Väitän että Elävä Jumala on lihaan tullut Herra Jeesus Kristus. Siis, Jumala ja Jeesus ovat sama henkilö. Nyt jos Jeesus on Jumala, Jehova ilmestynyt lihassa, täytyy Jumalalla ja Herralla Jeesuksella Kristuksella olla paljon yhtäläisyyksiä. Mitä yhtäläisyyksiä Raamattu paljastaa Isän ja pojan persoonista?
Vertaamme Jeesusta ja Isää toisiinsa.
Jeesuksen teot ovat Isän tekoja (Joh 5:19-21, 14:10).
Jeesuksen sanat ovat Isän sanoja (Joh 12:49-50,14:24).
Se, joka vihaa Jeesusta, vihaa Isää (Joh 15:23).
Joka rakastaa Jeesusta, rakastaa Jumalaa (Joh 14:21-24, 16:27).
Se, joka uskoo Jeesukseen, uskoo Jumalaan (Joh 12:44, 1 Piet 1:21).
Se, joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän (Joh 12:45, 14:9, Hebr 1:3).
Se, joka tuntee Jeesuksen, tuntee Isän (Joh 14:7, 8:19).
Jeesus on elämä, Isä on elämä (Joh 1:4, 5:26, 11:25, 14:6, Ap.t 17:24-25).
Jeesus on Jumalan voima (1 Kor 1:24, 2 Kor 12:9).
Pyhä Henki on Jumalan voima (Luuk 1:35, Ap.t 1:8, Room 15:13,19).
Herran Henki on Jumalan voima (Miika 3:8).
Evankeliumi on Jumalan voima (Room 1:16). Evankeliumi on Jumalan Sana (1 Tess 2:13, 1 Kor 15:1-8,11.
Jumalan Sana (Jeesus) on Jumalan voima (2 Piet 3:5-7, Kol 1:16-17, 1 Tess 1:5).
Jeesuksen Sana on Henki ja elämä (Joh 6:63).
Jumalan Sana (Jeesus) on Luoja (Joh 1:3, Kol 1:16-17, Ps 33:6,9, 2 Piet 3:5).
Pyhä Henki on Luoja (1 Moos 1:1-2, Job 33:4, Ps 33:6).
Jumala on luoja (1 Moos 1:1, Jes 40:28, 45:18, Ilm 4:11).
Jeesus on Luoja (Joh 1:3, Kol 1:16).
Jumala, Herra on Paimen (Hes 34 luku, Ps 23 luku ja Ps 100).
Jeesus on Paimen (Joh 10 luku, 1 Piet 2:25, 5:4, Mark 14:27, Heb 13:20).
Jumala on Kuningas ikuisesti (Jes 43:15, Psal 146:10).
Jeesus on Kuningas ikuisesti (Jes 9:5, Luuk 1:33, Ilm 5:13, 11:15,17, 17:14).
Herrassa Jumalassa tulee ihminen vanhurskaaksi (Jes 45:24-25, 54:17).
Jeesuksessa tulee uskova Jumalan vanhurskaudeksi (Room 3:21-22, 2 Kor 5:21).
Jeesus Kristus on tullut meille Jumalalta vanhurskaudeksi (1 Kor 1:30).
Jeesus on Jumalan vanhurskaus (Jes 51:5, 54:17, Room 3:21-22, 2 Kor 5:21).
Jumala on valkeus (1 Joh 1:5).
Jeesus on valkeus (Joh 1:4-14, 8:12, 9:5, 1 Joh 1:1-5, Matt 17:2, Ilm 1:16).
Vertaamme Jehovaa ja Jeesusta
35
897
Vastaukset 35
voi ristiltä huutaa itselleen >>Miksi minut hylkäsit?>>
Apostoli Paavali kutsuu kirjeissään Jeesusta Herraksi ja Jumalaa Isäksi.- kolminaisuuden...
kannattajat oikein ajattelevat.
Jeesus on Jumalan poika. Poika tietysti on alamainen isälleen.
Hyvin usein Raamatussa Jeesus sanoo tekevänsä ja sanovansa vain sen, mitä Isä on käskenyt.
Eivätkö kolminaisuuden kannattajat lue Raamattua! - vio-letti
>>>Väitän että Elävä Jumala on lihaan tullut Herra Jeesus Kristus. Siis, Jumala ja Jeesus ovat sama henkilö
ihmisjärjellä käsitettävä vastaus on annettu kirjassa J.Greber,Yhteydessä henkimaailman kanssa osa II. Siinä käsitellään lunastusta usealla sivulla. Minä ainakin voin sen ymmärtää.
Lukekoon sieltä ketä kiinnostaa. Vartiotorniseura lainaili ahkerasti Greberin materiaalia monissa teoksissaan. Siksi aiheen käsittely on mielestäni luvallista tällä palstalla.jaikal kirjoitti:
>>>Olis sitä nyt luullut kaverin vähemmällä vaivalla päässeen siitä pinteestä, vai?
oli Rooman valtiokirkko, joka keksi alkaa palvoa Jeesusta Jumalana. Sinä puolustat heidän piispojensa riitelyn, murhien ja harhaoppisiksi julistamisien jälkeen syntynyttä kuvaa Jeesuksesta. Vastaa hyvän matkaa 300-luvun jälkeen oli päästy niin pitkälle että alettiin tosissaan korottaa Jeesusta Jumalaksi. Muista, että samat piispat jotka kutsuivat koolle Efesoksen rosvosynodin päättivät myös siitä miten raamattua oli tulkittava, mitkä kertomukset otettiin mukaan Uuden Testamentin kanoniin.
MarkkuP kirjoitti:
oli Rooman valtiokirkko, joka keksi alkaa palvoa Jeesusta Jumalana. Sinä puolustat heidän piispojensa riitelyn, murhien ja harhaoppisiksi julistamisien jälkeen syntynyttä kuvaa Jeesuksesta. Vastaa hyvän matkaa 300-luvun jälkeen oli päästy niin pitkälle että alettiin tosissaan korottaa Jeesusta Jumalaksi. Muista, että samat piispat jotka kutsuivat koolle Efesoksen rosvosynodin päättivät myös siitä miten raamattua oli tulkittava, mitkä kertomukset otettiin mukaan Uuden Testamentin kanoniin.
perustellut mielipiteesi Raamatun Sanalla.
jaikal kirjoitti:
perustellut mielipiteesi Raamatun Sanalla.
kristinuskon historiaa. Se on hyvin verinen. Riita kolminaisuusopista repi myös itäisen kirkon hyvin pahasti hajalle. Tämä teki arabien valloitukset ja islamin uskon leviämisen myöhemmin suhteellisen helpoksi
- vio-letti
jaikal kirjoitti:
>>>Olis sitä nyt luullut kaverin vähemmällä vaivalla päässeen siitä pinteestä, vai?
>>>Vain Jumalan oma veri puhdistaa synnit. Uhrieläinten veri ei kyennyt poistamaan syntiä,... ihmisen veri ei poista syntejä.
Vain Jumalan veri puhdistaa sinut ja minut synnistä MarkkuP kirjoitti:
kristinuskon historiaa. Se on hyvin verinen. Riita kolminaisuusopista repi myös itäisen kirkon hyvin pahasti hajalle. Tämä teki arabien valloitukset ja islamin uskon leviämisen myöhemmin suhteellisen helpoksi
pysyä Jumalan Sanassa
San 4 luku
Kol 2:8
Tiit 1:7-11vio-letti kirjoitti:
>>>Vain Jumalan oma veri puhdistaa synnit. Uhrieläinten veri ei kyennyt poistamaan syntiä,... ihmisen veri ei poista syntejä.
Vain Jumalan veri puhdistaa sinut ja minut synnistäon lääkkeet sen mukaiset.
vio-letti kirjoitti:
Vain Jumalan veri puhdistaa sinut ja minut synnistäsanoohan jo JHWE Vanhassa Testamentissa profeetan suulla>>Minä olen väsynyt teurasuhreihin>>
Kannattaa tutustua Nag Hammadin kätkettyyn viisauteen. Tiesivätkö gnostikot jotain mitä me emme? Jeesus kaavaili näiden tekstien mukaan mm. naisille suurta osaa hänen perustamassaan uskonnossa. Apostoli Paavali tervehtii apostolien teoissa; siis meidän raamatussamme naisapostoli Juniaa, joka oli ollut 'Herrassa' jo ennen häntä. Eli tämä nainen oli ollut kristusliikkeessä, jo ennen Paavalin kutsumusta.
300-luvulta alkaen patriarkaalinen kirkko kielsi naisilta kirkolliset virat, sananjulistuksen,profetoinnit yms. Kirkko myös säälittä vainosi gnostikristittyjä, jotka korostivat kristususkon henkisempää puolta. He uskoivat omakohtaiseen kommunikointiin Jeesuksen henkimaailman eli Taivasten valtakunnan kanssa. Gnostilaiseksi tunnustautuminen tiesi usein kuolemaa, lievimmilläänkin kirkonkirousta.
On eri asia uskooko Jeesuksen uhrautuneen valon lähettinä, jotta ihmiskunta pääsisi taivastielle. Vaiko pappien keksimänä teuras/syntipukkina, jonka uhriveri mukaa pesee miljoonien täysin tuntemattomien ihmisten kaikki synnit puhtaaksi tuosta vaan.MarkkuP kirjoitti:
sanoohan jo JHWE Vanhassa Testamentissa profeetan suulla>>Minä olen väsynyt teurasuhreihin>>
Kannattaa tutustua Nag Hammadin kätkettyyn viisauteen. Tiesivätkö gnostikot jotain mitä me emme? Jeesus kaavaili näiden tekstien mukaan mm. naisille suurta osaa hänen perustamassaan uskonnossa. Apostoli Paavali tervehtii apostolien teoissa; siis meidän raamatussamme naisapostoli Juniaa, joka oli ollut 'Herrassa' jo ennen häntä. Eli tämä nainen oli ollut kristusliikkeessä, jo ennen Paavalin kutsumusta.
300-luvulta alkaen patriarkaalinen kirkko kielsi naisilta kirkolliset virat, sananjulistuksen,profetoinnit yms. Kirkko myös säälittä vainosi gnostikristittyjä, jotka korostivat kristususkon henkisempää puolta. He uskoivat omakohtaiseen kommunikointiin Jeesuksen henkimaailman eli Taivasten valtakunnan kanssa. Gnostilaiseksi tunnustautuminen tiesi usein kuolemaa, lievimmilläänkin kirkonkirousta.
On eri asia uskooko Jeesuksen uhrautuneen valon lähettinä, jotta ihmiskunta pääsisi taivastielle. Vaiko pappien keksimänä teuras/syntipukkina, jonka uhriveri mukaa pesee miljoonien täysin tuntemattomien ihmisten kaikki synnit puhtaaksi tuosta vaan.Tutkit ihmisten kirjoittamia kirkkohistorian kirjoja ja Vartiotornin kirjoituksia. Etkö ole lukenut ollenkaan Raamattu koskapa väität Raamattua vastaan ja halveksit sitä.
>>> Vaiko pappien keksimänä teuras/syntipukkina, jonka uhriveri mukaa pesee miljoonien täysin tuntemattomien ihmisten kaikki synnit puhtaaksi tuosta vaan.jaikal kirjoitti:
Tutkit ihmisten kirjoittamia kirkkohistorian kirjoja ja Vartiotornin kirjoituksia. Etkö ole lukenut ollenkaan Raamattu koskapa väität Raamattua vastaan ja halveksit sitä.
>>> Vaiko pappien keksimänä teuras/syntipukkina, jonka uhriveri mukaa pesee miljoonien täysin tuntemattomien ihmisten kaikki synnit puhtaaksi tuosta vaan.piispat ja papit, joita kirkkohistoriassa mainitaan kokosivat ne raamatun ja Ut:n kirjat joita luemme.
Kaikki vanhat kirkkoisät julistettiin harhaoppisiksi peräperään ja heidän kirjoituksensa luopiokamaksi. Maallistunut kirkko itse kokosi kirjoitukset ja päätti muokata kristinuskosta valtiouskonnon. Luuletko että kristityillä oli valmis teologia heti apostolisen ajan jälkeen ja valmis kirjojen kanon?? Se on suuri erehdys. Kristususko haki muotoaan satoja vuosia Paavalin jälkeen. Satojen vuosien jälkeenkin hylättiin useita käsikirjoituksia, joita kirkon johto piti vääräoppisena. Mm. paljon lainaamasi Johanneksen evankeliumi kuului näihin luopiokirjoituksiin. Se vältti tuhoamisen nipinnapin. Papiston tarkoituksiin sopi alkaa palvoa Jeesusta POIKAJUMALANA.MarkkuP kirjoitti:
piispat ja papit, joita kirkkohistoriassa mainitaan kokosivat ne raamatun ja Ut:n kirjat joita luemme.
Kaikki vanhat kirkkoisät julistettiin harhaoppisiksi peräperään ja heidän kirjoituksensa luopiokamaksi. Maallistunut kirkko itse kokosi kirjoitukset ja päätti muokata kristinuskosta valtiouskonnon. Luuletko että kristityillä oli valmis teologia heti apostolisen ajan jälkeen ja valmis kirjojen kanon?? Se on suuri erehdys. Kristususko haki muotoaan satoja vuosia Paavalin jälkeen. Satojen vuosien jälkeenkin hylättiin useita käsikirjoituksia, joita kirkon johto piti vääräoppisena. Mm. paljon lainaamasi Johanneksen evankeliumi kuului näihin luopiokirjoituksiin. Se vältti tuhoamisen nipinnapin. Papiston tarkoituksiin sopi alkaa palvoa Jeesusta POIKAJUMALANA.koko Uuden Testamentin roskakoriin. Näinkö modernit JT:t tekevät?
Oletko JT vai Jumalan kieltäjä? Mikä on sinulle luotettavaa Jumalan Sanaa?jaikal kirjoitti:
koko Uuden Testamentin roskakoriin. Näinkö modernit JT:t tekevät?
Oletko JT vai Jumalan kieltäjä? Mikä on sinulle luotettavaa Jumalan Sanaa?en ole JT.
Kyllä minä Jumalaan uskon. Erehtyväiset ihmiset ovat aikojen kuluessa muokanneet raamattua mieleisekseen.MarkkuP kirjoitti:
en ole JT.
Kyllä minä Jumalaan uskon. Erehtyväiset ihmiset ovat aikojen kuluessa muokanneet raamattua mieleisekseen.>>>Erehtyväiset ihmiset ovat aikojen kuluessa muokanneet raamattua mieleisekseen.
jaikal kirjoitti:
>>>Erehtyväiset ihmiset ovat aikojen kuluessa muokanneet raamattua mieleisekseen.
sanan arvovallalle tekivät enemmän vahinkoa, ne ihmiset jotka keksivät kohottaa Jeesuksen Jumalaksi ja kehittivät tämän naisia sortavan kristinuskon muodon.
- se vapauden salaisuus
jaikal kirjoitti:
- taas kerran
MarkkuP kirjoitti:
Kristuksen rukoileminen oli alkuseurakunnassa tavallista. Lisäksi käsite kolminaisuudesta ei pompannut kehiin vasta 300-luvulla vaan jo 100-luvulla elänyt kirkkoisä Tertullianus kehitti tätä käsitettä varten uudissanan trinitas, koska se oli jo laajalti tunnettu.
Toki kolminaisuuden käsite on kehittynyt, mutta Pyhän Hengen ohjaamana. Johan Raamatussa luvataan että totuus kirkastuisi kuin aamurusko. Näin kävi kolminaisuudelle, jonka olemus kirkastui huikaisevaksi paljastukseksi Jumalan olemuksen todellisuudesta.
Sensijaan VT-seuran totuudet
eivät ole kestäneet muuttumattomina edes 100 vuotta. - vaikkapa Jeremiaa
MarkkuP kirjoitti:
23:5-6
"Katso päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan (Jeesuksen, Messiaan).....
ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: "Herra meidän vanhurskautemme"
eli "Jehovah tsidkenu"
Kuka on meidän vanhurskautemme?
Vinkki:Hänet tehtiin synniksi,jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi!
Koska kirjoitettiin muuten Jeremian kirja, 300-luvullako?
- tullee uudella nimella!
ilm 19,12
ilm 3,12 - JT-star
Kol.1:3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
Ilm.1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää
Room.8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
JEESUS RUKOILEE JUMALAA NIIN OLLESSAAN MAAN PÄÄLLÄ KUIN NOUSTUAAN TAIVAASEEN.
Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Joh.16:26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
Joh.17:9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun
//Väitän että Elävä Jumala on lihaan tullut Herra Jeesus Kristus. Siis, Jumala ja Jeesus ovat sama henkilö.//
Jos väitteesi pitäisi paikkansa, niin Ketä Jeesus-Jehova rukoili? Kenestä he-hän sanoi:
Joh.14:28 -Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.Johanneksen evankeliumi oli joutua maallistuneen kirkon lahti-penkkiin. Sitä pidettiin liian 'hengellisenä' Se olisi kaiketi hävitetty elleivät jotkut piispat olisi puuttuneet asiaan.
Mitä raamatun sanan väärennökseen tulee; kirkkohistoriasta löytyy maininta että jotkut kirkkoisät olivat omavaltaisesti peukaloineet Jeesuksen kastekäskyn sanamuotoa. Muistaakseni Eusebios kertoo tästä.
Mitä Jeesuksen jumaluuteen tulee; sanoi hän ettei itsestään voi mitään tehdä, kaikki tulee ylhäältä Isältä.
Se joka ei voi mitään tehdä itsestään, ei voi olla myöskään Jumala.
Jumala ei voi myöskään huutaa ristiltä itselleen 'Miksi minut hylkäsit'.
Muutamat tutkijat ovat alkaneet pitää Johanneksen evankeliumia Magdalan Marian kirjoittamana.Kolminaisuuden kieltäminen johtaa moniin teologisiin ongelmiin. Alla on yksi tällainen vakava ongelma. Jos Jeesus on alempiarvoinen kuin Isä Jumalan niin selitä tämä.
Miksi Jeesus saa ylistystä taivaassa Jumalan edessä?
Miksi Jeesus on taivaassa Jumalan valtaistuimen keskellä? (Ilm 7:17). Missä Jumala on?
Miksi Jeesusta rukoillaan kumartaen palvoen TAIVAASSA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ? (Ilm 4:8-11, 5:6-8, 12-14).
Erikoisesti Ilm 5:12-14 on vaikea poisselittää kolminaisuuden ja Jeesuksen jumaluuden vastustajilla. Miksi Jeesus saa jumalallista palvontaa, ylistystä ja rukousta?
Jeesushan sanoi itse että vain Jumalaa saa kumartaa ja palvoa (Luuk 4:8). Jeesukselle annetaan taivaassa samaa kunniaa ja palvontaa kuin Jumalalle. Onkohan taivaan porukka samassa Hengessä näiden Jeesuksen sanojen kanssa?
Joh 5:23 "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, NIINKUIN HE KUNNIOITTAVAT ISÄÄ. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Jeesus siis vaati ihmisiltä samaa kunnioitusta itseään kohtaan kuin Jumala kohtaan. Tämä on aika merkillistä siinäkin mielessä että Jeesus sanoi puhuvansa vain sitä mitä Hän sai Isältä.
Kaikki Jeesuksen sanat ovat Jumalan Sanoja. Jeesus sanoi ettei Hänen Sanansa koskaan katoa.
Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."
VT:n Jumala, siis Jeesuksen Isä taas sanoo:
Jes 42:8 "Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille."
KUITENKIN TAIVAASSA KUNNIOITETAAN JA YLISTETÄÄN JEESUSTA KRISTUSTA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ. JA KARITSA JEESUS KRISTUS ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ. Lue Ilm 4. ja 5. luvut.- JT-star
jaikal kirjoitti:
Kolminaisuuden kieltäminen johtaa moniin teologisiin ongelmiin. Alla on yksi tällainen vakava ongelma. Jos Jeesus on alempiarvoinen kuin Isä Jumalan niin selitä tämä.
Miksi Jeesus on taivaassa Jumalan valtaistuimen keskellä? (Ilm 7:17). Missä Jumala on?
Miksi Jeesusta rukoillaan kumartaen palvoen TAIVAASSA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ? (Ilm 4:8-11, 5:6-8, 12-14).
Erikoisesti Ilm 5:12-14 on vaikea poisselittää kolminaisuuden ja Jeesuksen jumaluuden vastustajilla. Miksi Jeesus saa jumalallista palvontaa, ylistystä ja rukousta?
Jeesushan sanoi itse että vain Jumalaa saa kumartaa ja palvoa (Luuk 4:8). Jeesukselle annetaan taivaassa samaa kunniaa ja palvontaa kuin Jumalalle. Onkohan taivaan porukka samassa Hengessä näiden Jeesuksen sanojen kanssa?
Joh 5:23 "että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, NIINKUIN HE KUNNIOITTAVAT ISÄÄ. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Jeesus siis vaati ihmisiltä samaa kunnioitusta itseään kohtaan kuin Jumala kohtaan. Tämä on aika merkillistä siinäkin mielessä että Jeesus sanoi puhuvansa vain sitä mitä Hän sai Isältä.
Kaikki Jeesuksen sanat ovat Jumalan Sanoja. Jeesus sanoi ettei Hänen Sanansa koskaan katoa.
Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."
Jes 42:8 "Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille."
KUITENKIN TAIVAASSA KUNNIOITETAAN JA YLISTETÄÄN JEESUSTA KRISTUSTA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ. JA KARITSA JEESUS KRISTUS ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ. Lue Ilm 4. ja 5. luvut.Kyllä niin Jeesusta kuin muitakin ihmisiä voidaan ylistää. Ylistäminen ei ole vain Jumalalle varattu oikeus.
Jeesusta ei Raamatussa kuitenkaan kehoteta palvomaan tai rukoilemaan. Viittaamasi kohdat eivät suinkaan osoita sellaista. jaikal kirjoitti:
Kolminaisuuden kieltäminen johtaa moniin teologisiin ongelmiin. Alla on yksi tällainen vakava ongelma. Jos Jeesus on alempiarvoinen kuin Isä Jumalan niin selitä tämä.
KUITENKIN TAIVAASSA KUNNIOITETAAN JA YLISTETÄÄN JEESUSTA KRISTUSTA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ. JA KARITSA JEESUS KRISTUS ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ. Lue Ilm 4. ja 5. luvut.jakeissahan sanotaan selvästi että Jeesus on Isäänsä alempi.
Jumala on antanut Jeesukselle vallan taivaassa. Hänellä siis on oikeus saada palvontaa ja ylistystä. Esikoinen saa kiittää siis kaikesta Isäänsä. Vahän niinkuin kuningas/ministeri suhde.
Isä on minua suurempi(joh.10:29)
Koska Jumala on kaiken yläpuolella, niin Hän voi myös antaa vallan kenelle Hän haluaa. Kaiken vallan Hän on antanut pojalle.
'Sinä olet antanut kaiken hänen valtaansa lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.'(Joh. 17:2)
Myös apostolien mukaan on Isä yksin Jumala eikä poika, Sillä Paavali kirjoittaa:'Me tiedämme,ettei..ole muuta Jumalaa kuin yksi. Sillä vaikka olisikin niinsanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin meillä on kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut'.(1 Kor.8:4-6)
Edelleen nimittää Paavali Isää 'Kristuksen Jumalaksi'.
'meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala antakoon teille viisauden hengen.'(EF.1:17)
Hänen sanojensa mukaan Kristus on ilmestyvä Hänen tahdostaan, joka on 'AINOA valtias, jolla AINOALLA on KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin kukaan ei taida tulla.'(TIM.6:15,16)
Jos ISÄLLÄ on yksin kuolemattomuus, niin pojalla sitä ei ole. Jos Isä on ainoa valtias, niin poika ei ole. Silloin pojalla ei ole myöskään kaikkea valtaa. Siis poika ei ole Jumala, vaan hän on se, joksi hän itsensä on sanonut ja joksi apostolit yksimielisesti häntä myös sanovat-hän on 'Jumalan poika', vähempi kuin Isä, Isän luoma.
Koko raamattu tuntee vain yhden Jumalan persoonana. Yhtä hyvin vanha kuin uusi testamentti. Isä on Jumala ja yksin Jumala. Ei kukaan pojista ole Jumala. Yhtä vähän esikoinen kuin toisetkaan Jumalan pojat.MarkkuP kirjoitti:
jakeissahan sanotaan selvästi että Jeesus on Isäänsä alempi.
Jumala on antanut Jeesukselle vallan taivaassa. Hänellä siis on oikeus saada palvontaa ja ylistystä. Esikoinen saa kiittää siis kaikesta Isäänsä. Vahän niinkuin kuningas/ministeri suhde.
Isä on minua suurempi(joh.10:29)
Koska Jumala on kaiken yläpuolella, niin Hän voi myös antaa vallan kenelle Hän haluaa. Kaiken vallan Hän on antanut pojalle.
'Sinä olet antanut kaiken hänen valtaansa lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.'(Joh. 17:2)
Myös apostolien mukaan on Isä yksin Jumala eikä poika, Sillä Paavali kirjoittaa:'Me tiedämme,ettei..ole muuta Jumalaa kuin yksi. Sillä vaikka olisikin niinsanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin meillä on kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut'.(1 Kor.8:4-6)
Edelleen nimittää Paavali Isää 'Kristuksen Jumalaksi'.
'meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala antakoon teille viisauden hengen.'(EF.1:17)
Hänen sanojensa mukaan Kristus on ilmestyvä Hänen tahdostaan, joka on 'AINOA valtias, jolla AINOALLA on KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin kukaan ei taida tulla.'(TIM.6:15,16)
Jos ISÄLLÄ on yksin kuolemattomuus, niin pojalla sitä ei ole. Jos Isä on ainoa valtias, niin poika ei ole. Silloin pojalla ei ole myöskään kaikkea valtaa. Siis poika ei ole Jumala, vaan hän on se, joksi hän itsensä on sanonut ja joksi apostolit yksimielisesti häntä myös sanovat-hän on 'Jumalan poika', vähempi kuin Isä, Isän luoma.
Koko raamattu tuntee vain yhden Jumalan persoonana. Yhtä hyvin vanha kuin uusi testamentti. Isä on Jumala ja yksin Jumala. Ei kukaan pojista ole Jumala. Yhtä vähän esikoinen kuin toisetkaan Jumalan pojat.itseään suuremmaksi. Mitä Hän tarkoitti tällä on sitten toinen asia.
Olen viitannut asiaan Pyhän Hengen pilkka kirjoituksessani. Tämä kirjoitus kokonaisuudessaan löytyy Kristinusko palstalta alaotsikosta Pyhä Henki.
Tässä alla kolminaisuutta sekä Isän ja Jeesuksen suhteesta toisiinsa koskeva katkelma tuosta kirjoituksesta.
"Ennen kuin käymme käsittelemään aihetta, katsomme kuka Pyhä Henki on.
Jeesus sanoi ihmisten saavan anteeksi Häneen itseensä kohdistetun pilkan.
Ymmärrämme, että Pyhä Henki on silloin enemmän kuin mitä Herra Jeesus Kristus
on ihmisen lihassa. Jeesus sanoikin Isää Häntä itseään suuremmaksi.
Jeesuksen Isä on Jumala, joka on Pyhä Henki. Tämä selittyy seuraavasti:
Jumala on näkymätön Henki (1). Jumala on Pyhä (2). Jumalan Henki on näin ollen
Pyhä Henki ja Jumalan olemus. Pyhä Henki on myös Luoja (3). Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Tästä on luonnollinen seuraus se että, Pyhä Henki on Herran Jeesuksen
Kristuksen biologinen Isä (4). Kuitenkin Raamatun mukaan Herra Jeesus on Jumalan
Poika. Pyhä Henki on Jumalan ja Jeesuksen Henki. Jeesuksen ja Jumalan Henki on
yksi ja sama Henki (5). Näin ollen Jeesus on Jumala, ilmestynyt lihassa.
Jeesus lupasi jäähyväispuheessaan että, sekä Hän itse, että Isä tulisivat asumaan opetuslastensa luokse (6). He molemmat tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä
jolloin Jumala muutti temppeliinsä asumaan (7). Näin jumaluuden kaikki kolme
persoonaa ovat Pyhässä Hengessä. Johtopäätös: Pyhä Henki on Jumala (8).
Pyhä Henki tuo kolmiyhteisen Jumalan läsnäolon seurakuntaansa. Jumala on Sana,
Henki ja Elämä. Hän jätti vapaehtoisesti taivaan loiston ja valtaasemansa ja tuli
ihmisen lihaan. Hänet nähtiin ihmisen kaltaisena. Näin Jumala ilmestyi meille ihmisille
lihassa (9). Ihmisenä Hän on sekä Jumalan, että Ihmisen Poika. Pojan asemasta
katsoen Herra Jeesus sanoi Isää itseään suuremmaksi. Tämän ymmärtää tätä
taustaa vasten (10). Tästä johtuen joku sana tai teko Jeesusta vastaan on rikkomus
Ihmisen Poikaa ja yhtä jumaluuden kolmea persoonaa vastaan. Synti Pyhää Henkeä
vastaan kohdistuu koko kolmiyhteistä Jumalaa vastaan."
Tekstiin liittyvät Raamatun jakeet:
1. Joh 4:24, 2 Kor 3:17-18, Room 1:20, Kol 1:15, 1 Tim 1:17.
2. Jes 6:3, Ilm 4:8, 1 Piet 1:16.
3. 1 Moos 1:1-2, Job 33:4,6, Jes 64:8, Ps 104:24,30, Jer 10:16, 32:17, Jes 40:1-31.
4. Luuk 1:32,35, Matt:1:20.
5. Ap.t 16:6-7, Room 8:9-11, Ef 4:4,30, 1 Kor 12:4,9,11,13.
6. Joh 14:23.
7. Ap.t 2:1-4, 15-18,33, 1 Kor 3:16-17, 6:15,19, 2 Kor 6:16, Ef 2:19-22.
8. Heb 3:7-19, Ap.t 28:25-28, Jes 6:8-11. Jer 5:18-24.
9. Fil 2:5-8, Joh 1:1,4,14, 11:25, 14:6, 1 Joh 1:1-2, 5:20, 1 Tim 3:16, Heb 9:14.
10. Joh 14:28.jaikal kirjoitti:
itseään suuremmaksi. Mitä Hän tarkoitti tällä on sitten toinen asia.
Olen viitannut asiaan Pyhän Hengen pilkka kirjoituksessani. Tämä kirjoitus kokonaisuudessaan löytyy Kristinusko palstalta alaotsikosta Pyhä Henki.
Tässä alla kolminaisuutta sekä Isän ja Jeesuksen suhteesta toisiinsa koskeva katkelma tuosta kirjoituksesta.
"Ennen kuin käymme käsittelemään aihetta, katsomme kuka Pyhä Henki on.
Jeesus sanoi ihmisten saavan anteeksi Häneen itseensä kohdistetun pilkan.
Ymmärrämme, että Pyhä Henki on silloin enemmän kuin mitä Herra Jeesus Kristus
on ihmisen lihassa. Jeesus sanoikin Isää Häntä itseään suuremmaksi.
Jeesuksen Isä on Jumala, joka on Pyhä Henki. Tämä selittyy seuraavasti:
Jumala on näkymätön Henki (1). Jumala on Pyhä (2). Jumalan Henki on näin ollen
Pyhä Henki ja Jumalan olemus. Pyhä Henki on myös Luoja (3). Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Tästä on luonnollinen seuraus se että, Pyhä Henki on Herran Jeesuksen
Kristuksen biologinen Isä (4). Kuitenkin Raamatun mukaan Herra Jeesus on Jumalan
Poika. Pyhä Henki on Jumalan ja Jeesuksen Henki. Jeesuksen ja Jumalan Henki on
yksi ja sama Henki (5). Näin ollen Jeesus on Jumala, ilmestynyt lihassa.
Jeesus lupasi jäähyväispuheessaan että, sekä Hän itse, että Isä tulisivat asumaan opetuslastensa luokse (6). He molemmat tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä
jolloin Jumala muutti temppeliinsä asumaan (7). Näin jumaluuden kaikki kolme
persoonaa ovat Pyhässä Hengessä. Johtopäätös: Pyhä Henki on Jumala (8).
Pyhä Henki tuo kolmiyhteisen Jumalan läsnäolon seurakuntaansa. Jumala on Sana,
Henki ja Elämä. Hän jätti vapaehtoisesti taivaan loiston ja valtaasemansa ja tuli
ihmisen lihaan. Hänet nähtiin ihmisen kaltaisena. Näin Jumala ilmestyi meille ihmisille
lihassa (9). Ihmisenä Hän on sekä Jumalan, että Ihmisen Poika. Pojan asemasta
katsoen Herra Jeesus sanoi Isää itseään suuremmaksi. Tämän ymmärtää tätä
taustaa vasten (10). Tästä johtuen joku sana tai teko Jeesusta vastaan on rikkomus
Ihmisen Poikaa ja yhtä jumaluuden kolmea persoonaa vastaan. Synti Pyhää Henkeä
vastaan kohdistuu koko kolmiyhteistä Jumalaa vastaan."
Tekstiin liittyvät Raamatun jakeet:
1. Joh 4:24, 2 Kor 3:17-18, Room 1:20, Kol 1:15, 1 Tim 1:17.
2. Jes 6:3, Ilm 4:8, 1 Piet 1:16.
3. 1 Moos 1:1-2, Job 33:4,6, Jes 64:8, Ps 104:24,30, Jer 10:16, 32:17, Jes 40:1-31.
4. Luuk 1:32,35, Matt:1:20.
5. Ap.t 16:6-7, Room 8:9-11, Ef 4:4,30, 1 Kor 12:4,9,11,13.
6. Joh 14:23.
7. Ap.t 2:1-4, 15-18,33, 1 Kor 3:16-17, 6:15,19, 2 Kor 6:16, Ef 2:19-22.
8. Heb 3:7-19, Ap.t 28:25-28, Jes 6:8-11. Jer 5:18-24.
9. Fil 2:5-8, Joh 1:1,4,14, 11:25, 14:6, 1 Joh 1:1-2, 5:20, 1 Tim 3:16, Heb 9:14.
10. Joh 14:28.pyysit raamatullisia perusteluja, sait niitä. Minä en ihmisjärjellä pysty paremmin raamatuntekstiä tulkitsemaan.
MarkkuP kirjoitti:
pyysit raamatullisia perusteluja, sait niitä. Minä en ihmisjärjellä pysty paremmin raamatuntekstiä tulkitsemaan.
>>>Minä en ihmisjärjellä pysty paremmin raamatuntekstiä tulkitsemaan.>'meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala antakoon teille viisauden hengen.'(EF.1:17)
jaikal kirjoitti:
>>>Minä en ihmisjärjellä pysty paremmin raamatuntekstiä tulkitsemaan.>'meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala antakoon teille viisauden hengen.'(EF.1:17)
yksi, mutta Hän ilmaisee Itsensä..
Isässä.
Pojassa.
Pyhässä hengessä.
sillä kaikkihan on lähtöisin samasta iankaikkisesta hengestä, jota Jumalaksi kutsutaan. Ihmisviisauttako??MarkkuP kirjoitti:
yksi, mutta Hän ilmaisee Itsensä..
Isässä.
Pojassa.
Pyhässä hengessä.
sillä kaikkihan on lähtöisin samasta iankaikkisesta hengestä, jota Jumalaksi kutsutaan. Ihmisviisauttako??jo kolminaisuudesta. Tunnustatko todella Jumalan olevan Isä, Poika ja Pyhä Henki?
- Jeesus sanoi
jaikal kirjoitti:
KUITENKIN TAIVAASSA KUNNIOITETAAN JA YLISTETÄÄN JEESUSTA KRISTUSTA JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ. JA KARITSA JEESUS KRISTUS ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ. Lue Ilm 4. ja 5. luvut.todella itseään Jumalaksi!
"Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen (Ego eimi, JHWH=Jehovah) ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."
Ja tässäkin:
"Ellette usko minua siksi, joka minä olen (Jehovah), niin te kuolette synteihinne. Niin he
sanoivat hänelle: 'Kuka sinä olet?' Jeesus sanoi heille: 'Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen (Jehovah)...'" (Joh. 8:24-25, 28). Jos emme usko Jeesusta Jumalaksi, emme voi pelastua.
Kun häneltä kysyttiin, kuka hän on, hän vastasi samoilla sanoilla kuin Jehovah
vastasi Moosekselle. Kun Mooses kysyi Jumalan nimeä, "Jumala vastasi Moosekselle: 'Minä olen se, joka minä olen'"
(2 Moos. 3:14).
Jokainen, joka tunnustaa, että Jeesus on Herra(JHWH) pelastuu! - tunnet tosi
jaikal kirjoitti:
jo kolminaisuudesta. Tunnustatko todella Jumalan olevan Isä, Poika ja Pyhä Henki?
hyvin Jumalan Sanaa! Otit 6-0 voiton tuosta MarkkuP:stä sanantuntemuksessa!
Jeesus sanoi kirjoitti:
todella itseään Jumalaksi!
"Joh 8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen (Ego eimi, JHWH=Jehovah) ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."
Ja tässäkin:
"Ellette usko minua siksi, joka minä olen (Jehovah), niin te kuolette synteihinne. Niin he
sanoivat hänelle: 'Kuka sinä olet?' Jeesus sanoi heille: 'Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen (Jehovah)...'" (Joh. 8:24-25, 28). Jos emme usko Jeesusta Jumalaksi, emme voi pelastua.
Kun häneltä kysyttiin, kuka hän on, hän vastasi samoilla sanoilla kuin Jehovah
vastasi Moosekselle. Kun Mooses kysyi Jumalan nimeä, "Jumala vastasi Moosekselle: 'Minä olen se, joka minä olen'"
(2 Moos. 3:14).
Jokainen, joka tunnustaa, että Jeesus on Herra(JHWH) pelastuu!on yksi persoona.
Mutta Jeesus ja Pyhä Henki on/ovat samasta lähteestä lähtöisin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei171264Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331181- 641160
- 881043
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.661007- 109989
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94927Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev181889- 80811
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66761- 41751
- 70626
- 57624
- 98618
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....47612- 40592
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15086573- 60534
- 51527
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi296515