Voinko käyttää L-arginiiniä osana punttista? systolinen verenpaineeni on hieman koholla ja säännöllinen lääkitys on. Laskeeko verenpaineet liian alas jos ottaa lääkkeitten päälle vielä päivällä l-arginiinia??
L-arginiini
3
1461
Vastaukset
- bodilääkäri.
Arginiini on yksi monista aminohapoista jota saat runsaasti jo ruuan mukana. Se otatko muutaman gramman vielä erikseen on yhdentekevää. Elimistöön tuleva aminohappojen suhde toki vääristyy hiukan, mutta elimistö "kuittaa" sen muuttamalla ylimääräisen glukoosiksi.
Ei pienen koholla olevan verenpaineen takia ole järkevää syödä lääkkeitä siihen. Joillakin on normaalisti hiukan verenpaine koholla jos siihen ei liity kohonneita riskitekijöitä (esim. suvussa jotain sairauksia tms.). Jos kyse on kohonneesta lukemasta niin ensin kartoitetan mistä muutos on voinut tulla ja tähän tarutaan. Jos syytä ei keksitä niin seurantaan. Jos pysyy koholla niin lähinnä elintapamuutoksila (ruoka, liikunta...) haetaan muutosta.- tutkittu jo..
läpikotaisin.. mitään ei oo löytyny (siis esim. sydämestä, munuaisista tai mistää..) elintavoissa ei oo mitään muutettavaa.. syön terveellisesti ja liikun TOSI paljon.. eli päivittäin uintii,pyörälenkkii punttii 3-4 krt vko. suvussa ei oo kellään verenpainetta. eli syytä ei vaa oo. se vaa on vähä koholla. ilmeisesti nii paljo et tarvii lääkitykse
- popsinpopsin
Tuli luettua, että isommat annokset alkavat vasta vaikuttaa. Testasin l-arginiinia 5g annoksen ja kevyeksi olo tuli. Verenpaine tippu ~150/90 --> 110/70 2h sisässä. En muista olisiko ikinä ollut noin alhainen - aina ollut koholla paineet. Ei tullut sivuvaikutuksia. Verenpainelääkkeeksi siitä näköjään on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078