Saako eläkeläinen alennuksen jos ostaa lipun Linja-autosta, vai pitääkö ostaa ennakkoon Matkahuollosta.
Saako eläkeläinen alennuksen jos ostaa lipun Linja-autosta, vai pitääkö
15
1312
Vastaukset
Mikäli sinulla on esittää eläkkeellä olostasi esim. Työeläkekortti ja yhden suuntaisen matkan pituus täyttää alennusperusteet, alennuksen saat myöskin kuljettajalta ostetusta lipusta.
- eka matks
kiitos
- näin?
Minulla on sellainen tieto, alennuksen saa vain kansaneläkeläinen.
- paljon matkustanut
näin? kirjoitti:
Linja autossa saa yli 50km,mevältä matkalta 30% ja junissa 50% vaikket ajaisi kuin yhden pysäkkivälin.
näin? kirjoitti:
koskee kaikkia eläkeläisiä, myös työkyvyttömyyseläkkeellä olevia, mutta hyvä olla mukana jokin todistus siitä, että on eläkeläinen.
Matkahuoltokin vaatii selvityksen, samoin mm. VR ja Finnair.- kelakortistakin?
Tuoksuvattu kirjoitti:
koskee kaikkia eläkeläisiä, myös työkyvyttömyyseläkkeellä olevia, mutta hyvä olla mukana jokin todistus siitä, että on eläkeläinen.
Matkahuoltokin vaatii selvityksen, samoin mm. VR ja Finnair.Ei minulla mitää elakelaiskorttii oo. Pitääkin soittaa tästä kysely kelalle.
- 61,8.v
kelakortistakin? kirjoitti:
Ei minulla mitää elakelaiskorttii oo. Pitääkin soittaa tästä kysely kelalle.
riittää jos on 65v,
mutta nuoremmatkin saavat, olen työttömyyselkeellä,
minulle lähetettiin kortti 1,8 v takaperin, lisäksi pitää olla henkkarit mukana.
- täällä olla
näin tyhmää porukkaa, kysyn vaan.
- on.
kaikki uusi vaikeaa ja outoa, mutta kysymälä on kivasti pärjäillyt, ei ole tarvittnut peruutella eikä jarrutella.
- sekä tyhmyydestä
että ilkeydestä,
ja usein ne liittyvät yhteen, ovat samassa persoonassa. joskus parempi, kuin ylivertaisuus.
Jos ei jotain asiaa ole kokenut, jos ei ole esim. matkustanut kaukoliikenteessä, eikä tottunut hakemaan kaikkeen vastauksia googlettamalla, tämähän on ihan hyvä paikka kysyä muilta.
Kysymykset eivät ehkä osoitakaan tyhmyyttä, vaan ovat osoitus muiden palstalaisten arvostamisesta.- Miksi minun pitäisi olla ty...
Tuoksuvattu kirjoitti:
joskus parempi, kuin ylivertaisuus.
Jos ei jotain asiaa ole kokenut, jos ei ole esim. matkustanut kaukoliikenteessä, eikä tottunut hakemaan kaikkeen vastauksia googlettamalla, tämähän on ihan hyvä paikka kysyä muilta.
Kysymykset eivät ehkä osoitakaan tyhmyyttä, vaan ovat osoitus muiden palstalaisten arvostamisesta.Liikun pitkät ja pätkät aina omalla autolla, enkä ole tietoinen näistä alennuksista, on aivan ihanaa että on ihmisiä jotka jakaa tällaista tietoa täällä.
Lomamatkoilla lennoista en ole edes kysynyt, kai ne olisi hinnastossa.
Kukaan ei koskaan tiedä kaikkea, muutamat vaan on tietävinään, tässäkin se on tullut esille. - Makeja
Pääseekö eläkeläinen puolella hinnalla linja-autossa .
- joskusminäkin
Täälläpäin on eläkeläisille oma hinta. Yleensä se on alhaisempi kuin nettihinta erikoistarjouksena, mutta ei aina. Nettihinta koskee yleensä etukäteen ostettua lippua. Hinnat vaihtelevat suuresti. Minäkin luulin melko kauan, että eläkeläislippu on ostettava etukäteen kunnes opin.
- Meuha
Matkustin linja-autossa niin kuljettaja kysyi onko alennuksia? Sanoin eläkeläinen. Kuljettaja opetti, se pitää sanoa , minä en sitä tiedä, sanoi kuljettaja. sain alennuksen lipun hintaan. Se eläkeläisen pitää sanoa vaikka olisi kuin köyry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619574Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493040Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422821- 602621
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2002042- 1041944
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531440Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121276- 281241