Onko kenelläkään tietoa onko polven nivelrikkoon mitään hoitoa? Voiko lääkäri esim. tehdä jotain muuta toimenpidettä ennenkuin laitetaan tekonivel?Kiitos jos kerrotte kokemuksista tai muuten tiedätte asiasta.
Polven nivelrikko
26
4606
Vastaukset
- kortisonipiikistä
ainakin joissain tapauksissa
- akupuntio ja arthryl auttaa
www.niveltieto.net
- kokeillut
Nenäsumute: "Miacalcic nasal 200 IU" reseptilääke osteoporoosiin ja hermokipuihin voi auttaa ainakin särkyyn.
- leijonana
Niin pahana on mulla että pitää leikata mutta tässä odotellessa olen käyttänyt viime keväästä asti luontaiskaupan MSM-valmistetta ja saanut sillä kivut hallintaan.
Leposärky häipyi kokonaan enkä ole liikkuessakaan juuri tarvinnut buranan apua.
Minulla ei Arthryl, Clugadol, Hyalcan-pistokset eikä kortisonipistokset auttaneet mitään.- nettaN
Mitä tämä MSM-valmiste sisältää ja tärkeintä että mitä se maksaa (kun ei ole paljon rahaa)
- yritetty
Tai ainakin melkein kaikkea. Ortopedi ei enää kirjoittanut Arthrylia koska se ei enää auta, vaan kipu lisääntyy käytettäessä. Jonotan nyt tähystysleikkaukseen jossa pitäisi siistiä niveltä ja korjata repeytynyt nivelkierukka. Ortopedi kirjoitti jonotusajaksi Arcoxiaa, joka vähensi hienosti leposärkyä (liikekipu jäi) mutta munuaiset eivät kestäneet sitä, joten nyt syön kipuun Panadolia ja Panacodia. Luontaislääkkeitä en uskalla kokeillakaan muun lääkitykseni takia ettei maksa rasitu liikaa.
- Miten lienee
Mitähän troppia siihen on mahdettu sekoittaa? Ainakin nimesulidia on ollut liikkeellä.
- @@@
Miten lienee kirjoitti:
Mitähän troppia siihen on mahdettu sekoittaa? Ainakin nimesulidia on ollut liikkeellä.
Voi kuinka suurta tyydytystä tuo piruileva ja ivaileva viesti Sinulle antoi. Ei kait ole kyseessä lunnevikaisuutta? Et siis tiedä mikä on MSM
- missä vaiheessa
Riippuu siitä, missä vaiheessa nivelrikkosi on.
Jos luupinta on jo pahoin vaurioitunut, sitä ei enää kasvata mikään uusiksi. Mutta jos kipuasteella ja pehmytosissa vasta havainnot nivelrikosta, on se hoidettavissa.
Ometa-3 rasvahapot ovat nivelrikossa välttämättömiä. Nautithan niitä? Arthryl-valmiste (reseptillä) on välttämätön myöskin. Vastaavaa saa luontaistuotteenakin, mutta nyt kun Kela korvaa Arthryylistä, se tulee reseptillä halvemmaksi, kuin luontaistuotteena. Ennen Kelan mukaantuloa, hinnat olivat aika lailla samoissa.
Arthryyliä kannatta käyttää, vaikka tuo polvinivel siitä ei enää hyötyisikään, mutta onhan Sinulla muitakin niveliä, jotka ovat astumassa nivelrikon piiriin. Arthryyl ei ole kipulääke, vaan hoitaa niveltä antaen sille glukosamiinea, jota nuorilla on runsaasti nivelissään ja rustoissaan, mutta iän karttuessa sen määrä vähenee, ja seuraa nivelrikko.
Nivelrikkoa sairastettu yli 40 vuotta, mutta nivelet ovat paljon paremmassa kunnossa kuin keskimääräisesti väestöllä, koska olen hoitanut jo viime vuosituhannella tilaten näitä tuotteita Euroopasta, kun Suomessa niitä ei vielä ollut saatavana.
Nivelrikon ehkäisevästä hoidosta eivät suomalaiset lääkärit vielä ole oikein perillä. Oikeastaan suurin osa lääkäreistä on täysin ulkona koko asiasta.
Jos liikkuminen sattuu, sinun täytyy kokeilla sellaisia muotoja, jotka vähiten rasittavat niveltä.
MSM-orgaaninen rikki on myös hyvä kivun sammuttaja jos kipulääkkeet eivät käy, toimi tai et halua käyttää.- huomioitava
"Vastaavaa saa luontaistuotteenakin, mutta nyt kun Kela korvaa Arthryylistä, se tulee reseptillä halvemmaksi, kuin luontaistuotteena. Ennen Kelan mukaantuloa, hinnat olivat aika lailla samoissa."
Otitko laskennassa huomioon glukosamiinipitoisuuden. Luontaislääkkeessä on vain puolet Arthrylin sisältämään verrattuna. Eli pitäisi ottaa kaksinkertainen annos Arthryliin verrattuna. Olen saanut Kelakorvauksen Arthrylista jo silloin kun aloitin sen joitakin vuosia sitten. - se ratkaisee
huomioitava kirjoitti:
"Vastaavaa saa luontaistuotteenakin, mutta nyt kun Kela korvaa Arthryylistä, se tulee reseptillä halvemmaksi, kuin luontaistuotteena. Ennen Kelan mukaantuloa, hinnat olivat aika lailla samoissa."
Otitko laskennassa huomioon glukosamiinipitoisuuden. Luontaislääkkeessä on vain puolet Arthrylin sisältämään verrattuna. Eli pitäisi ottaa kaksinkertainen annos Arthryliin verrattuna. Olen saanut Kelakorvauksen Arthrylista jo silloin kun aloitin sen joitakin vuosia sitten.Voi kuule, vaikutusmekanismihan se ratkaisee, eikä määrät.
- ?????
se ratkaisee kirjoitti:
Voi kuule, vaikutusmekanismihan se ratkaisee, eikä määrät.
Mitä tuolla tarkoitit. Olen aina luullut että luontaislääkkeet otetaan sisäisesti kuten Arthrylkin. Sieltä se glukosamiini kulkeutuu verenkierron mukana nivelien nivelpintoihin korjaamaan niitä. Onko luontailääkkeellä jokin erilainen ottotapa jolla vaikutusmekanismi olisi tehokkaampi ja puolet glukosamiinista riittäisi.
- määräsi
huomioitava kirjoitti:
Otitko laskennassa huomioon glukosamiinipitoisuuden. Luontaislääkkeessä on vain puolet Arthrylin sisältämään verrattuna. Eli pitäisi ottaa kaksinkertainen annos Arthryliin verrattuna. Olen saanut Kelakorvauksen Arthrylista jo silloin kun aloitin sen joitakin vuosia sitten.Minkä alan lääkäri määräsi teille tätä lääkettä ja paljonko jää itselle maksettavaa Kela korvauksen jälkeen?
- otetaan ja maksaa
Kuinka paljon tätä lääkettä otetaan päivässä ja minkä verran maksaa kela korvauksen jälkeen?Kuinka iso määrä on kyseessä?
- Arhtryl
määräsi kirjoitti:
Minkä alan lääkäri määräsi teille tätä lääkettä ja paljonko jää itselle maksettavaa Kela korvauksen jälkeen?
Ortopedi ja yleislääkäri on minulle kyseistä lääkettä määrännyt.
Apteekin valmiste on 3 kertaa halvempi kuin luontaispuodin.
http://www.yliopistonapteekki.fi/kustannus.do - Arthryl
otetaan ja maksaa kirjoitti:
Kuinka paljon tätä lääkettä otetaan päivässä ja minkä verran maksaa kela korvauksen jälkeen?Kuinka iso määrä on kyseessä?
10€ / kk tulee maksamaan.
Otetaan 1,5g / päivä. - määräsi
määräsi kirjoitti:
Minkä alan lääkäri määräsi teille tätä lääkettä ja paljonko jää itselle maksettavaa Kela korvauksen jälkeen?
Lääkityksen aloitti työpaikkalääkäri ja jatkoi terveyskeskuslääkäri. Ortopedi totesi ettei kannata syödä jos ei ole apua.
Laskurin mukaan näyttäisi 3 kk annoksen hinnaksi jäävän Kelakorvauksen jälkeen 18,25 €. - särkyyn
Arhtryl kirjoitti:
Ortopedi ja yleislääkäri on minulle kyseistä lääkettä määrännyt.
Apteekin valmiste on 3 kertaa halvempi kuin luontaispuodin.
http://www.yliopistonapteekki.fi/kustannus.doOnko tämä lääke Arhtryl tulehduskipulääke vai pelkkä särkylääke?
- ! ! ! ! !
särkyyn kirjoitti:
Onko tämä lääke Arhtryl tulehduskipulääke vai pelkkä särkylääke?
Arthryl on glukosamiinia jonka on todettu elvyttävän nivelpintaa. Ei siis helpota särkyä kuin ehkä pitkän ajan kuluessa kun nivelpinta paranee. Minulla on nivelpinta menetetty, eikä Arthrylillä ole kyseiseen polviniveleen vaikutusta.
- ovat vähissä
mutta jos kovia kipuja niin oikea lääkitys nostaa elämänlaatua merkittävästi. Minulla erittäin kivulias rustovaurio( hermokipua)polvessa. Menin yksityiselle kipulääkärille
ja nyt saan lääkettä kipukynnyksen nostoon nopeasti vaikuttavaa vahvaa kipulääkettä tarvittaessa. Heti parani ryhti ym kun ei tarvitse "varoa" ihan niin paljon. Myrkkyjä kyllä, mutta ei se jatkuva tuskakaan ole terveellistä. Syön myös Glukosamiinia, ei paljon vaikuta muttaa eipä siitä haittaakkaan ole.- glukosamiini?
Minulle määrättiin kipukinnusta nostavaksi lääkkeeksi Klotriptyl.Mitä sinulle voimakkaaksi kipulääkkeeksi ja mistä saa glukosamiinia?
Minkä alan lääkäri oli yktityinen kipulääkäri?
Kiitos vastauksesta. - paikasta
glukosamiini? kirjoitti:
Minulle määrättiin kipukinnusta nostavaksi lääkkeeksi Klotriptyl.Mitä sinulle voimakkaaksi kipulääkkeeksi ja mistä saa glukosamiinia?
Kiitos vastauksesta.Glukosamiinia saa apteekista lääkärin kirjoittamalla reseptillä, eräs kauppanimike on Arthryl. Laimeampana sitä on myynnissä myös luontaistuotekaupoissa eikä siihen tarvita reseptiä.
- tramadol
glukosamiini? kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.lääkettä. Homma toimii hyvin, illalla 50 mg Noritreniä, ja myöhään iltapäivällä 100 mg Tramadolia. Sivuvaikutuksia ei juuri ole, suuta hieman kuivaa ja vatsa hieman kovempi muutoin ei mitään erikoista. Kipulääkärini oli anestesian erikoislääkäri(kipupolilla töissä).
- artros
auttoi minua elikä tähystyksellä puhdistetaan kaikki roskat pois sen jälkeen olen ottanut 1 tabletti celebra 200mg päivässä ja hyvin on mennyt
- tulehduskipulääke
Onko Celebra lääke tulehduskipulääke vai pelkkä särkylääke joka ei auta tulehdukseen?Itse en saa käyttää tulehduskipulääkkeitä.
- ---
tulehduskipulääke kirjoitti:
Onko Celebra lääke tulehduskipulääke vai pelkkä särkylääke joka ei auta tulehdukseen?Itse en saa käyttää tulehduskipulääkkeitä.
lääkäri neuvoo kirjoittaessaan reseptin. Netistä löytyi seuraava tieto: "Selekoksibi, joka kuuluu koksibien kipulääkeryhmään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740