Törkeää rahastusta

jauhesammuttimen

tarkistus. Käytin sammutintani lakimääräisessä vuositarkastuksessa. Virkailija liimasi pullon kylkeen siinä tiskillä nenäni edessä uuden tarran ja kirjoitti uuden näyttöpäivämäärän. Aikaa häneltä meni rahastus mukaan lukien alle 5 min. Noita kympin hintaisia tarroja liimaa tunnissa hyvin monta.Ei ole lama kaikilla aloilla. Sammuttimen osoittimen näytön toki pystyn itsekin katsomaan.

14

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 euroa maksoit?

      ja sekö on paljon rahaa yrittäjälle? Firmalle jää siitä 8,19 euroa kun valtio on saanut sen 22%.
      Siitä 8,19 eurosta pitää maksaa vuokrat, verot, palkat, tarrat, sähköt ja mitä kaikkea muuta.
      Jos tuntuu että on hyvä homma avaat vaan sammutintarkastus firma ja AVOT rikastut hetkessä.

    • Kiki  

      Jos kerran itsekin pystyt sen mittarin katsomaan?

      • Matkailuauton katsastuksessa ei tutkita, onko sammutin kunnossa. Siellä katsotaan, onko siinä voimassa oleva tarkastusleima.


      • vain tarran ??
        Timontti kirjoitti:

        Matkailuauton katsastuksessa ei tutkita, onko sammutin kunnossa. Siellä katsotaan, onko siinä voimassa oleva tarkastusleima.

        Olisi toki pitänyt kopistella ainakin kumivasaralla kokkareet pullon pohjalta liikkeelle ja katsella samalla että mittari näyttää vihreää ja sokka on paikallaan.
        Oliko päiväys vielä voimassa ? (alle 10 v vanha)


      • mittarin tutkiminen
        vain tarran ?? kirjoitti:

        Olisi toki pitänyt kopistella ainakin kumivasaralla kokkareet pullon pohjalta liikkeelle ja katsella samalla että mittari näyttää vihreää ja sokka on paikallaan.
        Oliko päiväys vielä voimassa ? (alle 10 v vanha)

        vaan pitää eri mittarilla mitata paine. Ompa ollut paska tarkastus kovalla hinnalla.


      • Kiki  
        Timontti kirjoitti:

        Matkailuauton katsastuksessa ei tutkita, onko sammutin kunnossa. Siellä katsotaan, onko siinä voimassa oleva tarkastusleima.

        Henkilöautossa, eli "matkailuautossa" on pitänyt olla sammutin


      • eri asioita
        Kiki   kirjoitti:

        Henkilöautossa, eli "matkailuautossa" on pitänyt olla sammutin

        ...nämä matkailuautot ja "matkailuautot".

        Toiseen tarvitaan katsastuksessa se leimattu jauhesammutin.
        Tämä on nyt vain tällaista yleissivistävää tietoa.


      • on se
        Kiki   kirjoitti:

        Henkilöautossa, eli "matkailuautossa" on pitänyt olla sammutin

        sammutin ollut matkailuautossa itsellä ainakin30 kymmenen vuoden ajan.jase on pakollinen varuste.


      • Kiki  
        on se kirjoitti:

        sammutin ollut matkailuautossa itsellä ainakin30 kymmenen vuoden ajan.jase on pakollinen varuste.

        Tietoa henkilöauton (matkailuauton) vaatimuksesita että pitäisi muka olla sammutin, eihän siellä ole pakko olla kuin säilytystilat, sängyt, pöytä, keittolevy, ja tuolit...

        Tosin joskus kauan sitten taisi sammutin myös kuulu vaatimuksiin, mutta ei enää


      • turhaan
        Kiki   kirjoitti:

        Tietoa henkilöauton (matkailuauton) vaatimuksesita että pitäisi muka olla sammutin, eihän siellä ole pakko olla kuin säilytystilat, sängyt, pöytä, keittolevy, ja tuolit...

        Tosin joskus kauan sitten taisi sammutin myös kuulu vaatimuksiin, mutta ei enää

        intä.kyllä se on pakollinen.jos et vieläkään usko niin hommaa joku matkailupeli ja yritä katsastaa ilman sammutinta niin johan selviää.


      • Kiki  
        turhaan kirjoitti:

        intä.kyllä se on pakollinen.jos et vieläkään usko niin hommaa joku matkailupeli ja yritä katsastaa ilman sammutinta niin johan selviää.

        Ihan lähiaikaina ostaa Ducaton, ja laittaa välisän taakse, siitä kääntvyvän sänyn, josta saa ylös käänettynä taitettua tulolin ja pöydän, ja sängyn yläpuolelle seinästä taittuvan yhden sähköisen keittolevyn, ja ohjaamon yläpuolen "tavaratilaan" tarvittavat säilytystilat.

        Sammutinta tuohon ei tule, eikä sitä taatusti tulla vaatimaankaan...


      • ensimmäinen höh
        turhaan kirjoitti:

        intä.kyllä se on pakollinen.jos et vieläkään usko niin hommaa joku matkailupeli ja yritä katsastaa ilman sammutinta niin johan selviää.

        Muistini mukaan nestekaasukäyttöisten laitteiden asennus autossa tekee sammuttimen pakolliseksi varusteeksi. Sääntö koskee yhtä lailla tavallista henkilöautoa, matkailuautoa kuin pakettiautoakin.
        Mikäli m-auto toteutetaan kaasuttomana versiona, ei sammutin ole pakollinen katsastusvaruste. Suositeltava kuitenkin.


      • ensimmäinen höh kirjoitti:

        Muistini mukaan nestekaasukäyttöisten laitteiden asennus autossa tekee sammuttimen pakolliseksi varusteeksi. Sääntö koskee yhtä lailla tavallista henkilöautoa, matkailuautoa kuin pakettiautoakin.
        Mikäli m-auto toteutetaan kaasuttomana versiona, ei sammutin ole pakollinen katsastusvaruste. Suositeltava kuitenkin.

        AKE-Katsastuksen ohjeet
        http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsastusyritykset/Katsastustoiminta/Katsastuksen ohjeet/Katsastuksen ohjeet.htm

        kohdan 7 lopussa linkki "Matkailuajoneuvojen nestekaasu- ja sähkölaitteiden vaatimuksista"

        tai suoraan:

        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/38DDC357-01D6-4A0A-9F77-87C22F97E657/0/20482082007Matkailuajoneuvojennestekaasujasähkölaitteidenvaatimuksista.pdf

        kohta "2.3 Sammutin": "... käsisammutin pitää tarkastaa matkailuajoneuvoissa vähintään vuoden välein."


      • tarpeellisuus
        ensimmäinen höh kirjoitti:

        Muistini mukaan nestekaasukäyttöisten laitteiden asennus autossa tekee sammuttimen pakolliseksi varusteeksi. Sääntö koskee yhtä lailla tavallista henkilöautoa, matkailuautoa kuin pakettiautoakin.
        Mikäli m-auto toteutetaan kaasuttomana versiona, ei sammutin ole pakollinen katsastusvaruste. Suositeltava kuitenkin.

        Mulla ainakin olisi katsatus tyssännyt kun oli leima sammuttimessa vanhentunut mutta onneksi olin unohtanut autoon veneen sammuttimen ja siinä oli leimat ok joten ei tarvinnut uusinta näyttöä. Hiema mutisin siitä katastusmiehelle ja hän oli kyllä samaa mieltä että tuolla sammuttimella ei mitään sammuteta mut hän ei ole sääntöjä eikä vaatimuksia tehnyt joten sen tarpeelisuudesta ei tarvinne keskustella sen enepää kunhan on leimat kunnossa.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1459
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1069
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      895
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      759
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe