S-pankin loistava 0,5 % korko -Hahhaa

Ossuuspankki väkeä

Nyt ei enää ole täällä kuulunut S-leikkipankin kannattajien hehkutusta siitä S-tilin korosta. No, sehän onkin nykyään upeat 0,5 %. LOL

Itselläni onkin Osuuspankissa tavoitetililläni 4,65 prosentin korko... Kuinkas tässä nyt näin pääsi käymään?? Onko tämä nyt se kuuluisa osuuspankin "alikorko" vai mikä tämä on?? :D Siihen vielä satojen eurojen vuosittaiset boonukset päälle niin johan saa taas olla tyytyväinen omaan pankkivalintaani. Ja vielä kun palveluissa löytyy.. ei tarvi olla LEIKKI pankin asiakas.

54

7024

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä kun kerkeät

hyvästä korostasi tavoitetilillä ennen kuin tulee korontarkistuspäivä ja tavoitetilisi korko tippuu yhtä huonoksi kuin S-pankin tilinkin korko.

• aikaa

sitten sijoitetaan rahat vähän järkevämmin kuin s-pankkilaiset osaavat..

• hoitajasi

"Itselläni onkin Osuuspankissa tavoitetililläni 4,65 prosentin korko"

Taidat puhua kirvesvarresata etkä kirveestä. Sotket siis tahallasi asioita. Mullakin on S-Pankissa korko 5,49 %. Tosin se on määräaikaisella.

S-Pankin käyttötilin korko on tuo 0,5 % päiväsaldolle. Osuuspankilla on 0,25 % kuukauden alimmalle saldolle.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/

Tuosta jo näkyy, että juttusi on täyttä valhetta.

• Tiedoksi vaan

"Itselläni onkin Osuuspankissa tavoitetililläni 4,65 prosentin korko"

harmi jos tuollaisella olet pitänyt laskevien korkojen aikaan,

kyllä olisi silloin kun se tuotti 4,65,
      laitaa vuoden tilille jossa saisi 5,5, nyt ja lokakuuhun saakka.

Nyt et voi tuota enää sijoittaa kuin 2,5 % tilille,
      ensikuussa et voi sijoittaa tuota kuin 1,5 % tilaile.

Jos on rahaa ja joka vuosi häviää 2 5% se on iso summa kun ajattele pitempää ajanjaksoa,
      nyt huomaan miksi kaikki eivät rikastu.

Neuvo:
      kuuntele pankkineitien kauniita puheita, muta tee omat päätöksesi,
      et kai luule että kaikille haluavat maksaa parasta korkoa, silloinhan pankin tuotto kärsisi,
      mieti hieman, ens´kerralla

• Op bonus asiakas

Et kai tosissasi pidä ammattisijoittajia niin tyhminä, että tyytyisivät 0-0,5 % tuottoon? Sinulla on kyllä päässä vikaa. En usko että montaakaan sellaista löytyy, jotka pitävät tavoitetilillä enää rahaa nyt kun korontarkistuspäivä koittaa. Olet tyhmä, jos tuollaista luulet tosissasi.

Et varmaan ole itse ajatellut likviditeettiä ollenkaan, jos toimit noin kuin kirjoitat. Olet kyllä tyhmä. No, jos olisit fiksu, et tänne kirjoittelisikaan... itsekin lähden pois en tiedä miten tänne eksyin rasvanahkojen ja kakkavaipan vaihtajien tuulareiden joukkoon...

• mihin sijoitat ?
        Op bonus asiakas kirjoitti:

Et kai tosissasi pidä ammattisijoittajia niin tyhminä, että tyytyisivät 0-0,5 % tuottoon? Sinulla on kyllä päässä vikaa. En usko että montaakaan sellaista löytyy, jotka pitävät tavoitetilillä enää rahaa nyt kun korontarkistuspäivä koittaa. Olet tyhmä, jos tuollaista luulet tosissasi.

Et varmaan ole itse ajatellut likviditeettiä ollenkaan, jos toimit noin kuin kirjoitat. Olet kyllä tyhmä. No, jos olisit fiksu, et tänne kirjoittelisikaan... itsekin lähden pois en tiedä miten tänne eksyin rasvanahkojen ja kakkavaipan vaihtajien tuulareiden joukkoon...

Et kai tosissasi pidä ammattisijoittajia niin tyhminä, että tyytyisivät 0-0,5 % tuottoon.”
        -----------------------------------

Saako yhtään kysyä, mihin ammatti sijoittaja sijoittaa keväällä 2009 ?
        olisi todella kiva tietää ?

minun tuotavat kaikki yli 5 % kaikissa pankeissani,
        OP, S-pankissa, FIM, Sampo ja eQ, Evlissäkin taitaa olla.

tuotavat vielä yli puolivuotta, toiset yli 1,5 vuotta yli 5 % ja suurin osa 5,58 %.

en ole lainkaan ammattilainen, en minäkään koskaan ole 2000 luvulla tyytynyt alle 3 % tuottoon varoilleni, paras vuosi tuotti yli 38 %, mutta luulen että nyt tulee aika kun tyydyn alle, 1 % tuottoon.

-----------------------
        ”Et varmaan ole itse ajatellut likviditeettiä ollenkaan, jos toimit noin kuin kirjoitat. Olet kyllä tyhmä”.

Olen ajatellut, juuri sen vuoksi talletan kivijalkapankkeihin, jota saa pureutua, netissähän saa aina enemmän korkoa ja helpommalla. Teen aina pieniä talletus-lappusia, niihin saa aina ehdon että voi kuluitta irtisanoa ja siirtää.
        Viime kesänäkin tuli auto ostettua, irtisanoin yhden kuluilta. Vaikka tulee asuntoja edullisesti, luulen että kuka vaan ottaa rahan mielellään talleteltuna 5 % korolla.

Asunnossanikin, yhden jätin, laskin että tuotto on 9 % - vero puhdasta jää 6,5 %,
        tuo puhdas tuotto on noin 3000 € vuosi,
        mutta yksiön hinta 50 000 € laskee tänä vuonna 10 %, eli tappiota tulee 5000 € vuosi.
        Miinusta tulee siis vuokraustoiminnasta 2000 € vuosi.

• vaan tiedoks

että S-pankki ei ole edelleenkään mikään leikkipankki! Kun kerran osuuspankkilaiset on noin mulkkuja ja lapsellisia niin enpä ikinä mene kyseiseen pankkiin asiakkaaksi. En kehtaisi olla samassa leirissä kyseisten mulkeroiden kanssa! Tosin en kyllä muutenkaan op:hen, "tamppoonipankkiin", menisi asiakkaaksi!

Sitäpaitsi eihän käyttelytilien korot muutenkaan ole kovin suuria, se sun tavoitetilis on säästötili senkin pelle, eikä sitä voi verrata käyttötiliin!!!

• pääsisikään

Etpä sinä osuuspankin asiakkaaksi pääsisikään. Heillä pitää olla bonuskortin lisäksi rahaakin.

• mistäs sinä
        pääsisikään kirjoitti:

Etpä sinä osuuspankin asiakkaaksi pääsisikään. Heillä pitää olla bonuskortin lisäksi rahaakin.

tiedät kuinka paljon mulla voi olla rahaa...joten pidä vaan pelle pääsi kiinni äläkä heitä omiasi sieltä!

• Ossuuspankkiväkeä
        mistäs sinä kirjoitti:

tiedät kuinka paljon mulla voi olla rahaa...joten pidä vaan pelle pääsi kiinni äläkä heitä omiasi sieltä!

.... ihan pelkästään omasta käytöksestäsi, sanavalinnoistasi, tasostasi sen huomaa. Ettei sitä rahaa ole.. eikä yhteiskunnallista asemaakaan. Eli itse nyt tässä petisi petasit, siten makaat.

• ja minun käytökseni
        Ossuuspankkiväkeä kirjoitti:

.... ihan pelkästään omasta käytöksestäsi, sanavalinnoistasi, tasostasi sen huomaa. Ettei sitä rahaa ole.. eikä yhteiskunnallista asemaakaan. Eli itse nyt tässä petisi petasit, siten makaat.

on kyllä fiksumpaa kuin sulla, jo aloituksestasi huomaa ettet ole kovin sivistynyt ihminen!

Tuollaisia sinunlaisia osuuspankkilaisia aina silloin tällöin käy täällä haukkumassa muut pankit mutta kyllä heidät savustetaan täältä pois.

Mitä minun rahoihin tulee niin eivät kuulu sulle ja toisekseen tämä kohta meni ihan pieleen:

"Ettei sitä rahaa ole.. eikä yhteiskunnallista asemaakaan. "

Mitähän yhteiskunnallista asemaa sulla on, muuta kuin sen mitä itse täällä satuilet muille? Äläkä tee johtopäätöksiä toisten rahoista, menevät kyllä ihan pieleen! En ole pennitön uneksija, vaikka niin luuletkin.

• Ossuuspankkiväkeä
        ja minun käytökseni kirjoitti:

on kyllä fiksumpaa kuin sulla, jo aloituksestasi huomaa ettet ole kovin sivistynyt ihminen!

Tuollaisia sinunlaisia osuuspankkilaisia aina silloin tällöin käy täällä haukkumassa muut pankit mutta kyllä heidät savustetaan täältä pois.

Mitä minun rahoihin tulee niin eivät kuulu sulle ja toisekseen tämä kohta meni ihan pieleen:

"Ettei sitä rahaa ole.. eikä yhteiskunnallista asemaakaan. "

Mitähän yhteiskunnallista asemaa sulla on, muuta kuin sen mitä itse täällä satuilet muille? Äläkä tee johtopäätöksiä toisten rahoista, menevät kyllä ihan pieleen! En ole pennitön uneksija, vaikka niin luuletkin.

===========
        että S-pankki ei ole edelleenkään mikään leikkipankki! Kun kerran osuuspankkilaiset on noin mulkkuja ja lapsellisia niin enpä ikinä mene kyseiseen pankkiin asiakkaaksi. En kehtaisi olla samassa leirissä kyseisten mulkeroiden kanssa! Tosin en kyllä muutenkaan op:hen, "tamppoonipankkiin", menisi asiakkaaksi!

Sitäpaitsi eihän käyttelytilien korot muutenkaan ole kovin suuria, se sun tavoitetilis on säästötili senkin pelle, eikä sitä voi verrata käyttötiliin!!!
        ============
        Yllä ote tämän "fiksusti käyttäytyvän, tasokkaan" henkilön , ai niin, ja vielä rahakkaan!, tekstistä.

Päätelkää itse.... mitäpä tässä enää lisää "kehumaan" ko. neropattia

• tehdä eikä

===========

============
        Yllä ote tämän "fiksusti käyttäytyvän, tasokkaan" henkilön , ai niin, ja vielä rahakkaan!, tekstistä.

Päätelkää itse.... mitäpä tässä enää lisää "kehumaan" ko. neropattia

minusta. Sinä aloitit sellaisella asenteella että siitä voi tehdä aika moniakin päätelmiä. Lopeta jo trolli, moni puhuu sua vastaan täällä.

Ja lopeta myös toi mun raha-asioihin sekaantuminen, ne EI kuulu sulle. Vaikka en olekaan pennitön uneksija, mutta vaikka olisinkin niin sekään ei kuulu sulle!

• tili on

Juuri eilen kyselin op-tavoitetilin korkoa. Se on tosi pieni jos saan huomauttaa....

6kk euribor = 1.933

ja huomio myös OP:llä esim jos talletus on yli 20000 niin saat alla mainitun koron vain 20000 ylimenevältä osalta ja sen alle olevat rahat pienemmällä korolla.

----------------------

Talletuskorko ja korkosidonnaisuus
      0,00 - 999,99 euroa 6 kk euribor 360 -korko vähennettynä 2,200 %-yksiköllä.

1 000,00 - 4 999,99 euroa 6 kk euribor 360 -korko vähennettynä 1,900 %-yksiköllä.

5 000,00 - 9 999,99 euroa 6 kk euribor 360 -korko vähennettynä 1,700 %-yksiköllä.

10 000,00 - 19 999,99 euroa 6 kk euribor 360 -korko vähennettynä 1,500 %-yksiköllä.

20 000,00 eurosta alkaen 6 kk euribor 360 -korko vähennettynä 1,000 %-yksiköllä.

Kokonaiskorko on enintään tilin viitekorko vähennettynä 0,400 %-yksiköllä, ei kuitenkaan yli 6,000 %. Korko on kuitenkin aina vähintään 0,250 %.

• Ossuuspankkiväkeä

>Juuri eilen kyselin op-tavoitetilin korkoa. Se on tosi pieni jos saan huomauttaa....

6kk euribor = 1.933

JUU, välkky, näin on, mutta katsopas mitä se oli viime vuoden loka-marraskuussa. Se korko on tällä hetkellä voimassa! 6 kk euribori.

Hahahahahaha

• tyhmiä

>Juuri eilen kyselin op-tavoitetilin korkoa. Se on tosi pieni jos saan huomauttaa....

6kk euribor = 1.933

JUU, välkky, näin on, mutta katsopas mitä se oli viime vuoden loka-marraskuussa. Se korko on tällä hetkellä voimassa! 6 kk euribori.

Hahahahahaha

Ei se tavoitetili joka on sidottu 6kk euriporiin tarkoita että saat sitä korkoa mikä oli 6kk takaperin. Tavoitetilin korko lasketaan kuukausittain sidottuina laskentahetken 6kk euriboriin.

• Op bonus asiakas
        tyhmiä kirjoitti:

Ei se tavoitetili joka on sidottu 6kk euriporiin tarkoita että saat sitä korkoa mikä oli 6kk takaperin. Tavoitetilin korko lasketaan kuukausittain sidottuina laskentahetken 6kk euriboriin.

Tiedoksi vaan, että korko vaihtuu tämäntapaisissa tuotteissa korontarkistuspäivinä puolen vuoden välein.

Ihan samalla tavalla toimii lainapuolella esim. 12 kk euriboriin sidottu asuntolaina. Jotka eivät ole ymmärtäneet vaihtaa viitekorkoa nyt kun korot laskivat, maksavat todella muhkeaa lainakorkoa. Ja pankin sedät ja tädit nauravat niiden tyhmyydelle..

• selvää pankista

Tiedoksi vaan, että korko vaihtuu tämäntapaisissa tuotteissa korontarkistuspäivinä puolen vuoden välein.

Ihan samalla tavalla toimii lainapuolella esim. 12 kk euriboriin sidottu asuntolaina. Jotka eivät ole ymmärtäneet vaihtaa viitekorkoa nyt kun korot laskivat, maksavat todella muhkeaa lainakorkoa. Ja pankin sedät ja tädit nauravat niiden tyhmyydelle..

Ei se niin tavoitetilillä mene, kysy huomennna pankista jos et usko.

• tavoitteellinen
        selvää pankista kirjoitti:

Ei se niin tavoitetilillä mene, kysy huomennna pankista jos et usko.

Ei tarvi kysyä pankista, se menee juuri noin, 6 kk välein on korontarkistusajankohta. Oliko jotain vielä epäselvää?

Ote Tavoitetilin tiliehdoista, koron määräytyminen:
        Tavoitetilin ehdot

Erityisehdot

Koron määräytyminen

Viitekorko on 6 kk euribor 360 –korko. Tilin talletuskoron korkoprosentti määräytyy talletusmäärän mukaisten
        portaiden mukaan niin, että koko talletusmäärälle saa portaan mukaisen koron. Jokaisella talletusportaalla
        viitekorosta vähennetään pankin ilmoittama marginaali. Talletusportaat ja marginaalien suuruudet näkyvät
        tavoitetilin avaus-näytöllä. Korko muuttuu viitekoron muutosta vastaavasti 6 kuukauden välein tilin avauspäivästä
        lukien.

Lisäkorko

Talletuskoron lisäksi talletusmäärälle maksetaan vuosittain ehdollinen lisäkorko. Lisäkorkoa ei makseta, jos tililtä
        on kalenterivuoden aikana tehty nostoja. Lisäkoron suuruus näkyy tavoitetilin avaus-näytöillä.

• trollinpaljastaja

Olet typerä trollaaja.

• Ossuuspankkiväkeä

Sinähän olet vielä tyhmempi, sillä nettikäyttäytyimisen alkeisoppilaatkin tietävät ja tajuavat, että trollia ei kannata ruokkia vastaamalla.
        Eli jos minä olen trolli, loogisesti sinä olet siis vielä tyhmempi, kun vastasit... ROFLMAO!

• itsensä ylentää

Sinähän olet vielä tyhmempi, sillä nettikäyttäytyimisen alkeisoppilaatkin tietävät ja tajuavat, että trollia ei kannata ruokkia vastaamalla.
        Eli jos minä olen trolli, loogisesti sinä olet siis vielä tyhmempi, kun vastasit... ROFLMAO!

se alennetaan, sellainen sanonta on. Ja kaikesta täällä kirjoittamastasi päätellen et itse ole viisas, etkä taida olla kovin tervekään. Päästäsi nimittäin.

• korko ja päivä.

”Itselläni onkin Osuuspankissa tavoitetililläni 4,65 prosentin korko”

Kerropas, minä päivänä on 360 päivän Euribor korko ollut 5,65 %,
      jotta, saisit kertomasi ?

[20 000,00 - - 1,000 %-yksikköä]

Ainoa vaihtoehto on että olet pitänyt sillä jo vuosia, ja saat lisäkorkoa,
      mutta tämä jakso on ainoa koko tilin historiassa,
      että 6 kk jaksosta maksetaan ko. tilille 3 kk ajan keskimääräistä markkinakorkoa parempaa korkoa.
      Et kai tuollaisella pienkorkoisella vakituiseen pidä 20 000 €, ethän ?

Ystävänä kerron.
      Myös Osuuspankissa saat muilla tileillä paljon parempaa korkoa,
      jos olisit ”ihannepäivänä” tallettanut OP määräaikaiselle, saisit korkoa paljon enemmän,
      koska ainakin meillä katsotaan op_ssä korot 365 päivän koroista kun talletustodistuksia tehdään.
      6 kk talletuksellesi saisit yli 5,3 % ja lisäksi bonuskoron 0,25 %
      12 kk talletuksellesi saisit yli 5,4 % ja lisäksi bonuskoron 0,25 %

JA SUURIN murhe
      jo sinun tuollaisella nyt on, mihin sinä nyt rahasi saat, kaikkien korot ovat alentuneet,
      eilen olivat korkotasot 1-2,5 % luokaa, mutta se oli eilen.
      Huhtikuusta alkaen puhutaan ale 1 % koroista,
      ”saas nähdä” koska OP laskee bonuskoron takaisin entiseen 0,18 %,
      alkaa tuo 0,25 % olla kova sana.

Ehkä kannattaisi ottaa rahasi kiireesti pois ja laitaa 1v tilille, näyttää,
      Helsingin OP, maksavan 1.97 % ja kai siihen saa ne bonukset päälle.

• ei kannata noin

================
        Ehkä kannattaisi ottaa rahasi kiireesti pois ja laitaa 1v tilille, näyttää,
        Helsingin OP, maksavan 1.97 % ja kai siihen saa ne bonukset päälle.
        ===========
        Ei tarvitse, kun saa vielä hyvää korkoa lähes pari kuukautta. Ja Nordeassa isompi kakku makaa 5,30 % korolla... vuoden määräaikainen. Kannattaa toimia oikea-aikaisesti, sitä eivät monet tässäkään ketjussa näköjään käsitä. No, en viitsi alkaa tyhmiä opettamaan.

• tiedä, älä luule

http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/fi_FI/tilit_ja_saastaminen/

S-Tuottotili
      1 - 4 999 euroa 0,5 %
      5 000 - 19 999 euroa 1,0 %
      yli 20 000 euroa 2,0 %,

AINA on olut enemmän kuin Op-, ensimmäisen vuoden S-pankissa oli 0.3-0,5 % enemmän,
      nyt on hieman tasoittunut, muta vieläkin pari kymppää enemmän kuin Op.

Tietysti olet kiltti kun et ole S-pankin asiakas, mitä enemmän se saa talletuksia, sitä enemmän näyttää korkoaan laskevan suhteessa muihin, kiitos kun moitit S-pankia.

• Ossuuspankkiväkeä

Ei s-pankista löydy sellaista tiliä, jolla olisi edes yli 4 prosentin korko. Että se siitä

• tietoa

Ei s-pankista löydy sellaista tiliä, jolla olisi edes yli 4 prosentin korko. Että se siitä

Mistäs op:sta löytyy uudellee asiakkaalle sellainen tili missä on edes 4% korko?

• 0,3 % + bonus ???

tuollainen tili on aina tosi typerää tallettaa kuin jotain tilapäistä, jos vaikka auto on tilauksessa,
        sinähän on aina 1 % vähemmän kuin määräaikaisilla,

Tuon tyyppinen tili johdattaa asiakasta harhaan,
        mitä nyt saat kun talletat, seuraavaksi 0,5 % ?heh,

Jos olisit lokakuussa laittanut 1v, 1,5 vuoden ja 2 v tileille S-pankissa, tulisi 5.4-5,58 % edelleen.

Op sai 5,3 % bonukset, sellaisiakin laitoin ja kirjoittivat että saa ehdoitta purkaa, tai siirtää toiselle.
        (pankkineiti jopa sanoi että toivoivat että lopetan kesällä)

• Op bonus asiakas
        0,3 % + bonus ??? kirjoitti:

tuollainen tili on aina tosi typerää tallettaa kuin jotain tilapäistä, jos vaikka auto on tilauksessa,
        sinähän on aina 1 % vähemmän kuin määräaikaisilla,

Tuon tyyppinen tili johdattaa asiakasta harhaan,
        mitä nyt saat kun talletat, seuraavaksi 0,5 % ?heh,

Jos olisit lokakuussa laittanut 1v, 1,5 vuoden ja 2 v tileille S-pankissa, tulisi 5.4-5,58 % edelleen.

Op sai 5,3 % bonukset, sellaisiakin laitoin ja kirjoittivat että saa ehdoitta purkaa, tai siirtää toiselle.
        (pankkineiti jopa sanoi että toivoivat että lopetan kesällä)

Täytyyhän toki ajatella myös likviditeettiä. Ei kaikkia rahoja voi pitää määräaikaistileillä roikkumassa, tällainen tavoitetili, josta on tämä henkilö saanut 4,6 prosentin korkoa, on juuri likviditeetin kannalta hyvä, kannattaa sijoittaa osa rahavarannostaan tällaisille.

Tuskin itsekään pidät kaikkia varojasi sidottuna määräaikaistileihin, ja et kai niin tyhmä sentään ole että jossain S-pankin tileillä niitä pidät? Korko on sen verran surkea.

• Op bonus asiakas
        tietoa kirjoitti:

Mistäs op:sta löytyy uudellee asiakkaalle sellainen tili missä on edes 4% korko?

Ei löydy tällä hetkellä mistään, vilkaisepa viitekorkojen nykytilaa, niin ymmärrät, miksi.

Jos haluat hyvällä likviditeetillä kohtuukorkoista sijoituskohdetta, tässä esim. on yksi
        http://www.seligson.fi/suomi/rahastot/kuvaukset/rahamarkkina.htm

Itselläni kyseinen rahamarkkinarahasto on harkinnassa, kun pumppaan oman OP tavoitetilini tyhjäksi huhtikuussa.

• kannattaako ?

Täytyyhän toki ajatella myös likviditeettiä. Ei kaikkia rahoja voi pitää määräaikaistileillä roikkumassa, tällainen tavoitetili, josta on tämä henkilö saanut 4,6 prosentin korkoa, on juuri likviditeetin kannalta hyvä, kannattaa sijoittaa osa rahavarannostaan tällaisille.

Tuskin itsekään pidät kaikkia varojasi sidottuna määräaikaistileihin, ja et kai niin tyhmä sentään ole että jossain S-pankin tileillä niitä pidät? Korko on sen verran surkea.

"tämä henkilö saanut 4,6 prosentin korkoa,"

tuosta tilistä ei kannata paljoa pullistella,
        kun se nyt on ekaa kertaa historiansa aikana edullinen,
        nytkin on vain edullinen 2-kk ajan, 6 kk jaksosta,

Mutta se on voi voi, jos tuollaisella on nyt,
        mihin ne nyt sitten sijoittaa, kai OP käyttötilille, heh.

• Ossuspankki väkeä
        kannattaako ? kirjoitti:

"tämä henkilö saanut 4,6 prosentin korkoa,"

tuosta tilistä ei kannata paljoa pullistella,
        kun se nyt on ekaa kertaa historiansa aikana edullinen,
        nytkin on vain edullinen 2-kk ajan, 6 kk jaksosta,

Mutta se on voi voi, jos tuollaisella on nyt,
        mihin ne nyt sitten sijoittaa, kai OP käyttötilille, heh.

https://portal.eqonline.fi/index.html?name=eQ-yrityslainarahastot

Noilla saa nyt aika hyvin massia.

• jja,

"Nyt ei enää ole täällä kuulunut S-leikkipankin kannattajien hehkutusta siitä S-tilin korosta. No, sehän onkin nykyään upeat 0,5 %. LOL "

onpa se monta sataa % enemmän kuin OP maksaa,
      tänäkin päivänä.

Minun kyllä maksaa edelle S-panki viittä ja puolta prossaa, tai yli.

Mutta tosiaan käyttötilin korko pieneni,
      muta, eihän se ole koskaan ollut mitään OP, silloinkaan kun se S-pankissa tuotti 2,5 päiväsaldolle.

• suomennos kiitos

"muta, eihän se ole koskaan ollut mitään OP, silloinkaan kun se S-pankissa tuotti 2,5 päiväsaldolle"

Mitä tässä halutaan oikein sanoa? Onko edes mitään järkevää, että kannattaa alkaa edes suomentelemaan?

Kiitos etukäteen tarkennuksesta...

• se.
        suomennos kiitos kirjoitti:

"muta, eihän se ole koskaan ollut mitään OP, silloinkaan kun se S-pankissa tuotti 2,5 päiväsaldolle"

Mitä tässä halutaan oikein sanoa? Onko edes mitään järkevää, että kannattaa alkaa edes suomentelemaan?

Kiitos etukäteen tarkennuksesta...

Tilanne tänään.
        S-pankin tilille maksetaan nyt 2 % korkoa,
        ”Voit tarpeen mukaan nostaa S-Tuottotililtäsi rahaa ilman palkkioita tai rajoitteita”

OP maksa nyt tavoitetilille 0,9 %,
        ”voit tehdä neljä nostoa maksuttomasti joka vuosi. Seuraavat nostot ovat maksullisia.”

Ei kannata hehkuttaa jos OP maksaa nyt 2 kk ajan parempaa korkoa,
        se on monin verroin jo mennyt käytännössä,
        laskun, korttien ja pakettien pankkikustannuksiin.

Ja tuo nyt 2 kk edullisuus meni jo loka-tammikuussa kun S-pankissa oli vapaalla tilillä loppuvuodesta ja alkuvuodesta parempaa korkoa.

Kokonaisuudessa 6 kk jakso katsoen, olisi S-pankissa edullisempi.

• suomeksi kiitos
        se. kirjoitti:

Tilanne tänään.
        S-pankin tilille maksetaan nyt 2 % korkoa,
        ”Voit tarpeen mukaan nostaa S-Tuottotililtäsi rahaa ilman palkkioita tai rajoitteita”

OP maksa nyt tavoitetilille 0,9 %,
        ”voit tehdä neljä nostoa maksuttomasti joka vuosi. Seuraavat nostot ovat maksullisia.”

Ei kannata hehkuttaa jos OP maksaa nyt 2 kk ajan parempaa korkoa,
        se on monin verroin jo mennyt käytännössä,
        laskun, korttien ja pakettien pankkikustannuksiin.

Ja tuo nyt 2 kk edullisuus meni jo loka-tammikuussa kun S-pankissa oli vapaalla tilillä loppuvuodesta ja alkuvuodesta parempaa korkoa.

Kokonaisuudessa 6 kk jakso katsoen, olisi S-pankissa edullisempi.

Saisko tämän suomeksi:
        "nyt ymmäsin miksi talletar OP, et tajua kuin 2 kk pätkinä asiat.
        se."

Onko kirjoittaja humalassa vai huumeissa? se.

Joka tapauksessa kuuppa sekaisin.. se.
        Onko yleistäkin S-pankkilaisilla? Ilmeisesti. se.

Anteeksi nyt minuun tarttui edelisen kirjoittajan pakko-oire: .se.

• koska,
        suomeksi kiitos kirjoitti:

Saisko tämän suomeksi:
        "nyt ymmäsin miksi talletar OP, et tajua kuin 2 kk pätkinä asiat.
        se."

Onko kirjoittaja humalassa vai huumeissa? se.

Joka tapauksessa kuuppa sekaisin.. se.
        Onko yleistäkin S-pankkilaisilla? Ilmeisesti. se.

Anteeksi nyt minuun tarttui edelisen kirjoittajan pakko-oire: .se.

Saisko tämän suomeksi:

Nyt ymmärsin miksi kerskut tuosta talletuksesta, saat ”kiksejä” jos talletus tuottaa 2kk paremmin kuin joku muu, samalla aikavälillä.
        Et osaa arvioida edes 6 kk ja 1 vuoden tuottoja, taaksepäin tai eteenpäin.

Täällä yksi kehui viime kesänä Sammon Varatiliäkin, joka tuotti 4 kk todella hyvin,
        se oli myös sen tilin ainoa hyvän tuoton aikaa, 3-4 vuoden historian aikana.

-------------

suomen kieli on vaikeinta, äiti on englantilainen ja iskä saksalainen, olen kyllä syntynyt suomessa.

• sijoittajaharrastaja
        koska, kirjoitti:

Saisko tämän suomeksi:

Nyt ymmärsin miksi kerskut tuosta talletuksesta, saat ”kiksejä” jos talletus tuottaa 2kk paremmin kuin joku muu, samalla aikavälillä.

Täällä yksi kehui viime kesänä Sammon Varatiliäkin, joka tuotti 4 kk todella hyvin,

-------------

suomen kieli on vaikeinta, äiti on englantilainen ja iskä saksalainen, olen kyllä syntynyt suomessa.

>Täällä yksi kehui viime kesänä Sammon Varatiliäkin, joka tuotti 4 kk todella hyvin,
        ======
        Älä viitsi kirjoitella noin typeriä.

Sammon Varatilissä on erinomaiset ehdot, minullakin on se takataskussa. Se on sidottu 12 kk euriboriin - 0,8 % yksikköä, joka on normaalisti, kun korot ovat korkealla, erittäin hyvä korko tilille, jolla on noinkin hyvä likviditeetti. Nyt tietenkään, kun korot ovat pohjassa, ei tämäntyyppinen tili tuota oikeastaan mitään.

Huomaa ettet tajua kyllä yhtään mitään jos tosissasi luulet ettei se ole tuottanut kuin vain 4 kk.

=====
        ===
        No tässä taas osoitat tyhmyytesi. Sijoittajat tekevät päätöksiä lyhyemmällä aikajänteellä, jopa päivän tai muutaman tunnin tai minuutin aikajänteellä. Sijoittajalle ei ole mitenkään kummallista katsoa 2 kk kerrallaan....
        Olet kyllä tyhmä.

• sijoittajaharrastaja
        sijoittajaharrastaja kirjoitti:

>Täällä yksi kehui viime kesänä Sammon Varatiliäkin, joka tuotti 4 kk todella hyvin,
        ======
        Älä viitsi kirjoitella noin typeriä.

Sammon Varatilissä on erinomaiset ehdot, minullakin on se takataskussa. Se on sidottu 12 kk euriboriin - 0,8 % yksikköä, joka on normaalisti, kun korot ovat korkealla, erittäin hyvä korko tilille, jolla on noinkin hyvä likviditeetti. Nyt tietenkään, kun korot ovat pohjassa, ei tämäntyyppinen tili tuota oikeastaan mitään.

Huomaa ettet tajua kyllä yhtään mitään jos tosissasi luulet ettei se ole tuottanut kuin vain 4 kk.

=====
        ===
        No tässä taas osoitat tyhmyytesi. Sijoittajat tekevät päätöksiä lyhyemmällä aikajänteellä, jopa päivän tai muutaman tunnin tai minuutin aikajänteellä. Sijoittajalle ei ole mitenkään kummallista katsoa 2 kk kerrallaan....
        Olet kyllä tyhmä.

Tajusin saman tien että olen jonkun räkänokan keskenkasvuisen opiskelijan kanssa tässä
        "keskustelemassa". No se selittääkin jo paljon... tämä loppui nyt osaltani tähän.

• ihmettelen.
        sijoittajaharrastaja kirjoitti:

Tajusin saman tien että olen jonkun räkänokan keskenkasvuisen opiskelijan kanssa tässä
        "keskustelemassa". No se selittääkin jo paljon... tämä loppui nyt osaltani tähän.

”Sammon Varatilissä on erinomaiset ehdot,….12 kk euriboriin - 0,8 % yksikköä,”

-0,8 marginaali, mitä hyvää, ehdoissa on olut edes 4 kuukautta ?

12 kk eurbori on olut 4 kk poikkeusta aikaa huomioimatta samaa tasoa kuin lyhyemmätkin korot, joskus jopa alhaisempi.

Eihän tuollaisella marginaalilla ole vuosiin talleteltu,
        aina OP alkaen -0,1xx % bonukset
        ja muissa tasan euribori ja usein ylikin.

Glitnirista ja Kaupthing, sai aina vapaille tileille 5 % tai sen yli,
        jo puolitoista vuotta ja viime syksyyn.

Heikoin korkoni on pariin vuoteen, kun Tapiolaan talletin tuohon 4,55 % vahingossa,

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000521&posting=22000000033377341

------------------------------
        Et ole keskenkasvuisen kanssa tekemisissä, tyhmän kylläkin, lapsenlapseni ovat keskenkasvuisia, ite olen 1949/12 syntynyt laske siitä kun sinulla on se laskupää.

• kortti hai
        ihmettelen. kirjoitti:

”Sammon Varatilissä on erinomaiset ehdot,….12 kk euriboriin - 0,8 % yksikköä,”

-0,8 marginaali, mitä hyvää, ehdoissa on olut edes 4 kuukautta ?

12 kk eurbori on olut 4 kk poikkeusta aikaa huomioimatta samaa tasoa kuin lyhyemmätkin korot, joskus jopa alhaisempi.

Eihän tuollaisella marginaalilla ole vuosiin talleteltu,

Glitnirista ja Kaupthing, sai aina vapaille tileille 5 % tai sen yli,
        jo puolitoista vuotta ja viime syksyyn.

Heikoin korkoni on pariin vuoteen, kun Tapiolaan talletin tuohon 4,55 % vahingossa,

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000521&posting=22000000033377341

------------------------------
        Et ole keskenkasvuisen kanssa tekemisissä, tyhmän kylläkin, lapsenlapseni ovat keskenkasvuisia, ite olen 1949/12 syntynyt laske siitä kun sinulla on se laskupää.

>Eihän tuollaisella marginaalilla ole vuosiin talleteltu,

Kyllä talletellaan, eikä kyse ole mistään marginaalista. Sampon varatili vanhalla ehdolla on erittäin suosittu talletustili, jota käytetään laajalti, ja hyvä sellainen.
        Kotimaisten pankkien tilit ovat ihan eri juttu ja paljon turvallisempia kuin sillipankkien, mikä tuli todistetuksi. Op:n, sampon ja nordean syliin kaatui Kaupthing, jonka em. pankit joutuivat "lunastamaan". Tällaisiinko sinä rahasi pistät? Tyhmää. Kannattaa ottaa pienempi korko ja paljon pienempi riski. Äläkä vaan vedä tähän nyt mitään talletussuojaa tähän keskusteluun.

Periaatteessa parempia on vain FIM ja Handelsbanken Sijoitustili.

Sinulla on tässä nyt se ongelma, että vertaat keskenään erilaisia tuotteita, ja teet sen perusteella jotain johtopäätöksiä.

• mitä järkee
        kortti hai kirjoitti:

>Eihän tuollaisella marginaalilla ole vuosiin talleteltu,

Kyllä talletellaan, eikä kyse ole mistään marginaalista. Sampon varatili vanhalla ehdolla on erittäin suosittu talletustili, jota käytetään laajalti, ja hyvä sellainen.
        Kotimaisten pankkien tilit ovat ihan eri juttu ja paljon turvallisempia kuin sillipankkien, mikä tuli todistetuksi. Op:n, sampon ja nordean syliin kaatui Kaupthing, jonka em. pankit joutuivat "lunastamaan". Tällaisiinko sinä rahasi pistät? Tyhmää. Kannattaa ottaa pienempi korko ja paljon pienempi riski. Äläkä vaan vedä tähän nyt mitään talletussuojaa tähän keskusteluun.

Periaatteessa parempia on vain FIM ja Handelsbanken Sijoitustili.

Sinulla on tässä nyt se ongelma, että vertaat keskenään erilaisia tuotteita, ja teet sen perusteella jotain johtopäätöksiä.

“Sampon varatili vanhalla ehdolla on erittäin suosittu talletustili, jota käytetään laajalti, ja hyvä sellainen.”

”Vain pimeydessä elävät ja pankkiin rakastuneet käyttävät”, ko. tiliä,
        eivät valveutuneet kansalaiset.

Tänään on 12 kk euribor 2,034 -0,8 => 1,234 %.

Mieti, Sammosta 1,234 % nyt, huomenna taasen alempi,

parasta en viitsi sanoa, mutta Fim maksaa 2 % nyt
        ja on kuukausia maksanut aina tuon marginaalin verran noin 0,8 % enemmän
        ja FIM laskee jälkijunassa, jos korot laskevat,
        Sammon laskee automaattisesti joka päivä.

onko järkevää pitää aina noin 0,8 % alikorolla,
        taitaa olla jonkun mielestä.

• kortti hai
        mitä järkee kirjoitti:

“Sampon varatili vanhalla ehdolla on erittäin suosittu talletustili, jota käytetään laajalti, ja hyvä sellainen.”

”Vain pimeydessä elävät ja pankkiin rakastuneet käyttävät”, ko. tiliä,
        eivät valveutuneet kansalaiset.

Tänään on 12 kk euribor 2,034 -0,8 => 1,234 %.

Mieti, Sammosta 1,234 % nyt, huomenna taasen alempi,

parasta en viitsi sanoa, mutta Fim maksaa 2 % nyt
        ja on kuukausia maksanut aina tuon marginaalin verran noin 0,8 % enemmän
        ja FIM laskee jälkijunassa, jos korot laskevat,
        Sammon laskee automaattisesti joka päivä.

onko järkevää pitää aina noin 0,8 % alikorolla,
        taitaa olla jonkun mielestä.

Älä viitsi kirjoittaa noin typeriä. Kuten sanoin, Sampon varatili on hyvin käytetty ja pidetty tili.
        Nyt tällä hetkellä ei ole järkevää pitää rahojaan MISSÄÄN tuollaisilla tileillä, ei edes FIM:issä. Sinun ei todellakaan pidä sanoa mielestäsi parasta talletustiliä, ettei täällä ihmiset repeile nauruun.

Ihmiset pitävät eri syistä rahaa eri paikoissa, yksi hyvä syy on rahavarannon hajauttaminen, muitakin syitä on. Huomaa että olet keskenkasvuinen kakara joka pelaa pienillä rahasummilla.

• sitä etsin jutuilla.
        kortti hai kirjoitti:

Älä viitsi kirjoittaa noin typeriä. Kuten sanoin, Sampon varatili on hyvin käytetty ja pidetty tili.
        Nyt tällä hetkellä ei ole järkevää pitää rahojaan MISSÄÄN tuollaisilla tileillä, ei edes FIM:issä. Sinun ei todellakaan pidä sanoa mielestäsi parasta talletustiliä, ettei täällä ihmiset repeile nauruun.

Ihmiset pitävät eri syistä rahaa eri paikoissa, yksi hyvä syy on rahavarannon hajauttaminen, muitakin syitä on. Huomaa että olet keskenkasvuinen kakara joka pelaa pienillä rahasummilla.

https://www.sofiapankki.fi//fi/Pages/default.aspx

tuo jäi pois, sitä kai kaipasit, on suomalainen 50 000 € talletussuoja ja aika hyvä monessa mielessä, taasen varmaan ensimmäisen vuoden kuten S-pankkikin

Suomen tuottavimmat määräaikaistalletukset 1-12 kk (lähde: Kauppalehti 27.2.2009)
        Korkoesimerkit:
        1 kk määräaikaistalletus 2,00 %
        3 kk määräaikaistalletus 2,30 %
        6 kk määräaikaistalletus 2,40 %
        ------------------------------------------------------------------------

ja kommenteja.

”Älä viitsi kirjoittaa noin typeriä. Kuten sanoin, Sampon varatili on hyvin käytetty ja pidetty tili. ”

Jos on hyvin käytetty,,,,,,,mutta MIKSI,
        ei ainakaan tallettajat ole kovinkaan korkotietoisia,
        ovat vain ”rakastuneita pankkiin”

”FIM:issä. Sinun ei todellakaan pidä sanoa mielestäsi parasta talletustiliä, ettei täällä ihmiset repeile nauruun.”

Eikös FIM olut sinunkin mielestä hyvä pankki ja siellä puksuttaa aina lähes 1 % parempaa, jatkuvasti, vai miksi mielesi vaihtui.

Kun noin moitit julkisesti, en ainakaan minä naura.

”Ihmiset pitävät eri syistä rahaa eri paikoissa, yksi hyvä syy on rahavarannon hajauttaminen, muitakin syitä on”

Mekin pidimme ennen 12 pankissa, kun oli pieni talletussuoja,
        nyt on enää noin 8 pankissa, mutta en mitenkään kehuskele niitä pankkeja,
        joissa aina olen saanut vähemmän kuin muissa.

. ”Huomaa että olet keskenkasvuinen kakara joka pelaa pienillä rahasummilla”.

Väärä havainto, eikös leskenkasvuinen kakara osaisi kirjoittaa parempaa suomen kieltä kuin minä, ikää on jo kaksin verroin sinun ikäsi ja jo 17 jälkeläistäkin, kai kaksin verroin.

• kannata
        sitä etsin jutuilla. kirjoitti:

tuo jäi pois, sitä kai kaipasit, on suomalainen 50 000 € talletussuoja ja aika hyvä monessa mielessä, taasen varmaan ensimmäisen vuoden kuten S-pankkikin

Suomen tuottavimmat määräaikaistalletukset 1-12 kk (lähde: Kauppalehti 27.2.2009)
        Korkoesimerkit:
        ------------------------------------------------------------------------

ja kommenteja.

”Älä viitsi kirjoittaa noin typeriä. Kuten sanoin, Sampon varatili on hyvin käytetty ja pidetty tili. ”

Jos on hyvin käytetty,,,,,,,mutta MIKSI,
        ei ainakaan tallettajat ole kovinkaan korkotietoisia,
        ovat vain ”rakastuneita pankkiin”

”FIM:issä. Sinun ei todellakaan pidä sanoa mielestäsi parasta talletustiliä, ettei täällä ihmiset repeile nauruun.”

Eikös FIM olut sinunkin mielestä hyvä pankki ja siellä puksuttaa aina lähes 1 % parempaa, jatkuvasti, vai miksi mielesi vaihtui.

Kun noin moitit julkisesti, en ainakaan minä naura.

”Ihmiset pitävät eri syistä rahaa eri paikoissa, yksi hyvä syy on rahavarannon hajauttaminen, muitakin syitä on”

Mekin pidimme ennen 12 pankissa, kun oli pieni talletussuoja,
        nyt on enää noin 8 pankissa, mutta en mitenkään kehuskele niitä pankkeja,
        joissa aina olen saanut vähemmän kuin muissa.

. ”Huomaa että olet keskenkasvuinen kakara joka pelaa pienillä rahasummilla”.

Väärä havainto, eikös leskenkasvuinen kakara osaisi kirjoittaa parempaa suomen kieltä kuin minä, ikää on jo kaksin verroin sinun ikäsi ja jo 17 jälkeläistäkin, kai kaksin verroin.

Nyt ei ole oikea aika laittaa rahaa talletustileille. Turhaan hehkutat fim ja sofia pankkeja......

• en ole viisaampi ,,,
        kannata kirjoitti:

Nyt ei ole oikea aika laittaa rahaa talletustileille. Turhaan hehkutat fim ja sofia pankkeja......

”Nyt ei ole oikea aika laittaa rahaa talletustileille.......”

Sinä tietysti kun olet paljon viisaampi, voitko vihjaista mihin siten kannattaa,
        minä en ainakaan tiedä paikka, jossa tuotto olisi edes 2 % varmaa ja omaisuuden säilyminen myös.

Ärsyttikö korkojen kertominen numeroina sinut, enkä kertonutkaan,
        mielikuvina ja unelmina, entisinä korkoina mitä ”syksyllä sai” jne.

Minä en ainakaan osaa, enkä aio lähiaikoina muualla laitaa kuin pikkuruisille koroille, koska tiedän varmaan että pörssi laskee ja samoin muut sijoituskohteet laskevat yli 80 % todennäköisyydellä,
        vaikka on ikää ja kokoa, en tosiaan osaa valita niistä harvoista kohteista,
        jotka tuottaisivat ja edes pääomani säilyisi.

Onko tuossa jokin väärin, kun kerron asioita useita pankeista.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Sammosta 1,234 % nyt, huomenna/ tänään taasen alempi,

https://www.fim.com/suomi/bank
        Suosikkipankkisi FIM maksaa 2 % nyt
        ja on kuukausia maksanut aina tuon marginaalin verran noin 0,8 % enemmän.
        Jos aina tallettaa 0,8 % alikorolla, se on paljon pitkän päälle.

Korkoesimerkit:

http://www.vakuutuskone.com/S%C3%A4%C3%A4st%C3%B6tililaskuri.aspx
        tuoltakin on tietoa, joka kannattaa kyllä omakohtaisesti tarkistaa,
        sillä useissa on joitain rajoituksia, tai sääntöjä.

• jotain muuta
        en ole viisaampi ,,, kirjoitti:

Sinä tietysti kun olet paljon viisaampi, voitko vihjaista mihin siten kannattaa,
        minä en ainakaan tiedä paikka, jossa tuotto olisi edes 2 % varmaa ja omaisuuden säilyminen myös.

Minä en ainakaan osaa, enkä aio lähiaikoina muualla laitaa kuin pikkuruisille koroille, koska tiedän varmaan että pörssi laskee ja samoin muut sijoituskohteet laskevat yli 80 % todennäköisyydellä,

Korkoesimerkit:

EQ:ssa esim. hyvätuottoisia yrityslainarahastoja, esim. Eq Eurobond, useilla pankeilla joukkovelkakirjalainoja (joissa tosin isonpuoleiset kulut), mutta joissa 100% pääomatakuu, lisäksi sinun kannattaa ostaa suoraan osakkeita tällaisena aikana sopivasti hajautetusti esim. Nordnetin kautta. Suunta on viimeistään parin vuoden säteellä tästä ylöspäin, joten jos ei sinulla ole kiire, voit tehdä ihan kivat massit ihan pikapuoliin. Jos haluat ihan idioottivarman,mutta todennäköisesti pankkitalletusta tuottoisamman rahoitusmarkkinarahaston, osta sitä suosittua Seligson AAA:ta, vaikka nyt tällä hetkellä vuoden tuotto-odotus on varovaisesti vain 1,69, se on ihan hyvä *varma* rahasto pienillä hallintakuluilla.

Unohda 2 % pankkitilit, etenkin määräaikaistilit, Sammon varatili on ihan hyvä säästötili sitten kun taas korot paranevat, nyt se ja sentyyppiset on hyvä pistää lepoon parempia aikoja odotellessa.

• sijoittajaharrastelija2032374
        en ole viisaampi ,,, kirjoitti:

Korkoesimerkit:

Älä hyvä ihminen laita nyt talletustileille, ainakaan kaikkea. Nyt on ostosten aika, katso osakekursseja.

• varmaa tuottoa tileillä.
        sijoittajaharrastelija2032374 kirjoitti:

Älä hyvä ihminen laita nyt talletustileille, ainakaan kaikkea. Nyt on ostosten aika, katso osakekursseja.

Kaikki laitoin talletustileille syksyllä, 1-2 v tileille. Nyt on hieman rahapulaakin, kun tarjosivat edullisia matkoja joita otin, lisäksi jouduimme kolariin, jossa automme korjaus vie 6-8 viikkoa, sijaisauton joutuu kai ensin makaamaan ja saa vasta jälkikäteen sen 94 % korvauksen.

En näe mitään järkeä ostaa osakkeita, edes vähääkään, vaikka riski silloin olisi myös vähäinen, mutta tuotto myös vähäinen.

Riski on kyllä vielä 100 %, kunhan vuosi kuluu on osakemarkkinoilta hävinnyt useita yrityksiä, kuten -90 luvullakin kävi.

Myin kaikki jo 2006 ja 2007, enkä todella ole niin viisas että osaisin sieltä oikeita valita,
        veikkaan että kurssit sahaavat alaspäin vielä yli 1v ehkäpä 2-3 vuottakin, mitään nousua ei voi tapahtua ainakaan vuoteen.

eka ja vuoden ainoa tili erääntyy 20.5-09, Tapiolan viime vuoden Ystävänpäivän tili 4,55 % korolla,
        kai sen nyt joudun laittamaan 1 % tilille

Jos osaat rahojasi sijoittaa, olet tosi taitava.

Periodi    Muutos    
        1 viikko    -1.50%    
        2 viikkoa    -11.25%    
        1 kuukausi    -17.36%    
        3 kuukautta    -19.87%    
        6 kuukautta    -46.26%    
        1 vuosi    -57.25%    
        2 vuotta    -56.52%    
        5 vuotta    -40.69%    
        Vuoden alusta    -22.73%    

• tallettaja vaan parivuotta
        jotain muuta kirjoitti:

EQ:ssa esim. hyvätuottoisia yrityslainarahastoja, esim. Eq Eurobond, useilla pankeilla joukkovelkakirjalainoja (joissa tosin isonpuoleiset kulut), mutta joissa 100% pääomatakuu, lisäksi sinun kannattaa ostaa suoraan osakkeita tällaisena aikana sopivasti hajautetusti esim. Nordnetin kautta. Suunta on viimeistään parin vuoden säteellä tästä ylöspäin, joten jos ei sinulla ole kiire, voit tehdä ihan kivat massit ihan pikapuoliin. Jos haluat ihan idioottivarman,mutta todennäköisesti pankkitalletusta tuottoisamman rahoitusmarkkinarahaston, osta sitä suosittua Seligson AAA:ta, vaikka nyt tällä hetkellä vuoden tuotto-odotus on varovaisesti vain 1,69, se on ihan hyvä *varma* rahasto pienillä hallintakuluilla.

Unohda 2 % pankkitilit, etenkin määräaikaistilit, Sammon varatili on ihan hyvä säästötili sitten kun taas korot paranevat, nyt se ja sentyyppiset on hyvä pistää lepoon parempia aikoja odotellessa.

Tsekkaa Seligson ja EQ,
        on sekattu mutta jos joku tuottaa tänään,
        se ei mitenkään todista, että se tuotaisi huomenna ja syksyllä.

Se tänään tuottava voi olla jo kokonaan historiaa myöhemmin ja jäädä käsiin, aivan samoin uin -90 luvullakin, muistan sen ajan hyvin tarkkaan.

Parina vuonna piti tehdä veroilmoituskin ammattitäyttäjällä, jota oli jokin selitys kun osa siitä pienestä tuotosta kannat unohtaa "siinä kiireessä unohdin" mutta en tappioita,
        jota pääsin sitenkin yli 10 % plussalle.

Nyt ei voi tuottoja mitenkään unohtaa, kun ne kulkee sähköisesti, ei edes kannata yrittää,
        ---------------------------------------

"Seligson AAA:ta, vaikka nyt tällä hetkellä vuoden tuotto-odotus on varovaisesti vain 1,69, se on ihan hyvä *varma* rahasto pienillä hallintakuluilla. "

Minulla tuottaa tilit 1-2 vuoden tileillä, kaikki varmasti yli 5,3 % ja pääomasuoja on täydellinen.

Seligson AAA:ta, ei kukan voi olla täysin varma että ko. tiliä enää olisikaan olemassa myöhemmässä vaiheessa,

Eivät ne rahat pahan paikan tullen ole mitenkään vain talletustodistuksilla turvattu,
        sellaisia unis ei kannata nähdä.

Tuossa on kai 5 % käteisvarat, miten lulet käyvän jos tulee joukopako, minä ainakin nostaisi heti rahani jos tuotto-odotukset ovat kuten kerroit,

"Seligson AAA:ta, vaikka nyt tällä hetkellä vuoden tuotto-odotus on varovaisesti vain 1,69"

kun muualta saa helpolla täysin varmasti paljon korkeampaa, ilman mitään riskejä,

1 kk määräaikaistalletus 1,98 %
        3 kk määräaikaistalletus 2,28 %
        6 kk määräaikaistalletus 2,38 %

Neuvo:

Harkitse lopettamista, enne kuin se on myöhäistä,
        jos nuo eivät ole aivan ylimääräisiä rahojasi.

koska ko. yrityksen keskimääräinen alamäki kai edelleen syvänä jatkuu.

• huononevat

Ei OP tavoitetilikään enää kauan anna tuollaista korkoa,siinähän on 6 kk jaksoissa tuo korkoperiodi.

Nyt ei taida saada kohta enää mistään pankista kunnollista korkoa, kun kaikki viitekorot ovat alhaalla.

• tallettaja vaan parivuotta

kyllä syksyllä olisi kannattanut laitaa
        1-2 v määräaikaisille, saisi edelleen 5,3-5,6 %,

tuollaiset tilit ovat kivoja talletushetkellä, mutta näin laskevien korkojen aikana, syntyy seuraavaksi hyvin kurja tilanne.

HYVÄ esim. suuren pankin taitavuudesta, osaa tallettajaa johdatella tuollaisiakin tilejä tekemään, minusta pientä hartaanjohtamisen makua.

kyllä vielä saa 2% ja ylikin helpolla,
        mutta eiköhän jo kuukauden kuluttua ole 1 % saaminen jo vaikeaa.

• Anonyymi

Nyt taitaa olla vieläkin pienempi.

• Anonyymi

Bank Norwegian, nettipankki, joka eurolle korkoa, tällä hetkellä 1,2 %,ilmainen siirto vastatilille. Kaikki helppoa hoitaa sovelluksessa. Intus, ee, Tallinna, korko tarjous 4,50 %.mutta kirjallisesti 3 kk aikaisemmin pyydettävä varainsiirtoa vastatilille Suomeen. Suomen Pankkien tileillä onnettomat korot.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe