Kenttäpalveluksen motiivista keskustellaan tuolla alempana, mutta siellä heti eksyttiin aiheesta, siksi vastaus tässä.
KENTTÄPALVELUKSEN MOTIIVI: Pakko. Se motivoi. Sosiaalinen pakko, ei siinä muuta tarvita.
Ne on harvassa jotka kenttäilystä nauttivat ja nekin jotka nauttivat ovat hoidon tarpeessa, siis kallonkutistajan. Todella!
Minä laittelen raporttiin hatusta tietoja enkä ole vuoteen jaellut lehteäkään. Kaikilta tuo ei tietenkään onnistu itselläni on vamma, joten minua ymmärretään. Joka kuukausi lähtee arvottu raportti. Siinäpä tilastotiedettä Beteliin! Tuskin olen ainoa. Ainakin pientä pyöristelyä ja parantelua tapahtuu.
Miksi siedän tätä? Pakko roikkua mukana muuten jää ihan yksin kun kaikki sukulaisetkin ovat tämän lahkon puristuksessa. Eikä uskalla keneltäkään edes kysyä onko muita halukkaita lähteä lätkimään, vaikka aivan varmasti on muitakin. Sellaista se on pelolla hallitseminen.
Kenttäilyn motiivina pakko
35
1256
Vastaukset 35
- Jouin
Juuri näin.
- suomi 1
Miksi siedän tätä? Pakko roikkua mukana muuten jää ihan yksin kun kaikki sukulaisetkin ovat tämän lahkon puristuksessa. Eikä uskalla keneltäkään edes kysyä onko muita halukkaita lähteä lätkimään, vaikka aivan varmasti on muitakin. Sellaista se on pelolla hallitseminen..!
JOO tosi on monella tämä minulla myös ei sitä lähde niin vaan vaikka KOOKOO paukuttaa pitäs lähteä...!hyvä terapiaa kirjoittaa niin vääryyksistä.. niin on joku paikka avautua . vähän mullakin tulee x tunteja ei vanhemat tule kyselemään ...saa olla rauhassa...! - vio-letti
>>>KENTTÄPALVELUKSEN MOTIIVI: Pakko. Se motivoi. Sosiaalinen pakko, ei siinä muuta tarvita
- kasdjkjjkf
Ymmärrät varsin hyvin sosiaalisen paineen. Älä saivartele.
- vio-letti
kasdjkjjkf kirjoitti:
Ymmärrät varsin hyvin sosiaalisen paineen. Älä saivartele.
>>>Ymmärrät varsin hyvin sosiaalisen paineen. Älä saivartele
- Jouin
vio-letti kirjoitti:
>>>Ymmärrät varsin hyvin sosiaalisen paineen. Älä saivartele
Aina vaan jaksaa ihmetellä tätä ihmisuhteilla kiristämistä. Miten sitä on ollut niin sokea, että pitänyt sitä oikeana joskus.
Saa nähdä, miten täällä Haminassa käy, kun joku täkäläinen katsoo, että mitäs tää jäpä oikein rustailee tänne forumille?
Vaimo on jo ottanut lomaa minusta ja nuorin tytär mukana. Uskon kuitenkin omalta kohdaltani, että vaimo valitsee minut, mutta uudelleen puhdistetulta pöydältä pitää lähteä etenemään ja se voi olla hieman vaikeata, kun elämä on niin ollut orjentoitunut JT:n pillin mukaan.
Nk. "ystävät", jotka todellakin pitävät minusta...heistä ei ole niin väliä, ei heidän kanssa ole pitkään aikaan ollutkaan missään tekemisissä. Tämä kun on vain niin onnettoman pieni paikka, niin heillä on vähän vaikeaa väistellä katsettani, kun morjestamisesta tulee ongelma....morjestamisesta ongelma...hei haloo.
Maalaisjärki, vaikka olenkin Haminassa, pitäisi sanoa em. tapauksessa, että jossain mättää tosi pahasti. Katse kääntyy taas sinne johtoportaaseen, jossa taitaa olla siivouksen paikka. Saa nähdä, onko edessä suursiivous jossain vaiheessa? - vio-letti
Jouin kirjoitti:
Aina vaan jaksaa ihmetellä tätä ihmisuhteilla kiristämistä. Miten sitä on ollut niin sokea, että pitänyt sitä oikeana joskus.
Saa nähdä, miten täällä Haminassa käy, kun joku täkäläinen katsoo, että mitäs tää jäpä oikein rustailee tänne forumille?
Vaimo on jo ottanut lomaa minusta ja nuorin tytär mukana. Uskon kuitenkin omalta kohdaltani, että vaimo valitsee minut, mutta uudelleen puhdistetulta pöydältä pitää lähteä etenemään ja se voi olla hieman vaikeata, kun elämä on niin ollut orjentoitunut JT:n pillin mukaan.
Nk. "ystävät", jotka todellakin pitävät minusta...heistä ei ole niin väliä, ei heidän kanssa ole pitkään aikaan ollutkaan missään tekemisissä. Tämä kun on vain niin onnettoman pieni paikka, niin heillä on vähän vaikeaa väistellä katsettani, kun morjestamisesta tulee ongelma....morjestamisesta ongelma...hei haloo.
Maalaisjärki, vaikka olenkin Haminassa, pitäisi sanoa em. tapauksessa, että jossain mättää tosi pahasti. Katse kääntyy taas sinne johtoportaaseen, jossa taitaa olla siivouksen paikka. Saa nähdä, onko edessä suursiivous jossain vaiheessa?>>>Miten sitä on ollut niin sokea, että pitänyt sitä oikeana joskus>>Uskon kuitenkin omalta kohdaltani, että vaimo valitsee minut>>kun morjestamisesta tulee ongelma....morjestamisesta ongelma...hei haloo>>Katse kääntyy taas sinne johtoportaaseen
- neitoni
touhua,ootko niin avuton ettet uskalla sanoa asioita suoraan ja olla oma ittes.Ei minuakaan hylätty vaikka erosin.Hävetä saat käytöstäs vai ootko niin arka et pelkäät aatella tulevaisuutta.Tiiät,et mitään ikuista elämää et huijauksella saa.Säälin sun sukulaisia,koska he varmasti sua rakastaa ja näin sen palkitset heille,mee ite terapiaan ku noin heittää iso pyörä
- aina Neitoni
puhuu asian vierestä jos esitetään kritiikkiä tai omia mielipit.jt asioista,heti on päässä vikaa,herää kysymys että kellä?
- tä nurinniskoin
Ei ole kysymys raukkamaisuudesta.
Häpeä tässä on lahkolla joka konsteillaan tällaisen tilanteen saa aikaiseksi.
Hylkääminenhän on lahkon normi ja itsesuojeluvaisto jo sanoo että ei ole hyvä täysin yksin jäädä, lahkon kannaltahan tämä on lahkoon sitouttamisen kysymys ja lahkon häpeä.
Sitä vartenhan täällä keskustellaan että lahkon tuottamasta arkuudestakin eroon pääsee ja vapaana arkuudesta pääsee esittämään asianmukaisesti lahkon vankina olevalle suvulle asian niin että tulee kuunnelluksi.
Sen jälkeenhän ikuisen elämän ajatus voi tulla ajateltavaksi kun on helvetistä päässyt pois.
Tsemppiä vaan kaikille lahkossa vielä muodollisesti oleville. Asiaa työstämällä varmastikin rupeaa oikeat menettelytavat tuntumaan jopa itsestäänselviltä ja on mahdollista keksiä mikä olisi paras tapa lähestyä kutakin sukulaistakin, jotta he tajuaisivat mistä on kysymys.
www.veljesseura.org tarjoaa myös apuaan ja tukeaan. - Veljenne
Tiedä vaikka "neitoni" olisit joku sukulaiseni tai tuttu sisar. Mahtaa vituttaa kun tietää että moni rakkaudellinen veli ja sisar onkin mukana feikkimielessä. Ja meitä riittää.
Jos asiasta saisi keskustella vapaasta, lahko hajoaisi pienempiin osiin. Siinä loppuisi maailman laajuisen veljesseuran yksimielisyys välittömästi. Vaan eipä todistajien keskuudessa ole mahdollista keskustella rehellisesti. Jos yrität virittää keskustelua, sinut merkitään.
Paska lahko, paska seuraus. - sut pitänyt
olla erotettu moraalittomuuden takia,eikä niin että olisit itse eronnut?Ei ne vanhimmatkaan raporteissa olevien tuntien perusteella ikuista elämää pysty kenellekään antamaan.Mä olen tietänyt kauan,että tunteja ei aina rehellisesti laiteta.Siksi koko tuntien mittaaminen ja raportoiminen ovat järjetön asia.
- laitoin
laitoin aikoinani rehellisesti ne vähäiset tunnit,mitä vakavalta sairaudeltani pystyin tekemään.Selän takana oltiin menty sanomaan ystävälleni,että olen huonosti mukana ja huonoa seuraa.Minun seurassani ei kuulemma olisi saanut olla.Se jätti elinikäiset arvet,ja menetin täydellisesti luottamukseni Jehovan todistajiin.En ole enää todella vuosiin käynyt kokouksissa,enkä varmaan enää pysty koskaan siihen.Kun ei ole enää luottamusta Jehovan todistajiin niin sitä ei ole.
- Vai mitkä lie..
On ollut todella järkyttävää miten suku jopa kaikkein kalleimmat, omat vanhemmat hylkäävät oman lapsensa jos ei elä kuten he..
Eikö tällainen ole todella sairasta ihmisen manipulointia, tee ensin kuten sanon, sitten ehkä voit tulla takaisin..
SAIRASTA TOUHUA, kuten moni muukin asia, esimerkiksi lasten sulkeminen ulkomaailmalta, jolloin lapselta viedään vapaatahto sinne asti kunnes hän itse ymmärtää että lahko on väärä..
Jos ei oma lapseni tahtoisi elää samalla tavalla kuin minä, en IKINÄ HYLKÄISI HÄNTÄ, EN KOSKAAN voisi sitä tehdä.
Jumala on hänet minulle siunannut ja luottanut minulle lapseni, en koskaan jättäisi lastani oman onnen nojaan, onhan se Jumalan lahja minulle ja miehelleni, meidän KUULUU pitää hänestä huolta vaikka hän haluaa elää toisin, hän tulee aina olemaan meille rakkain vaikeuksista huolimatta.
Rakastakaa lähimmäistä, auttakaa jne...
Jt:n lapset jos tekee omantahdon mukaan, tämä rakkaus taitaa hiipua, ei välttämättä rakkaus, mutta kuitenkin hänet hylätään.
En ole sairaampaa lahkoa vielä tavannut, ihmettelen eniten lasten aivopesua ja pelottelua, lopulta hylkäystä jos ei aivopesu toiminutkaan.
Aivan hulluja määräyksiä ja kieltoja, eivät saa edes tutustua normaali perheiden lapsiin, eivät vietä synttäreitä, joulua jne..
Kuinka paljosta nämä lapset jäävät paitsi lapsuudessaan, normaali kehitys on kaukana.. - tuo kaikki
Vai mitkä lie.. kirjoitti:
On ollut todella järkyttävää miten suku jopa kaikkein kalleimmat, omat vanhemmat hylkäävät oman lapsensa jos ei elä kuten he..
Eikö tällainen ole todella sairasta ihmisen manipulointia, tee ensin kuten sanon, sitten ehkä voit tulla takaisin..
SAIRASTA TOUHUA, kuten moni muukin asia, esimerkiksi lasten sulkeminen ulkomaailmalta, jolloin lapselta viedään vapaatahto sinne asti kunnes hän itse ymmärtää että lahko on väärä..
Jos ei oma lapseni tahtoisi elää samalla tavalla kuin minä, en IKINÄ HYLKÄISI HÄNTÄ, EN KOSKAAN voisi sitä tehdä.
Jumala on hänet minulle siunannut ja luottanut minulle lapseni, en koskaan jättäisi lastani oman onnen nojaan, onhan se Jumalan lahja minulle ja miehelleni, meidän KUULUU pitää hänestä huolta vaikka hän haluaa elää toisin, hän tulee aina olemaan meille rakkain vaikeuksista huolimatta.
Rakastakaa lähimmäistä, auttakaa jne...
Jt:n lapset jos tekee omantahdon mukaan, tämä rakkaus taitaa hiipua, ei välttämättä rakkaus, mutta kuitenkin hänet hylätään.
En ole sairaampaa lahkoa vielä tavannut, ihmettelen eniten lasten aivopesua ja pelottelua, lopulta hylkäystä jos ei aivopesu toiminutkaan.
Aivan hulluja määräyksiä ja kieltoja, eivät saa edes tutustua normaali perheiden lapsiin, eivät vietä synttäreitä, joulua jne..
Kuinka paljosta nämä lapset jäävät paitsi lapsuudessaan, normaali kehitys on kaukana..on sairasta.Siinä on lähimmäisen rakkaus kaukana.Oliko se Paavali,joka noita ohjeita lapsen hylkäämiselle jakoi,en muista.Mutta taisi olla itse lapseton?Silloin on helppo mennä toisille näin julmia ja epäinhimillisiä ohjeita jakamaan.Ei varmaan tietänyt,mitä tuskaa aihettaa ihmisille,eikä varmaan välittänytkään.
tuo kaikki kirjoitti:
on sairasta.Siinä on lähimmäisen rakkaus kaukana.Oliko se Paavali,joka noita ohjeita lapsen hylkäämiselle jakoi,en muista.Mutta taisi olla itse lapseton?Silloin on helppo mennä toisille näin julmia ja epäinhimillisiä ohjeita jakamaan.Ei varmaan tietänyt,mitä tuskaa aihettaa ihmisille,eikä varmaan välittänytkään.
koskaan käskenyt lastaan tai vanhempiaan hylkäämään. Tämä on Brooklynin järjetön kontrollivaatimus. Jääräpäisesti tulkitaan raamattua vastoin rakkauden kaksoiskäskyä ja pidätetään ihmiset lahkon tiukassa kontrollissa ja mielenhallinnassa, ja kiristetään ihmissuhteilla.
- Kletos00
Tervehdys
Olen tekemässä aiheesta (manipulointi ja kontrollointi uskonnollisen vallankäytön välineenä) juuri gradua Helsingin yliopistolle. Etsin parhaillaan haastateltavia. Kiinnostaisiko sinua vastailla sähköpostihaastatteluun?
Ota yhteyttä:
[email protected]
Lähetän sinulle paluupostissa sähköpostilla virallisen tutkimuspyynnön ja linkin yliopiston sivulle, josta voit tarkistaa tietoni.- Jouin
Vihdoinkin sinusta kuuluu jotakin, ihmettelin, että minne katosit.
- Kletos00
Jouin kirjoitti:
Vihdoinkin sinusta kuuluu jotakin, ihmettelin, että minne katosit.
Kiirettä on riittänyt. Sain tällä viikolla seminaariryhmässä tutkimuspyyntöni viimeisteltyä sellaiseen kuntoon, että sitä voi laittaa esille.
Samoin haastattelukysymykset ovat valmiita. Ensimmäiset haastattelupyynnöt lähetin pari päivää sitten niille, jotka ottivat yhteyttä jo syksyllä.
Olen käynyt läpi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja tehnyt muistiinpanoja. Mitä enemmän asiaa tutkin, sitä ilmeisemmäksi käy, että hengellistä väkivaltaa (manipulaation ja mielenhallinnan tasolla) on useassa eri ryhmässä ja yhteisössä.
Työ jatkuu, valitettavasti aika vain kuluu niin nopeasti.
- sopiva´´
Sen nimi on
Kirjoittanut: raportti. 9.2.2009 klo 16.00
>>>vakoilutoimintaa
Mitä he vakoilevat?
Takavuosina se olisi voinut olla mielipideilmasto. Uusintakäyntien, tutkistelujen ja kirjallisuuden menekin perusteella, ehkä olisi saanut kuvaa kommunistisen ideologian leviämisestä esm. - Sellaisethan eivät moiseen vastanottavuuteen antautuisi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000037657957- takaa.
Tuohan oli Valaisijalta lainailtuja linkkejä. Osoitinkin vuosia sitten, että valaisija VALAHTELI kertoessaan, että russelin muistomekin yläkolmiossa on silmä.
Kuka tahansa pystyy näkemään ettei ole. Kuvia on joka suunnalta otetuna netissä. Koska valaisija ei korjannut tekstiään, on pääteltävä harhautuksen olevan tahallinen. Siinä yksi tiu:ulle lisää. - soo
takaa. kirjoitti:
Tuohan oli Valaisijalta lainailtuja linkkejä. Osoitinkin vuosia sitten, että valaisija VALAHTELI kertoessaan, että russelin muistomekin yläkolmiossa on silmä.
Kuka tahansa pystyy näkemään ettei ole. Kuvia on joka suunnalta otetuna netissä. Koska valaisija ei korjannut tekstiään, on pääteltävä harhautuksen olevan tahallinen. Siinä yksi tiu:ulle lisää.Oletko hoksannut pyramidin silmältä?
Ja oletko haastatellut silminnäkijää?
oletko itse tarkastanutasian??? - tyhjässä
takaa. kirjoitti:
Kuka tahansa pystyy näkemään ettei ole. Kuvia on joka suunnalta otetuna netissä. Koska valaisija ei korjannut tekstiään, on pääteltävä harhautuksen olevan tahallinen. Siinä yksi tiu:ulle lisää."Sherloc.H"
Pyramidi¤ Russelin haudalla ei ole "Valaisijan"
keksimää/piirtämää ne ovat siellä ja paljon kohuttu silmä mollottaa siinä pyran-huipussa.
MIKSI sellainen KIVI ko henkilön haudalla,KYSYVÄ
ei tieltä eksy?
- se menee
Minäkin olen vuosia raportoinut täysin tuulesta temmattuja tunteja. Tämä kaikki vain siksi että minä en ollut silloin vielä valmis menettämään kaikkia niitä ihmissuhteita jotka olivat sidoksissa seurakuntaan. Olin ollut mukana lapsesta saakka ja seurakunnan ulkopuoliset ihmissuhteet olivat todella vähissä. Pitkä pois luisuminen kuitenkin johti siihen että jossain vaiheessa olin valmis hyppäämään sivuun lopullisesti.
Raportointijärjestelmä on yksi keino luoda seurakunnassa sosiaalista painetta. Jo pelkästään se tieto että sinun raportoimaa tuntimäärää seurataan kuukausittain saa aikaan itsekontrollia. Monen henkilön kohdalla itsekontrolli, joka on sosiaalisen paineen aiheuttamaa, saa aikaan sen että kuukausittain pyritään melko tasaisesti raportoimaan tietty tuntimäärä. Monet loppukuusta laskevat tunteja ja miettivät sitä täytyykö tässä kuussa vielä mennä kentälle vai ei. Kuukauden viimeisen viikonlopun kenttäilyn syynä on yleensä se että pitäisi vielä saada muutama tunti raporttiin lisää.
Vaikka uusi julistaja saattaa olla hyvinkin tarkka raportoimistaan tunneista niin melko nopeasti Omatunto alkaa joustamaan tuntien keräilyssä ja jonkin ajan kuluttua raportoidut tunnit sisältävät loppujen lopuksi hyvin vähän varsinaista saarnaamista. Parhaimmillaan kenttäpäivät ovat sitä että liikutaan kahden parin kanssa samalla autolla, ajetaan päivän aikana seurakunnan alueen toiselta laidalta toiselle, joudaan kahvit pariin kertaan päivän aikana ja istutaan autossa kun toinen pari juttelee mukavia mökin mummon kanssa. Raportiin lisätään tunnit siitä kun lähdettiin liikkee siihen asti kunnes poistutaan kenttäalueelta. Kuuteen tuntiin voi sisältyä todellista saarnaamista alle tunti ja tämäkin pitäisi vielä jakaa kahtia, koska ovella tunnit juoksee molemmille julistajille.
Lapsiperheiden vanhemmilla on se hyvä puoli että muksuista voi molemmat vanhemmat raportoida muutaman tunnin 'perhetutkistelusta'.- vio-letti
>>>Omatunto alkaa joustamaan tuntien keräilyssä ja jonkin ajan kuluttua raportoidut tunnit sisältävät loppujen lopuksi hyvin vähän varsinaista saarnaamista
- kirjoitit
on täyttä totta.Vaikutin kentällä käyntiin on monilla vain tuntien saaminen ja hyväksytyn aseman saaminen jt-johdon ja muiden silmissä.On todella vastenmielistä,että joku seuraa minun toimintaani raporteilla.Olisivat edes nimettöminä ne raportit.Mutta sillä,että niissä täytyy olla nimi,on tietty tarkoitus:yksilön kontrollointi,jolla voidaan määritellä,minkälainen henkilö on.Kuitenkin monet laittaa tekaistuja tunteja,ja täydestä menee.Myös kenttä on monesti vain tuntien saalistamista,tuloksesta tai muusta viis.Pääasia että tunnit juoksee.
- haluaa´´
kirjoitit kirjoitti:
on täyttä totta.Vaikutin kentällä käyntiin on monilla vain tuntien saaminen ja hyväksytyn aseman saaminen jt-johdon ja muiden silmissä.On todella vastenmielistä,että joku seuraa minun toimintaani raporteilla.Olisivat edes nimettöminä ne raportit.Mutta sillä,että niissä täytyy olla nimi,on tietty tarkoitus:yksilön kontrollointi,jolla voidaan määritellä,minkälainen henkilö on.Kuitenkin monet laittaa tekaistuja tunteja,ja täydestä menee.Myös kenttä on monesti vain tuntien saalistamista,tuloksesta tai muusta viis.Pääasia että tunnit juoksee.
tuntien juoksevan ja MIKSI?
Oletko kysynyt itseltäsi miksi täytyy "raportoida nimellä" lehti määrät- tunti määrät- uusintakäynti määrät.Miksi joku taho on "tyytyväinen" jos näin toimit???
Mitä muuta kuin "luullaan yhdessä" näillä tiedoilla voidan saavuttaa???
nimim! Kysyvä? - voimaakin on
haluaa´´ kirjoitti:
Oletko kysynyt itseltäsi miksi täytyy "raportoida nimellä" lehti määrät- tunti määrät- uusintakäynti määrät.Miksi joku taho on "tyytyväinen" jos näin toimit???
nimim! Kysyvä?Yksi tärkeä aspekti on lahkon lapset.
Lahkohan käyttää myös lapsityövoimaa värväyksessä ja panotuotteiden kaupustelussa.
Lahkojohto on sitä mieltä, että kun juuri kirjoittamaan oppinut laitetaan kirjoittamaan omaa raporttiaan ja pomo sitä pitää tärkeänä ja arvostaa sekä suhtautuu hiukan kuin aikuisempaan, niin lapsi saadaan sitoutettua lahkon rituaaleihin tiukemmin, jotta murrosiän itsenäistymisvaiheissakin olisi vaikeampaa erota. - kuka taho
haluaa´´ kirjoitti:
nimim! Kysyvä?tahansa tuntien juoksevan,motiivin niiden juoksemiseen täytyy lähteä ihmisestä itsestään,eikä miden kiusaamisella ja ahdistelulla.Se on varma tae,että halu tehdä mitään,sammuu,kun muut yrittävät kaikin keinoin saada tekemään kenttää.Sanonta on myös,että "ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy",joka pitää paikkansa.Vaikka itse jättäisin kuukauden tai pari tai ehkä enemmänkin kenttäilyä väliin,en halua muiden tulevan ahdistelemaan siitä asiasta.Itselläni on omat syyni,jos ei ole raportoitavaa.On turha käydä muistuttamassa kotona,että "panettelija yrittää",kun sen jokainen aikuinen ihminen tietää,mistä on kyse.Ei minua ainakaan kukaan saa menemään saarnaamaan millään keinolla,vaikka kuinka kävisivät puhuttamassa.Sitä tarkoitankin,että toivon muiden jättävän itseni rauhaan,ja antavan itseni vastata asioistani,juokseeko tunnit vai ei.(Myös vapaus jättää raportti väliin täytyy olla,jos itse niin haluaa.)Mielestäni se on oma asiani,haluanko olla säännöllinen vai en.
- kuullaan
kuka taho kirjoitti:
tahansa tuntien juoksevan,motiivin niiden juoksemiseen täytyy lähteä ihmisestä itsestään,eikä miden kiusaamisella ja ahdistelulla.Se on varma tae,että halu tehdä mitään,sammuu,kun muut yrittävät kaikin keinoin saada tekemään kenttää.Sanonta on myös,että "ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy",joka pitää paikkansa.Vaikka itse jättäisin kuukauden tai pari tai ehkä enemmänkin kenttäilyä väliin,en halua muiden tulevan ahdistelemaan siitä asiasta.Itselläni on omat syyni,jos ei ole raportoitavaa.On turha käydä muistuttamassa kotona,että "panettelija yrittää",kun sen jokainen aikuinen ihminen tietää,mistä on kyse.Ei minua ainakaan kukaan saa menemään saarnaamaan millään keinolla,vaikka kuinka kävisivät puhuttamassa.Sitä tarkoitankin,että toivon muiden jättävän itseni rauhaan,ja antavan itseni vastata asioistani,juokseeko tunnit vai ei.(Myös vapaus jättää raportti väliin täytyy olla,jos itse niin haluaa.)Mielestäni se on oma asiani,haluanko olla säännöllinen vai en.
Jehovantodistajan toivomusta kun ei paikallistasolla kuunnella.
Ohjeet tulevat USA:sta, vartiotorniseuralta, joka tuottaa lahkon opit ja omistaa lahkolaisten keräämän omaisuuden.
Se koskee myös erottamisperusteita. Ja jos tänään voimassa oleven opinkappaleen kieltämisen perusteella erotetaan, ei jäsentä kutsuta takaisin sen vuoksi, että oppi huomenna kumotaan. - asialla
vio-letti kirjoitti:
>>>Omatunto alkaa joustamaan tuntien keräilyssä ja jonkin ajan kuluttua raportoidut tunnit sisältävät loppujen lopuksi hyvin vähän varsinaista saarnaamista
kun ollaan "saarnaamiset" ovat aina TOTUUDESTA harhaan johtamista,joten (saarnaamisen vähyys) on tässätapauksessa hyvästä!
>>>Omatunto alkaa joustamaan tuntien keräilyssä ja jonkin ajan kuluttua raportoidut tunnit sisältävät loppujen lopuksi hyvin vähän varsinaista saarnaamista - tuo
pakko raportoiminen jo herätä ihmistä havahtumaan minne sitä noin paniikissa pitää raporttia tehhä, tornin asioilla kun ollaan?
Ottakaapa hyvät immeiset nyt selvää asioista, mikä on TOTUUS tästäkin seikasta?
- ...kuka ne antaa
Kyllä jotkut vilpittömät todistajat antavat ihan minuutin tarkkoja kenttätunteja.
He eivät kyllä ole mitään kummoisia, ovat vaan joitain vähäarvoisia maailmastatulleita.
Ei heistä ole niin väliä. Mitä lie outoja.
Ei ne ainakaan voi olla puhtaita todistajia.
Ei ne kuulu mihinkään sopiviin sukuihin.- Ja nimittää
Ajatelkaa, näistä pakkotodistajista nousee seurakuntiin johtoveljien vanhimmisto.
Miten sellainen aines, joka antaa pakosta kenttäpalvelustunnit, niin miten siitä joukosta voi nousta veljien johtoluokka?
Jehovan pyhä henkikö heidät nimittää??
Hehheh.
JT-järjestössä on ollut jo pitkän aikaa johdossa joukko, joka on noussut näistä kynätuntien tekijöistä. Heillä ei ole todellisuudessa mitään hengellisyyttä. Eikä heitä nimitä mikään pyhä henki, vaan ihmisliha.
Jotkut neiti-luokan tytöt ja vanhin-luokan pojat tietenkin sanovat että johto on aivan mainio ja hengen nimittämä. - tietenkin
Ja nimittää kirjoitti:
Ajatelkaa, näistä pakkotodistajista nousee seurakuntiin johtoveljien vanhimmisto.
Miten sellainen aines, joka antaa pakosta kenttäpalvelustunnit, niin miten siitä joukosta voi nousta veljien johtoluokka?
Jehovan pyhä henkikö heidät nimittää??
Hehheh.
JT-järjestössä on ollut jo pitkän aikaa johdossa joukko, joka on noussut näistä kynätuntien tekijöistä. Heillä ei ole todellisuudessa mitään hengellisyyttä. Eikä heitä nimitä mikään pyhä henki, vaan ihmisliha.
Jotkut neiti-luokan tytöt ja vanhin-luokan pojat tietenkin sanovat että johto on aivan mainio ja hengen nimittämä.ja tässä tapauksessa lihaa johtaa "eräs" joka on valehtelioiden äiti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641240
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555