ekan määräaikaishuollon piikkiin. Vaikka huoltoa tilattaessa kertoo takaluukun aukaisijan imevän vettä ja jäätyvän talvella, varaosaa ei tilattu valmiiksi vaan piti tehdä ylimääräinen korjaamokäynti


    • Maastoautoilija

      Disco 3 (TDV6 HSE), uutena ostettu, ei pienintäkään vikaa ole ollut, ja talvella on todellakin lämmin, ei voi sanoa että kylmä olisi. Jos tämä kone on jollekin alitehoinen, niin voihan se olla, minulle on riittänyt mainiosti ja perässä tulee isompikin kärry kevyesti. Suosittelen!

      • ei tykkää

      • koettua

        Itselläni vajaa kaksi vuotta ollut LR3 ja erittäin hienosti on toiminut.
        olen omistanut uusia E sarjan mersuja ja tämä hakkaa mersut mennen tullen.


    • löytyy molemmista

      sekä ykkösestä ja kakkosesta. Positiivista molemmista ilman moitteen sanaa. Uutta mallia ei voi edes verrata vanhaan, ero on niin merkittävä. Itselläni oli työsuhdeautona ensimmäisiä Freelander kakkosia mitä maahan tuli. Varustetaso oli SE manuaalivaihteisena kun automaatteja ei saanut. Kilometrejä tuli noin 30tkm ja ilman ongelmia. Nyt on HSE automaattina ja hyvin pelittää. Jokaisessa automerkissä on jollain se ongelmallinen auto jossa tuntuu olevan kaikki viat. Tässäkään ei voi yleistää koko merkkiä ja mallistoa tuon perusteella. Maantiellä todella mukava, hiljainen ja pieni kulutus. Muutaman kerran infonäytössä piippasi jostain häiriöstä, en enää muista mistä oli kyse mutta ei haitannut menoa. Omasta puolestani voin suositella kyseista autoa, minusta se on markkinoiden paras hinta/laatusuhteeltaan ja ominaisuuksiltaan.

      • sinä itse

        Tai sitten sinä itse yleistät omat kokemuksesi. Kyllähän siellä muutamia viattomia on, mutta katsoppas faktatietoa ja luotettavuustilastoja niin näet että ei ne aivan puhtaita pulmusia todellakaan ole.


      • sinulla ei
        sinä itse kirjoitti:

        Tai sitten sinä itse yleistät omat kokemuksesi. Kyllähän siellä muutamia viattomia on, mutta katsoppas faktatietoa ja luotettavuustilastoja niin näet että ei ne aivan puhtaita pulmusia todellakaan ole.

        ei vaan yksinkertaisesti ole autoista mitään tietoa tai käytännön kokemusta ja perustat tietosi ulkomaisiin keskustelupalstohin. Oletko edes ajanut ikinä kyseistä autoa? Enhän väittänytkään että ne olisivat viattomia, kuten aiemmin mainitsin joka merkillä on hyviä ja huonoja yksilöitä.
        Sanoisin ennemmin että on muutamia missä on vikoja ja enemmän viattomia. Ellet sitten ole maahantuojalla töissä ja pystyt esittämään Suomessa korjattujen autojen vikatilastoja.


    • MB-E 08

      Freekku 2 AT 45000km ei huolia

    • asiallisista vastauksista

      Kiitos kaikille, jotka laittoivat asiallisen ja omiin tai ystävän kokemuksiin perustuvan vastauksen.
      Ja nimenomaan Freelander 2:sta, ei Discosta, joka ei ole hankintalistalla.

    • HSE

      Keväällä sain alle diesel Freelanderin HSE A. En päässyt edes autoliikkeestä kotiin kun piti soittaa hinuri, vaihdelaatikon öljyt tuli pihalle.....Antoivat pakasta vedetyn Grand Voygerin käyttöön korjauksen ajaksi.
      Se olikin ainoa vika.
      Siitä eteenpäin on ollut yhtä juhlaa. Matka-ajossa todella mukava. Ainoat moitteet tulee webaston ajastimen puutteesta ja pienille tavaroille ei ole lokeroita.
      Hiihtolomalla kävin lapissa, pakkasta parhaimillaan yli 30, ei haitannut. Auto lähti käyntiin hyvin ja lämpeni nopeasti. Takapenkkiläisille saisi olla istuinlämmittimet, nahka on aluksi kylmä. Lämmitettävää tuulilasia suosittelen.

    • Timoorg

      Hei Minulla oli kolme vuotta Freelander TD4 2 S A
      ja se pelasi moitteettomasti.Ainoastaan normaalit
      huoltokäynnit. Vaihdoin sen Tampereelta uuteen FREELANDER 2 TD 2.2 SE A malliin ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Uusi auto on ollut minulla
      nyt 1 vuoden ja 21 000km ajettu.Yksi huolto ja
      ei huomautettavaa. Uusi mallisarja 2 on todella
      paljon parempi ajaa kuin vanha ;mutta tämä on todettu myös TM-testissä. Automaatti on paras mitä olen koskaan kokeillut ja parantaa entisestään veto-ominaisuuksia ( esim.veneen nosto jyrkkää hiekkamäkeä ylöspäin ). Minun rekkari on SEY-394 ja auto on tosi lämmin , niinkuin oli se vanhakin malli (diesel jossa
      erillinen webasto lämmittimenä vakiona).Minusta
      tuntuu että tuo kylmyys juttu on Haminan torin Penan juttuja...

    • LandRover

      Minulla hieman yli vuosi ja 30000 km huolettomia kilometrejä takana. Todella positiivinen yllätys vaikka minuakin hieman epäilytti tuo "Britti -laatu".
      Auto on miellyttävän hiljainen ja todella vaivaton ajella automaattivaihteisena. Maasto -ominaisuuksiltaan todella uskomattoman hyvä, vaikkei toki olekaan tarkoitettu tiettömille teille. Toisaalta tarpeen tullen ei kun menoksi!
      Lisälämppärin ajastimen puute ainoa miinus, mutta toisaalta tehokas lämmitys kyllä muuten toimii.
      Lämmitettävä tuulilasi on ihan ehdoton lisävaruste tämän kokoluokan autossa!
      Hinnaltaan auto ei tietenkään ole ihan halvimmasta päästä mutta juuri liisarina loistava vaihtoehto kun ei tarvitse miettiä jälleenmyyntiarvoa.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut Land RoverFreelander 2 jo 13 vuotta. Jos huollot teettää ohjeiden mukaan ja autoa käyttää ohjeiden mukaan, niin on luja,kestävä ja paras . Osta hyvä mies tällainen auto itsellesi, mutta muista huollot ja käyttöohjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut Land RoverFreelander 2 jo 13 vuotta. Jos huollot teettää ohjeiden mukaan ja autoa käyttää ohjeiden mukaan, niin on luja,kestävä ja paras . Osta hyvä mies tällainen auto itsellesi, mutta muista huollot ja käyttöohjeet.

        Minä luulen, että kysyjä on jo etsimässä seuraavaa kulkinetta allensa.


    • Ketjun aloittaja

      Kiitos vielä kertaalleen vastaajille. Käytin hyväkseni maahantuojan etua, jossa automaatin saa keppiversion hinnalla. Tein liisarisopparin jo nyt, vaikka auton saan vasta lokakuussa. Pientä vääntöä se vaati, mutta homma onnistui lopulta. Malli on S, koska se menee vielä järkevään verotusarvoon. Erämiehenä autolla on todellista käyttöä.

      • KAAPO alias Kaapeli

        Onnea! Lähden ensi tiistaina hakemaan Freelander 2 Td4 SE aut jne, ostin myös maahantuojan Pro-satsista. Olen omistanut -02 vuosimallin Freelanderin (V6 aut) vuodesta -03 asti ja mitään suurempaa valittamista ei ole ollut. Toki kuluvia osia olen joutunut uusimaan...

        Aika näyttää, kuinka tämä uusi kotiutuu...


    • Vanhaa haikaileva

      Nää laatuasiat on sellasia juttuja, jotka mustamaalaavat väkisinkin yhden mallin virheistä koko automerkin... eikä tätä laadunpuutetta pysty niin helpolla poistamaan kuluttajan mielistä. Taitaa nykyajan opelitkin olla jo ihan kelpo kamaa, mutta silti opelin maine on mitä on...

      Itse tiirailen tuota Freelander 1 viimeisintä mallia, eli 2005 vuosimallista. Käsittääkseni ne ongelmat, jotka tuota freelanderia koskivat, sijoittuvat enemmänkin alkupään malleihin (ja siihen 1.8 koneeseen).

      Itse en leimaa autoa suoraan pas**ksi, jos en juuri kyseisestä automallista ole saanut/lukenut suoraa negatiivista palautetta, jonka myös useampi muukin käyttäjä vahvistaa...

      • Ketjun aloittaja

        Olet täysin oikeassa. Joskus käy päinvastoin, eli takuuvarma merkki ei olekaan takuuvarma. Jaappanilaisia autoja pidetään teknisesti varmoina ja näin varmaan onkin, mutta itselleni sattui Nissan X-Trailin maanantaikappale, jonka kanssa olen "tapellut" kolme vuotta. Nyt riitti ja siksi tein kaupat Lantusta, koska omat kokemukset, tosin vähäiset, ovat hyvin positiivisia. On myös hienoa, että porukka antaa täällä tietoa omakohtaisista kokemuksista päätöksen tueksi.


      • Ilu2

        Laatu onkin varmaan kaikkein vaikeimmin arvioitava asia autoa ostaessa, kun se on aina tilastollista, eli kaikki "paskamerkin" autot ei ole huonoja eikä päinvastoin.
        Eikä sitä kunnolla mittaa edes JD Powersin tyyppiset julkaisut, jotka perustuvat ihmisten mielipiteisiin. Ja esim. JD Powersissa on merkittävä painotus jälleenmyyjän toiminnassa ja se ei tietenkään kiinnosta Suomessa autoa ostavaa.
        Itselläni oli ensin -99 mallin Freelander 1.8, jonka ei pitänyt minkään tilaston perusteella kestää päivääkään. Mutta siinä ei vain sattunut olemaan yhtään vikaa niin kauan kun sen omistin.
        Vuonna 2004 vaihdoin uuteen V6:een ja samanlainen tyytyväisyys jatkuu edelleen.
        Nyt on harkinnassa Freelander2, joka on ilmeisesti pitkällä matkalla paljon "automaisempi" kuin ykkönen. En ole ikävä kyllä päässyt bensamallia kokeilemaan. Ja mielessä onkin käytetyn osto, kun maahantuoja ei enää edes listaa 3.2 i6 bensamalleja.


    • Matti 69

      Freekussa enempi potkua kuin X-trailissa tai Forresterissa?

      Kai menee paremmin metsäteillä, mutta entäs motarilla sitten.

    • LR2 2.2D SE manuaali

      Vuosi takana n.15tkm.Ainoa ongelma takaoven kanssa jonka lukko jäätyy pakkasella.Aukeaa kaukosäätimellä ei muuten.Korjataan vuosihuollossa. Veturina hyvä vääntävän koneen ansiosta.Polttoainelämmittimeen pitäisi saada ajastin, ei tietoa koska onnistuu.Vuoden keskikulutus 8.2l. Suurin osa ajosta maantiellä ,mutta vedetty katettua kärryä yli 3000km.Näillä kokemuksilla ainakin vielä tyytyväinen.

      • 4x4

        Moi!
        Mielenkiintoisi puolesta ja vastaan kommentteja.
        Itselläni Lantikka kokemusta tälä hetkellä yhteensä kohta 6 vuotta.
        Ensin uutena ostettu 2002 1.8l GS, jossa oli kaiken kaikkiaan vain yksi korjaamo käynti, normaalien huoltojen lisäksi. Siinä vaihdettiin viallinen moottori söi vettä heti uutena, oli kuulemma tullut isompi satsi viallisia moottorin alakertoja koneistus, oli mennyt pieleen ja sylinteri putket saattoivat olla irti.

        Muuten tämäkin pelasi hienosti, hieman tehoton se oli ja kulutus aika kova keskimäärin noin 9l/100km. Tälläkin tuli erittäin paljon ajettua huonoja metsäteitä varsinkin talvella kun usein oli vain traktorilla menty edellä, niin kyllä tällä aina perässä pääsi.

        Vaihdoin sen 2007/12 uuteen 2.2 Se Automaattiin ja siinä ei ole ollut muuta vikaa kun se takaluukun jäätymis ongelma joka korjattiin takuuna. Ja tietenkin vebastoon en ole saanut kauko-ohjausta vielä.
        Autolla on nyt ajettu ilman mitään huolia 40t, ja olemme koko perhe erittäin tyytyväisiä sijoitukseen kallishan se on verrattuna itämaisiin tuotteisiin, mutta ei Lantikkaa voi verrata mitenkään näihin, on se ihan eri puusta veistetty.
        Vaimokin on autolla kolunnut kaikki parkkihallit ja hyvin on auto aina mahtunut ja kääntynyt. Kulutus on rauhallisessa maantieajossa 6.7l/100km ja sekalaisena noin 8.5.
        Tietenkin jos päasia on, että pääsee paikasta a paikkaan b niin kyllähän sinne päseea halvemmallakin. Olen tälläkin ajellut varsin pahoissa paikoissa, viime talvena mm. Jimmyllä oli ajettu paksussa lumisessa metäautotiellä, ja sekin oli mennyt pohjia myöten niin kyllä Lantikalla ihan samat polut kuljettiin, ilman että kertaakaan olisi tarvinnut edes epäillä etenemistä.
        Joten turha yleistää sitä ,että näissä olisi poikkeuksellisen paljon vikaa, useimmiten taitavat vain ne joilla kyseiseen autoon ei pelimerkit riitä, olla kateellisia ja näin mustamaalamalla yrittävät itselleen vakuutella, ettei sellaista autoa ostaisikkaan vaikka pystyisi..

        Ajan työkseni usein vuokra autoilla ja eniten maastureilla, olen ajanut satoja kilometrejä monella kilpailijalla, ja ei niistä toistaiseksi vielä ole parempaa löytynyt.
        Mutta maku asioista voidaan aina kiistellä, ja mikä sen hienompaa kun kunnon väittelyt autojen paremmuudesta.
        Hyvää kesänjatkoa ja mukavia kilometrejä.


    • korht

      Olen ajananut Freelander 2:lla 65 tkm ja autossa ei ole ollut mitään vikaa. Olen teettänyt normaalit määräaikais huollot ja mitään muuta ei ole tarvinut tehdä. Ostin auton koska joudun vetämään painavaa kärryä aika paljon ja siihen käyttöön ainakin moottori on ihan riittävä. Ja jos edelliseen Diesel Saabiin vertaa niin ei tämä ainakaan huonommin lämpiä. Suosittelen autoa!

    • lantikka freekki

      Freelander 2 Td4 SE automaatilla ajettu nyt n. 30 000 km. Ennakkoluuloista huolimatta on toiminut hienosti. Muutama softapäivitys tehty määräaikaishuollon lisäksi, ei muuta. Erittäin positiivinen kokemus; nautinto ajaa niin syrjäteillä kuin isollakin baanalla. Juuri sopiva menopeli kaltaiselleni syrjäkulmilla asuvalle jonka pitää päästä liikkeelle kelillä kuin kelillä.

      • Eka ja vika ?

        Meillä vaihdettiin 75000 huollossa molemmat takajarrulevyt palat. Pian tuon jälkeen alkoi toinen takajarru ääntelemään ja huollossa todettiin toisen takajarrulevyn kuumenneen ja vääntyneen pilalle (n. 7000 km ajon jälkeen). Nyt sitten on vaihdettu taas uusi jarrulevy yms. osaa, mutta ei kun vika jatkuu. Välillä täristää niin perkeleesti ja välillä kulkee kuin pumpulissa. Just kävin tankkaamassa auton ja mittasin kinkkumittarilla jarrulevyjen lämmöt n. 3 km ajon jälkeen. Toinen takajarru 34 astetta ja toinen 97 astetta. Aika korjaamolle TAAS varattu. Ja autohan on Freelander 2 vm 2007.


      • Saska Laukkanen
        Eka ja vika ? kirjoitti:

        Meillä vaihdettiin 75000 huollossa molemmat takajarrulevyt palat. Pian tuon jälkeen alkoi toinen takajarru ääntelemään ja huollossa todettiin toisen takajarrulevyn kuumenneen ja vääntyneen pilalle (n. 7000 km ajon jälkeen). Nyt sitten on vaihdettu taas uusi jarrulevy yms. osaa, mutta ei kun vika jatkuu. Välillä täristää niin perkeleesti ja välillä kulkee kuin pumpulissa. Just kävin tankkaamassa auton ja mittasin kinkkumittarilla jarrulevyjen lämmöt n. 3 km ajon jälkeen. Toinen takajarru 34 astetta ja toinen 97 astetta. Aika korjaamolle TAAS varattu. Ja autohan on Freelander 2 vm 2007.

        Meillä on ollu freelander 1 ja 2. Molemmat ostettu uutena suomesta. Ykkönen oli 4 vuotta ja kakkonen on nyt ollu 3 vuotta..

        Ykkösessä oli jotain pientä vikaa aina joskus, mutta niinhän sitä on joka autossa. Kakkosesta on nyt 120 000km mennessä vaihdettu kansipahvi ja pyöränlaakereita. Ihan hyviä pelejä, molemmat ollu 1.8 ruiskukoneella (bensa). Talvella ihan lämpösiä pelejä eikä oo tarvinnu jäähä koskaan kiinni linkoomattomillakaan teillä täällä maaseudulla.

        Voin kuitenki suositella kaikille. :) Tuo nykynen olisi muuten myynnissäkin. Graffitinharmaa, 3-ovinen, vm 05.

        [email protected]


      • Td4 kuski
        Saska Laukkanen kirjoitti:

        Meillä on ollu freelander 1 ja 2. Molemmat ostettu uutena suomesta. Ykkönen oli 4 vuotta ja kakkonen on nyt ollu 3 vuotta..

        Ykkösessä oli jotain pientä vikaa aina joskus, mutta niinhän sitä on joka autossa. Kakkosesta on nyt 120 000km mennessä vaihdettu kansipahvi ja pyöränlaakereita. Ihan hyviä pelejä, molemmat ollu 1.8 ruiskukoneella (bensa). Talvella ihan lämpösiä pelejä eikä oo tarvinnu jäähä koskaan kiinni linkoomattomillakaan teillä täällä maaseudulla.

        Voin kuitenki suositella kaikille. :) Tuo nykynen olisi muuten myynnissäkin. Graffitinharmaa, 3-ovinen, vm 05.

        [email protected]

        myyntiin?

        Ja milloin 1 malli?


      • Hieman myöhään
        Eka ja vika ? kirjoitti:

        Meillä vaihdettiin 75000 huollossa molemmat takajarrulevyt palat. Pian tuon jälkeen alkoi toinen takajarru ääntelemään ja huollossa todettiin toisen takajarrulevyn kuumenneen ja vääntyneen pilalle (n. 7000 km ajon jälkeen). Nyt sitten on vaihdettu taas uusi jarrulevy yms. osaa, mutta ei kun vika jatkuu. Välillä täristää niin perkeleesti ja välillä kulkee kuin pumpulissa. Just kävin tankkaamassa auton ja mittasin kinkkumittarilla jarrulevyjen lämmöt n. 3 km ajon jälkeen. Toinen takajarru 34 astetta ja toinen 97 astetta. Aika korjaamolle TAAS varattu. Ja autohan on Freelander 2 vm 2007.

        On rikottu takajarru satula, kukahan olisi syyllinen


      • Vm2012
        Eka ja vika ? kirjoitti:

        Meillä vaihdettiin 75000 huollossa molemmat takajarrulevyt palat. Pian tuon jälkeen alkoi toinen takajarru ääntelemään ja huollossa todettiin toisen takajarrulevyn kuumenneen ja vääntyneen pilalle (n. 7000 km ajon jälkeen). Nyt sitten on vaihdettu taas uusi jarrulevy yms. osaa, mutta ei kun vika jatkuu. Välillä täristää niin perkeleesti ja välillä kulkee kuin pumpulissa. Just kävin tankkaamassa auton ja mittasin kinkkumittarilla jarrulevyjen lämmöt n. 3 km ajon jälkeen. Toinen takajarru 34 astetta ja toinen 97 astetta. Aika korjaamolle TAAS varattu. Ja autohan on Freelander 2 vm 2007.

        Selvisikö vika? Itselläni ollut nyt n. vuoden ja samaa vikaa tuntuu olevan.


    • 4x4

      Nyt Friikulla ajettu 90.000km, ja edelleen ilman ongelmia...
      Suosittelen edelleen...j

      • Ketjun aloittaja...

        Sama täällä, 50 000 km ajettu ja pelaa kun unelma, ei vikoja, lämmin hyvä ajaa ja se vääntö. Vuoden päästä liisari taas vaihtuu ja saman otan, se on varma..
        On täysin toinen auto kun jaappaninpoikien tuotteet, jotka omassa luokassaan ovat tietty ihan ok!


      • Heppasetä
        Ketjun aloittaja... kirjoitti:

        Sama täällä, 50 000 km ajettu ja pelaa kun unelma, ei vikoja, lämmin hyvä ajaa ja se vääntö. Vuoden päästä liisari taas vaihtuu ja saman otan, se on varma..
        On täysin toinen auto kun jaappaninpoikien tuotteet, jotka omassa luokassaan ovat tietty ihan ok!

        Td4 S A -08 ollut uudesta asti, ajettu 125000 tähän mennessä. Mahtava auto!
        Takuuajan lopulla viimeisessä huollossa vaihdettiin hehkut takuuseen, kun kylmäkäynnistys ei onnistunut joka kerta. Huollon mukaan vastaavaa on esiintynyt joissain yksilöissä. Sen jälkeen on toiminut moitteetta.
        Takaluukun lukon jouduin vaihtamaan uuteen, koska siitä oli katkennut sähköisen avausmekanismin "kierukka", luukku ei mennyt enää lukkoon.
        Ei yhtään korjaamokäyntiä normihuoltojen lisäksi.
        Loistava vetoauto, hevoset saa välillä huomaamatta maistaa yli 100 vauhteja. Menee kuin juna vaikka perässä on 1600 kg:n kärry.
        Lämmin auto loistavilla ajo-ominaisuuksilla. Maastossakin kuskilta loppuu kantti ennen kuin autosta ominaisuudet! En ihan helpolla luovu tästä.
        Autossa Xenon valot, joita suosittelen muillekin, erinomaiset pitkät.
        Kaupunkipyörityksessä ihan loistava! Parkkitutkat helpottavat taskuparkkeerauksessa. Myös vaimo pärjää parkkipaikoilla tämän kanssa.
        Moittimista annan vain verottajalle käyttömaksuista ja webaston ajastimen/kauko-ohjauksen puutteesta.


      • Se on legenda
        Heppasetä kirjoitti:

        Td4 S A -08 ollut uudesta asti, ajettu 125000 tähän mennessä. Mahtava auto!
        Takuuajan lopulla viimeisessä huollossa vaihdettiin hehkut takuuseen, kun kylmäkäynnistys ei onnistunut joka kerta. Huollon mukaan vastaavaa on esiintynyt joissain yksilöissä. Sen jälkeen on toiminut moitteetta.
        Takaluukun lukon jouduin vaihtamaan uuteen, koska siitä oli katkennut sähköisen avausmekanismin "kierukka", luukku ei mennyt enää lukkoon.
        Ei yhtään korjaamokäyntiä normihuoltojen lisäksi.
        Loistava vetoauto, hevoset saa välillä huomaamatta maistaa yli 100 vauhteja. Menee kuin juna vaikka perässä on 1600 kg:n kärry.
        Lämmin auto loistavilla ajo-ominaisuuksilla. Maastossakin kuskilta loppuu kantti ennen kuin autosta ominaisuudet! En ihan helpolla luovu tästä.
        Autossa Xenon valot, joita suosittelen muillekin, erinomaiset pitkät.
        Kaupunkipyörityksessä ihan loistava! Parkkitutkat helpottavat taskuparkkeerauksessa. Myös vaimo pärjää parkkipaikoilla tämän kanssa.
        Moittimista annan vain verottajalle käyttömaksuista ja webaston ajastimen/kauko-ohjauksen puutteesta.

        Toin 2007 Freelander 2:n Hollannista viime vuonna. Hieno peli ajaa, mutta ei käynnisty ilman lohkaria, jos pakkasta 8-10 astetta. Olisiko juuri hehkut syynä?
        Toinen juttu oli DPF. Kone meni ns. "limp moodiin", ja tehot hävisi. Viime huollossa vika tuntui poistuneen, kiitos uusimman softapäivityksen. Myös tuo takaluukkuongelma iski heti Suomessa. No, auto oli halpa ja ruosteeton, joten pieniä ovat huolet olleet.


    • kassu

      Omistan Discovery 3. Minulla ollut nyt muutaman vuoden. Suomi auto. Ei ole ollut mitään vikaa, menee kuin veturi talvella/kesällä. Webastolle pitäisi vain asentaa kello tai kaukosäädin jotta olisi aamulla vähän mukavampi lähteä duuniin. Huollot kyllä kannattee katsoa missä tekee. Pääkaupunkiseudulla monia hyviä huoltoliikeitä. Seuraavasssa huollossa remmien vaihtaminen jne. Suosittelen auton ostoa jos haluaa ajaa hyvällä maasturilla.

    • HäläritReistaa

      Muutama kuukausi kokemusta. Kaikinpuolin hyvä auto, mutta hälytin ongelma saa hulluksi. Välillä alkaa soimaan välittömästi kun laittaa hälyt päälle (ei väliä painaako hälyt päälle painiketta painaen 1 tai 2-kertaa) tai sitten kun olet kerennyt 100m päähän autosta.

      Eli ei pitäisi olla sisätutkan ongelma (kuten yleensä), mutta liekä jonkun oven/luukun painike jumissa/rikki.

      Jos jollakin on oma kohtaista kokemusta, niin vinkkiä otan vastaan mielelläni.

    • Jlhhhhhhhhhhhhhh

      Ihan loistava auto. Ei ongelmia viiteen vuoteen

    • hermot

      land rover 2.5 v6 vesi ei kierrä jäähdyttimessä

    • Mulla ollu Hillman..

      Ainoa toimiva Land-Rover on vanha Defender. Nää uudemmat kaikki kärsii sähkövioista, pääosin. Range-Rovereista putoili kattoverhoilut kuskin niskaan. Tosiasiahan on että ne on tehty Englannissa ja sen mukaan laatu on mitä on. Kaikista surkein tämän päivän Lantikoista Range-Rover Evoque Sport, maksaa pirusti ja ongelmia täynnä.

      • 4wdhi

        No joo. Tehdäänhän Toyotaakin Englannissa. Tosiaan itse ostin vuodenvaihteessa käytetyn Freelander 2:n ja kyllähän laatu/luotettavuus kieltämättä arvelutti ja arveluttaa vieläkin. Autolla oli silti liiaksi vetovoimaa, jotta olisi jäänyt ostamatta ;-)

        Kuitenkin nythän on niin, ettei esim. tuo Freelander kakkonen ole teknisesti mikään puhdas Land Rover, vaan se perustuu Fordin pohjalevyyn (sama kuin S-Maxissa), siinä on Fordin ja PSA:n (Peugeot/Citroën) yhteistyönä Land Roverin vaatimusten mukaan viritetty moottori (diesel) ja nelivetototeutus perustuu Haldex-kytkimeen, siis samaa tavaraa kuin Volvolla ja VW-konsernilla esimerkiksi. Takatasauspyörästön laakeriongelma on Freelander 2:ssa ilmeisesti melko yleinen.

        Katsotaan, millaiseksi elämä tämän kanssa osoittautuu, ensimmäiset viikot ainakin on saanut ajella hymyssä suin!


    • PärEräUkko

      200000 km takana eikä vieläkään ongelmia.

      Takaluukun lukon jäätyminen (rikkoontuminen) ja perutuustutkan anturi menneet

    • cccccccc

      Kyllähän Landroverit on pärjänneet aika huonosti noissa luotettavuustilastoissa kautta vuosien.
      Se, että sellaisen ostaneet valintaansa täällä palstoilla kehuvat ja puolustelevat, ei kuitenkaan muuta faktoja. Tuskinpa monikaan kertoo täällä epäonnistuneesta sijoituksestaan. Harvahan sitä omaa valintaansa alkaa haukkumaan.
      Esimerkiksi japanilaiset ovat selvästi luotettavampia.

    • Landrooveristi

      Meikäläisellä Freelander 1 (1,8) vm 2005, ainoa vika mikä on ollut oli takaoven lukossa, joka sekin korjattiin helposti. Ajettu jo yli 230 tuhatta, jarrupaloja ja levyt ym. normaalia kuluvaa osaa on vaihdettu. Hyvä auto ajaa ja pitää.

      • dfsddsf

        Arvaa uskooko kukaan tuota ?


      • dfsddsf

        Täyttä tuubaa !


    • Pqwk

      Vaihdoi Free2 uuteen Disco sporttiin, siihen parempitehoiseen. Ei valittamista: hiljainen, tilava ja tehokas

      • Uytkjh

        Niin myös minä tein. Ei voi valittaa. Pelaa kuin unelma


    • Lantsu

      Itselläni Freel. TD4 AS se noin 2L. 2003 Vm, ajettu 200 000 itse siitä n. 130 000 Polttoainepumppu ja turboletku uusittu sekä kallistuksenvakaajan pystytuet. jarrupaloja olen vaihtanut jotkut, sekä kerran raidetangon päänivelet. Myös akku on vielä alkuperäinen, välillä lataan ylläpitolaturilla, niin on aina valmis. Kokoajan säilytetty ulkokatoksessa. Muut huollot olen tehnyt itse. Nyt peräoven lasinnostin pyytää korjausta, nostimen vaijeri poikki, saa odottaa kesään. Tuin lasin pysymään ylhäällä ja toimii näinkin.

    • kivitask

      No nyt on FL 2 ollut jonkin aikaa köytössä ja korjailtu ja tutkittu peliä. Onhan se hieno ajella ja tyylikäs. Teknisesti auto on sama kuin Volvo XC 60 ja oaittain sähkölaitteetkin eli samat viat.

      Jakolaatikon veto tulee tasauspyörästöstä kuivahampaisella spooriakselilla joka 100 varmasti hajoaa jossain vaiheessa ja rikkoo jakolaatikon. Itse otin jakolaatikon irti ja putsasin ja rasvasin spoorit, olivat jo ruosteessa mutta eivät vielä kuluneet, tämä tulisi tehdä yli 5 v vanhalle autolle. Samoin automaatissa on vetoakselit kuivalla spoorilla, sama juttu.

      Takaperän pinionin laakerit hajoaa 150-250tkm välillä. Jos takapäästä alkaa kuulua huminaa on laakerit jo kuluneet ja kannattaa vaihdattaa pienet korjaamot tekee sen halvalla. Jotkut firmat myyvät vahvistetuilla laakereilla korjattuja periä joka ei vaikuta asiaan eikä edes pidä paikkaansa.
      Volvon periä ei voi käyttää koska niissä on eri välitykset. Haldex on sama kuin Volvossa.
      kaikki nämä osat on Fomoco Sweden valmistetta ja ehkä nelivetomaailman heikoimpia, senhän näkee jo Volvo keskusteluista.
      Lantikassa on vain oma neliveto-ohjelmisto.

      Moottori on hyvä, PSA Ford, sama mitä käytetään Mitsubishissa, Fordissa, ranskalaisissa ja Volvossa 2 litraisena.
      Haldex, perä ja jakolaatikon ja automaatin öljyt kannatta vaihtaa säännöllisesti 60tkm välein.

      Jos tyytt näihin vaivoihin ja huoltaa ja korjaa vaivoja saa ajella tyylikkäällä autolla jossa hyvät ominaisuudet.

    • Hdc fault ? Mitä tarkoittaa , mitä mitä . Land rover freelander 2 -08 diesel

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe