Voisiko joku kertoa miksi minun kannattaisi ostaa apteekista rinnakkaistuontilääke. Monet apteekit mainostavat itsehoidossa olevia rinnakkaistuontilääkkeitä, Neurobion fortea ja Voltaren geeliä. Alkuperäisvalmisteisiin nähden nämä rinnakkaistuontilääkkeet on rumasti uudelleenpakattu, monesti etiketit repsottavat pakkausten päällä. Hinta on vain pari senttiä alkuperäisvalmistetta alempi pahimmissa tapauksissa. Lisäksi mahdollisesti joudun alttiiksi lääkeväärennökselle,joita on ainakin Englannista löytynyt rinnakkaistuoduista valmisteista. Yksinkertaisesti en näe syytä ostaa rinnakkaistuotua lääkettä pelkän parin sentin hintaeron perusteella.
rinnakkaistuontilääkkeet
2
1421
Vastaukset
- ym......
Yleensä otan ainakin reseptilääkkeissä sen halvemman vaihtoehdon, kohta se on pakkokin tai joutuu maksamaan itse erotuksen. Uskoisin että lääkelaitoksen hyväksymät rinnakkaislääkkeet ovat todellakin samaa tavaraa, parhaimmillaan jopa täysin sama lääke ja samasta tehtaasta lähtöisin, pakattu vain uudelleen. Jokin etiketin repsottaminen tai muu ulkonäkökysymys ei vaikuta.
Käsikauppalääkkeet ovat asia erikseen, niissähän voi olla eroja jos valvonta ei ole kunnollista. Ostin juuri tuota mainitsemaasi Neurobion fortea ja nyt oli todellakin tullut myyntiin rinnakkaislääke, hinta oli kylläkin sentilleen sama, joten otin Merck'in pakkauksen jota olen käyttänyt ennenkin (onkohan alkuperäisvalmistaja).
Nuo rinnakkaislääkkeet ovat tehneet sen että alkuperäislääkkeidenkin hinnat ovat pudonneet reippaastikin. Esimerkiksi minulla on eräs jo vuosia käyttämäni lääke. Alussa sille ei ollut rinnakkaisvalmistetta. Sitten tuli rinnakkaisvalmiste ja apteekki teki lääkevaihdon. Tietenkin hyväksyin tämän koska sain lääkkeen melkein puolet halvemmalla. Myöhemmin on siirrytty takaisin lääkärin kirjoittamaan lääkkeeseen, koska alkuperäislääkkeenkin hinta putosi samalle tasolle rinnakkaislääkkeen kanssa. Muutaman kymmenen sentin erojen takia en ole vaihdattanut lääkettä joka ostokerralla. - on se vähän enemmän...
Otetaan vaikka sellainen vaikuttava aine kuin LAMOTRIGIINI ja katsotaan sitä sisältävien lääkkeiden välisiä hintaeroja:
http://www.yliopistonapteekki.fi/CompareItems.do?itemNumber=394890
Kyllä meinaan löytyy. (Jos tuo sivu siis toimi.)
Epilepsialääkkeet ovat hirvittävän kalliita samoin kuin kai kaikki hermostoon vaikuttavat lääkkeet. Jos joutuu niitä käyttelemään, alkaa kummasti kiinnostaa rinnakkaisvalmisteet, vaikka olisivat kuinka rumassa paketissa hyvänsä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734436- 332531
- 402344
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211825Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401702Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251562- 821553
- 1501371
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155