Seurakunta rukoilee voimaa, Apt.4:23-31

SEURAKUNTA RUKOILEE VOIMAA
Apt.4:23-31
-----
4:23 Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet.

4:24 Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!

4:25 Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

4:26 Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja hänen Voideltuansa vastaan.'

4:27 Sillä totisesti, tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä Herodes että Pontius Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,
4:28 tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.

4:29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

4:31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

23

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hädän tullen voimme rukoilla apua Jumalalta. Näin tekivät apostolitkin omiensa kanssa yhdessä (23,24).
      Rukouksissaan he käyttivät lainauksia Vanhasta Testamentista.
      Sen ajan kristityt osasivat Raamattunsa. Sieltä he saivat esimerkkejä rukouksiinsa (24,25,27).

Nyt he tuovat Herran eteen ne uhkaukset, joita heidän päälleen oli langetettu.
      He pyytävät Herralta rohkeutta puhuakseen edelleenkin Jumalan sanaa (29) ja ojentamaan kätensä, ”niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta" (30).

Herra vastaa rukouksiin voimallisesti ja kaikki tulevat Pyhällä Hengellä täytetyiksi (31).

Miten on meidän rukouksiemme laita?
      Kuuleeko Herra meidän rukouksemme?
      --
      1. Jeesus, kuule rukoukset,
      köyhän, kurjan syntisen,
      heikoimmatkin huokaukset
      ahdistetun sydämen.
      Jalkojesi juureen vaivun
      pääni ristiin painaen.
      Siinä turvallisin mielin,
      Jeesus, sua rukoilen.

(Virsi 373:1)

• Yks-tämmönen

"Hädän tullen voimme rukoilla apua Jumalalta."

Ps. 32:6
        Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.

Ps. 32:7
        Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.

Ps. 32:8
        "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

Biblia kertoo muuten tuon Ps. 32:8 kohdan enemmän alkukielen mukaan, ja minä pidän tätä parempana.
        33/38 käännöksestä saa helposti kuvan, että Jumala on poliisi, joka tuolla jossain vartioi etten minä tee syntiä. Mutta Biblian käännöksen mukaan Jumala kulkee minun kanssani johdattamassa minua.

Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.

• Yks-tämmönen kirjoitti:

"Hädän tullen voimme rukoilla apua Jumalalta."

Ps. 32:6
        Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.

Ps. 32:7
        Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.

"Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

Biblia kertoo muuten tuon Ps. 32:8 kohdan enemmän alkukielen mukaan, ja minä pidän tätä parempana.
        33/38 käännöksestä saa helposti kuvan, että Jumala on poliisi, joka tuolla jossain vartioi etten minä tee syntiä. Mutta Biblian käännöksen mukaan Jumala kulkee minun kanssani johdattamassa minua.

Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.

Vuorisaarnassaan Jeesus opettaa meille Isä Meidän-rukouksen (Matt. 6:9-13)

Tämä rukous opettaa meille, että Jumalaa saamme lähestyä kuin omaa isäämme.
        Tärkeintä siinä on, mikä koskee Jumalaa, hänen nimeään, valtakuntaansa ja tahtoansa.
        Sen lisäksi saamme rukoilla kaikkia omia tarpeitamme, ajallisia ja hengellisiä.

Vuosia sitten, kun menetin useita läheisiä ihmisiä lyhyen ajan sisällä, oli ystävieni apu ensiarvoisen tärkeää. Sain jutella heidän kanssaan, sain apua käytännön asioissa mm. kaksien hautajaisten järjestelyissä ja minua muistettiin myös paljon rukouksin.

Jumala järjesti myös tuomarit, kun jouduin selvittelemään suurta kuolinpesää.
        Sen selvittelyssä menikin vuosia.

Minulle jäi kuollinpesästä mm. vanha auto, jonka sain ysävieni tuella toimimaan. Olin juuri saanut autokortin (v. 1994), joten auto tulikin tarpeeseen.

Kerrompa vähän enemmän siitä. Koska auto oli huonossa kunnossa, tarvitsin korjaajaa.
        Menin silloisen kotikirkkoni sunnuntain Jumalanpalvelukseen.
        Messun jälkeen tuli eräs nuorehko mies juttelemaan kanssani.Kysyin häneltä, mikä hänen ammattinsa on. Hän vastasi; autonkorjaaja ja minulla on vuokrattuna paja, jossa korjailen vanhoja autoja.
        Siinäpä se, tätähän olin juuri edellisenä päivänä rukoillutkin.

Hänestä on ollut vuosien mittaan suurta apua muutenkin.

Totta on: "Auttaja Hän on", niin hengellisten kuin aineellistenkin asioitten suhteen.

• Tapio522 kirjoitti:

Vuorisaarnassaan Jeesus opettaa meille Isä Meidän-rukouksen (Matt. 6:9-13)

Tämä rukous opettaa meille, että Jumalaa saamme lähestyä kuin omaa isäämme.
        Tärkeintä siinä on, mikä koskee Jumalaa, hänen nimeään, valtakuntaansa ja tahtoansa.
        Sen lisäksi saamme rukoilla kaikkia omia tarpeitamme, ajallisia ja hengellisiä.

Vuosia sitten, kun menetin useita läheisiä ihmisiä lyhyen ajan sisällä, oli ystävieni apu ensiarvoisen tärkeää. Sain jutella heidän kanssaan, sain apua käytännön asioissa mm. kaksien hautajaisten järjestelyissä ja minua muistettiin myös paljon rukouksin.

Jumala järjesti myös tuomarit, kun jouduin selvittelemään suurta kuolinpesää.
        Sen selvittelyssä menikin vuosia.

Minulle jäi kuollinpesästä mm. vanha auto, jonka sain ysävieni tuella toimimaan. Olin juuri saanut autokortin (v. 1994), joten auto tulikin tarpeeseen.

Kerrompa vähän enemmän siitä. Koska auto oli huonossa kunnossa, tarvitsin korjaajaa.
        Menin silloisen kotikirkkoni sunnuntain Jumalanpalvelukseen.
        Messun jälkeen tuli eräs nuorehko mies juttelemaan kanssani.Kysyin häneltä, mikä hänen ammattinsa on. Hän vastasi; autonkorjaaja ja minulla on vuokrattuna paja, jossa korjailen vanhoja autoja.
        Siinäpä se, tätähän olin juuri edellisenä päivänä rukoillutkin.

Hänestä on ollut vuosien mittaan suurta apua muutenkin.

Totta on: "Auttaja Hän on", niin hengellisten kuin aineellistenkin asioitten suhteen.

puolesta vai toisianne vastaan? Vastatkaapa rehellisesti; kuka teistä on rukoillut ekivaarin puolesta, että Jumala antaisi minulle oikeat ja Jumalan tahdon mukaiset sanat kirjoituksiini?

Vai oletteko ehkä rukoilleet, että Jumala poistaisi ekivaarin kaikilta yleisiltä foorumeilta kirjoittamasta tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse?

• Yks-tämmönen
        ekivaari kirjoitti:

puolesta vai toisianne vastaan? Vastatkaapa rehellisesti; kuka teistä on rukoillut ekivaarin puolesta, että Jumala antaisi minulle oikeat ja Jumalan tahdon mukaiset sanat kirjoituksiini?

Vai oletteko ehkä rukoilleet, että Jumala poistaisi ekivaarin kaikilta yleisiltä foorumeilta kirjoittamasta tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse?

tervetullut keskustelufoorumille niin kuin kaikki muutkin. Sanon tämän omasta puolestani, ja toivon, että muutkin ajattelisivat samoin. En toki ole samaa mieltä kanssasi kaikista asioista, niin kuin ei jotkut muutkaan. Enkä väitä, että itse olisin oikeassa kaikissa asioissa. Ainoastaan Jumala on oikeassa ja me olemme enemmän tai vähemmän väärässä ilman Häntä, ja olenkin sanonut, että jos löydätte kirjoituksistani jotain hyvää, niin pitäkää se, mutta jos ette, niin hylätkää ja aina tutkikaa Jumalan Sanan valossa.

tervetullut keskustelufoorumille niin kuin kaikki muutkin. Sanon tämän omasta puolestani, ja toivon, että muutkin ajattelisivat samoin. En toki ole samaa mieltä kanssasi kaikista asioista, niin kuin ei jotkut muutkaan. Enkä väitä, että itse olisin oikeassa kaikissa asioissa. Ainoastaan Jumala on oikeassa ja me olemme enemmän tai vähemmän väärässä ilman Häntä, ja olenkin sanonut, että jos löydätte kirjoituksistani jotain hyvää, niin pitäkää se, mutta jos ette, niin hylätkää ja aina tutkikaa Jumalan Sanan valossa.

Yks-tämmönen: "...pitäkää se, mutta jos ette, niin hylätkää ja aina tutkikaa Jumalan Sanan valossa".
        --
        Hyvä ohje!

Kristityn ei pitäisi olla vain toisten ihmisten opetusten varassa; on itsekkin tutkittava kirjoituksista, onko opetus sen mukaista kuin on kirjoitettu.

Berean kristityistä sanotaan, että "he ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa" (Apt 17:11).
        Pyrkikäämme mekin tähän- jos ei nyt päivittäin, niin kuitenkin usein!

• Ja se vastaa osoittaa
        Tapio522 kirjoitti:

Yks-tämmönen: "...pitäkää se, mutta jos ette, niin hylätkää ja aina tutkikaa Jumalan Sanan valossa".
        --
        Hyvä ohje!

Kristityn ei pitäisi olla vain toisten ihmisten opetusten varassa; on itsekkin tutkittava kirjoituksista, onko opetus sen mukaista kuin on kirjoitettu.

Berean kristityistä sanotaan, että "he ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa" (Apt 17:11).

oikeaa mielenlaatua, jos uskaltaa muuttaa kantaansa
        silloin, kun havaitsee olevansa väärässä.
        Tämä se vasta on vaikeaa meille!

• Yks-tämmönen
        Tapio522 kirjoitti:

--
        Hyvä ohje!

sitä joutuu tekemään vastarintaa itselleen. Järki ja tunteet sanoo, että näin tämä asia täytyy olla, mutta sitten Pyhä Henki ilmoittaa kuinka asia todellisuudessa on. Joskus se tekee lihalle vähän kipeääkin kun Pyhä Henki jossain asiassa ottaa kiinni, mutta jos suostuu Jumalan tahtoon ja on aina Jumalan kanssa samaa mieltä, joskus itseään vastaankin, niin on se myös hyvin vapauttavaa.
        Totuus tekee meidät vapaaksi.

sitä joutuu tekemään vastarintaa itselleen. Järki ja tunteet sanoo, että näin tämä asia täytyy olla, mutta sitten Pyhä Henki ilmoittaa kuinka asia todellisuudessa on. Joskus se tekee lihalle vähän kipeääkin kun Pyhä Henki jossain asiassa ottaa kiinni, mutta jos suostuu Jumalan tahtoon ja on aina Jumalan kanssa samaa mieltä, joskus itseään vastaankin, niin on se myös hyvin vapauttavaa.
        Totuus tekee meidät vapaaksi.

Yks-tämmönen: " Järki ja tunteet sanoo, että näin tämä asia täytyy olla, mutta sitten Pyhä Henki ilmoittaa kuinka asia todellisuudessa on".
        --
        Luonnollisen "lihasta syntyneen" (Joh.3:6) ihmisen on vaikeaa taipua Jumalan tahtoon.

1.Kor. 2:14
        "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
        -
        1.Kor.2. luku!

Paavali torjuu kaiken inhimillisen viisauden (1.Kor.2:6).
        Ymmärtääksemme Jumalan salaisuuksia, tarvitsemme siihen Hengen ohjausta (10-13).

Luonnollinen ihminen, lihasta syntynyt (Joh. 3:6), langennut ihminen on vailla Pyhää Henkeä ja torjuu evankeliumin (14). Hän pitää sitä hullutuksena.
        En voi omasta järjestäni, enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen

Paavalin mukaan "luonnollinen ihminen” ei ojentaudu Jumalan tahdon mukaan. Jumalan täytyy synnyttää ihminen Hengellään uudesti (Joh. 3:5).

• Yks-tämmönen
        Tapio522 kirjoitti:

Yks-tämmönen: " Järki ja tunteet sanoo, että näin tämä asia täytyy olla, mutta sitten Pyhä Henki ilmoittaa kuinka asia todellisuudessa on".
        --
        Luonnollisen "lihasta syntyneen" (Joh.3:6) ihmisen on vaikeaa taipua Jumalan tahtoon.

"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
        -
        1.Kor.2. luku!

Ymmärtääksemme Jumalan salaisuuksia, tarvitsemme siihen Hengen ohjausta (10-13).

Luonnollinen ihminen, lihasta syntynyt (Joh. 3:6), langennut ihminen on vailla Pyhää Henkeä ja torjuu evankeliumin (14). Hän pitää sitä hullutuksena.
        En voi omasta järjestäni, enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen

Paavalin mukaan "luonnollinen ihminen” ei ojentaudu Jumalan tahdon mukaan. Jumalan täytyy synnyttää ihminen Hengellään uudesti (Joh. 3:5).

emme ole enää itsemme omat, vaan Jumalan omat. Silloin myös kaikki mikä on lihallista täytyy antaa Jumalan Hengen meissä kuolettaa. Myös lihan mieli pitää kuolettaa Jumalan Hengellä.

Room. 8:5
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Room. 8:6
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

Room. 8:7
        sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan

Room. 8:8
        Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Room. 8:9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• Pakanainen
        Tapio522 kirjoitti:

--

-
        1.Kor.2. luku!

yleensä syntyä uudelleen hengestä? Ja jos voi, niin kuinka hän sitten tietää, että on uudelleen syntynyt Hengestä?

On paljon uskossaan sokeita, sen näkee siitä että he eivät edes pyri hyvään toisia ihmisiä kohtaan vaan tolkuttavat vain sitä minkä itse ymmärtävät ihmisjärjellä ja olettavat, että ovat siinä mainioita ja oikeita uskossaan.

Todella uudestisyntynyt Hengessään pyrkii myös toisen ihmisen kunnioittamiseen.

• Yks-tämmönen
        Pakanainen kirjoitti:

yleensä syntyä uudelleen hengestä? Ja jos voi, niin kuinka hän sitten tietää, että on uudelleen syntynyt Hengestä?

On paljon uskossaan sokeita, sen näkee siitä että he eivät edes pyri hyvään toisia ihmisiä kohtaan vaan tolkuttavat vain sitä minkä itse ymmärtävät ihmisjärjellä ja olettavat, että ovat siinä mainioita ja oikeita uskossaan.

sellainen ihminen joka Jumalan lain alle alistuu rakastaa ja kunnioittaa kaikkia ihmisiä.

• Pakanainen kirjoitti:

ei uudestisyntymisessä uudistu, vaan pysyy samana. Uudestisyntyminen tapahtuu kokonaan mielemme alueella:

2. Timoteuskirje 2
        25 "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille MIELENmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden".

Uudestisyntymisen jälkeen hengellinen ihminen ottaa elämän ohjakset ja luonnollisen ihmisen pitää vastoin omaa luonnettaan taipua hengellisen ihmisen johtoon.

• että HALUATKO TODELLA
        Pakanainen kirjoitti:

Jumalan antavan sinulle oikeat ja Jumalan tahdon mukaiset sanat kirjoituksiin?

Olet vuosikaupalla kirjoittanut ja vängännyt TÄSMÄLLEEN samaa harhaoppia, vaikka sinulle on raittiisti selvitetty, mikä on keskeinen totuus Raamatussa ja Jumalan kokonaisilmoituksessa ihmiskunnalle. Mutta mitään se ei ole sinuun vaikuttanut.

Nyt kun olet joutunut altavastaajaksi oppiesi kanssa, tulet kyselemään tahdotaanko,
        ”että Jumala poistaisi ekivaarin kaikilta yleisiltä foorumeilta kirjoittamasta tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse?”
        Se tiedetään tasan tarkkaan mitä valheoppia tarkoitat, kun kirjoitat ”tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse!"

Etköhän nyt hieman pelleile huomionkipeänä ja odota, että sinua alettaisiin vieläkin paijailemaan suuressa lähimmäisrakkauden hengessä, jotta voit jatkaa samaa valheiden syöttöä Jeesusta Kristusta ja evankeliumia vastaan?

----------

Tiedätkö ekivaari miksi sinä olet tullut niin epäsuosituksi? KOSKA et ole yhtään ottanut vastaan raitista opetusta keneltäkään.
        Et ole yhtään aidosti ja asiallisesti ollut kiinnostunut ristintyön merkityksestä, vaan tyrkyttänyt omia käsityksiäsi.

Nimittäin kaikki tiedämme, että jumalattomien seura turmelee:

1 Kor 15.33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
        34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

Olisitko sinä valmis kuulemaan ja seuraamaan vilpittömästi totuutta ja rakastumaan siihen, sillä se on ainoa tie Kristuksen seuraajalle?
        Haluaisitko sinäkin kirkastaa Jumalaa, joka tuli maan päälle lihaksi?
        Ja korottaa Hänen ristintyötään, jonka kautta on ainoa tie pelastukseen.

Joh 16:13 13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Nimittäin on vakava esimerkki, miten alkuseurakunta vähitellen luopui. Antoi valheveljien luikerrella joukkoon turmelemaan Jumalan työtä ja jatkoivat itsekin sen turmelemista.

-----------

Joukossa on vahvuus, joka toimii Kristuksen ruumiin yhteydessä ja ykseydessä. Siinä on meille mahdollisuus kantaa toinen toistemme kuormia; se suo mahdollisuuden epäilysten tyrehdyttämiseen, vastausten saamiseen kysymyksiimme ja uskovien yhteyden rakentumiseen

Mutta Kristuksen ruumis on samanmielinen. Suurin osa uskovan ajasta kuluu maailmassa, jossa hänen lihallista ruokahaluaan kiihotetaan. Ja jokapäiväiset askareet myös vievät voimavarojamme. Siksi on tärkeää, että saamme voimaa toinen toisiltamme, niin että kykenemme pysymään vahvoina kiusauksissa ja koettelemuksissa.

Kristuksen ruumis, joka samanaikaisesti elää maailmassa, on oltava sen suolana ja valona. Mutta jos suola menettää makunsa... Kristuksen ruumiin vahvuutena on myös valppaus eksytysten tunnistamisessa. Tahto pysyä Pyhän Hengen johdatuksessa vaeltaessaan totuudessa. Kun on uskovien joukolla on yksi sydän ja yksi sielu, jonka armo saa aikaan, on kaikki Jumalasta.
        Tätä oli vähän aikaa alkusrk:n elämä

Kol 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne
        kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten
        kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Hebr 10: 24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

• Pakanainen
        ekivaari kirjoitti:

ei uudestisyntymisessä uudistu, vaan pysyy samana. Uudestisyntyminen tapahtuu kokonaan mielemme alueella:

2. Timoteuskirje 2
        25 "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille MIELENmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden".

Uudestisyntymisen jälkeen hengellinen ihminen ottaa elämän ohjakset ja luonnollisen ihmisen pitää vastoin omaa luonnettaan taipua hengellisen ihmisen johtoon.

missä menet mukamas harhaan?
        "Uudestisyntyminen tapahtuu kokonaan mielemme alueella:..."

Tottakai mielemme alueella, missäs muka muualla?
        Varpaassako?

Uudestisynnytään tietysti mielen alueella. Jumalan Henki synnyttää ihmisessä juuri tämän mielen muutoksen, ja mielen muutos Hengessä auttaa meitä pitämään luonnollisen ihmisen vaateet kurissa.

Mikä menee väärin?

• että HALUATKO TODELLA kirjoitti:

Jumalan antavan sinulle oikeat ja Jumalan tahdon mukaiset sanat kirjoituksiin?

Olet vuosikaupalla kirjoittanut ja vängännyt TÄSMÄLLEEN samaa harhaoppia, vaikka sinulle on raittiisti selvitetty, mikä on keskeinen totuus Raamatussa ja Jumalan kokonaisilmoituksessa ihmiskunnalle. Mutta mitään se ei ole sinuun vaikuttanut.

Nyt kun olet joutunut altavastaajaksi oppiesi kanssa, tulet kyselemään tahdotaanko,
        ”että Jumala poistaisi ekivaarin kaikilta yleisiltä foorumeilta kirjoittamasta tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse?”
        Se tiedetään tasan tarkkaan mitä valheoppia tarkoitat, kun kirjoitat ”tänne kaikkea Jumalan tahtoa, mitä ei helluntailaiset suvaitse!"

Etköhän nyt hieman pelleile huomionkipeänä ja odota, että sinua alettaisiin vieläkin paijailemaan suuressa lähimmäisrakkauden hengessä, jotta voit jatkaa samaa valheiden syöttöä Jeesusta Kristusta ja evankeliumia vastaan?

----------

Tiedätkö ekivaari miksi sinä olet tullut niin epäsuosituksi? KOSKA et ole yhtään ottanut vastaan raitista opetusta keneltäkään.
        Et ole yhtään aidosti ja asiallisesti ollut kiinnostunut ristintyön merkityksestä, vaan tyrkyttänyt omia käsityksiäsi.

Nimittäin kaikki tiedämme, että jumalattomien seura turmelee:

1 Kor 15.33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
        34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

Olisitko sinä valmis kuulemaan ja seuraamaan vilpittömästi totuutta ja rakastumaan siihen, sillä se on ainoa tie Kristuksen seuraajalle?

Joh 16:13 13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Nimittäin on vakava esimerkki, miten alkuseurakunta vähitellen luopui. Antoi valheveljien luikerrella joukkoon turmelemaan Jumalan työtä ja jatkoivat itsekin sen turmelemista.

-----------

Joukossa on vahvuus, joka toimii Kristuksen ruumiin yhteydessä ja ykseydessä. Siinä on meille mahdollisuus kantaa toinen toistemme kuormia; se suo mahdollisuuden epäilysten tyrehdyttämiseen, vastausten saamiseen kysymyksiimme ja uskovien yhteyden rakentumiseen

Mutta Kristuksen ruumis on samanmielinen. Suurin osa uskovan ajasta kuluu maailmassa, jossa hänen lihallista ruokahaluaan kiihotetaan. Ja jokapäiväiset askareet myös vievät voimavarojamme. Siksi on tärkeää, että saamme voimaa toinen toisiltamme, niin että kykenemme pysymään vahvoina kiusauksissa ja koettelemuksissa.

Kristuksen ruumis, joka samanaikaisesti elää maailmassa, on oltava sen suolana ja valona. Mutta jos suola menettää makunsa... Kristuksen ruumiin vahvuutena on myös valppaus eksytysten tunnistamisessa. Tahto pysyä Pyhän Hengen johdatuksessa vaeltaessaan totuudessa. Kun on uskovien joukolla on yksi sydän ja yksi sielu, jonka armo saa aikaan, on kaikki Jumalasta.
        Tätä oli vähän aikaa alkusrk:n elämä

Kol 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne
        kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten
        kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Hebr 10: 24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

että jos haluat sanomasi tulla kuulluksi ja ymmärretyksi, niin esitä asiasi vähän lyhyemmin!

En tiennytkään olevani noin epäsuosittu tällä palstalla kuin sinä sanot! Uskon niin, että hyvin useat palstalla ovat sydämessään samaa mieltä useimmista kirjoituksistani.

Sinä olet hermostunut juuri sen tähden, kun perustelen esittämäni asiat niin perusteellisesti Jumalan sanalla, että sinä pelkäät lukijoiden jopa ymmärtävän perustelujani.

• Pakanainen
        Yks-tämmönen kirjoitti:

sellainen ihminen joka Jumalan lain alle alistuu rakastaa ja kunnioittaa kaikkia ihmisiä.

kuinka uudestisyntyneet ihmiset kunnioittavat toisiaan.

Ei liene Jeesuksen opetuksen mukaista parjata toisten uskoa tai ominaisuuksia. Jeesus opetti paljon Hyvää, jota pakanakin ymmärtää. Se hyvä mitä Hän opetti kuuluu luonnollisena osana ihmisen inhimillisyyteen, mutta jotkut raamatullistavat kaiken.

Jeesus sattui oikeaan aikaan oikeaan paikkaa, syntyi juutalaisena keskelle Rooman valtakuntaa.

• Tuleeko vastausta
        ekivaari kirjoitti:

että jos haluat sanomasi tulla kuulluksi ja ymmärretyksi, niin esitä asiasi vähän lyhyemmin!

En tiennytkään olevani noin epäsuosittu tällä palstalla kuin sinä sanot! Uskon niin, että hyvin useat palstalla ovat sydämessään samaa mieltä useimmista kirjoituksistani.

Sinä olet hermostunut juuri sen tähden, kun perustelen esittämäni asiat niin perusteellisesti Jumalan sanalla, että sinä pelkäät lukijoiden jopa ymmärtävän perustelujani.

siihen josta varsinaisesti puhutaan sekä käykö selville aito ja vilpitön asenne?

Kysymykset uudestaan:

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

mitä ihmaeen merkitystä sillä on jos "sinä" olet suosiossa, tai et ole suosiossa? Mutta yksi asia mikä on varma, on se, ettei sinun oppisi ole "suosiossa taivaassa" :(

• Tuleeko vastausta kirjoitti:

siihen josta varsinaisesti puhutaan sekä käykö selville aito ja vilpitön asenne?

Kysymykset uudestaan:

Jumalan tahto, niin maan päällä kuin taivaissakin!

Minä uskon vilpittömästi Raamatun ilmoituksen että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan.

Minä uskon Raamatun ilmoituksen, että;

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä"

Minä uskon myös kaikki Jumalan lupaukset;

2. Kor. 1:20
        "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".

Meitä vastaan olevia kirjoituksia ei välttämättä tarvitsekaan uskoa, koska ne on naulittu Kristuksen kanssa ristille, (Kol. 2:14).

Otetaan esimerkkiä Aabrahamista, joka

"Jumalan LUPAUSTA hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle", [Room. 4:20].

Lupausten toteutumisen epäileminen on syntiä.

• merim.raimo kirjoitti:

mitä ihmaeen merkitystä sillä on jos "sinä" olet suosiossa, tai et ole suosiossa? Mutta yksi asia mikä on varma, on se, ettei sinun oppisi ole "suosiossa taivaassa" :(

merim.raimo! Se asia ei ole ihmisten päätettävissä, mikä- tai kenen oppi on suosiossa Jumalalle!

Olen kaikki kirjoitukseni perustellut Jumalan sanalla, ja te väitätte niitä milloin J.t;n ja milloin universalistien opiksi. En ole niihinkään perehtynyt, mutta väitteistänne päätellen he ovat lähempänä oikeata kuin teidän kolminaisuuoppi!

• Kolme kysymystä
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan tahto, niin maan päällä kuin taivaissakin!

Minä uskon vilpittömästi Raamatun ilmoituksen että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan.

Minä uskon Raamatun ilmoituksen, että;

Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."

Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä"

Minä uskon myös kaikki Jumalan lupaukset;

2. Kor. 1:20
        "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".

Meitä vastaan olevia kirjoituksia ei välttämättä tarvitsekaan uskoa, koska ne on naulittu Kristuksen kanssa ristille, (Kol. 2:14).

Otetaan esimerkkiä Aabrahamista, joka

"Jumalan LUPAUSTA hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle", [Room. 4:20].

Lupausten toteutumisen epäileminen on syntiä.

esitin sinulle. Mitä tällä yleispyöreällä jaarituksella on tekemistä niiden kanssa?

• Tuleeko vastausta kirjoitti:

Kysymykset uudestaan:

Olen valmis kuulemaan ja seuraamaan vilpittömästi totuutta ja rakastamaan sitä sen mukaan kuin Jumala minulle voimaa ja armoa antaa.

Raamatussa on vain yksi kiistanalainen jae, jossa Jeesuksen sanotaan tulleen lihaksi, ja sekin jae lienee virheellisesti käännetty, sillä kymmenet jakeet yhtä jaetta vastaan todistavat, että "Herra on henki" joka tuli lihaan ja asui lihassa:

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä",

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - "

1. Joh. 4:2
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN tulleeksi, on Jumalasta;"

2. Joh. 1:7
        "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

Toivon mukaan ymmärrät, mikä ero on tulla LIHAAN ja asua LIHASSA kuin tulla LIHAKSI?!

Herra näytti meille esimerkkiä ja antoi esikuvan siitä, miten päästään irti lihasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe