Pillerit pitäisi lopettaa?

Oon syönyt Cilest-merkkisiä pillereitä about kolme vuotta kun oon seurustellut saman verran. Nyt tuli ero poikaystävän kanssa eikä oo uutta miestä saatikka seksiä tiedossa ainakaan pariin kuukauteen.

Eli pitäiskö mun lopettaa pillerit? Kun tuntuu että noi Cilestet vähentää seksihaluja ja vaikuttaa mielialoihin negatiivisesti. En jaksais itkeä aina ku on vähänkin paha mieli, varsinki nyt eron aikana kun on ollut.

Ja jos nyt lopetan, niin kuin kauan pitäis oottaa että vois mahdollisesti taas alkaa syömään pillereitä jos tarve vaatii?

Kiitos vastauksista =)
81085
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Sinuna mä lopettaisin pillerit, varsinkin kun niillä on negatiivisia sivuvaikutuksia. Satunnaisten kumppaneiden kans joka tapauksessa kannattaa käyttää kortsua. Kyllä pillerit voi aloittaa koska vaan uudestaan. Mutta ehkä sun kannattais sitten jutella lääkärin kans mahdollisesta pillerimerkin vaihdosta. JOkin toinen merkki saattaa sopia paremmin, ilman ikäviä sivuvaikutuksia...mutta se on sitten sen ajan asia kun koet tarvitsevasi pilleraitä uudestaan.

Äänestä
  • lääkärithän aina sanovat, ettei missään nimessä kannata lopettaa pillereiden käyttöä, vaikka suhde kariutuisikin...siinä ne hormonitasapainot vasta heitteleekin. Mutta, jos sinulla kerran on niin paljon mielialanvaihteluija, suosittelisin, että menisit lääkärille ja pyytäisit uusia pillereitä. Itsekin kävin juuri hakemassa uusia pillereitä, kun on noita mielialan muutoksia niin rutkasti tullut (kolme vuotta söin Mercilon-pillereitä, ja kuukauden kuluttua aloitan Meliane-pillerit) Eri pillerimerkkejä on kuitenkin niin paljon, että kokeilemalla niistä varmasti löytyy myös sinulle sellainen, joka ei aiheuta niin paljoa sivuvaikutuksia. Suosittelen siis todellakin, että käyt lääkärin juttusilla, enne kuin päätät pillereitä lopettaa.

    Äänestä

  • Nainen kirjoitti:

    lääkärithän aina sanovat, ettei missään nimessä kannata lopettaa pillereiden käyttöä, vaikka suhde kariutuisikin...siinä ne hormonitasapainot vasta heitteleekin. Mutta, jos sinulla kerran on niin paljon mielialanvaihteluija, suosittelisin, että menisit lääkärille ja pyytäisit uusia pillereitä. Itsekin kävin juuri hakemassa uusia pillereitä, kun on noita mielialan muutoksia niin rutkasti tullut (kolme vuotta söin Mercilon-pillereitä, ja kuukauden kuluttua aloitan Meliane-pillerit) Eri pillerimerkkejä on kuitenkin niin paljon, että kokeilemalla niistä varmasti löytyy myös sinulle sellainen, joka ei aiheuta niin paljoa sivuvaikutuksia. Suosittelen siis todellakin, että käyt lääkärin juttusilla, enne kuin päätät pillereitä lopettaa.

    oon syöny mercilonia n 5v ja mulle on sopinu ihan hyvin. pitkäaikainen suhde kariutui tossa keväällä ja oon jatkanu pillereitä, mikä on ajanut turhaan vastuuttomuuteen satunnaisten jätkien kanssa.. siinä saa sitten pelätä ihan muita asioita kun vauvoja.. ei yhtään kiva. oon päättäny lopettaa nyt tämän liuskan jälkeen, mielenkiinnolla odotan myös tuleeko minusta 'uusi ihminen'. terveydenhoitaja oli sitä mieltä ettei turhaan kannata syödä.

    Äänestä

  • diva kirjoitti:

    oon syöny mercilonia n 5v ja mulle on sopinu ihan hyvin. pitkäaikainen suhde kariutui tossa keväällä ja oon jatkanu pillereitä, mikä on ajanut turhaan vastuuttomuuteen satunnaisten jätkien kanssa.. siinä saa sitten pelätä ihan muita asioita kun vauvoja.. ei yhtään kiva. oon päättäny lopettaa nyt tämän liuskan jälkeen, mielenkiinnolla odotan myös tuleeko minusta 'uusi ihminen'. terveydenhoitaja oli sitä mieltä ettei turhaan kannata syödä.

    Taidan käydä lääkärin luona juttelemassa asiasta. Kiitos paljon kun vastasitte! =)

    Äänestä

  • Olen Netan kanssa aivan samaa mieltä! Lopeta, kun on ollut noita samoja neg vaikutuksia kuin minulla, elämä alkaa taas helpottaa. Ja jos seksikumppanin löytää niin aina kumi! Koskaan et tiedä kenen kanssa se on ollut ja mitä hyppykuppia sillä miekkosella on. Varmuutta peliin :)

    Äänestä

vaikka "kalenterisi" kertoisi seksiä saavan vasta 2kk kuluttua, syö säännöllisesti silti, sillä eihän sitä tiedä vaikka "törmättäis" joku päivä!

- farmaseutti -

Äänestä
  • Vai niin.. no pidetään mielessä ;) Mut kyllä mä silti meen sinne lääkärin puheille..

    Äänestä

SE ON SUN OMA PÄÄTÖKSESI,LOPETATKO VAI ET.
Mun mielestä sun kuitenkin kannattaa lopettaa,kun ei kerta ole vakituistasuhdetta.
Itse olen syönnyt pillereitä kohta 4 vuotta ja mä olen välissä pitännyt puolenvuoden tauvon,kun ei ollut tarve syödä pillereitä.Voithan keskustella asiasta lääkärisi/terveydenhoitajan kanssa.Kun kerta nämä nykyiset pillerit "ei sovi sulle",niin vaihda ne tai jos lopetat pillerit,niin sit kun taas rupeat syömään niitä,ota toiset pillerit.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


neitonen kirjoitti:

Oon syönyt Cilest-merkkisiä pillereitä about kolme vuotta kun oon seurustellut saman verran. Nyt tuli ero poikaystävän kanssa eikä oo uutta miestä saatikka seksiä tiedossa ainakaan pariin kuukauteen.

Eli pitäiskö mun lopettaa pillerit? Kun tuntuu että noi Cilestet vähentää seksihaluja ja vaikuttaa mielialoihin negatiivisesti. En jaksais itkeä aina ku on vähänkin paha mieli, varsinki nyt eron aikana kun on ollut.

Ja jos nyt lopetan, niin kuin kauan pitäis oottaa että vois mahdollisesti taas alkaa syömään pillereitä jos tarve vaatii?

Kiitos vastauksista =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu