Huvittaa tämä uskisten hurskastelu "Ei mene armeijaan koska ei halua tappaa." Milloin Suomen Armeijaan sotilas on viimeksi tappanut? Joskus vuonna 1945. On nykyisin monta kertaa todennäköisempää, että tappaa esim. autolla, alkoholilla tai leipäveitsellä.
Miksi jt käyvät autokoulun, ja ostavat auton? Autokoulu on suoranaista opettelemista tappamiseen ja vammauttamiseen autolla. Ja autolla ajo varsinaista uhkapeliä ihmisten hengellä: kärjistettynä lupa tappaa ihminen autolla.
jt ei tapa aseella, mutta esim. autolla kyllä
21
884
Vastaukset 21
- Jouin
Lupa tappaa on eri asia kuin käsky tappaa.
Käskystä en halua tappaa ketään ja liikenteeseen en halua mennä vaarantamaan ihmisten elämää, vaikka siihen olen syyllistynytkin ja on aika varmaan muuttaa ajotottumuksiani, jotta olisin sanojeni mittainen, edes suurinpiirtein.- koo.koo
" Lupa tappaa on eri asia kuin käsky tappaa."
Mjaah. Tässä tapauksessa armeijan "käsky" on tappanut viimeksi 1945, eli 64 vuotta sitten. Ei sodassa ole suinkaan pakko tappaa vihollista; voi toki jäädä kuusen alle odottamaan omaa ja tovereidensa kuolemaa.
Ajokortin "lupa" tappaa autolla on aiheuttanut aivan konkreettisesti satojen ihmisten kuoleman ja vammautumisen _joka vuosi_. Jos Katsotaan tilastosta likenteessä kuolleet 1931-2007, saadaan reilut 31000 henkilöä ja loukkantuneet 34800 henkilöä. Yhteensä 65800. Sodissa kaatui noin 85000 henkeä. Väitän: Auto on jt hyväksymä tappoväline. Ase ei. - Jouin
koo.koo kirjoitti:
" Lupa tappaa on eri asia kuin käsky tappaa."
Mjaah. Tässä tapauksessa armeijan "käsky" on tappanut viimeksi 1945, eli 64 vuotta sitten. Ei sodassa ole suinkaan pakko tappaa vihollista; voi toki jäädä kuusen alle odottamaan omaa ja tovereidensa kuolemaa.
Ajokortin "lupa" tappaa autolla on aiheuttanut aivan konkreettisesti satojen ihmisten kuoleman ja vammautumisen _joka vuosi_. Jos Katsotaan tilastosta likenteessä kuolleet 1931-2007, saadaan reilut 31000 henkilöä ja loukkantuneet 34800 henkilöä. Yhteensä 65800. Sodissa kaatui noin 85000 henkeä. Väitän: Auto on jt hyväksymä tappoväline. Ase ei.Auto on kulkuväline. Ase on esine, joka on alunperin suunniteltu tappamista varten.
- koo.koo
Jouin kirjoitti:
Auto on kulkuväline. Ase on esine, joka on alunperin suunniteltu tappamista varten.
Leipäveitsi on alunperin leivän leikkaamista varten. Silti huomattava -ellei suurin- osa kotitapoista tehdään sillä.
Kuten kirjoitin auto on tappanut kymmeniätuhansia ihmisiä Suomessa, samoin leipäveitsi satoja. Samana aika (1945 eteenpäin) Suomen Armeijan sotilas on tappanut 0 ihmistä. - JouniPynnönen
koo.koo kirjoitti:
Leipäveitsi on alunperin leivän leikkaamista varten. Silti huomattava -ellei suurin- osa kotitapoista tehdään sillä.
Kuten kirjoitin auto on tappanut kymmeniätuhansia ihmisiä Suomessa, samoin leipäveitsi satoja. Samana aika (1945 eteenpäin) Suomen Armeijan sotilas on tappanut 0 ihmistä.Ihmisen voi tappaa monella tapaa ja usealla eri välineellä, tästä olemme varmaankin yhtä mieltä.
Mut jos annamme jollekin ihmiselle vallan käskeä meitä tappamaan, niin minun omatuntoni ei salli sitä tehdä.
Jos sinun omatuntosi sallii sen, se on sinun asiasi ja sinun päätöksesi. Toivon vain, ettei kukaan käske sinua tappamaan minua tai läheisiäni, koska se olisi hyvin surullista minulle ja tietysti läheisilleni. - koo.koo
JouniPynnönen kirjoitti:
Ihmisen voi tappaa monella tapaa ja usealla eri välineellä, tästä olemme varmaankin yhtä mieltä.
Mut jos annamme jollekin ihmiselle vallan käskeä meitä tappamaan, niin minun omatuntoni ei salli sitä tehdä.
Jos sinun omatuntosi sallii sen, se on sinun asiasi ja sinun päätöksesi. Toivon vain, ettei kukaan käske sinua tappamaan minua tai läheisiäni, koska se olisi hyvin surullista minulle ja tietysti läheisilleni."Puhummeko samasta asiasta?"
Emme ainakaan aloitusviestin asiasta.
Onko paljon eroa?
A) Olet sota-aikana armeijassa ja sinut käsketään vartioon. Vihollinen yllättää ja yrittää puukottaa sinut, mutta kerkiätkin ampua. Tapoit yhden ihmisen, koska oli pakko. Olisit muuten kuollut itse.
B) Despootti pomosi soittaa illalla, ja käskee tulla heti ylitöihin. Keli on kamala: näkyvyys nolla ja pääkallokeli. Lähdet kuitenkin ajamaan, on vähän kiirekin. Koska tilannenopeutesi on liian suuri, joudut hallitsemattomaan luisuun. Törmäät toiseen autoon, jonka kuljettaja menehtyy. Sinun oli pakko lähteä ajamaan, olisit saanut muuten potkut.
???????????? - JouniPynnönen
koo.koo kirjoitti:
"Puhummeko samasta asiasta?"
Emme ainakaan aloitusviestin asiasta.
Onko paljon eroa?
A) Olet sota-aikana armeijassa ja sinut käsketään vartioon. Vihollinen yllättää ja yrittää puukottaa sinut, mutta kerkiätkin ampua. Tapoit yhden ihmisen, koska oli pakko. Olisit muuten kuollut itse.
B) Despootti pomosi soittaa illalla, ja käskee tulla heti ylitöihin. Keli on kamala: näkyvyys nolla ja pääkallokeli. Lähdet kuitenkin ajamaan, on vähän kiirekin. Koska tilannenopeutesi on liian suuri, joudut hallitsemattomaan luisuun. Törmäät toiseen autoon, jonka kuljettaja menehtyy. Sinun oli pakko lähteä ajamaan, olisit saanut muuten potkut.
????????????Pelkäät toimia omantuntosi mukaan, koska pelkäät menettäväsi jotain, joka on sinulle tärkeää. Siinä vastaus kohtaan A ja B.
Ja sinulle koo.koo. Kasva aikuseksi, ole mies.
- tapa autolla
sillä nopeus on korkeintaan 20 kilometriä tunnissa.
Lisäksi saapuessani risteykseen pysähdyn ja tulen
autosta ulos katsoen tarkasti joka suunnasta
liikennettä. Ajan risteuksessä noin 5 kilometrin
tuntivauhtia... Jospa kaikki autoilijat tekisivät
samoin,niin kuolemaan johtaneita kolareita ei olisi.- koo.koo
"...saapuessani risteykseen pysähdyn ja tulen
liikennettä."
Uskiksena muista katsoa myös ylöspäin; josko vaikka jessuli taivaallisine sotapoikineen olisi sieltä tulossa. Vaikkakin on liikenne sieltä suunnasta viimeiset parituhatta vuotta ollut melko vähäistä, niin olisihan se hiukka nolo loppu koko kristinuskolle, jos tuollaisen pikku huolimattomuuden takia törmäisit ja tappaisit Ladallasi jumalan ainoan pojan. - vauhdilla jolla
koo.koo kirjoitti:
"...saapuessani risteykseen pysähdyn ja tulen
liikennettä."
Uskiksena muista katsoa myös ylöspäin; josko vaikka jessuli taivaallisine sotapoikineen olisi sieltä tulossa. Vaikkakin on liikenne sieltä suunnasta viimeiset parituhatta vuotta ollut melko vähäistä, niin olisihan se hiukka nolo loppu koko kristinuskolle, jos tuollaisen pikku huolimattomuuden takia törmäisit ja tappaisit Ladallasi jumalan ainoan pojan.ajan pystyn satavarmasti pysähtymään. Meikäläisen
autossa on toimivat jarrut ja ohjaus. - koo.koo
vauhdilla jolla kirjoitti:
ajan pystyn satavarmasti pysähtymään. Meikäläisen
autossa on toimivat jarrut ja ohjaus.Hyvä juttu. Oliko Ladassa todellakin jo jarru ja kääntyvät etupyörät? Muistaakseni Trabantissa ei vielä ollut, paitsi tietysti Proletaarisen Vallankumouksen juhla-mallissa.
- sinulle pettymyksen
koo.koo kirjoitti:
Hyvä juttu. Oliko Ladassa todellakin jo jarru ja kääntyvät etupyörät? Muistaakseni Trabantissa ei vielä ollut, paitsi tietysti Proletaarisen Vallankumouksen juhla-mallissa.
mutta en todellakaan omista mitään romuja kute sinä.
Omistan BMW 320d. Osta sinäkin kunnon auto ja tule
sen jälkeen puhumaan lisää. - koo.koo
sinulle pettymyksen kirjoitti:
mutta en todellakaan omista mitään romuja kute sinä.
Omistan BMW 320d. Osta sinäkin kunnon auto ja tule
sen jälkeen puhumaan lisää.Et tuota. Minulla on siisti, 158000 ajettu, BMW 316 -87. Onko tuo d =nokivasara?
- vaan nokivasra
koo.koo kirjoitti:
Et tuota. Minulla on siisti, 158000 ajettu, BMW 316 -87. Onko tuo d =nokivasara?
mutta ostin sen uutena.
- koo.koo
vaan nokivasra kirjoitti:
mutta ostin sen uutena.
Minun on taas maksettu ja katsastettu. Katsastuksesta ekalla läpi kommentein "täysin kunnossa".
- valehtelet
koo.koo kirjoitti:
Minun on taas maksettu ja katsastettu. Katsastuksesta ekalla läpi kommentein "täysin kunnossa".
autosi läpäisi katsastuksen vasta kolmannella
kerralla. - koo.koo
valehtelet kirjoitti:
autosi läpäisi katsastuksen vasta kolmannella
kerralla.Se on mennyt tänä ja edellisenä vuonna ekalla läpi.
- siinä
koo.koo kirjoitti:
Et tuota. Minulla on siisti, 158000 ajettu, BMW 316 -87. Onko tuo d =nokivasara?
Sulla on neuvostoaikainen punainen Lada.Olen nähnyt sun jyskyttävän sillä monet kerrat pitkin katuja ja teitä.
- koo.koo
siinä kirjoitti:
Sulla on neuvostoaikainen punainen Lada.Olen nähnyt sun jyskyttävän sillä monet kerrat pitkin katuja ja teitä.
Olet nähnyt vai? Voit varmasti sitten kertoa _missä_ olet tuollaista nähnyt, varajesse. Vai valehteletko uskisten tapaan jälleen?
- jos jää kiinni
Suomen armeija on itsepuolustusta varten.
Se puolustaa, kuten vartiotorni on neuvonut, että tarvittaessa on lahkon kirkkoon kutsuttava poliisi, itse ei jt saa ruveta väkivalloin poistamaan lahkoon kielteisesti suhtautuvaa.
Verensiirtokielto on kuitenkin tappamismääräys.
VAnhassa testamentissa annetaan lupa syödä itsestään kuolletta verineen päivineen, mikä tietysti tulee kyseeseen hengen pelastamiseksi.
Itsepuolustusta ja heikomman auttamista ei Raamattu kiellä.
Tuo auto on hyvä kysymys. Mitä seuraamuksia lahko langettaa jäsenelleen, joka on jäänyt kiinni liikennerikoksesta, vaarantamisesta kuten ylinopeudesta taikka juopumuksesta taikka sitten kolaroinnista ?kieltänyt israelilaisia puolustautumasta Vanhassa Testamentissa, kun esim filistealaiset jalusivat hävittää sen.
Voiku joku näyttää Apostolien teoista sellaisen kohdan, jossa mainitaan sadanpäämies Korneliuksen luopuneen sotilaan ammatista kääntyessään kristinuskoon??
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641240
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555