Kumpi olisit

MIELUMMIN!,

mies vai nainen/perusteluja sitten mukaan, kiitos.

Niin? :)

182

24453

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaate, kenkä jne. valikoima on suppea, siis nainen.

      • nainen-

        Ensimmäisiä miehiä jotka myöntää sen,rohkeaa.


      • kunnioitettavaa :)
        nainen- kirjoitti:

        Ensimmäisiä miehiä jotka myöntää sen,rohkeaa.

        Ei siin oo mitn häpeilemist, son elämän rikkautta vaa :-)


      • juupajuuuuuu
        kunnioitettavaa :) kirjoitti:

        Ei siin oo mitn häpeilemist, son elämän rikkautta vaa :-)

        Oisin mies koska miehet ei joudu kärsimään menkoista.


      • nainen- kirjoitti:

        Ensimmäisiä miehiä jotka myöntää sen,rohkeaa.

        että tietää jo millainen mysteeriö on mies.
        Saisi siinä ohessa myös toisen, eli naisen näkökulman asioista.


      • Voi, kun saisikin olla nainen

        Meidän miesten pitäisi toimia ja alkaa muuttamaan omaa vaatetyyliämme. Ei kannata ajatella mitä muut meinaa itsestään. Naisetkin saavat pukeutua miten haluavat. Miksi siis ei miehetkin? Ei muuta kuin legginsit ja korkosaappaat jalkaan.


      • runontaja
        Voi, kun saisikin olla nainen kirjoitti:

        Meidän miesten pitäisi toimia ja alkaa muuttamaan omaa vaatetyyliämme. Ei kannata ajatella mitä muut meinaa itsestään. Naisetkin saavat pukeutua miten haluavat. Miksi siis ei miehetkin? Ei muuta kuin legginsit ja korkosaappaat jalkaan.

        suomalainen tapa miesten vaatetuksessa.
        Parisataa km etelän suuntaan ja alkaa löytymään väikkäämpää miesten pukeutumista.


    • -alkulima-

      koska me kuollaan nuorempina.

      • nainen-

        siihen vaikuttaa,luin just jostain et tupakointi vähentää elinikää n10v..Ite poltan ketjussa,joten kuolen luultavasti jossain mieheniässä.


      • asdasdasdwqeewqewqe
        nainen- kirjoitti:

        siihen vaikuttaa,luin just jostain et tupakointi vähentää elinikää n10v..Ite poltan ketjussa,joten kuolen luultavasti jossain mieheniässä.

        Miehet kuolevat ennemmin testosteronin stakia, eivät minkään kehon ulkopuolisen aineen. Verenpaine on miehillä aina kärsinyt siitä, että luonto pakottaa suojelemaan naisia ja antaa siihen työkaluksi tappavan hormonin.


    • thin.ice

      Naisena on mukava olla, saa näyttää tunteensa ilman että on homahtava, saa vaihtaa tyyliä vaikka joka päivä eikä siltikään ole omituinen tuuliviiri ja ennen kaikkea löytää vaatekaapista suunnilleen heti sen vaatteen mitä etsii eikä tarvitse pyytää ketään apuun :)

      • takia

        ämmät vastailee täällä miehen logiikka palstalla?


      • nainen-
        takia kirjoitti:

        ämmät vastailee täällä miehen logiikka palstalla?

        Ei vaan miks ei saatais,lue naistenpalstaa siellä vastailee miehet:B..


      • 6-0

        Miehellä on ihan sama onko menossa häihin tai hautajaisiin, omiin tai toisten, niin aina käy sama vaate.


      • Voi, kun saisikin olla nainen
        6-0 kirjoitti:

        Miehellä on ihan sama onko menossa häihin tai hautajaisiin, omiin tai toisten, niin aina käy sama vaate.

        Kaikki miehet siellä häissä tai hautajaisissa ovat kuin kopiokoneen läpi tulleita. Koska miesten vaatetus on ollut täysin samanlainen jo yli sata vuotta. Tämän takia itseä ottaa niin päähän olla mies.


      • fägäri
        Voi, kun saisikin olla nainen kirjoitti:

        Kaikki miehet siellä häissä tai hautajaisissa ovat kuin kopiokoneen läpi tulleita. Koska miesten vaatetus on ollut täysin samanlainen jo yli sata vuotta. Tämän takia itseä ottaa niin päähän olla mies.

        ole mies ja pue päällesi mitä huvittaa.


    • mies..

      Olen erittäin iloinen että olen syntynyt mieheksi. Mies on ollut kautta aikojen hallitseva ja määräävä osapuoli joka on luonut kaiken maan päällä.

      • nainen-

        Kukas ne miehet loi?Ja kenelle ne miehet kotisa rakenti,meni töihin?


      • ja tiedät

        noin paljon, tiedät varmasti myös sen, että naiset vastaavat 80 % maailman elintarviketuotannosta. Miehet puolestaan ovat kunnostautuneet aika pikemminkin infrastruktuurin tuhoamisessa kuin rakentamisessa. Kaikki kunnia talonrakentajamiehille, miesinsinööreille ja muille asiallisille mieshenkilöille, mutta kyllä tämä maailma olisi romahtanut moneen kertaan ilman naisia.

        Fyysisen ylivoimansa perusteella miehet ovat pitäneet pitkään valta-asemaa, mutta nykyään ollaan onneksi jo pääsemässä tästä. En usko, että kukaan fiksu mies haluaa hirttäytyä tuohon luolamiesmyyttiin - kaikilla on kivempaa kun arvostetaan toinen toisiaan. Eikö esim. seksi ole (myös miehelle) hauskempaa, kun se tapahtuu kahden tasaveroisen ihmisen kesken kuin jollain raiskausperiaatteella...?

        Tarkoitit varmaan provosoida - ihan hyvä.


      • sfdsfdsfdsfdsfdsfdfsfdsfdsf
        nainen- kirjoitti:

        Kukas ne miehet loi?Ja kenelle ne miehet kotisa rakenti,meni töihin?

        Kukas ne miehet luoneet naiset loi? Niin, mies se on yhtälailla ollut luomassa ihmisiäkin. Kysymys onkin siitä, kuka se alunalkujaan oli ihmisten kantaihminen? Ainakin tiedämme että mies se haki parittelemaan, joten ensimmäisen päätöksen teki mies joka loi koko ihmislajin.


      • 71wr
        ja tiedät kirjoitti:

        noin paljon, tiedät varmasti myös sen, että naiset vastaavat 80 % maailman elintarviketuotannosta. Miehet puolestaan ovat kunnostautuneet aika pikemminkin infrastruktuurin tuhoamisessa kuin rakentamisessa. Kaikki kunnia talonrakentajamiehille, miesinsinööreille ja muille asiallisille mieshenkilöille, mutta kyllä tämä maailma olisi romahtanut moneen kertaan ilman naisia.

        Fyysisen ylivoimansa perusteella miehet ovat pitäneet pitkään valta-asemaa, mutta nykyään ollaan onneksi jo pääsemässä tästä. En usko, että kukaan fiksu mies haluaa hirttäytyä tuohon luolamiesmyyttiin - kaikilla on kivempaa kun arvostetaan toinen toisiaan. Eikö esim. seksi ole (myös miehelle) hauskempaa, kun se tapahtuu kahden tasaveroisen ihmisen kesken kuin jollain raiskausperiaatteella...?

        Tarkoitit varmaan provosoida - ihan hyvä.

        Todella hyvä kirjoitus. Näinhän se on. Lähinnä säälittävät ne (mies)yksilöt, jotka yrittävät väkisin takertua johonkin, mitä oli ajalla ennen kuin heitä oli syntynytkään.


      • hjfjhfhjfjyh
        ja tiedät kirjoitti:

        noin paljon, tiedät varmasti myös sen, että naiset vastaavat 80 % maailman elintarviketuotannosta. Miehet puolestaan ovat kunnostautuneet aika pikemminkin infrastruktuurin tuhoamisessa kuin rakentamisessa. Kaikki kunnia talonrakentajamiehille, miesinsinööreille ja muille asiallisille mieshenkilöille, mutta kyllä tämä maailma olisi romahtanut moneen kertaan ilman naisia.

        Fyysisen ylivoimansa perusteella miehet ovat pitäneet pitkään valta-asemaa, mutta nykyään ollaan onneksi jo pääsemässä tästä. En usko, että kukaan fiksu mies haluaa hirttäytyä tuohon luolamiesmyyttiin - kaikilla on kivempaa kun arvostetaan toinen toisiaan. Eikö esim. seksi ole (myös miehelle) hauskempaa, kun se tapahtuu kahden tasaveroisen ihmisen kesken kuin jollain raiskausperiaatteella...?

        Tarkoitit varmaan provosoida - ihan hyvä.

        mistäs moisen luvun teit? elintarviketuotannossa kaikki laitteet ja vempaimet ovat miesten tekemisiä joten edes naisella ei ole osaa eikä arpaa koko elintarviketuotantoon, näillä vempaimilla saadaan tuotettua 590prosenttia nopeemmin ruokaa kun esim käsinpoimitaan pellolta että revi siitä


      • t:tyttö20vee
        hjfjhfhjfjyh kirjoitti:

        mistäs moisen luvun teit? elintarviketuotannossa kaikki laitteet ja vempaimet ovat miesten tekemisiä joten edes naisella ei ole osaa eikä arpaa koko elintarviketuotantoon, näillä vempaimilla saadaan tuotettua 590prosenttia nopeemmin ruokaa kun esim käsinpoimitaan pellolta että revi siitä

        Miten lapsellisia ihmiset voi olla?! Joku Ville Viis Vee taas asialla...


      • jamjamjam
        nainen- kirjoitti:

        Kukas ne miehet loi?Ja kenelle ne miehet kotisa rakenti,meni töihin?

        joo oikeesti lapset ei ole muuta kun kemiaa. ei jeesusta ei jumalaa.


      • lllllddsf
        hjfjhfhjfjyh kirjoitti:

        mistäs moisen luvun teit? elintarviketuotannossa kaikki laitteet ja vempaimet ovat miesten tekemisiä joten edes naisella ei ole osaa eikä arpaa koko elintarviketuotantoon, näillä vempaimilla saadaan tuotettua 590prosenttia nopeemmin ruokaa kun esim käsinpoimitaan pellolta että revi siitä

        ..samaan aikaan kun miehet metsästivät.


      • transuxsi

        Nyky yhteiskunta pakottaa naisia olemaan miesten samalla tasolla mutta asia on vaan niin ettei se onnistu. se lukee raamatussakin. Nainen j mies on suuniteltu täydentäkseen toisaan


      • voi voi

        tutkihan sitä historiaa tarkemmin..niin keskustellaan sit siitä miten väärässä olet..:)..vaikka ei noi keskustelutaidot taida olla ihan minun tasolla..-nainen-


    • nainen-

      ja ehdottomasti olisinkin!Naisen elämässä on niin paljon hyviäpuolia,kuten miehet:)

      • oikeasti_nainen

        Olisin mielelläni mies. Pääsisin näistä kaikista kiristävistä ahdistavista naistenvaatteista (rintsikat ym).


      • MIES!!!

        ..Koska saan ihailla ja vokotella vapautuneesti jumalaisia naisia.aaah..


    • dsfsdgsdgnsk

      Mä olisin mieluiten hybridi. Sais molempien sukupuolten edut käyttöön :) Toisaalta sais myös haitatkin.

    • HITTO MITEN ÄLYVAPAATA

      EIKÖ PAREMPAA SITTEN KEKSINY...HUH HUH

      • että osaat

        olla niin fiksu, että jaksat marista.
        Ei tarvitse lukea viestejä, joita et halua nähdä ja etenkään sellaisia jotka olavt mielestäsi älyvapaita. Näemmä jonkin verran kuitenkin kiinnostaa, kun jaksoit aukoa päätäsi.


      • Alekzandra
        että osaat kirjoitti:

        olla niin fiksu, että jaksat marista.
        Ei tarvitse lukea viestejä, joita et halua nähdä ja etenkään sellaisia jotka olavt mielestäsi älyvapaita. Näemmä jonkin verran kuitenkin kiinnostaa, kun jaksoit aukoa päätäsi.

        Tahtoisin olla mies. Ei tarttis stressaa mitä laittaa päälle, tai siis naisena mulla on ainakin kauhee vaate pulma AINA. Ja juhliinkin tarvitsis vaan hommata puvun, ei mitään mekkoa, joka on taas haastavaa etsiä. Mutta toisaalta ehkä naisena on kummiskin ihan jees olla..


    • Jos aivan rehellisiä ollaan niin en osaa sanoa.

      todennäkösesti kumminkin mies...

      • pahalla

        mutta olisit naiseksi aika rumakin, ainakin parran kans :)


      • pahalla kirjoitti:

        mutta olisit naiseksi aika rumakin, ainakin parran kans :)

        mutta ulkonäköään ei valitettavasti voi itti hirveen tarkkaan valkata, vaikkakin siihen jonkun verran voi vaikuttaa.

        varsinkin jos kauneusleikkaukset unohdetaan


    • olen mies

      muuten ois kyllä kivä kokeilla kireitä sukkahousuja ja korkokenkiä ja sipsutella kadulla ..Niin jos olis nainen

    • Hullu-Ukkko

      koska naiset on perseestä

      • Alekzandra

        saisko pari perustelua? Minkä takia olet tota mieltä?


      • t:tyttö20vee
        Alekzandra kirjoitti:

        saisko pari perustelua? Minkä takia olet tota mieltä?

        ...koska se ei ole saanut muutamaan vuoteen, ja kaikki kauniit naiset välttää sitä kun ruttoa. Vähemmästäkin alkaa v*tuttaa :) No, toisilla näyttää menevän huonosti, voivoi.


    • ghjkl

      Olen nainen ja olisin mielummin mies. Miehillä on helpompaa kuin naisilla.

      • jorrrs

        enemmän ne miehet niitä itsemurhia taitaa tehä et eiköh niil sit kummiki vaikeempaa oo


      • millamaarut
        jorrrs kirjoitti:

        enemmän ne miehet niitä itsemurhia taitaa tehä et eiköh niil sit kummiki vaikeempaa oo

        naiset ei tee niin paljon itsemurhia, koska tajuavat, mitä se läheisille aiheuttaa... ja välittävät siitä. en tod tarkota loukata tulla miehiä, mutta itse vaan ajattelen niin.. mutta se on kyllä niin totta, että miehet tekee niitä enemmän, itselläni lähtenyt miesystävä oman käden kautta, sekä 3 miestä tuttavapiiristä.


    • Äijä

      Mulla se on aivan sama tuo sukupuoli. Itse olen syntynyt mieheksi ja olen miehenä ihan tyytyväinen. Jos olisin nainen, ei sekään minua haittaisi.Toki olisihan siinä haastetta jos yhtäkkiä muutuisi naiseksi. Ainakin joutuisi opetella meikkaamaan. XD

    • alenia

      Todella tyhmä kysymys!!!
      Onneksi ei saa valita

    • pokemondeo

      Miehen elämä on yleensä ottaen helpompaa: ei turhia tunteiluja, perse ei vuoda kerran kuussa ja sen takia saa itku kotku raivareita, virtsaaminen mukavempaa, kavereita on yleensä enemmän kun naisilla (vaan oman kokemuksen pohjalta sanon näin), yleisesti parempi fyysinen kunto, kuolee nuorempana ja vanhenee hitaammin. Toki on huonojakin puolia esim. Stestosteroni mikä aiheuttaa monia vaikeuksia

      • äijä

        toi kaikki mitä kirjotat naisist on totta


      • tuotemerkki
        äijä kirjoitti:

        toi kaikki mitä kirjotat naisist on totta

        Mies olisin jos se olis mahdollista

        -miesporukassa rento ja hauska meininki
        -miehillä parempi palkka
        -työelämässä miehet otetaan paremmin tosissaan
        -ei menkkoja
        -ei tarvi miettiä vaatteita
        -ei tarvi käyttää korkkareita ollakseen naisellinen
        -saa juosta puolialasta ilman että kukaan tulee ahdistelemaan
        -pienempi rasvaprosentti
        -pysyy timminä helpommin
        -ei yleensä himoitse suklaata
        -saa avoimesti olla pervo ja omata mauttoman huumorintajun
        -saa sanoa asia suoraan ilman että joutuu halveksunnan kohteeksi
        -saa inhota lapsia ilman oudoksuntaa

        etc. Naisena olemisesta ei paljon hyviä puolia löydy.


      • se vois
        tuotemerkki kirjoitti:

        Mies olisin jos se olis mahdollista

        -miesporukassa rento ja hauska meininki
        -miehillä parempi palkka
        -työelämässä miehet otetaan paremmin tosissaan
        -ei menkkoja
        -ei tarvi miettiä vaatteita
        -ei tarvi käyttää korkkareita ollakseen naisellinen
        -saa juosta puolialasta ilman että kukaan tulee ahdistelemaan
        -pienempi rasvaprosentti
        -pysyy timminä helpommin
        -ei yleensä himoitse suklaata
        -saa avoimesti olla pervo ja omata mauttoman huumorintajun
        -saa sanoa asia suoraan ilman että joutuu halveksunnan kohteeksi
        -saa inhota lapsia ilman oudoksuntaa

        etc. Naisena olemisesta ei paljon hyviä puolia löydy.

        olla yks hyvä puoli naiseudessa, että asepalvelustouhu on vapaaehtoinen eikä pakkopullaa.
        mutta voihan näitä aina keksiä.


    • Mies vaan

      Heh, en todellakaan olisi. Enhän mä mikään homo ole, lol.

    • ......

      Aloin pohtimaan kysymystä, mutten ensin vastannut. Kun olin poistumassa koneelta, ajattelin kuitenkin vastata, sen verran mielenkiintoinen kysymys.

      Suurin osa ihmisistä olisi varmasti sitä sukupuolta, jota he silläkin hetkellä ovat, (tai mitä he kokevat olevansa, olivatpa sitten homoja, lesboja tai transseksuaaleja) enkä minä ole poikkeus.

      En tiedä mitä miehenä oleminen olisi - eikä miehet tiedä mitä naisena olo olisi. Kysymys on siis periaatteessa retorinen johon ei ole vastausta, arvailuja kysymyksestä "haluaisinko minä olla tämä vai vastakkainen sukupuoli" voi aina tehdä, mutta todellista vastausta ei oikeastaan tähän kysymykseen ikinä saa.

      Niimpä siis en tee poikkeusta sanoessani, että olisin (=jatkaisin olemista) ehdottomasti nainen. :)
      Naiseus on parasta mitä tiedän, varsinkin verrattaessa mies-, ja nais kavereideni elämää. En vaihtaisi sitä pois, se osaa olla kerrassaan upeaa.

      Mikä on parasta naisena olossa? Itse koen yhtenä hyvänä puolena sen monipuolisuus mm. asusteissa. Monipuolisia ja erilaisia vaatteita, !paljon! vaatekauppoja ja näin vaihtoehtoja - kun miehille on hyvässä lykyssä yksi hikinen kauppa tai pari hyllyä.
      Mikäli ei pidä ulkonäöstään tai jostakin osasta kehoaan, sen voi peittää tai poistaa kokonaan (meikit, vaatteiden kirjo, pituuden voi vaihtaa korollisilla kengillä), eikä meikkiä käyttävää naista edes halveksita yleisesti ottaen, sillä se on yleistä.

      Toinen asia, jonka haluan hyvänä puolena mainita on luotettavuus, joka huomataan esimerkiksi asuntokauppaa tehdessä, kouluissa jne. Koulutyttöjä pistetään tekemään luottamustehtäviä, heitä kohdellaan paremmin ja arvokkaammin, ja tytöillä on kouluissa yleisesti ottaen parempi kuva luottamuksellisuudesta.
      Vuokranantaja selvästi ottaa mieluummin 20 vuotiaan opiskelijanaisen juuri rempattuun, hienoon asuntoon, kuin samanikäisen opiskelijamiehen. Usein sen ikäisillä miehillä on "rettelöitsijän kuva", ja vuokranantaja helposti päätyykin naiseen ja varsinkin, jos ostajaehdokkaita ei ole nähnyt etukäteen.

      Tästä minulla onkin omakohtaista kokemusta, kun aloin seurustelemaan miesystäväni kanssa, hän etsi vuokra-asuntoa. Sitten päätimme muuttaa yhteen, vaikka asuntoa hän ei ollut saanut (yli 10 kertaa oli koittanut saada) kovasta kysynnästä johtuen (silloin oli koulut juuri alkamassa opiskelijoilla). Laitoimme minun nimeni papereihin, ja ensimmäinen asunto olikin meidän.
      Tämän jälkeen olemme etsineet toisenkin kerran opiskelijarysyssä asuntoa ja saaneet ensimmäisen. Epäreiluahan se on, mutta todellisuutta ainakin täällä.

      Hyviä puolia olisi useitakin, mutta laitan vielä yhden..
      Kolmantena hyvänä puolena on huomionosoitukset ja kohteliaisuudet, esimerkiksi baareissa. Haetaan tanssimaan, pyydetään liittyä pöytään, kehutaan jne. Naisena saan huomiota, jota miehenä ei välttämättä saa yhtään niin useasti. Naiset kun eivät harrasta pöytään tulemista "Hyvät herrat, saanen liittyä seuraanne". Tietysti itsetuntoa nostatti nuorempana perään vihellyksetkin, joita en enään laittaisi niinkään hyviin puoliin.

      Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen ja iloinen. Olen oikeastaan hyvinkin onnellinen :)
      Enkä vaihtaisi elämääni mihinkään, en myöskään sukupuoltani.

      • -anyone-

        Itsellä kun tarkemmin mietin niin ei ole väliä kummaksi olisin sattunut syntymään. En tunne vetoa naisiin tai miehiin. Tai ehkä sitten vain ei ole vielä sitä paljon puhuttua *oikeaa* sattunut kohdalle. Omaan elämääni ei vaikuttaisi se kumpaa sukupuolta olisin jos vain minulla säilyisi sama luonne. Koska elän erakkona. Noh nyt minut tietenkin ristitään pedofiiliksi, eläimiin sekaantujaksi tai ties miksi. Mutta sitä en ole.

        Hieman syrjemmässä on hyvä elää, olla lähes näkymätön ja tuntematon. Ja hyvä jos ehdin loppujen lopuksi ajatella että tarvisinko kumppanin. Harrastukset pitää koko ajan menossa. Ei ole aikaa pysähtyä. Sekä sinkkuuden hyvä puoli voi olla vapaa ja tehdä mitä itse tahtoo. Kesää odotellessa.

        See on the road.


      • ---
        -anyone- kirjoitti:

        Itsellä kun tarkemmin mietin niin ei ole väliä kummaksi olisin sattunut syntymään. En tunne vetoa naisiin tai miehiin. Tai ehkä sitten vain ei ole vielä sitä paljon puhuttua *oikeaa* sattunut kohdalle. Omaan elämääni ei vaikuttaisi se kumpaa sukupuolta olisin jos vain minulla säilyisi sama luonne. Koska elän erakkona. Noh nyt minut tietenkin ristitään pedofiiliksi, eläimiin sekaantujaksi tai ties miksi. Mutta sitä en ole.

        Hieman syrjemmässä on hyvä elää, olla lähes näkymätön ja tuntematon. Ja hyvä jos ehdin loppujen lopuksi ajatella että tarvisinko kumppanin. Harrastukset pitää koko ajan menossa. Ei ole aikaa pysähtyä. Sekä sinkkuuden hyvä puoli voi olla vapaa ja tehdä mitä itse tahtoo. Kesää odotellessa.

        See on the road.

        Hyvin selitetty ja täysin järkeenkäypä vastaus - selityksestä puhumattakaan.

        Siinä olisi muillekin mietittävää.

        Hyvää jatkoa elämälle :)


      • -mietteliäs-

        Tuli mieleen ensimmäiseksi se, että naisvaltaisella alalla esimerkiksi olis miehenä väähän erolaisempaa olla. mieshän yleensä on siellä tunnelman keventäjänä, no joskus kyllä myös sellaisen puoli-ivailun kohteena, jota huumoriksi selitellään. Miehenä ei tarttis kuunnella kaikenmaailman ongelmia. Meinasin myös sanoa, ettei joudu juorujakaan kuunnella, mut toisaalta miehetkin on yhtä pahoja juoruakkoja.

        Mies tuntuu jotenkin myös saavan esimerkiksi just terveydenhuoltoalalla uskottavuutta paremmin kuin nainen. Naiset joutuun tekee enemmän työtä luottamuksen eteen potilaiden silmissä.

        Puolensa on kummallakin sukupuolella.


      • -------
        -mietteliäs- kirjoitti:

        Tuli mieleen ensimmäiseksi se, että naisvaltaisella alalla esimerkiksi olis miehenä väähän erolaisempaa olla. mieshän yleensä on siellä tunnelman keventäjänä, no joskus kyllä myös sellaisen puoli-ivailun kohteena, jota huumoriksi selitellään. Miehenä ei tarttis kuunnella kaikenmaailman ongelmia. Meinasin myös sanoa, ettei joudu juorujakaan kuunnella, mut toisaalta miehetkin on yhtä pahoja juoruakkoja.

        Mies tuntuu jotenkin myös saavan esimerkiksi just terveydenhuoltoalalla uskottavuutta paremmin kuin nainen. Naiset joutuun tekee enemmän työtä luottamuksen eteen potilaiden silmissä.

        Puolensa on kummallakin sukupuolella.

        Molemmissa sukupuolissa on kyllä luotettavuusseikat tasapuolisesti, asuntokaupoissa on todella naisvaltaista luotettavuus, kuten kouluissa ja hoitoaloilla (itse olen ollut siellä töissä). Mutta sitten itseasiassa toimistötöissä, pankkitöissä, rakennus- ja "voima-aloilla" luottaisin mieheen enemmän.

        Mutta tosiaan sitä vastoin en mielelläni jättäisi mieshoitajan kanssa lastani tai edes lemmikkejäni kotiin. En missään, en eläinhoitoloissa, enkä lapsiani päiväkodeissa, ja kouluissakin luotan naisopettajiin siinä että ymmärtävät lapsia enemmän ja omaavat pidemmän pinnan.
        Puhelimeen kun vastaa nainen (kela, tai terveyskeskus jne.) asian kertominen on helpompaa ja mukavampaa.

        Että tosiaan yhdyn siihen, että luotettavuusasiat menevät loppujen lopuksi aika tasaisesti.
        Asiakaspalvelu ja hoito tehtävissä pidän naisista enemmän, mutta esimerkiksi poliiseiksi, vartijoiksi, raksamiehiksi jne. miehet soveltuvat parhaiten.


    • Melkein Transsu

      No, kuka lie tämän aiheen keksinyt varmaan joku viimeisen päälle feministi. Ei ole varmaan kenenkään vaikea päättää kumpiko mielummin olisi! Naisilla on kaikki 110% helpompaa joka asiassa kuin miehillä ja silti jaksetaan ruikuttaa jostain tasa-arvon puutteesta! Aina täytyy olla naisen mieliksi ja jos naista ei joku asia kiinnosta niin se on siinä, ei auta paljoa miehen selittelyt.

      Pomolle riittää pelkkä mielistely ja säärien vilauttelu, niin johan nousee palkka ja status firmassa. Seksiä saa milloin huvittaa, turha kuvitella naisten elävän puutteessa ja pelkoa miesten pokaamisista ei ole vaan jonosta voi valita mieleisensä ja kun kiinnostus hiipuu niin entinen vaihtoon. Lisäksi naisen on myös helpompi tyydyttää itsensä totaaliseen kliimaksiin. Lonkkaa saa vetää ihan vapaasti ja bilettämään sekä kavereiden kanssa hengailemiseen täytyy päästä aina kun vain huvittaa, mutta annas olla jos mies haluaa tehdä vastaavaa niin kyllä nousee hirveä haloo!! Miesten täytyy katsoa lapsia minuutin varoitusajan perusteella, kun taas miehen täytyy ilmoittaa menoistaan vähintään viikkoa aiemmin, prkl!!

      Miesten ja naisten välinen tasa-arvo on Suomessa aivan hanurista!

    • vanhempana mies

      Raja menee jossain kolmenkympin ja neljänkympin välillä.

      • OLISIN TIETENKIN..

        MIEHINEN MIESTEN MIES ELI BÖRJE!!!!
        ...TOKI JOS NAINEN OLISIN MYISIN PERSETTÄ RAHALLA JA RIKASTUSIN MOKOMASTA LIMASESTA TOUHUSTA NOPEASTI!!!!


    • Valitettavasti Nainen

      Haluaisin olla mies, koska mies otetaan tosissaan elämässä yleensä. Miehen ei tarvitse tehdä puoliksikaan niin paljoa töitä saman rahan ja arvostuksen saadakseen.

      Lasten tekeminen on miehelle paljon helpompaa, pitää vain kivaa jonkin aikaa ja sen jälkeen ei tarvitse tehdä muuta kuin raottaa lompakkonsa nyörejä.

      Miehillä on kivemmat harrastukset ja nainen, joka esim. pelaa FPS -pelejä on aina jonkinlaisen ihmettelyn ja kettuilun kohteena.

      Miehet saavat paremmin anteeksi risaisen ulkonäön ja jopa ylipainon.

      Mies saa keski-iän kriisissään ostaa makean kalliin auton. Nainen joutuu käyttämään senkin rahan hormonihoitoihin ja rypynsilityksiin, kun miehen saa vanheneminen vain näyttämään paremmalta ainakin tiettyyn pisteeseen asti.

      Kyllä miehillä on kivaa.

    • nelikymppinen akka

      Olisin ehdottomasti mies.

      Sitä olen toivonut siitä asti kun tajusin että toiset on likkoja ja toiset poikia. En ymmärrä naisia, en osaa olla nainen enkä edes ole niistä kiinnostunut. Naiset on outoja mutta tässä sitä vaan kärsitään väärässä kropassa. Lääketieteellä en halua ruveta kuitenkaan leikkimään, ei se ihmisen tekemä olis kuitenkaan aito.

    • Terminaattori

      Naisellahan on enemmän valtaa ja pelivaraa ja sitäpaitisi sitten voisi aina kun ei ole mitään telemistä, niin vaan peilata omaa persettä ja povea, sekä muutenkin peilailla itteensä. Luulempa myös että on naisen saama seksuaalinen nautintokin parempaa sexin aikana, kun itse saa ainakin pumpata aina vaikka ja kuinka ja neiti se vaan jo voihkii ja kiemurtelee ja ite on vaan et onhan tää nyt ihan, mut... ja lopussa saa vain sen huipentuman, kaiken sen tasasen harmaan työntelyn jälkeen ja sekin sitten on ohi tuossa tuokiossa.

      Joten Nainen,

    • manniskorna

      ..koska itsetunto on paljon parempi ,ei tarvitse olla kateellinen jos toinen on kauniimpi ,persevuoto ja sen aikaansaamat lieveilmiöt,äly,käytöstavat paremmat ,ei tarvitse tuhlata satoja eutoja kuussa lärviin joka ei siitä paranen ,jos tulee kiloja ei tarvitse terapiaa ,ei tavitse lukea cosmopolitania ..ei tarvitse itkeä joka asiaa ...Eikös miehet meillä olekin helppoa :)

    • josta tulee

      nainen. Olen tähän asti elänyt miehen elämää ja pian alan elämään naisen elämää. Tulee sitten molemmat puolet kokeiltua. Vielä en osaa kommentoida kumpi on kivampaa, mutta luulisin, että naisen, koska koen olevani nainen.

    • Saa panna pimppin ,,,siementä))))))))))

    • mies 85

      Nainen ehdottomasti :) Arvostan ja kunnioitan naisia niin paljon että haluaisin itsekkin olla nainen :) Naisten elämässä on vaan sitä jotain :) Naiset osaa hemmotella itseään ja saavat pukeutua seksikkäisiin vaatteisiin ja kenkiin :) Mitäs meillä miehillä on muutakun kaljan juonti ja makkaran syöminen sekä tietysti surkea vaatevalikoima :) Naiset on vaan niin kauniita:) Kateeksi käy:)

    • juu ei tähän oo ku yks oikea vastaus:OLISIN

      • Suomalainen mies

        Ehdottomasti mies. Ei ole kuukautisia, ei tarvitse synnyttää ja naiminen on tosi mahtavaa. Kaikin puolin miehenä olo on tosi mukavaa.


      • nainen_20
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Ehdottomasti mies. Ei ole kuukautisia, ei tarvitse synnyttää ja naiminen on tosi mahtavaa. Kaikin puolin miehenä olo on tosi mukavaa.

        Ei kenenkään TARVITSE synnyttää. On myös niitä naisia kuten minä, joilla kuukautisia ei huomaakaan muuten kuin että joudun ostamaan sen parin euron sidepaketin. Ei niitä kipuja välttämättä ole ja siihen tottuu jokainen. Naiminen ei varmastikaan naiselle ole yhtä mahtavaa, mutta ei siihen ole samanlaista tarvettakaan.


    • Tarke66

      mies koska miehillä on hauskempia harrastuksia, naisilla on vaan shoppailu. Ja pakko myöntää että kerrankin on tuuri ollut mun puolella.

      • huohhhhhhhhh

        itse olen nainen...tai naisen alku ainakin:) ja kylla multakin muita harrastuksia loytyy kasapain ku shoppailu. Kamppailulajeja harrastan ja pelaan eli urheilujoukkueissa yms. Shoppailu on kivaa mutta on sita muutakin paljon mukavempaa elamassa;D Vaikka kylla ystavapiiriin kuulu niitakin naisia joiden elamaan kuuluu vaan shoppailu ja hyvalta nayttaminen...saali:/ Ja niin nainen haluan olla ehdottomasti kun palvelu pelaa niin hyvin miesten puolelta;)


    • Voi, kun saisikin olla nainen.

      Ilman muuta nainen. Tää melkein 30 vuotta miehenä oleminen alkaa riittämään. Naiset voivat valita tyylinsä *uoran ja nunnan väliltä täysin vapaasti. Nainen voi olla miehekäs eikä siitä vedetä johtopäätöstä, että hän on lesbo. Mies, kun on hiukan naisellinen vedetään johtopäätös, että sen täytyy olla homo. Kaikki oikeasti uudet vaatetustyylit tulevat ainoastaan naisille. En siis tarkoita mitään vaatteen värin muutoksia. Miehille ei myöskään tehdä mitään siistiä kenkiä tyyliin saappaita tai vastaavia. Ei kaikki on tarkoitettu naisille.

    • miespuolinen4545

      Koska kaikki naiset ovat Huo*ia. Ja minä en halua olla.

      • niiiiiiii

        Ei suakaan olisi olemassa, jos ei olisi kahta sukupuolta, naista ja miestä:)


    • <<<<<

      mies....

    • Ei vaan olla

      Nainen ja lesbo....
      Ou jee mikä sen parempaa
      seksuaalisesti kahteltuna...

    • Nimetön

      Mielestäni olen naiseksi syntynyt, mutta elämän kautta oppinut, että testosteroonia on enemmän kuin estrogeenia. Tämä on terveydellinen ongelma. Olen aina halunnut pukeutua naiseksi ja olla Nainen. Mutta sitten nämä muut ajatukset ja teot ovat paljolti maskuliinisella pohjalla. En halua "räpytellä" ja olla mielin kielin miesten läheisyydessä, vaan asiallisella linjalla. Se on paha "naisellinen" moka. Vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen mies puhuttelussa. Haluan katsoa en katua. Miehet menee "räpyttelijöiden" lankaan ihan helposti. Se tietenkin sopii heille, jotka haluaa nopeasti ja heti tapahtua jotain. Siitä ei seuraa muuta kuin, että ovikello soi sopimattomaan aikaan, tai aloitetaan ulvonnat ikkunoiden alla, jos sattuu nainen asumaan alakerroksissa. Eli häiriöitä. Siitäkös naapurit tykkää, on ollut jo yksi häätö taloyhtiössä, tosin ei naisen takia, vaan miespuolisten kavereiden hoilotuksista ja juhlimisista. Tai sitten päinvastoin! Ystävät on tarkkaan valittava nykyään ja tsekattava, kenelle antaa osoitteensa tai yleensä muitakaan yhteystietojaan. Ettei tule seuraamuksia. Ei ole ihme, että lehtitietojen mukaan Suomessa on miljoona sinkkuelämää viettävää henkilöä. Tosin mukana on paljon eläkeläisiä, mutta kuitenkin, hälyyttävä määrä ja miksi eläkeläiset asuvat yksinään ja yksinäisinä, sitäkin voisi ajatella. Ja miksi kauniit sinkkunaiset/miehet haluaa elää yksinään. Suosittelen maasta muuttoa. Ainakin Välimeren maissa on yhteisöllistä elämää enemmän kuin täällä koti-Suomen lähiöissä ja kaupungeissa sinkuille. Menoksi vain!

    • Virya

      Koska naisena kaikki on parempaa. Sitä paitsi, tässä yhteiskunnassa syrjitään miehiä, monessakin asiassa.

    • tietenkin

      "Aikuinen nainen mä oonnn....."

      Nainen ehdottomasti =)

    • nainen, kun ei tarvi kuin v...

      niin miehiä kuin tarjottimella, nautintoon. Mutta kuysymys on turha.

    • hanna88

      pitäisi olla henkilökohtaista kokemusta molemmista ennenkuin pystyy tasapuolisesti arvostelemaan... :)

    • moona g.

      haluaisin olla mies, jotta voisin kohdella ihmisiä miten haluan ja kuvitella itsestäni liikoja!!! voisin mennä ja tulla, pettääkin, ilman että kukaan kritisoisi! Olenhan minä sentään mies...

      t.moona

    • hartain haaveeni

      entäs sinä?

    • Suomalaiset naiset ovat sairaita.Onneksi en ole nainen enkä myöskään suomalainen.

    • Marcus28vHki

      Mutta naisilta tulee vielä verta kolmannesta exitistä ja sen lisäksi yhden kahden reiän pitää toimia vielä entrynä...huhuhuh työsarkaa piisaa.Onneksi olen mies!

    • An Drogyne

      Mieheksi syntynyt, mieheksi kasvanut, naiseksi joskus halunnut. Tavallaan voisi sanoa vain yhden (ja hyvän) syyn miksi haluisin olla mainen, ja lukuisia syitä miksi haluan olla mies. Jätän sanomatta, koska syy miksi haluisin olla nainen on k18 ja syitä miksi haluan olla mies on monia.
      Koen itseni androgyyniksi, koska henkinen hermaforidiittisuus ei mielestäni toimi. Minulle se ei ole mahdollista. Sen pitäisi olla fyysinen.
      Suuri haave on että seuraavassa elämässä olisin lesbo.

    • olisin ollut

      mieluummin mies.
      Olin ainoa tyttö, minun piti passata veljiäni joilta ei vaadittu mitään.
      Nyt jo eläkeiässä en vaihtaisi osia miesten kanssa.
      Olen tyytyväinen että en syntyntynyt mieheksi.

    • miesrukka

      koska miehet joutuu sietämään naisia ja niitä ei kestä pirukaan!

    • nainen oikeasti

      Jos ajatellaan naisena olemisen huonoja puolia, tulee ekana mieleen synnyttäminen, kuukautiset ja kaikenlaiset ennakkoluulot mitä kohdistuu kauniisiin naisiin (luullaan että nainen ei voi olla samaan aikaan kaunis ja älykäs). Miehenä huonoina puolina voisi olla armeija mutta en keksi muuta (en itse ole mies niin en osaa sanoa)

      Että minä valitsisin ehkä miehenä olemisen.

    • Nimetön

      Olisin mieluummin 50v mies kuin 50v nainen. Olen kyllästynyt ainaisiin kuukautisoireisiin (tuleeko ne vai eikö tule), jos olisin samanikäinen mies, niin toimisin kuten REETU, ottaisin 30v nuoremman naisen ja pitäisin lystiä...vaikka Viagran voimalla!

    • herra--

      enpä vaihtaisi parrankasvuani kuukautisiin..

    • enemmän liksaa ja mahiksia

      Tietenkin mies.

      Mies saa enemmän palkkaa, etenee urallaan, otetaan aina huomioon paremmin.

      Totta kai miehenä on elämä helpompaa ja kivampaa ja rikkaampaa!

    • Dara

      Olisin mieluummin nainen, kuten onneksi olenkin :)
      Tykkään olla nainen, tykkään naisellisista jutuista. Tuhlaan mielelläni esim. kosmetiikkaan ja jonkin verran myös vaatteisiin. Olen mieheni kanssa lähdössä viikonloppuna Tallinnan risteilylle ja minä suunnittelen etukäteen mitä puuteria ja hajuvettä hankin kun halvemmalla saa. Huulikiiltovaraa jätän toki budjettiin, jotta on varaa ostaa ns. heräteostoksena, oli se sitten huulikiilto tai jotain muuta.

      Mieheni, joka ehdottomasti olisikin kai mieluummin mies, sanoo tulevansa hulluksi minun suunnittelujeni kanssa ja kiittää luojaansa ettei ole nainen... Kaikesta tästä päätellen, naisena on pirun kiva olla!

    • mies1234....

      Olen mies mutta kun kysytään niin tietenkin nainen! Saisi hylätä järjen ja vastuuntunnon ja aina saisi seksiä kun haluaa. Riittäisi että silmät olisivat samalla puolella päätä ja nenä jokseenkin niiden välissä.

    • ehdottomasti

      sillä kyllä me kuitenkin vielä päästään helpomalla kun miehet ja upeaa olla miesten ihailtavana. Saamme jopa synnyttää ;)

    • takia

      aina täytyy miettiä miesten ja naisten välistä eroavaisuutta ja paremmuutta? MINKÄ IHMEEN TAKIA!? Kaikki me ollaan ihmisiä, erilaisiä mutta kuitenkin loppujenlopuksi samanlaisia. Miehet on ihmisiä siinä missä naisetkin ja naiset siinä missä miehetkin, minkätakia aina jommankumman tarttis olla parempi?!

      Miehet on ehkä yleisesti vahvempia kuin naiset mutta se ei tarkoita että miehet olisivat kokonaisuudessaan parempia kuin naiset.

      Naiset ehkä yleisesti ovat parempia lasten kanssa, mutta se ei tarkoita sitä että naiset olisivat kokonaisuudessaan parempia.

      On ihan sama vertailetteko miestä ja naista vai kahta miestä/kahta naista keskenään. Molemmilla on aina ne omat parhaat puolensa, molemmilla on myös aina ne huonoimmatkin puolensa. Molemmat ovat yhtä hyviä, kaikki ovat yhtä hyviä.

      Arvaan jo että seuraavaksi tulee vastaväitteitä esim. kehitysvammaisista tms. en jaksa välittää, tapelkaa jos se parantaa teidän mieltänne niin paljon.

      Nuori nainen.

      • ihanaa että joku

        toi tämän puolen asiasta esille.. Minä koen olevani ensisijaisesti ihminen, sitten esmes opiskelija ja aika lailla viimeisellä sijalla koen olevani nainen. (En silti koe olevani mitenkään androgyyni tai muuta.)Ärsyttää, kun ihmiset lokeroidaan sukupuolen perusteella, niinn että jos olet nainen, haluat ilman muuta tilata Cosmopolitanin ja muuta paskaa. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

        Sekä miehenä olossa että naisena olossa on omat vaikeutensa, palkkaerot (mikä helvetti siinä on, ettei niitä saada kuriin?), erilaiset asenteet ja stereotypiat, odotukset, parranajo, synnytys jne. Olen silti tyytyväinen, että olen nainen, olen nimittäin päättänyt, ettei minun tarvitse olla sellainen kuin muut odottavat ja jos joku ei tykkää, niin onneksi maailmasta löytyy muuta seuraa heille. Saan olla minä hyvässä ja pahassa. En usko, että olisin miehenä sen onnettomampi, elämässä täytyy muutenkin tulla toimeen sillä, mitä on.


    • en.

      vaihda ja ne on ..

      Niih!

    • kysymys kun

      ketjun aloittajakaan ei edes vaivaudu vastaamaan omaan kysymykseensä!

      Siinä aivan tarpeeksi perusteluita!

      ERITTÄIN TYPERÄ!

    • En selviäisi naisena, koska en saisi sukkahousuja jalkaani.

    • jimpujampu

      Koska maailma on niin sidoksissa stereotypioihin miehistä ja naisista. Koska haluan pukeutua kauniisti, koska en halua olla missään tasolla epätasa-arvoinen. Haluan olla kaikkea. Jotain sukupuolten väliltä.

      • Miksi vain?

        köyhänä pysyy kaikin puolin jos ei ole mielikuvutusta ja karismaa olla oikeasti mitä on?
        Eppu normaali lauloi jo vuosikymmeniä sitten että "onko miestä olla nainen?"
        Kyllä sitä vois olla nainen jos olis tosi hyvänäköinen esim. ja paljon muuta.
        Pitääkö sitä aina olla se sama överiman tai woman?
        Kitutetaanko samoilla malleilla ja päätä seinään ikuisesti?
        Ajatella jos koneet menis ihmisten malliin uskontoja myöten niin olis se aika kornia...
        Miten sitä ei osata jo 2000-luvulla ja Mikko Niskanen ihmetteli jo 70-luvulla maailman lukkiutumista!


    • Mies...miettii

      Nainen vahvempi ja kestävämpi kutenkin kokonaisuutena ja sopeutuvampi elämään. Ja elääkin vanhemmaksi.

      Nainen ei osaa nauttia elämästä ja seksistä varmaan niin kuin mies. (?)

      Naisella sosiaalinen kanssakäyminen sujuu ja ystävärinki ja laaja ja osaa keskustella toisten naisten kanssa. Miehellä ei mieskavereita.

      Toisaalta kadehdin naisia kuinka he voisivat ja voivat hallita miehiä seksin kautta ja ovat kauniimpia ja naisen vartalo ja olemus on niin mielettömän hulluksi tekevän ihanan suloisen lumoava.

      Toisaalta on ihanaa olla mies ja nauttia naisesta ; ) ja pitää häntä hyvänä. Kun kumpikin arvostaa ja oppii pitää toisiia hyvänä niin on hyvä että on mies ja nainen ; )

      kai se on parempi olla se mies (tai nainen) miksi on luotu ; )
      mutta ilman naista elämällä ei ole juuri mitään sisältöä...mies tarvitsee NAISEN...Adaminkaan ei ollut hyvä olla yksin..Kyllä miehenä on hyvä olla kun saa ihailla kauniimpaa ja parempaa sukupuolta -naista.

    • pääsee helpommalla

      Nainen pääsee helpommalla hyvälle elintasolle. Ei tarvitse olla korkeasti koulutettukaan. Pokaa jonkun rikkaan miehen ja alkaa elellä kotirouvana.

    • oikeesti mies :/

      Kun saisi seurustelu-ja seksikumppanin sormia napsauttamalla.

      • karvanen ja mahakas miäs

        ota ittees niskasta kii ja etsi se nainen. ei ne liian vaikeita ole. vähän kuuntelet ja kutittelet niitä ni kyllä ne antautuu vaikka millaseen seikkailuun


    • tiätenniiin

      Nainen ku sit sais tissit ja silikonitissit

      • Näinkö näreet

        ..kun ei saa ainakaan pehmoilla, eikä olla miesten kesken tunteellinen, jos vaikka kaverit näkee.
        Naisena saa paljon anteeksi, muodokkaana myös typeryyden, ilkeyden ja kohtuuttomuuden.

        Vaik miehen ulkonäköpaineet on minimaaliset, ja lihakset saa kuntoon reenillä ja kilotkin kohillaan ihan kotikonstein.


    • olemisessa

      naisilla on kuukautisia ynnä muuta meikkaamista miehet ei sitä tarvitse nojoo :D en kyl löytäny huonaja puolia miehenä olemisessa :D:D mut ihas sama oon mies ja en tiiä naisilla salee parempi orgasmi ;D

    • olisin.

      nainen ja lespo

    • AC/DC

      En osaa päättää, joten olisin transu.

    • Nainen oikeasti

      Tahtoisin niin monesti olla mies. Olen tuntenut kovaa tuskaa tämän takia tietyssä elämänvaiheessa, olen tuntenut etten vain riitä. Arvostan joitain asioita vastakkaisessa sukupuolessa paljon, mutta nyt on löytynyt arvostusta omastakin sukupuolesta (naisesta), uskokaa pois niitä aiheita on naisessakin, vaikkei kaikki uskoisikaan!!

      Miehissä arvostan: Isyys, käytännöllisyys, suoraan ajatteleminen, asioiden ratkaisukyky, fyysinen voima jne. jne. lista jatkuu. Mutta naisena on vain se jokin!

      Tasapaino naisena löytyi myös maailman ihanimman miehen kautta, jonka kanssa ei koskaan tapahdu mitään syvempää, mutta silti :)

      Miettikää hetki niitä jotka oikeasti kamppailevat sukupuolensa kanssa, ja miettikää sitten miten hyvä on, että kuitenkin olette omia itsejänne miehenä tai naisena. Ja että on paljon muutakin kuin sukupuoli.

    • of course

      Olisin nainen. Naiset ovat kestävämpiä ja sopeutuvat paremmin erilaisiin olosuhteisiin. Tästä kertoo esimerkiksi se, että lähes kaikissa maissa naisten keskimääräinen elinikä on korkeampi kuin miesten. Miehet myös tekevät useammin itsemurhia, ja pojilla on enemmän vaikeuksia sopeutua koulun ja koko yhteiskunnan sääntöihin. Miehet siis tavallaan ovat heikompia ja helpommin haavoittuvia kuin naiset, vaikka muuta itse väittävätkin.

    • se sama

      hitonko väliä sillä nyt on?jos synnyt nyt esim. naiseksi niin kyllä mun mielestä haluat myös olla nainen.että tää on sarjassamme tyhmimpiä kysymyksiä mitä näillä palstoilla on esitetty.ja minä myös olen tyhmä koska vastasin tähän kysymykseen.

      • Nainen oikeasti

        Jos synnyt naiseksi se ei välttämättä tarkoita että aina ja vain ainoastaan haluaisit olla nainen!

        Minulla ainakin naiseuteen liittyy niin kipeitä asioita että on tullut mietittyä asiaa. Et voi ajatella noin yksinkertaisesti.


      • viisas...
        Nainen oikeasti kirjoitti:

        Jos synnyt naiseksi se ei välttämättä tarkoita että aina ja vain ainoastaan haluaisit olla nainen!

        Minulla ainakin naiseuteen liittyy niin kipeitä asioita että on tullut mietittyä asiaa. Et voi ajatella noin yksinkertaisesti.

        Opi elämään....


    • Olisi kiva kerran kokeilla kimppakivana olemista.

      • mieheksi

        Naisen kehoon synnyin, mutta miehen ajattelumaailma ja pään sisältä mies. Eli mieheksi, kovasti yrittää tätä naisen kehoa kadottaa pikku hiljaa ja heti kun mahdollista.


      • mieheksi kirjoitti:

        Naisen kehoon synnyin, mutta miehen ajattelumaailma ja pään sisältä mies. Eli mieheksi, kovasti yrittää tätä naisen kehoa kadottaa pikku hiljaa ja heti kun mahdollista.

        erilaista. Synnyn miehenä. Hyvä niin. Mutta kiva ois itsekkin kokeilla...
        Kun taas jos on syntyjään väärässä paketissa niin se on ihan erijuttu...


    • jkvkv

      helevetin seksikäs nainen haluaisin olla, jotta saisin hulluna munaa, ja kaikki ukot, varatut ja sinkut juoksis perässä kyrpä pystyssä.

      Joo olen läskipata joka harvoin saa pillua.

    • jos vois vaihtaa..

      perustelut:
      parempi palkka ym. edut paremmat kuin naisilla
      miehisiä kuluja vain partakone eikä sekään täysin pakollinen toisin kuin naisten kuukautissuojat ja rintaliivit yms. eikä tarvis kärsii kuukautiskivuista; synnytyskivuista ym ym..
      eli siis ehdottomasti mies jos vois valita ja vaihtaa...

    • 1+1

      on mielestäni hienoa olla nainen ja äiti,
      koska olen tänään saanut viettää tyttäreni
      kihjalaisia,olen siis mahtavan onnellinen!
      mietin tuota,että kumpi haluaisin olla,niin
      kyllä se vaan on ihan totta,että tyttönä on
      maailman paras olla!!!!!!!!!!!!!!
      silti olen jo 54 vuotias,mutta elän ihan
      täyttä lämää!!!!!!!!!!!!

    • siittä

      kumpi olis paremman näkönen....

    • klklklkllkllskd

      Mulle olisi ihan sama kummaksi syntyisin, kunhan olisin sinut itseni kanssa.

      • KUN ON PALJON

        PAREMMAT VAATE MATERIAALIT MYYNNISSÄ KUIN MIESTE VAATTEISSA:Naisille keksitty kaikkea kivaa ja sekssikästä vaatetta,mutta miehille EI.
        Kuten minihame,,sukkahousut,sringit,,jne,,
        JOTEN NAINEN!!


      • KUN ON PALJON kirjoitti:

        PAREMMAT VAATE MATERIAALIT MYYNNISSÄ KUIN MIESTE VAATTEISSA:Naisille keksitty kaikkea kivaa ja sekssikästä vaatetta,mutta miehille EI.
        Kuten minihame,,sukkahousut,sringit,,jne,,
        JOTEN NAINEN!!

        todella asiaa


    • Toxica

      olisin mieluiten ihminen.
      se on välillä vaikeata.
      sama sa mies tai nainen.

    • 30v Mies

      Naiset saa helpommin seuraa, sekä niiden ei tarvi ajaa partaa joka päivä ja varoa kivesten puristuksiin joutumista. Voi harrastaa melkein mitä vaan koska pimppi ei puristu joka puomin väliin, sekä mennä minkälaisissa kuteissa vaan hauskoihn tapahtumiin. Naisia kohdellaan paremmin suomessa kuin miehiä. Sekä jos olisin nainen en ehkä joutuisi riitoihinkaan. Vaatteita naisilla on enemmän ja alusvaatteet on tehty laadukkaammista materiaaleista. Nyky-Suomessa naisia on enemmän ja ne voi valita kenet ne haluaa. Ja kun mies kiinnostuu naisesta, koko suhde on naisen vallankäytöstä kiinni.

    • Epänainen :(

      Nainen voi kaunistautua, jos haluaa. Mutta hänen ei ole pakko, vaan hän voi myös pitää epänättejä vaatteita ja käyttäytyä miesmäisestikin. Nainen voi olla sillee vähän missä ammateissa vaan... Nainen voi hyvin olla poliisi, mutta jotenkin jos mies on sairaanhoitaja tai siivooja tai tekee naisellisia asioita, siitä ei ajatella hyvällä. Naisella on tavallaan vapaus tehdä asioita. Ei ole sanontaa "pysy naisena", mutta voidaan sanoa "pysy miehenä". Miesten pitää olla miehekkäitä ja heille on kova paikka, jos he eivät sellaisia ole. Naisena voit olla naisellinen tai vähemmän naisellinen. :) Ja naisena sua ei hakata, ja jos nätti olet (ehkä muutenkin), ni sua kohdellaan hyvin. (Harmillista on se, että miehillä on enemmän voimaa, mutta he tavallaan tarvitsevatkin sitä enemmän. Ja kyllähän naisetkin voivat halutessaan voimakkaiksi "ruveta".)

      • Epänainen :(

        Siis kyllähän naisiakin hakataan miesten taholta, mut se ei ole niin yleistä. Tarkotin tolla "naisia ei hakata" -lausahduksella, että naiset eivät joudu tappeluihin...


    • eihh

      Olisin

    • biologisesti naispuolinen

      Muutamia perusteluja epämääräisessä järjestyksessä:

      1. Miehet ovat luonnostaan jollain lailla uskottavampia. Naispuoliset tuomitaan usein pinnallisiksi haihattelijoiksi ja yksinkertaisiksi kanoiksi, mikä tietenkään ei pidä paikkaansa kuin sen tietyn joukon kohdalla.

      2. Ei tarvitsisi kestää kuukautisia eikä pelätä paksuksi pamahtamista tai murehtia gynekologin sorkkimisista.

      3. Ei olisi ulkonäkö- tai käyttäytymispaineita. Naisilta riistetään usein oikeus olla vähän lihava tai rupsahtanut tai epäsiisti. Naiset eivät tietenkään myöskään saa haista kuin mansikalta, ja röyhtäily ja piereskely ovat molemmat ehdottoman epänaisellisia toimintoja, vaikka ne ovat molemmat ihmislajille täysin luonnollisia.

      4. Saisi pukeutua mukavasti ja käytännöllisesti ilman, että sitä katsotaan pitkin nokanvartta. Naisille koetetaan markkinoida epämukavia ja paljastavia vaatteita, kuten korkokenkiä ja tiukkoja farkkuja. Jos olisin mies, näyttäisin enemmän siltä kuin haluaisin. Nyt tunnen jääväni omasta ulkonäkötavoitteestani vain koska olen biologisesti nainen. (Aika nurinkurista, kun en kuitenkaan koe olevani transsukupuolinen.)

      5. Ei olisi rintoja tiellä. Voisi juosta helpommin, ei tulisi tissihikeä eikä tarvitsisi käyttää rintaliivejä.

      6. Ei tarvitsisi kuunnella seksistisiä kommentteja.

      7. Olisi saanut yhden lisävuoden aikaa suunnitella opintoja, kun olisi ryhtynyt sivarihomoksi.

    • olisin mielummin nainen koska naiset ovat älykkäämpiä ja heikkä on kauniimpia vaatteita.

    • Ducanaer

      Mies.

      • SE ON KUMPI?

        Miehillekkin seksikkäämpiä asuja markkinoille..ettei tartte hirveitä lökäreitä katsella..naisilla minihameet,stingit,,
        korkokengät,sukkikset,,jne,,
        NO VOIHAN MIESKIN NIITÄ KÄYTTÄÄ,kun nainenkin pukee miesten asuja.Nythän ollaan tasaarvojen maassa.


      • TÄYDELLISEN ONNELLINEN
        SE ON KUMPI? kirjoitti:

        Miehillekkin seksikkäämpiä asuja markkinoille..ettei tartte hirveitä lökäreitä katsella..naisilla minihameet,stingit,,
        korkokengät,sukkikset,,jne,,
        NO VOIHAN MIESKIN NIITÄ KÄYTTÄÄ,kun nainenkin pukee miesten asuja.Nythän ollaan tasaarvojen maassa.

        SEKOITUS!!Voi olla mitä haluaa,,ja joka päivä sellainen kuin haluaa.


      • hyvä!
        TÄYDELLISEN ONNELLINEN kirjoitti:

        SEKOITUS!!Voi olla mitä haluaa,,ja joka päivä sellainen kuin haluaa.

        on hyvä, että uskaltaa olla se mikä haluaakin olla. :)


    • Tyytyväinen miekkonen

      Miksikäs sitä nainen haluisi joku luojan luoma olla jos valita saisi? :) Naisilla on tokia hyviä puolia, mutta ne tärkeimmät ei ole kärjessä. Se että mies on yksinkertaisempi otus on pelkästään plussaa, jopa naiset voisi myöntää sen!

      • tompson645

        mieluummin mies, ei oo vastuuta mistään ja ei oo pakko tiskata. myöskin voi lähteä teebeelle milloin huvittaa...


    • tietysti NAINEN

      Kaikkee paskaa sitä kysellään, NAINEN on paras.

      • Ihmettelen tosin

        mitä NAINEN tekee korkokengillä jopa joskus pehmopornoleffoja katottua NAISELLA täytyy olla KORKOKENGÄT jalassa vaikka muuten alasti,
        paleleeko NAISEN jalkoja vai mitä, NAISEN kanssa on ihmetelty samaa!


      • Mies vaan

        Tottakai ja naisena on helpompi tienata nautinnolla.


      • *********************
        Ihmettelen tosin kirjoitti:

        mitä NAINEN tekee korkokengillä jopa joskus pehmopornoleffoja katottua NAISELLA täytyy olla KORKOKENGÄT jalassa vaikka muuten alasti,
        paleleeko NAISEN jalkoja vai mitä, NAISEN kanssa on ihmetelty samaa!

        Joo niitä palelee. Voit lopettaa ihmettelyn naisesi kanssa- sovitte hyvin toisillenne.


    • Älytön kysely.
      Olisitko ennemmin vasemman jalan sukkahiki vai oikean korvan vaikku?

    • HARMILTA

      JA PÄÄSIS RAHAHOMMIIN HAAREMIIN

      • Lörsson

        Voin sanoa suoraan sen etten haluais olla kumpikaan vaan jotain ihan muuta.


      • Olen

        Se mikä olen. Jos mulla on munat niin sitten oon
        setä ja jollei niin sitten oon täti.
        Mutta ihminen oon joka tapauksessa.
        Ihmisiä me ollaan kaikki ollaan sitten setiä tai tätiä.
        Vaimo sai parempaa palkkaa kuin minä muttei se ollut
        musta paha asia. Ainahan täällä joku tienaa enemmän.
        Eläköön se pieni ero ja koitetaan elää ihmisiksi.


    • on nainen. Eli en haluaisi olla nainen, koska naiselta puuttuu tärkein eli munat. Ja sen myötä kaikki oleellinen. Naiset kyllä yrittävät epätoivoisesti juosta munan perässä, mutta lainavehkeillä ei pitkälle pötkitä. Korkeintaan synnytys-klinikalle...

    • muuta.

      olen mies,koska olen luomakunnan kruunu ja jo luontaisesti johtaja. Naiset ovat luontaisesti fyysisesti heikompia ja älyllisesti yksinkertaisempia. Tästä löytyy hyviä esimerkkejä historiasta.Harva nainen oli sotajoukoissa ja vieläkin harvempi nainen oli järjenjättiläinen.Kaikki suuret ideat ja keksinnöt ovat miesten,olipa sitten kyse tekniikasta tai taiteesta,henkisestä hyvinvoinnista jne.Nainen on ollut ja tulee olemaan aina se kakkonen ja mies ykkönen tällä planeetalla.Siksipä olen mies,eikä muutoshaluja sukupuolen vaihtamiseen ole ollut.

    • kivat paikat

      Olen mielelläni nainen. Jalkoväli on naisella upea ja tissit pömpöttää, joten kyllä naisessa on enemmän herkkää kosketuspintaa, ihanaa :)

    • tiettytietti

      Tietysti nainen koska silloin voin masturboida linja-autossa kenekää huomaamata.

    • 12212121

      Haluaisin olla mies! Mä en vaa tiiä!

      • 1111111

        Haluisin olla mies, ku oon tylsistyny elämääni naisena.


    • niiiiiiii

      nainen kuukautisten (kuukautisiakin kun voi e-pillereillä hillitä joten ei ongelmaa :D ) ynnä synnytysten kera koska jalkojen välissä ei ole roikkuvia ruskeita kasseja, epämiellyttävää ja melkein koko aikaista kiimaa. Ei ole pelkoa stondarista julkisella paikalla ;) Nainen on sitäpaitsi kauniimpi ;)

      • totta..

        Naiset voi olla kiimassa pitkin päivää, eikä sitä niin huomaa. Tilanteita vaan tulee, et alkaa kostumaan, ei voi mitään. Kivaahan se on...


    • MattiPPk

      Harrastaisin jatkuvasti ja paljon irtosuhteita :)

    • tietysti

      Naisilla on AINA kivempaa

    • make

      ja olisin mies koska jos olisin nainen olisin ilmainen huora ja naisin kaikkien kanssa samaan aikaan sekä työntelisin koko maapalloa väljähtäneeseen anaaliini

    • Juu-u.,

      Puristelisin tissejäni kaiket päivät. Eipä siinä juuri muuta kerkiäisi tekemään.

      ;)

      • Olla nainen

        Kun voi olla minihameessa ilman pikkuhousuja,
        ilman rintaliivejä,,ja voi kävellä p..n...s
        jalkojen välissä..kenenkään huomaamatta.


    • xxxxxxx

      Työelämässä ja auton ratin takana haluaisin olla mies. Saisin parempaa palkkaa nykyisessä työssäni ja etenemismahdollisuudet uralla olisivat paremmat. Liikenteessä mua kunnioitettaisiin huolimatta siitä, että ajan pienellä punaisella autolla.
      Muuten kyllä tykkään olla nainen.

    • Oikeasti nainen

      Olisin mielummin mies, saisin helpommin hommia puuseppänä ja luultavasti palkkakin olisi parempi. Lisäksi olisi mukavaa hankkia itselleen nätti tyttöystävä ja pitää hänet tyytygväisenä. Jos muistaisin elämääni naisena, osaisin varmasti olla maailman ihanin poikaystävä. :)

      Naisena on toisinaan raskasta olla; koska olen lyhyt ja ruma, elämästäni puuttuu jännitys ja flirtti plus tietty se työpaikka. Täytyy aina varoa mitä pukee päälleen ja omasta mielestäni meikkaaminen on maailman turhin asia, ja silti mua pakotetaan laittautumaan jos lähden jonkin näköiseksi riippakiveksi siskoille baariin mukaan. Naisena jäisin kaipaamaan ainoastaan korkokenkiä.

    • kolmas vaihtoehto

      En kumpikaan. Minun mittani on täynnä molempia. Eli olen valinnut kolmannen vaihtoehdon.

      Revi siitä.

    • ........

      Nainen. muutaman päivän. Sais kokeilla jakaa persettä niin paljon kuin haluaa, että sais tietää miltä se tuntuu ku kaikki naiset niin tekee

    • nainenminä

      Tietysti nainen,en oikein osaisi kuvitellakaan olevani mies.Naisena saan tehdämeikki,vaate,lapsijuttuja!

    • kummia kysymyksiä

      No tietenkin nainen. Voi elää miesten kustannuksella, ja istuuhan sitä tässä vielä pankin päällä jos sattuis äkillinen rahapula näin laman aikana yllättämään.

      • Mään 1966

        katkera rahoituslaitoksestasi näin lähestyvän laman kourissa, mutta kuitenkin. Kyllä minä edelleen olen ja haluan miehenä pysyä. Kyllä oli eilenkin miehinen olo järven jäällä. Aurinko paistaa porotti,nassu kohti taivasta, pakkasta about 10 astetta, tyyntä,rokonarpinen kulli kädessä pilkkihaalarin sepaluksesta ja kusta loroottaa seisaaltaan seitsemän litraa kerralla. Tuntui että rakastan koko maailmaa ja se minua. Rohkenen epäillä ettei onnistu naisväeltä, oli arpia tahi ei. Loistavaa kevättä sukupuoleen katsomatta.


    • ---

      nainen, koska näyttää hyvältä poikystävän vaatteissa!

    • hmhgdmg
    • krooninen halipula

      Olen nainen mutta tällä hetkellä olisin mieluummin mies. Ei tarviis olla niin tunteellinen ja nieleskellä pettymyksen kyyneleitä kun tuli just jätetyksi… Ja seksissä orkun saanti olis miltei takuuvarmaa…

    • humalaine

      Nainen koska niillä on aina karvalompsa mukana.

    • joku:?:

      koska itsekin olen mies.. perustelut ei tartte synnyttää mm. vaikka sellsiakin vissiin jo on että mies synnyttää. no en tiiä vähä vaikea sanoa.mut miehenä olo parempaa minusta piste.

    • Tätä mieltä

      Varmaan naisena oleminenkin olisi hienoa,mutta ajatus jostain karvasesta äijästä vieressäni tuntuu vastenmieliseltä.Mieluiten tyytyisin sukupuolten välisen rooli jaon pienentämiseen.

    • mieluummin

      koira vai kissa.Hintti vai hetero?Olipa typerä kysymys!

    • Kateellinen mies

      Olisin laiska kollikissa hyvässä perheessä.

    • saapi

      elää äitiyden ilot ja surutkin.kyllä toi pojan nassikka on sen verran tärkee.juu ja tajusitte varmaan että nainen oon:)
      paitsi jos eläisin muslimivaltiossa,siellä ei taida olla paljon tilaa muille kuin miehille.kaheleita kun ovat

    • ja mies

      ovat tasavertaisia,kyllä ainakin omassa parisuhteessa joskus kiivaastikin mietitään että mistä se "kana pissii",eli käydään sitä valtataistelua..(olen nainen)...mutta päätökset tehdään niin että molemmat ovat tyytyväisiä..mä en henkilökohtaisesti vois kuvitellakaan eläväni sovinistin kanssa...ja jos sellanen mun kanssa uskaltaa keskustelun aloittaa niin kakkoseks jää mittelössä..turha vaivautua..:)mutta en siis aja periaatetta että nainen olis parempi..vaan asiahan on niin kuten sanoin että ei meitä olis edes olemassa jos ei olisi miestä ja naista...molemminpuolinen kunnioitus se on mun mottoni..:)

    • haluaa tietysti

      olla huolimaton nainen kun se saa paljon munaa!

      • jos

        saa paljon pimpsaa..yhtä idiootti asia..miten toi seksi liittyy sukupuolisiin eroihin..etkö parempaa keksiny...


    • memmumemmu

      No mä olisin mieluitemmin mies =) miesten ei tarvitse kärsiä kuukautiskivuista,eikä synnyttää mutta toisaalta haluan olla nainen kun tykkään pitää korvakoruja ja kaulakoruja :)

    • Kansainvälisten naisten päivää. En tunne henkilökohtaisesti yhtään kansainvälistä naista, joten jätän juhlinnan väliin. Mutta eduskunnassa on yksi kansainvälinen kaunotar: Anni Sinnemäki (Made by Iltalehti).

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe