Orusjärvellä on Irinja ja Filip Lätin maatila, Särkkä.
Kun heillä ei ollut perillisiä niin keneltä pitäisi kysyä lupaa tilan ostamiseksi?
Viimeinen lainhuuto on Irinja ja Filip Lätillä jotka kirjaantuivat väliaikaisesti Neuvostoliiton kansalaisiksi kevättalvella v.1940.
Myöhemmin he liittyivät takaisin Suomen kansalaisiksi ja sen kansalaisina he poistuivat ankaran neuvostobolsevikki oppinsa kantapään kautta saaneena kotitilaltaan v.1944 kesällä.
Mitään kauppakirjoja, joilla he olisivat myyneet tilansa kenellekkään ei ole koskaan tehty.
Suomen ja Venäjän lakien mukaan viimeinen virallinen lainhuuto on Läteillä, koska he eivät ole luovuttaneet maatilan omistusoikeutta kenellekkään muille.
Särkän viimeinen virallinen lainhuutopaperi on minulla kopiona viralliseksi todistettuna.
Kun Särkän tilasta ei ole tehty kauppakirjoja eikä perinnönjakoa ole suoritettu niin mihin kauppasumma pitäisi maksaa?
Maatila Orusjärvellä
30
1178
Vastaukset
- N.E.Andertahl
Onko tämä mainitsemasi Irinja ja Filip Lätin maatila sittemmin muodostettu maakiinteistöksi ja merkitty valtion kiinteistörekisteriin, eli onko siellä maanmittaustoimitus on suoritettu, eli sen pinta-ala ja rajat on todettu tarkasti sekä kun sen rajat on merkitty maastoon ja määritelty säädetyssä järjestyksessä? Muutenhan sitä ei voi ostaa. Vanhoilla suomalaisilla lainhuudoilla ei ole siellä mitään merkitystä.
Asian voit tarkistaa Federaation kiinteistökatasterivirastosta (Rosnedvizhimost). Aluehallintoviranomaisissa (Karjalan tasavallassa aluehallintoviranomaisena toimii Rosnedvizhimostin Karjalan tasavallan hallinto) ja alueellisissa maakatasterikamareissa.- Nimierkki
Väität, ettei kyseistä maa-aluetta voi ostaa jos sitä ei ole muodostettu ja merkitty kiinteistörekisteriin. Onnistuuhan se silti;
Muodostamattoman kiinteistön hankintamenettely on seuraavanlainen:
1. Alueelliselta Rosnedvizhimostin hallinnolta pydetään tiedot konkreettisen kiinteistön maanmittaustoimitusta varten.
2. Kiinteistön maanmittaustoimitus suoritetaan ja maanmittauslaitoksen viranomaiset laativat tuloksista asiakirjat. Kiinteistön kuvaus on toimitettava kiinteistörekisterin pitäjälle.
3. Kiinteistö merkitään valtion kiinteistörekisteriin (Rosnedvizhimost) tai kiinteistöä (muun muassa pinta-alaa ja rajoja) koskevia rekisteröityjä tietoja muutetaan ja kiinteistötiedot annetaan kiinteistörekisteriotteen muodossa.
4. Laaditaan asiakirja, jonka perusteella oikeudet kiinteistöön siirtyvät (kaupan vahvistaminen).
5. Haetaan rekisteröintiä Rosregistratsijasta.
Jos kiinteistö on muodostettu ja sen mittauksesta on olemassa asiakirjat, kiinteistön hankintamenettely on seuraavanlainen:
1. Haetaan alueelliselta Rosnedvizhimostin hallinnolta kiinteistörekisteriote, johon on merkitty valtion maarekisteriin tallennetut tiedot. Jos kiinteistön rekisteröinnin perusteella annettavat asiakirjat on jo toimitettu Rosregistratsijan hallintoon ja liitetty kiinteistöoikeudet toteaviin asiakirjoihin, kyseisiä asiakirjoja
ei tarvitse esittää uudestaan myöhempää oikeuden tai kaupan rekisteröintiä varten.
2. Vahvistetaan asianomainen oikeustoimi.
3. Haetaan rekisteröintiä Rosregistratsijasta. - N.E. Anderthal
Nimierkki kirjoitti:
Väität, ettei kyseistä maa-aluetta voi ostaa jos sitä ei ole muodostettu ja merkitty kiinteistörekisteriin. Onnistuuhan se silti;
Muodostamattoman kiinteistön hankintamenettely on seuraavanlainen:
1. Alueelliselta Rosnedvizhimostin hallinnolta pydetään tiedot konkreettisen kiinteistön maanmittaustoimitusta varten.
2. Kiinteistön maanmittaustoimitus suoritetaan ja maanmittauslaitoksen viranomaiset laativat tuloksista asiakirjat. Kiinteistön kuvaus on toimitettava kiinteistörekisterin pitäjälle.
3. Kiinteistö merkitään valtion kiinteistörekisteriin (Rosnedvizhimost) tai kiinteistöä (muun muassa pinta-alaa ja rajoja) koskevia rekisteröityjä tietoja muutetaan ja kiinteistötiedot annetaan kiinteistörekisteriotteen muodossa.
4. Laaditaan asiakirja, jonka perusteella oikeudet kiinteistöön siirtyvät (kaupan vahvistaminen).
5. Haetaan rekisteröintiä Rosregistratsijasta.
Jos kiinteistö on muodostettu ja sen mittauksesta on olemassa asiakirjat, kiinteistön hankintamenettely on seuraavanlainen:
1. Haetaan alueelliselta Rosnedvizhimostin hallinnolta kiinteistörekisteriote, johon on merkitty valtion maarekisteriin tallennetut tiedot. Jos kiinteistön rekisteröinnin perusteella annettavat asiakirjat on jo toimitettu Rosregistratsijan hallintoon ja liitetty kiinteistöoikeudet toteaviin asiakirjoihin, kyseisiä asiakirjoja
ei tarvitse esittää uudestaan myöhempää oikeuden tai kaupan rekisteröintiä varten.
2. Vahvistetaan asianomainen oikeustoimi.
3. Haetaan rekisteröintiä Rosregistratsijasta.Meillä on ilmeisesti sama esite ;)
- mulle, Juha
Kauppa on joka tapauksessa pätemätön. Jos sovitaan hinnaksi vaikka kaljatuopin hinta, niin syyttäjä tuskin viitsii syyttää minua teon vähäisyyden takia. (Jos joku vakavissaan tekisi tuollaisen kaupan, niin eiköhän siinä häkki heilahtaisi)
- Nimierkki
Jos himoitsemaasi maa-aluetta ei löydy Federaation maarekisteristä niin sen nykyinen omistaja on todennäköisesti valtio tai kunta. Joudut varmaan suorittamaan ensin kiinteistön muodostamisen maarekisteriin eli järjestämään sinne maanmittaustoimituksen, ennen kuin pystyt maa-alueen itsellesi ostamaan. Toivottavasti sitä ei ole luokiteltu maatalousmaaksi, sellaista ei voi ulkomaalainen ostaa, paitsi jos sen käyttötarkoitukseksi on merkitty henkilökohtainen apu- ja mökkitalouden pito (kesämökki), puutarhanhoito, karjanhoito ja kasvimaaviljely.
Kannattaa kysellä Rosregistratsijasta mikä on haluamasi maa-alueen nykytilanne ja lähteä siitä sitten suunnittelemaan jatkotoimenpiteitä eteenpäin (www.rosregistr.ru).- maatilasta,
joten kaipa se on valtion omistuksessa olevaa maatalous- ja metsämaata. Venäjän valtio tuskin myy sitä yksityisille henkilöille sen enempää suomalaisille kuin venäläisillekään.
- muutenkin
maatilasta, kirjoitti:
joten kaipa se on valtion omistuksessa olevaa maatalous- ja metsämaata. Venäjän valtio tuskin myy sitä yksityisille henkilöille sen enempää suomalaisille kuin venäläisillekään.
joten mistäpä sen tietää millaisesta ryteiköstä oikeasti on kyse jos on ollenkaan :)
- Salmissa syntynyt suomalainen
muutenkin kirjoitti:
joten mistäpä sen tietää millaisesta ryteiköstä oikeasti on kyse jos on ollenkaan :)
Todista väitteesi.
Montako kertaa olet käynyt Salmin pitäjässä?
Jos ei olisi Googlea, niin et tietäisi missä Salmin pitäjä sijaitsee.
Mennään käymään siellä niin väärässä oleva osapuoli maksaa matkakulut.
No, sinulla ei ole rahaa edes Bussilippuun, joten lienee turha edes jatkaa keskustelua.
Tietämättömyytesi on sama kuin typeryytesi. - Salmissa syntynyt suomalainen
Särkän tila ei ole missään venäläisessä rekisterissä, koska sitä ei siihen voi laittaa, sillä viimeinen virallinen lainhuuto on Läteillä joilta minulla on viimeinen kirjallinen luovutuspaperi.
Ts. omistusoikeus Särkkään on ainoastaa minulla, Lätit ovat luovuttaneet tilan omistusoikeuden muodollista korvausta vastaan minulle ja minä en ole luovuttanut sitä kenellekkään muille.
Jos venäläiset (tai Venäjän Valtio) väittävät omistavansa tilan niin silloin omistusoikeus on väärennetty, sillä Lätit ja minä kummatkin emme ole antaneet lainhuutoa venäläisille.
Selkeää, eikös olekkin.
Särkän tilalla on aloitettu meidän toimesta yhden rakennuksen rakentaminen em:lta pohjalta, katsotaan miten siinä käy, ainakin saamme julkisuutta vaikka istuisimmekin venäläisessä vankilassa.
Asia ylittää varmasti mediakynnyksen. - Akunen Ankka
Salmissa syntynyt suomalainen kirjoitti:
Särkän tila ei ole missään venäläisessä rekisterissä, koska sitä ei siihen voi laittaa, sillä viimeinen virallinen lainhuuto on Läteillä joilta minulla on viimeinen kirjallinen luovutuspaperi.
Ts. omistusoikeus Särkkään on ainoastaa minulla, Lätit ovat luovuttaneet tilan omistusoikeuden muodollista korvausta vastaan minulle ja minä en ole luovuttanut sitä kenellekkään muille.
Jos venäläiset (tai Venäjän Valtio) väittävät omistavansa tilan niin silloin omistusoikeus on väärennetty, sillä Lätit ja minä kummatkin emme ole antaneet lainhuutoa venäläisille.
Selkeää, eikös olekkin.
Särkän tilalla on aloitettu meidän toimesta yhden rakennuksen rakentaminen em:lta pohjalta, katsotaan miten siinä käy, ainakin saamme julkisuutta vaikka istuisimmekin venäläisessä vankilassa.
Asia ylittää varmasti mediakynnyksen.Pyydä kuule Teräsmiestä apuun!
- VeijoX
Selkeää, eikös olekkin.
Asia ylittää varmasti mediakynnyksen.Osta multa Eiffel-torni! Olis nyt tarjouksessa.
- tietotaito
VeijoX kirjoitti:
Osta multa Eiffel-torni! Olis nyt tarjouksessa.
Kun et muuhun kykene, niin sinun on otettava vajaaälyisyytesi avuksi.
Se on ainoa taito jonka sinä omaat. - ....................-
tietotaito kirjoitti:
Kun et muuhun kykene, niin sinun on otettava vajaaälyisyytesi avuksi.
Se on ainoa taito jonka sinä omaat.jos olet ostanut orusjärveltä maatilan ja luulet sen omistavasi vanhalla lainhuudolla niin kyllä se vajaa kuule olet sinä :D
- todistella väitteitä
Todista väitteesi.
Montako kertaa olet käynyt Salmin pitäjässä?
Jos ei olisi Googlea, niin et tietäisi missä Salmin pitäjä sijaitsee.
Mennään käymään siellä niin väärässä oleva osapuoli maksaa matkakulut.
No, sinulla ei ole rahaa edes Bussilippuun, joten lienee turha edes jatkaa keskustelua.
Tietämättömyytesi on sama kuin typeryytesi.Sinähän tässä väität, että omistat vanhalla suomalaisella lainhuutopaperilla maatilan Venäjän Karjalasta. Siinä sinulla on paljon todistamista, että tuo huuhaa todeksi muuttuu :D
- Rautalammin musikka
todistella väitteitä kirjoitti:
Sinähän tässä väität, että omistat vanhalla suomalaisella lainhuutopaperilla maatilan Venäjän Karjalasta. Siinä sinulla on paljon todistamista, että tuo huuhaa todeksi muuttuu :D
Väitätkö että suomalaiset lainhuutpaperit ovat väärennettyjä?
jos ovat, niin sitten kaikki Suomen tilat menevät uusjakoon.
Ainakin tähän päivään asti ne ovat olleet päteviä. - puolesta tilan NL:lle
Selkeää, eikös olekkin.
Asia ylittää varmasti mediakynnyksen.Kyllä se vain kuulkaa on niin, että Irinja ja Filip Lätti olivat aikoinaan alistuneet Suomen kansalaisiksi ja sitä myötä olivat myös sitoutuneet valtion politiikkaan.
Kun valtio ja sen kansanvaltaisesti valitut johtajat suuressa viisaudessaan päätti luovuttaa maat Neuvostoliitolle niin siinä ne sitten menivät. Yhtään minkäänlaisia yksityisten lainhuudattamisia ei siinä menettelyssä tarvittu eikä kysytty. Lupa oli kysytty jo vaaleissa.
Muuttakaa Orusjärvelle Venäjän kansalaisiksi niin saatte (ehkä) sukumaanne takaisin. Mitään muuta vaihtoehtoa ei lähimmässä näköpiirissa ole. Onko sukunne maa niin rakasta, että vaihtaisitte valtakuntaa sen mukana? - laatokan kalastaja
puolesta tilan NL:lle kirjoitti:
Kyllä se vain kuulkaa on niin, että Irinja ja Filip Lätti olivat aikoinaan alistuneet Suomen kansalaisiksi ja sitä myötä olivat myös sitoutuneet valtion politiikkaan.
Kun valtio ja sen kansanvaltaisesti valitut johtajat suuressa viisaudessaan päätti luovuttaa maat Neuvostoliitolle niin siinä ne sitten menivät. Yhtään minkäänlaisia yksityisten lainhuudattamisia ei siinä menettelyssä tarvittu eikä kysytty. Lupa oli kysytty jo vaaleissa.
Muuttakaa Orusjärvelle Venäjän kansalaisiksi niin saatte (ehkä) sukumaanne takaisin. Mitään muuta vaihtoehtoa ei lähimmässä näköpiirissa ole. Onko sukunne maa niin rakasta, että vaihtaisitte valtakuntaa sen mukana?Ei omaisuutemme Salmin pitäjässä ole siirtynyt kenellekkään muille, varsinkaan kun kuitteja maksetuista kauppasummista ei ole.
Tilanne muuttuu sitten kun syntyy kauppa omaisuudesta ja ostaja maksaa myyjän pyytämän hinnan, sekä lainhuutoketju tulee viralliseksi.
Venäläisrosvojen ongelma on siinä, että yksi lainhuuto puuttuu välistä.
Varastamalla saatu omaisuus ei ole lainvoimaista, ei Suomessa eikä Venäjällä.
On totta, että Laatokan Karjalasta voi ostaa tontin, mutta se tontti on oltava sellaisen suvun tai omistajan hallussa joka ei halua omaansa takaisin.
Senkin jälkeen on syytä vaatia asia kirjallisena jokaiselta suvun jäseneltä, kannattaa keskittyä sellaisiin ostokohteisiin joiden omistajia on vähän, se helpottaa allekirjoitusten saamista.
En suosittele ostamaan tontteja ilman lainvoimaisen omistajan lupaa, koska kun varastettu omaisuus palautuu viimeisen virallisen lainhuudon omaavalle suvulle, määrää tontin ja rakennusten arvon lainvoimaiset omistajat ei ostaja, tällöin hinta saattaa muodostua kalliksi.
Varastetun omaisuuden luvaton myyminen ja ostaminen on rangaistava teko,
....sen luulisi nimierkinkin tietävän........ - Lainhuutoko perustuslakia y...
laatokan kalastaja kirjoitti:
Ei omaisuutemme Salmin pitäjässä ole siirtynyt kenellekkään muille, varsinkaan kun kuitteja maksetuista kauppasummista ei ole.
Tilanne muuttuu sitten kun syntyy kauppa omaisuudesta ja ostaja maksaa myyjän pyytämän hinnan, sekä lainhuutoketju tulee viralliseksi.
On totta, että Laatokan Karjalasta voi ostaa tontin, mutta se tontti on oltava sellaisen suvun tai omistajan hallussa joka ei halua omaansa takaisin.
Senkin jälkeen on syytä vaatia asia kirjallisena jokaiselta suvun jäseneltä, kannattaa keskittyä sellaisiin ostokohteisiin joiden omistajia on vähän, se helpottaa allekirjoitusten saamista.
En suosittele ostamaan tontteja ilman lainvoimaisen omistajan lupaa, koska kun varastettu omaisuus palautuu viimeisen virallisen lainhuudon omaavalle suvulle, määrää tontin ja rakennusten arvon lainvoimaiset omistajat ei ostaja, tällöin hinta saattaa muodostua kalliksi.
....sen luulisi nimierkinkin tietävän........Meneeko pientilallisen lainhuuto perustuslain yli? Valtio luovutti sen maan naapurille, kun ahtaalle joutui. Aiotko raastupaan kahta valtiota vastaan?
- [z]
laatokan kalastaja kirjoitti:
Ei omaisuutemme Salmin pitäjässä ole siirtynyt kenellekkään muille, varsinkaan kun kuitteja maksetuista kauppasummista ei ole.
....sen luulisi nimierkinkin tietävän........"Venäläisrosvojen ongelma on siinä, että yksi lainhuuto puuttuu välistä."
Venäläiset eivät omassa maassaan tee suomalaisilla lainhuudoilla yhtään mitään, niillä ei ole seillä edes paskapaperin arvoa ;)
"En suosittele ostamaan tontteja ilman lainvoimaisen omistajan lupaa"
Lainvoimaiset omistajat löytyvät Venäjältä ja ne kirjataan Venäjän kiinteistörekisteriin, eikä mihinkään Hytös-Juhan ikiomaan lakikirjaan :D - ja vittuakse sulle kuuluu
Rautalammin musikka kirjoitti:
Väitätkö että suomalaiset lainhuutpaperit ovat väärennettyjä?
jos ovat, niin sitten kaikki Suomen tilat menevät uusjakoon.
Ainakin tähän päivään asti ne ovat olleet päteviä."Väitätkö että suomalaiset lainhuutpaperit ovat väärennettyjä? "
Ei, vaan niillä ei ole minkään lain voimaa Venäjän alueella.
"Ainakin tähän päivään asti ne ovat olleet päteviä."
Suomessa, ei Venäjällä.
- Neuvostoliittoon
Siis millä keinoin nämä Lätit muka siirtyivät Neuvostoliiton kansalaisiksi v. 1940. Jäivätkö luumuilemaan jonnekin ulkorakennukseen syksyllä
-39 eivätkä lähteneet evakkoon? Vai halusivatko vasta Talvisodan jälkeen muuttaa Neuvostoliittoon? Ja muka sitten takasin Suomeen -44.
Koko juttu on täysin tuulesta temmattu. Palauttelijat keksivät kaikkea hölynpölyä saadakseen aikaan keskustelua (vrt. narkomaanien pakko saada ainetta).- Tosi on
Juttu pitää täysin paikkaansa.
Valheita levittävät vain Karjalan palutuksen vastustajat väittämällä että neuvostobolsevikit eivät syyllistyneet mihinkään rikoksiin.
Minun sukulaiseni jäi myöskin Salmiin ja hän oli nähnyt Lätit Joulukuussa Orusjärvellä.
Neuvostoliiton kansalaisiksi kirjaantuminen tapahtui vahingossa koska Irinja Lätti ei osannut lukea vaan laittoi puumerkkinsä sellaiseen paperiin jonka sisältöä ei ymmärtänyt.
Alkuperäiset lainhuudot ovat vielä voimassa koska niitä ei ole luovutettu kenellekkään, varsinkaan venäläisille. - tunkeilevaa
Tosi on kirjoitti:
Juttu pitää täysin paikkaansa.
Valheita levittävät vain Karjalan palutuksen vastustajat väittämällä että neuvostobolsevikit eivät syyllistyneet mihinkään rikoksiin.
Minun sukulaiseni jäi myöskin Salmiin ja hän oli nähnyt Lätit Joulukuussa Orusjärvellä.
Neuvostoliiton kansalaisiksi kirjaantuminen tapahtui vahingossa koska Irinja Lätti ei osannut lukea vaan laittoi puumerkkinsä sellaiseen paperiin jonka sisältöä ei ymmärtänyt.
Alkuperäiset lainhuudot ovat vielä voimassa koska niitä ei ole luovutettu kenellekkään, varsinkaan venäläisille.kysyä tontin tarkempaa sijaintia.
http://mapy.mk.cvut.cz/data/Finsko-Finlandia/Karjala/cd4/kartat/topografinen_20000/512112_512303.jpg - Salmissa syntynyt suomalainen
tunkeilevaa kirjoitti:
kysyä tontin tarkempaa sijaintia.
http://mapy.mk.cvut.cz/data/Finsko-Finlandia/Karjala/cd4/kartat/topografinen_20000/512112_512303.jpgKun tarkkaan katsoo, niin siitä näkyy pieni pala.
- provo..........
mutta hyvinpä on muutamat koukkuusi tarttuneet...........
- Älä viitti :)
Juhan juttuja ei kukaan ota tosissaan, muut kuin se hullu itse :)
- Rautalammin musikka
Älä viitti :) kirjoitti:
Juhan juttuja ei kukaan ota tosissaan, muut kuin se hullu itse :)
"Juhan" maatila on Orusjärven lähellä, Särkän tila on muiden omistuksessa, ei "Juhan".
Olen kyllä kuullut että "Juha" on ostellut maanomistusoikeuksia niiltä jotka eivät halua omia maitaan takaisin melko edulliseen hintaan.
Hän myy niitä sitten ostotilojen naapureille kohtuullisella välityspalkkiolla. - Juha Hytönen
Rautalammin musikka kirjoitti:
"Juhan" maatila on Orusjärven lähellä, Särkän tila on muiden omistuksessa, ei "Juhan".
Olen kyllä kuullut että "Juha" on ostellut maanomistusoikeuksia niiltä jotka eivät halua omia maitaan takaisin melko edulliseen hintaan.
Hän myy niitä sitten ostotilojen naapureille kohtuullisella välityspalkkiolla."Olen kyllä kuullut että "Juha" on ostellut..."
Se on kyllä kumma että aina löytyy joku Juhan tuttu joka on jotain Juhan tekemisistä "kuullut" :D
Hyvä mielikuvitus tällä heebolla on, mutta säälittävän sairalloinen sellainen. - Salmissa syntynyt suomalainen
Juha Hytönen kirjoitti:
"Olen kyllä kuullut että "Juha" on ostellut..."
Se on kyllä kumma että aina löytyy joku Juhan tuttu joka on jotain Juhan tekemisistä "kuullut" :D
Hyvä mielikuvitus tällä heebolla on, mutta säälittävän sairalloinen sellainen.Onkohan nimesi aivan varmasti oikein?
Kun katsoin lähettämääsi kirjoituksen lähtöpaikkaa, niin kyllä nettiliittymän omistajan nimi on aivan eri kuin kirjoittanut näkyviin.
- kiertää
Kyllä ne kauppakirjat aina kantsii tehdä, muuten ei kaupanteosta tule yhtä mittä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468