amerikkalainen auto nykyään

1USA

Jatkuva amerikkalaisten autojen mollaaminen perustuu isiltä perittyihin "tietoihin". Aikanaan kun bensa oli halpaa ja jenkit kromikylläisiä dollarihymyjä, niiden omistajia kadehdittiin ja käsitykset ovat jääneet elämään.

Tämän päivän amerikkalaisissa (Suomessa myytävissä) autoissa ei takavuosien bensalle persoja moottoreita enää juuri näe. Eurojapanilaisissa autoissa on enemmän isoja V6- ja V8-moottoreita ja sitä myötä korkeat käyttökulut ja esim vakuutusmaksut.

Ajettavuudessa ei ole eroa, jos ottaa vaikkapa jonkun itäauton (audi, bmw tms) ja vertaa sitä Chrysler/Dodge -malleihin. Amerikkalaisten viimeistelykään ei eroa ja jälleenmyyntiarvo laskee täsmälleen samaa tahtia kuin eurojapseillakin. Lähtöhinta vain on nykyään alhaisempi - kiitos heikon taalan.

Vielä autojen kasaajista: jos amerikkalaisissa tehtaissa työskenteleekin tummia ja meksikaaneja, niin eurooppalaiset autot kasaa turkkilaiset yms. joten turha mollata. Puhumattakaan kaukoidässä kasatuista autoista: ne ilmeisesti tekee intialaiset ja kiinalaiset ihmiset.

51

6404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenkkimies

      Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.

    • on ainoa auto

      joka on vielä valkoisen miehen tekemä.

      • auto.

        Mutta ei ole Jenkki.


    • aivan paskaa

      Jenkkiautot nykyisin ovat valovuoden päässä eurooppalaisista ja japanilaisista.Te täällä jenkkiautoja henkeen ja vereen puolustavat teette sitä sen "jenkkihenkisyyden" takia, vaikka suurin osa ei varmaan ole edes käynyt kyseisessä maassa. Mieli voi muuten muuttua,kun menette käymään.Jos ne amerikkaliset autot olisivat edes lähelläkään muita autoja, niin kai jenkit edes itse ostaisivat omia autojaan, varsinkin tässä tilanteessa. Omasta mielestäni jenkkiautot alkoivat laadulliseti oleelliseti huonontua jo 80-luvun puolivälistä, varsinkin sisustaan löydetty kova muovi nitinöineen ärsytti ja sama jatkuu yhä.

      • nyrtenbyrgen

        muuten täyttä paskaa.Ajaako saksassa kaikki saksalaisilla autoilla,entä ruotsissa ruotsalaisilla?-ei todellakaan!Usa on iso maa, minne mahtuu monenlaista kinneriä,ei pidä olettaa että jokainen vastaantulija olisi Usa-auto.Eurooppalaiset lähti Tähän muovilinjalle ensin,joten se siitä!


      • on?

        " vaikka suurin osa ei varmaan ole edes käynyt kyseisessä maassa."

        Onpas sinulla yksinkertaiset ajatukset? Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään.

        "varsinkin sisustaan löydetty kova muovi nitinöineen ärsytti ja sama jatkuu yhä."

        Siis tämä väite koskee nimenomaan japseja, sekä eurooppalaisia autoja, siis kova muovi.


      • jenkisti
        nyrtenbyrgen kirjoitti:

        muuten täyttä paskaa.Ajaako saksassa kaikki saksalaisilla autoilla,entä ruotsissa ruotsalaisilla?-ei todellakaan!Usa on iso maa, minne mahtuu monenlaista kinneriä,ei pidä olettaa että jokainen vastaantulija olisi Usa-auto.Eurooppalaiset lähti Tähän muovilinjalle ensin,joten se siitä!

        Kun Suomessa valmistettiin Saabia, eivät täälläkään kaikki ajelleet sellaisella.

        Esimerkkinä vain ...
        Monet suomalaiset haluavat Volvon, vaikkei se olekaan oman maalainen kaara. Lienee ollut kautta aikojen niin, ettei oman maalainen auto välttämättä houkuta, vaan himoitaan muualla tehtyä - ilmeisesti siksikin Anerikassa näkyy myöskin eurooppalaisia (kuten Volvo) ja japanilaisia kulkineita nykyaikaan. Ja bensan hinnan kallistuminen sielläkin vaikuttanee siihen, etteivät he enää halua Jenkkikaaraa.

        Makuja on monia ja saakin olla :)


      • tämäkään juntti
        on? kirjoitti:

        " vaikka suurin osa ei varmaan ole edes käynyt kyseisessä maassa."

        Onpas sinulla yksinkertaiset ajatukset? Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään.

        "varsinkin sisustaan löydetty kova muovi nitinöineen ärsytti ja sama jatkuu yhä."

        Siis tämä väite koskee nimenomaan japseja, sekä eurooppalaisia autoja, siis kova muovi.

        ymmärtää. "Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään"

        Tarkoitettiin varmaan näitä amerikan "kulttuuria" ihannoivia, niitä jotka ostavat vaikka säkillisen paskaa jos siinä on amerikan lippu, vähän sama kuin kommari ajaa Ladalla ja väittää sen olevan mailman paras auto. Ja tosi on, että tätä KOVAA muovia ei löydy kuin jenkeistä ja venäläisistä autoista. Nykyisessä jenkkiautossa jopa ratti on materiaalia joka on kulunut jo 50tkm jälkeen aivan karmean näköiseksi, jopa sen väri lähtee, nahkapenkit halkeilevat (max 100tkm) ja ovat järkyttävän näköisiä varsinkin harmaina ja ruskeina. Toisaalta jenkkien mielestä auto jolla on ajettu 100tkm on jo loppuunajettu.


      • ihailija?
        tämäkään juntti kirjoitti:

        ymmärtää. "Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään"

        Tarkoitettiin varmaan näitä amerikan "kulttuuria" ihannoivia, niitä jotka ostavat vaikka säkillisen paskaa jos siinä on amerikan lippu, vähän sama kuin kommari ajaa Ladalla ja väittää sen olevan mailman paras auto. Ja tosi on, että tätä KOVAA muovia ei löydy kuin jenkeistä ja venäläisistä autoista. Nykyisessä jenkkiautossa jopa ratti on materiaalia joka on kulunut jo 50tkm jälkeen aivan karmean näköiseksi, jopa sen väri lähtee, nahkapenkit halkeilevat (max 100tkm) ja ovat järkyttävän näköisiä varsinkin harmaina ja ruskeina. Toisaalta jenkkien mielestä auto jolla on ajettu 100tkm on jo loppuunajettu.

        Hehhheeeh! Kivaa, että sinullakin riittää mielenkiintoa jenkkiautoihin. Minäkin olen ajellut Eurooppalaisilla autoilla ja hyviä ovatkin, jopa yhden japsinkin joskus omistin, mutta nyt olen ajellut jo yli 10 vuotta jenkeillä.
        Katsos ihmisen elämä on niin lyhyt, että ei sitä kannata uhrata hampaitten kiristelyyn ja katkeruuteen, vaan osta jenkki ja nauti elämästä.
        Itseänsä voi kasvattaa, mutta ei muita.


      • hä....?
        tämäkään juntti kirjoitti:

        ymmärtää. "Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään"

        Tarkoitettiin varmaan näitä amerikan "kulttuuria" ihannoivia, niitä jotka ostavat vaikka säkillisen paskaa jos siinä on amerikan lippu, vähän sama kuin kommari ajaa Ladalla ja väittää sen olevan mailman paras auto. Ja tosi on, että tätä KOVAA muovia ei löydy kuin jenkeistä ja venäläisistä autoista. Nykyisessä jenkkiautossa jopa ratti on materiaalia joka on kulunut jo 50tkm jälkeen aivan karmean näköiseksi, jopa sen väri lähtee, nahkapenkit halkeilevat (max 100tkm) ja ovat järkyttävän näköisiä varsinkin harmaina ja ruskeina. Toisaalta jenkkien mielestä auto jolla on ajettu 100tkm on jo loppuunajettu.

        ootko sä tosissas??? sun mielestä varmaan sit tojota harrastajatkin syö ruokansa puikoilla... se on siinä että amerikkalaiset autot eroaa niin paljon luonteeltaan kaikinpuolin muista autoista ja niillä ajaa ihmiset jotka osaa arvosta muutakin kun sitä taloudellisuutta. itse ainakin tykkään istua mukavalla sohvalla ja nauttia pehmeästä jousituksesta ja mukaan mahtuu isompikin porukka ilman että kenenkää tarvisi istua polvet suussa ja hartiat kasassa. ei se ole minun vika jos amerikkalaiset osaavat arvostaa mukavuutta autoilussa jos japsit tekis yhtä mukavia autoja matkustamiseen niin sitten voisin ajaa myös japsilla


      • Lataaja
        hä....? kirjoitti:

        ootko sä tosissas??? sun mielestä varmaan sit tojota harrastajatkin syö ruokansa puikoilla... se on siinä että amerikkalaiset autot eroaa niin paljon luonteeltaan kaikinpuolin muista autoista ja niillä ajaa ihmiset jotka osaa arvosta muutakin kun sitä taloudellisuutta. itse ainakin tykkään istua mukavalla sohvalla ja nauttia pehmeästä jousituksesta ja mukaan mahtuu isompikin porukka ilman että kenenkää tarvisi istua polvet suussa ja hartiat kasassa. ei se ole minun vika jos amerikkalaiset osaavat arvostaa mukavuutta autoilussa jos japsit tekis yhtä mukavia autoja matkustamiseen niin sitten voisin ajaa myös japsilla

        Oli heppu tosissas. Se puhui uudehkoista jenkkikikkareista ja sä näistä vanhoista lotjista, joita ajaa aatteen miehet. Ennen oli ennen, autot raudasta ja nykyisin jenkkikikkareet ovat muoviräppänöitä, sisustaltaankin halvanoloisia. Muunmaalaiset autot ovat nykyään paljon laadukkaampia ja parempia kuin kutistuneet nyky-usamuovit. Ennen oli ennen..


      • kuraa.
        Lataaja kirjoitti:

        Oli heppu tosissas. Se puhui uudehkoista jenkkikikkareista ja sä näistä vanhoista lotjista, joita ajaa aatteen miehet. Ennen oli ennen, autot raudasta ja nykyisin jenkkikikkareet ovat muoviräppänöitä, sisustaltaankin halvanoloisia. Muunmaalaiset autot ovat nykyään paljon laadukkaampia ja parempia kuin kutistuneet nyky-usamuovit. Ennen oli ennen..

        Minä ainakin kirjoitan tämän vuosituhannen autoista.
        Kyllä ovat hienoja ajettavia, kokoa, tilaa ja tyyliä löytyy.
        Ennen kaikkea, ei tarvitse olla kenellekään kateellinen ja katkera, kun ajelee jenkillä.


      • ksjh
        tämäkään juntti kirjoitti:

        ymmärtää. "Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään"

        Tarkoitettiin varmaan näitä amerikan "kulttuuria" ihannoivia, niitä jotka ostavat vaikka säkillisen paskaa jos siinä on amerikan lippu, vähän sama kuin kommari ajaa Ladalla ja väittää sen olevan mailman paras auto. Ja tosi on, että tätä KOVAA muovia ei löydy kuin jenkeistä ja venäläisistä autoista. Nykyisessä jenkkiautossa jopa ratti on materiaalia joka on kulunut jo 50tkm jälkeen aivan karmean näköiseksi, jopa sen väri lähtee, nahkapenkit halkeilevat (max 100tkm) ja ovat järkyttävän näköisiä varsinkin harmaina ja ruskeina. Toisaalta jenkkien mielestä auto jolla on ajettu 100tkm on jo loppuunajettu.

        Minulla oli saab 900 monta vuotta eikä mitää ongelmaa kunnes kuulin et,ukissa on myös savolasia kasaamassa saabeja jote luovuin autosta etnisistä syistä.Nyt chevy vani 5.7 -93 kulutus n.15/100km.Puhukaa mitä paskaa puhutte ja ajakaa millä pystytte ajamaan,minä ajan vanilla. bensa kallista? No joo jos joutuu ostamaan sen viimesillä euroillaan.Hyvää kevättä kaikille (kinneri kuskeillekkin).


      • Lataaja
        kuraa. kirjoitti:

        Minä ainakin kirjoitan tämän vuosituhannen autoista.
        Kyllä ovat hienoja ajettavia, kokoa, tilaa ja tyyliä löytyy.
        Ennen kaikkea, ei tarvitse olla kenellekään kateellinen ja katkera, kun ajelee jenkillä.

        Missä siinä tämän vuosituhannen jenkissäs on se löysä jousitus, edessä sohvapenkki, tilaa ja kokoa vaikka muille jakaa, kun sitä koko ajan mainostat? Ei tuu mieleen kuin joku kovamuovinen Rotke Kaliperi-tyyppinen..

        Ajelen mäkin joskus jenkillä, joka vielä on vielä kunnon jenkki, ts. ennen 70-luvun energiakriisiä tehty.


      • Riisikuppi
        on? kirjoitti:

        " vaikka suurin osa ei varmaan ole edes käynyt kyseisessä maassa."

        Onpas sinulla yksinkertaiset ajatukset? Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään.

        "varsinkin sisustaan löydetty kova muovi nitinöineen ärsytti ja sama jatkuu yhä."

        Siis tämä väite koskee nimenomaan japseja, sekä eurooppalaisia autoja, siis kova muovi.

        kaikenlaisilla kipoilla on tullu kurvailtuu...mut pahimmat nitinät on kyllä japseissa
        esim mazda...kitisee ja natisee ku isoäidin heteka...prkl..kyllä ero vaikka jenkki kärryyn on aika selkee...


      • kesää
        ksjh kirjoitti:

        Minulla oli saab 900 monta vuotta eikä mitää ongelmaa kunnes kuulin et,ukissa on myös savolasia kasaamassa saabeja jote luovuin autosta etnisistä syistä.Nyt chevy vani 5.7 -93 kulutus n.15/100km.Puhukaa mitä paskaa puhutte ja ajakaa millä pystytte ajamaan,minä ajan vanilla. bensa kallista? No joo jos joutuu ostamaan sen viimesillä euroillaan.Hyvää kevättä kaikille (kinneri kuskeillekkin).

        :)


      • josEimuutenPärjää
        ksjh kirjoitti:

        Minulla oli saab 900 monta vuotta eikä mitää ongelmaa kunnes kuulin et,ukissa on myös savolasia kasaamassa saabeja jote luovuin autosta etnisistä syistä.Nyt chevy vani 5.7 -93 kulutus n.15/100km.Puhukaa mitä paskaa puhutte ja ajakaa millä pystytte ajamaan,minä ajan vanilla. bensa kallista? No joo jos joutuu ostamaan sen viimesillä euroillaan.Hyvää kevättä kaikille (kinneri kuskeillekkin).

        tuota vania ja 15l/100 kulutusta oikeesti johonkin. Siis pakuja löytyy kai pieni kulutuksisempiakin ja ympäristöystävällisempiä. Siis onko sulla jotain työkäyttöä tai vastaavaa tuolle peltikaapille. Mua ihmetyttää että jotkut "miehet" tarvii ympärileen kasan peltiä ja ison moottorin, mut se onkin niin et ne ei ookaan miehiä, vaan tarvii just tota roinaa et näyttäis toisten silmissä joltain. Toivottavasti jossain iässä kasvaavat aikuiseks nämäkin. Mut tässä nykymaailman menossa tämä koulukunta kuolemassa sukupuuttoon, kun ei elämässä pärjää tota suojakuorta ympärillään. Mut hyvä niin


      • twtwtw4
        on? kirjoitti:

        " vaikka suurin osa ei varmaan ole edes käynyt kyseisessä maassa."

        Onpas sinulla yksinkertaiset ajatukset? Kuinkas moni japsilla ajeleva on käynyt Japanissa? Voi sanoa, että ei yksikään.

        "varsinkin sisustaan löydetty kova muovi nitinöineen ärsytti ja sama jatkuu yhä."

        Siis tämä väite koskee nimenomaan japseja, sekä eurooppalaisia autoja, siis kova muovi.

        "Siis tämä väite koskee nimenomaan japseja, sekä eurooppalaisia autoja, siis kova muovi."

        Saksalaiset käyttävät kovaa muovia siinä missä jenkitkin, mutta saksalaiset ovat saaneet sovitettua saumat tarkemmin, eli ei nitise. Ja pinnan työstö on laadultaan parempaa.


    • punaniskat aukoo taas

      "Vielä autojen kasaajista: jos amerikkalaisissa tehtaissa työskenteleekin tummia ja meksikaaneja, niin eurooppalaiset autot kasaa turkkilaiset yms. joten turha mollata. Puhumattakaan kaukoidässä kasatuista autoista: ne ilmeisesti tekee intialaiset ja kiinalaiset ihmiset."

      Mitä tällä tarkoitat? En ole koskaan kuullut kenenkään euroautoilijan valittavat Yhdysvaltojen etnisestä rakenteesta. Oletko joku "arjalainen" jonka vaimoa kebabin pyörittäjä vilkaisi vähän sillä silmällä?

      • 83 jenkki

        Ihan muuten vaan mut mitä pahaa jos katselee maailmaa hieman arjalaisin silmin? Oma valinta


      • v-----------
        83 jenkki kirjoitti:

        Ihan muuten vaan mut mitä pahaa jos katselee maailmaa hieman arjalaisin silmin? Oma valinta

        Netissähän voi juuri kirjoitella mitä tahansa mutta jos omalla naamallasi menet muualla kuin kaljujen miesten kerhoissa huutelemaan että jotkut rodut ovat sellaisia ja sellaisia kaikkialla maailmassa saat olla aika yksin mielipiteidesi kanssa.


      • ikävä kyllä
        v----------- kirjoitti:

        Netissähän voi juuri kirjoitella mitä tahansa mutta jos omalla naamallasi menet muualla kuin kaljujen miesten kerhoissa huutelemaan että jotkut rodut ovat sellaisia ja sellaisia kaikkialla maailmassa saat olla aika yksin mielipiteidesi kanssa.

        ne kaljujen setien euroautokerhot.


      • mogirjhi
        83 jenkki kirjoitti:

        Ihan muuten vaan mut mitä pahaa jos katselee maailmaa hieman arjalaisin silmin? Oma valinta

        " jos katselee maailmaa hieman arjalaisin silmin? Oma valinta"

        Juntti. Moukka. Häpeä.


    • 1USA

      Parhaimmat mollaukset syntyy tietämättömyydestä. Amerikkalaisvalmisteisten autojen laadussa ei ole eroa tylsiin eurojapseihin.
      Mitä tulee rotukysymyksiin, niin tälläkin palstalla osasyyksi usa-autojen huonoon laatuun ns. valveutuneet kirjoittajat ovat maininneet autotehtaiden tummaihoiset työntekijät - siksi muistutus siitä että osataan sitä vanhallakin mantereella.
      Mutta jokaisella on oma mielipide, ja se on tunnetusti se ainoa oikea.
      Jään odottamaan kun itäautolija kopipastaa tästä tekstiä ja kirjoittaa oman kommenttinsa.

    • jenkkivihan syy

      Kaikki vieras pelottaa.
      Sitäpaitsi henkilökohtaisesti mun on aika vaikea pitää uusia Chryslereitä tai Dodgeja mitenkään jenkkivehkeinä, kun niiden uudet mallit yrittää niin tiukasti olla euroja. Eipä niissä alustan ja jousituksen puolestakaan ole samanlaista jenkkifiilistä kuin Cadillacit ja Lincolnit tarjoaa.
      Mutta tosi asiahan on, että kyllä autoista yleensä pidetään ihan niiden ominaisuuksien perusteella. Imagokysymykset on loppuen lopuksi aika toisarvoisia juttuja.

      • muillakin aloilla

        "Mutta tosi asiahan on, että kyllä autoista yleensä pidetään ihan niiden ominaisuuksien perusteella. Imagokysymykset on loppuen lopuksi aika toisarvoisia juttuja."

        Samanlaista on ilmassa esim. kitarapuolella. Monille hyvän kitaran merkki on se, että se maksaa yli tonnin ja on tehty Yhdysvalloissa.


      • 1USA

        Chrysler Sebring ja 300C on hyviä esimerkkejä nykyamerikkalaisista autoista. Vaikka Daimler jo myi suurimman osan osuudestaan Chrysleristä, ovat nuokin mallit suunniteltu saksalais-amerikkalaisena yhteistyönä. Joten outoa, että "tietäjät" väittävät joidenkin eurooppalaisten (=saksalaisten) olevan jotenkin parempia autoja.
        Amerikkalainen autonvalmistaja on (kuten varmasti muutkin) aina vastannut kuluttajien kysyntään. 50-70 -luvuilla haluttiin suuria kromimalleja. Tänä päivänä jenkki ostaa ns. maailmanautoja, ja ei ole eroa onko se tehty Detroitissa vai Stuttgartissa.
        Epäilen suuresti ovatko negatiivisesti USA-autoista kirjoittavat koskaan ajaneet esim. 300C- tai Sebringiä..


    • Lentäjän Poika

      "Ajettavuudessa ei ole eroa, jos ottaa vaikkapa jonkun itäauton (audi, bmw tms) ja vertaa sitä Chrysler/Dodge -malleihin."

      Allekirjoittaneella on neljä autoa: V8 jenkki -05, saksalainen cabriolet V8-koneella -04, saksalainen tila-auto -07 ja vaimon auto japanilainen -06, joista jenkki ja avo ovat vain kesäkäytössä. Pari faktaa: ajettavuudeltaan saksalainen avoauto on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin. Kokemuksesta tiedän, että saman valmistajan perhemallit hakkaavat ajettavuudeltaan jokaisen vastaantulleen jenkin ja japsin mennen tullen. Viimeistelyn taso vaimon japanilaisessa premium-merkissä on aivan omalla tasollaan, johon ei edes saksalainen premium-merkki yllä. Jenkki on taasen omissa sfääreissään moottorin murinan ja huomionarvon suhteen, jossa se hakkaa jopa paljon kalliimman saksalaisen cabrioletin, jossa moottorin murinat ovat liiaksi vaimennetut ja jonka kovakattoisia veljiä on meilläpäin liikenteessä niin paljon, että se ei herätä huomiota. Suomessa toki herättää.

      • powerboyz

        miten olet testannu ajettavuuden? käymällä vaikkapa tampereella? vai kiertämällä euromarketin parkkipaikalla rundia? Saksalaisten ajettavuus on perseestä ja jousitus puuttuu kokonaan. Amerikkalainen on tajunut autoilun perusidean: mukavuus kaikki kaikessa. Suomessa ei normaaliliikenteessä ole mitään merkitystä "ajettavuudella".. kyseinen sanahelinä on opittu jostain surkean autolehden palstoilta. Kun ajaa töihin tai puotiin 50-100 km/h nopeudella ei todellakaan tarvitse "ajo-ominaisuuksia". Sen sijaan pehmeä ja äänetön maistuu jo lyhyilläkin matkoilla. Imekää siitä, itäpojut!


      • eroja.

        "Pari faktaa:"
        Ei muuten ole faktaa! Tiedätkö autoistasi mitään muutakaan asiaa?

        "ajettavuudeltaan saksalainen avoauto on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin."

        Minun mielestäni ajomukavuudeltaan amerikkalainen on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin.


      • Lentäjän Poika
        powerboyz kirjoitti:

        miten olet testannu ajettavuuden? käymällä vaikkapa tampereella? vai kiertämällä euromarketin parkkipaikalla rundia? Saksalaisten ajettavuus on perseestä ja jousitus puuttuu kokonaan. Amerikkalainen on tajunut autoilun perusidean: mukavuus kaikki kaikessa. Suomessa ei normaaliliikenteessä ole mitään merkitystä "ajettavuudella".. kyseinen sanahelinä on opittu jostain surkean autolehden palstoilta. Kun ajaa töihin tai puotiin 50-100 km/h nopeudella ei todellakaan tarvitse "ajo-ominaisuuksia". Sen sijaan pehmeä ja äänetön maistuu jo lyhyilläkin matkoilla. Imekää siitä, itäpojut!

        Suomessa? Kuka tai mikä on sanonut, että asun Suomessa?

        Kun on elänyt tarpeeksi pitkään ja ajanut riittävän paljon erilaisilla ja erimerkkisillä autoilla, sitä oppii ns. perstuntuman, josta päätellä missä vehkeessä on ajettavuus kunnossa ja missä ei. Lisäksi en ole koskaan ollut laput silmillä kiihkoilemassa jonkun tietyn automerkin tai tässä tapuksessa maan, jossa autoja valmistetaan, puolesta, vaan katson asioista subjektiivisesti. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että BMW päihittää ajettavuudessa jokaisen samanhintaisen kilpailijansa mennen tullen. Ja kyllä, minulla on paljon kokemusta myös niistä muista automerkeistä, myös amerikkalaisista. Ja ei, en puhu nyt mistään rippikouluikäisistä teinituunatuista pikkuautoista, vaan autoista, joilla nelikymppisen, hyvin toimeentuleva miehen on varaa ajella.

        Käyttämäsi termi "Imekää siitä, itäpojut" kertoo kaiken oleellisen alhaisesta sivistys- ja koulutustasostasi. Mitä ilmeisemmin et ole kykenevä aikuismaiseen keskusteluun.


      • Lentäjän Poika
        eroja. kirjoitti:

        "Pari faktaa:"
        Ei muuten ole faktaa! Tiedätkö autoistasi mitään muutakaan asiaa?

        "ajettavuudeltaan saksalainen avoauto on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin."

        Minun mielestäni ajomukavuudeltaan amerikkalainen on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin.

        "Minun mielestäni ajomukavuudeltaan amerikkalainen on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin."

        Milloin viimeksi olet ajanut saksalaisvalmisteista urheilullista autoa, jonka uushankintahinta Suomessa on lähempänä sataaviittäkymmentä kuin sataa tuhatta eurooppalaista pelimerkkiä? Todennäköisesti et koskaan, muuten tietäisit, että muutkin kuin jenkit osaavat tehdä autoja.

        Ja kuten ehkä aikaisemmista kirjoituksistani huomasit, minulla on yksi jenkkiauto, joten minä en ole mikään jenkkivihaaja, vaan perustan mielipiteeni kokemukseen.

        Muuten, mikäli ne jenkit ovat niin ylimaallisen jumalallisen hyviä ajettavia ja muutenkin valovuosia kaikkia muita edellä, niin kerrohan, miksi viime vuonnakin Yhdysvaltojen myydyin henkilöauto oli Toyota Camry, kakkosena Honda Accord ja kolmosena Toyota Corolla? Ja samaan syssyyn voisi kysyä, että miksi nuo ylivoimaista laatua markkinoille tarjoavat merkit Ford, Chrysler ja GM heiluvat vararikon partaalla ja anovat valtiota apuun?


      • surkeus.
        Lentäjän Poika kirjoitti:

        "Minun mielestäni ajomukavuudeltaan amerikkalainen on aivan omalla planeetallaan verratuna kaikkiin muihin."

        Milloin viimeksi olet ajanut saksalaisvalmisteista urheilullista autoa, jonka uushankintahinta Suomessa on lähempänä sataaviittäkymmentä kuin sataa tuhatta eurooppalaista pelimerkkiä? Todennäköisesti et koskaan, muuten tietäisit, että muutkin kuin jenkit osaavat tehdä autoja.

        Ja kuten ehkä aikaisemmista kirjoituksistani huomasit, minulla on yksi jenkkiauto, joten minä en ole mikään jenkkivihaaja, vaan perustan mielipiteeni kokemukseen.

        Muuten, mikäli ne jenkit ovat niin ylimaallisen jumalallisen hyviä ajettavia ja muutenkin valovuosia kaikkia muita edellä, niin kerrohan, miksi viime vuonnakin Yhdysvaltojen myydyin henkilöauto oli Toyota Camry, kakkosena Honda Accord ja kolmosena Toyota Corolla? Ja samaan syssyyn voisi kysyä, että miksi nuo ylivoimaista laatua markkinoille tarjoavat merkit Ford, Chrysler ja GM heiluvat vararikon partaalla ja anovat valtiota apuun?

        "niin kerrohan, miksi viime vuonnakin Yhdysvaltojen myydyin henkilöauto oli Toyota Camry, kakkosena Honda Accord ja kolmosena Toyota Corolla? "

        Enpä tiedä, mutta arvailisin, että ei ainakaan ajo-ominaisuuksien vuoksi, vielä vähemmän ajomukavuuden vuoksi.


      • Hatska
        surkeus. kirjoitti:

        "niin kerrohan, miksi viime vuonnakin Yhdysvaltojen myydyin henkilöauto oli Toyota Camry, kakkosena Honda Accord ja kolmosena Toyota Corolla? "

        Enpä tiedä, mutta arvailisin, että ei ainakaan ajo-ominaisuuksien vuoksi, vielä vähemmän ajomukavuuden vuoksi.

        Ymmärrän teitä kaikkia keskustelijoita ajatuksistanne, koska osa meistä ajattelee autoa tunteella osa faktojen perusteella ja osa jotenkin muuten. Minulle itselleni on aivan sama millä kukin ajaa ja miten arvostettu auto on jonkin mielestä. Olen itse monimerkkimies ja olen autoillut nyt n.40 vuotta ja olen sinä aikana ajanut niin monella eri merkillä, että tuntumaa on jo vähän jokaisesta sekä urheilu- matkailu-sedan-että maastoautoista. Aloitin autoilun 18 vuotiaana ja ensimmäinen autoni oli vm. 1958 VW-Karmann Ghia. Tämän jäkeen laidasta laitaan mm.FIAT Sprider urheiluauto,Opel Kadett, Chevrolet Baron Cruiser matkailuauto, useita Talbotteja, Peugeot 205 Locoste, useita Citroen Xantioita, SAAB 96:a,Triumph Herald,Skoda Octavia, Mitsubishi Pajero. Nykyiset automme ovat vimeiset 3 vuotta olleet jenkkejä vaimolla Chevrolet TransSport ja itselläni maasturina Jeep Grand Cherokee.Kaikki nämä autot ovat olleet minulle ja perheellemme tarpeitamme vastanneita eikä mistään näistä ole isompaa murhetta ollut ja vastanneet kulloisiakin elämäntilanteita. Yleensä kun auton ostan, huollan sen aina itse hyvin ja korjaaan viat (itse) heti jos niitä ilmenee, niin mielestäni ei se sen kummempaa tuo autoilu ole. Hyvää kesää keskustelijoille. (PS: olkaa asiallisia toisillenne tulee rakentavampia keskusteluja)


      • Marko1010
        Hatska kirjoitti:

        Ymmärrän teitä kaikkia keskustelijoita ajatuksistanne, koska osa meistä ajattelee autoa tunteella osa faktojen perusteella ja osa jotenkin muuten. Minulle itselleni on aivan sama millä kukin ajaa ja miten arvostettu auto on jonkin mielestä. Olen itse monimerkkimies ja olen autoillut nyt n.40 vuotta ja olen sinä aikana ajanut niin monella eri merkillä, että tuntumaa on jo vähän jokaisesta sekä urheilu- matkailu-sedan-että maastoautoista. Aloitin autoilun 18 vuotiaana ja ensimmäinen autoni oli vm. 1958 VW-Karmann Ghia. Tämän jäkeen laidasta laitaan mm.FIAT Sprider urheiluauto,Opel Kadett, Chevrolet Baron Cruiser matkailuauto, useita Talbotteja, Peugeot 205 Locoste, useita Citroen Xantioita, SAAB 96:a,Triumph Herald,Skoda Octavia, Mitsubishi Pajero. Nykyiset automme ovat vimeiset 3 vuotta olleet jenkkejä vaimolla Chevrolet TransSport ja itselläni maasturina Jeep Grand Cherokee.Kaikki nämä autot ovat olleet minulle ja perheellemme tarpeitamme vastanneita eikä mistään näistä ole isompaa murhetta ollut ja vastanneet kulloisiakin elämäntilanteita. Yleensä kun auton ostan, huollan sen aina itse hyvin ja korjaaan viat (itse) heti jos niitä ilmenee, niin mielestäni ei se sen kummempaa tuo autoilu ole. Hyvää kesää keskustelijoille. (PS: olkaa asiallisia toisillenne tulee rakentavampia keskusteluja)

        Hatskan vastaus oli loistava! Siinä kiteytyy koko asian ydin, eli jokaiselle omaan tarpeeseen sopiva ja miellyttävä menopeli.

        Omassa taloudessamme on kaksi autoa, vaimon Dodge Stratus 2,5l v6 -00 automaatti ja omani 1,9 tdi passat-02 manuaali ja molemmat ovat mielestäni erinomaisia ajettavia siihen tarkoitukseen mihin ne on hankittukin. Oma passatti hieman pidempään ajeluun juuri sen takia että tuota mukavuutta ei ole painotettu niin paljon kuin tuossa Dodgessa joka on mielestäni taas on loistava hieman lyhyempään ajoon.

        Omasta mielestäni parhaimmat autot mitä on tähän mennessä voinut omalla lompsalla hankkia.
        Ja ettei jäisi epäselväksi, niin tiedän kyllä että tuo Dodgen moottori on Mitsubishin eli siis olemmeko todellinen kansainvälinen autoperhe?.


    • Silverado2

      Minun 95 mallin Cadillacissa on kyllä viimeistelyn taso luvalla sanoen huono. USA autojen laatu on parantunut 90 luvulta aivan ratkaisevasti.
      Mutta se Cadillacin murhaava alavääntö ja automaatin miellyttävä toiminta. Siinä se koko juttu on,autolla ajamisesta nautiskelu. AUTO vaatii vähintään viislitrasen v-kasin liikkuakseen pintakaasulla ja näin myös polttoaineen kulutus pysyy hämmästyttävän pienenä. Minun Caddyssa alle 9 litraa sadalle..

      • ovatten*'

        saaneet kulutuksen pudotettua v8:ssa ihan kunnioitettavasti.20-40l kulutukset on historiaa.esim chevyn pikkulohko ruiskut 5-5,7 litraset tpi,lt1,ls1 menevät matkaajossa jo reilusti alta kympin.tasaisella motariajolla 120km/h ls1 voi mennä pienemällä kuin 1,2 riisikippo,minkä kulutukset on pysyny melko samana kautta historian.nyky v8:ssa on voimaa ja vääntöä niinkuin ennekin,niitä käyttämällä kulutus tietty nousee,mutta alle 15l pysytään.
        jenkeissä on sitä omaa alkukantaisuutta vieläkin,toivottavasti pysyykin,i like it.


      • ^^^^^^^^
        ovatten*' kirjoitti:

        saaneet kulutuksen pudotettua v8:ssa ihan kunnioitettavasti.20-40l kulutukset on historiaa.esim chevyn pikkulohko ruiskut 5-5,7 litraset tpi,lt1,ls1 menevät matkaajossa jo reilusti alta kympin.tasaisella motariajolla 120km/h ls1 voi mennä pienemällä kuin 1,2 riisikippo,minkä kulutukset on pysyny melko samana kautta historian.nyky v8:ssa on voimaa ja vääntöä niinkuin ennekin,niitä käyttämällä kulutus tietty nousee,mutta alle 15l pysytään.
        jenkeissä on sitä omaa alkukantaisuutta vieläkin,toivottavasti pysyykin,i like it.

        Mikä jenkkiauto on vienyt 20-40l/100km?

        Mulla on ollut jenkkiautoja -84 vuodesta lähtien, eikä yksikään niistä ole vienyt matka-ajossa lähellekään 20l/100km. Pisimpään mulla oli -74 chevelle, joka oli ympärivuotisena käyttöautona n.10vuotta. Koneena oli -69 mallinen 350cid (5,7l) joka tehtaan ilmoituksen mukaan oli 300hv versio. Pidin kirjaa joka tankkauksesta ja kilometreistä (matkamittarin virhe oli huomioitu), keskimääräinen kulutus n.14l/100km. Pidemmällä Norjan reissulla kulutus oli 10,6.
        Vaikka auto oli melko painava n.1800kg, oli se silti melko ripeä, 0-100km/h n.6s ja 1/4maili 13.9s.
        Ehkä mun auto oli rikki, kun se ei vienyt niin paljon bensaa, kuin sen olisi pitänyt viedä (ainakin niiden mielestä, joilla ei ole ikinä amerikkalaista autoa ollut, mutta ovat saaneet varmaa tietoa serkun kummin kaimalta, joka tiesi erään miehen, jonka tutulla oli sellainen auto ollut).


      • eesimeeerkiksi
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Mikä jenkkiauto on vienyt 20-40l/100km?

        Mulla on ollut jenkkiautoja -84 vuodesta lähtien, eikä yksikään niistä ole vienyt matka-ajossa lähellekään 20l/100km. Pisimpään mulla oli -74 chevelle, joka oli ympärivuotisena käyttöautona n.10vuotta. Koneena oli -69 mallinen 350cid (5,7l) joka tehtaan ilmoituksen mukaan oli 300hv versio. Pidin kirjaa joka tankkauksesta ja kilometreistä (matkamittarin virhe oli huomioitu), keskimääräinen kulutus n.14l/100km. Pidemmällä Norjan reissulla kulutus oli 10,6.
        Vaikka auto oli melko painava n.1800kg, oli se silti melko ripeä, 0-100km/h n.6s ja 1/4maili 13.9s.
        Ehkä mun auto oli rikki, kun se ei vienyt niin paljon bensaa, kuin sen olisi pitänyt viedä (ainakin niiden mielestä, joilla ei ole ikinä amerikkalaista autoa ollut, mutta ovat saaneet varmaa tietoa serkun kummin kaimalta, joka tiesi erään miehen, jonka tutulla oli sellainen auto ollut).

        ei pikkulohkot niin paljon viekkään.kyllä 60-l isolohkot 20-40 vie.moparin 440, 60 luvun lopun muskeliautossa alta 25l mee kun työntämällä,keskikulutus käytännössä paljon suurempi.
        tän päivän chevyn ruiskupikkulohko 350 menee jo alta kympin.


      • No Lo
        eesimeeerkiksi kirjoitti:

        ei pikkulohkot niin paljon viekkään.kyllä 60-l isolohkot 20-40 vie.moparin 440, 60 luvun lopun muskeliautossa alta 25l mee kun työntämällä,keskikulutus käytännössä paljon suurempi.
        tän päivän chevyn ruiskupikkulohko 350 menee jo alta kympin.

        Mulla on tällähetkellä ajossa Chrysler 300C CRD. Sedan korimalliltaan ja -08 vuosimalliltaan. Auton hankin sen takia, että peli on mukava ajaa , hyvin varusteltu ja muotoilu poikkeaa massasta sekä muotoilu on mielestäni hyvin onnistunut. Autossa on nyt 25tkm mittarissa, eikä ole ollut mitään vikaa. Toisin kuin joku papparainen aikanaan huoltiksella veikkaili Skodaansa nojaten!

        Jos olisin pyrkinyt pelkästään järkisyihin perustuen hankkimaan autoa, mulla olisi varmaan taas joku fakin farkku-avensis :)

        Suomikin on vapaa maa, joten täällä saanee jokainen ajella millä haluaa ja millä laillisesti pystyy. Joten ajelkaa te vaan niillä Audeilla ja Toitsuilla; meikäläisen seuraavakin auto hyvin todennäköisesti on jenkki, ehkäpä joku 300C:n seuraajamalli. (Edellyttäen, että tehdas pysyy pystyssä ;)


      • ja luotettavia
        No Lo kirjoitti:

        Mulla on tällähetkellä ajossa Chrysler 300C CRD. Sedan korimalliltaan ja -08 vuosimalliltaan. Auton hankin sen takia, että peli on mukava ajaa , hyvin varusteltu ja muotoilu poikkeaa massasta sekä muotoilu on mielestäni hyvin onnistunut. Autossa on nyt 25tkm mittarissa, eikä ole ollut mitään vikaa. Toisin kuin joku papparainen aikanaan huoltiksella veikkaili Skodaansa nojaten!

        Jos olisin pyrkinyt pelkästään järkisyihin perustuen hankkimaan autoa, mulla olisi varmaan taas joku fakin farkku-avensis :)

        Suomikin on vapaa maa, joten täällä saanee jokainen ajella millä haluaa ja millä laillisesti pystyy. Joten ajelkaa te vaan niillä Audeilla ja Toitsuilla; meikäläisen seuraavakin auto hyvin todennäköisesti on jenkki, ehkäpä joku 300C:n seuraajamalli. (Edellyttäen, että tehdas pysyy pystyssä ;)

        Kokemuksia amerikkalaisista autoista. Itsellä on ollut peräkkäin kolme amerikkalaista Chevroletia: Blazer, Corsica ja Lumina. Kaikki olivat erinomaisia autoja. Ostin kaikki käytettynä. Blazerissä 88 tkm ostettaessa ja 165 tkm meni vaihtoon. Corsicassa 92 tkm ostettaessa ja 160 tkm meni vaihtoon. Luminassa 78 tkm ostettassa ja 138 tkm meni vaihtoon. Vikoja: Blazerissa ei mitään, Corsicassa automaattilootan turbiinilukko (maksoi muistaakseni 400 mk). Luminassa airbagin merkkivalo (johtoliitos, maksoi 50 e). Hienoja ja mukavia autoja ajaa. Automaattilootat vaihtoivat huomaamatta ja tehoa löytyi tarvittaessa ohituksiin. Esimerkiksi Lumina vei 3.1-litraisella V6-koneella maantiellä 7,8 litraa.

        Täydellisiä autojahan nekään eivät olleet. Suurin miinus aika heikoista ajovaloista. Ajaisin varmaan edelleenkin Chevroletilla, jos niitä tuotaisiin jenkeistä. Korean Chevroletia en ole edes harkinnut.


      • bensaa menee....
        ja luotettavia kirjoitti:

        Kokemuksia amerikkalaisista autoista. Itsellä on ollut peräkkäin kolme amerikkalaista Chevroletia: Blazer, Corsica ja Lumina. Kaikki olivat erinomaisia autoja. Ostin kaikki käytettynä. Blazerissä 88 tkm ostettaessa ja 165 tkm meni vaihtoon. Corsicassa 92 tkm ostettaessa ja 160 tkm meni vaihtoon. Luminassa 78 tkm ostettassa ja 138 tkm meni vaihtoon. Vikoja: Blazerissa ei mitään, Corsicassa automaattilootan turbiinilukko (maksoi muistaakseni 400 mk). Luminassa airbagin merkkivalo (johtoliitos, maksoi 50 e). Hienoja ja mukavia autoja ajaa. Automaattilootat vaihtoivat huomaamatta ja tehoa löytyi tarvittaessa ohituksiin. Esimerkiksi Lumina vei 3.1-litraisella V6-koneella maantiellä 7,8 litraa.

        Täydellisiä autojahan nekään eivät olleet. Suurin miinus aika heikoista ajovaloista. Ajaisin varmaan edelleenkin Chevroletilla, jos niitä tuotaisiin jenkeistä. Korean Chevroletia en ole edes harkinnut.

        Jenkeillä pääsee ohi kaikesta paitsi bensa-asemista


      • Miettikää....
        bensaa menee.... kirjoitti:

        Jenkeillä pääsee ohi kaikesta paitsi bensa-asemista

        Öljy alkaa loppumaan pikku-hiljaa mutta jenkkien losseilla sitä vaan ajetaan.........mikäli ajat ISO koneisella jenkkiautolla eikö olisi aika pysähtyä miettimään tulevaisuutta?Ilmastonmuutos pukkaa päälle napajäät sulavat.......pitäisi siirtyä vähäpäästöisiin ja vähäkulutteisiin autoihin.Japanilaisten autojen polttoaineen kulutus ja päästöt ihan toiselta planeetalta 80-luvun amerikkalaisten myyräkarkottimien kanssa.(en ole mikään viherpiipertäjä ja se millä autolla ajaa on oma päätös mutta kirjoitinpahan vain. En ole mikään japanin ylistäjä)


      • ÖLJY TULEE LOPPUMAAN
        Miettikää.... kirjoitti:

        Öljy alkaa loppumaan pikku-hiljaa mutta jenkkien losseilla sitä vaan ajetaan.........mikäli ajat ISO koneisella jenkkiautolla eikö olisi aika pysähtyä miettimään tulevaisuutta?Ilmastonmuutos pukkaa päälle napajäät sulavat.......pitäisi siirtyä vähäpäästöisiin ja vähäkulutteisiin autoihin.Japanilaisten autojen polttoaineen kulutus ja päästöt ihan toiselta planeetalta 80-luvun amerikkalaisten myyräkarkottimien kanssa.(en ole mikään viherpiipertäjä ja se millä autolla ajaa on oma päätös mutta kirjoitinpahan vain. En ole mikään japanin ylistäjä)

        Osa tuntuu olevan sitä mieltä että "fuck the fuel economy" Jenkkien autot suuria verratuna esim. saksalaisiin.Mitä hyötyä on suuresta lossista jos se on sitä varten että sillä voi leuhkia.Ymmärrän toki sen jos tarvitsee maasturia tai jotain pick-uppia töissä mutta onko sen pakko olla JENKKI? Ette tunnu välittävän päästöistä ja polttoaineen kulutuksesta. "No mitä sillä on väliä vaikka miljoonia kuolisi ilmastonmuutoksen vuoksi kuha mun chevy ei vaa rupee köhimää" tämä on väärä ajattelu tapa (en halua loukata ketään mielipiteellänie enkä myöskää halveksia ketään)


      • piu pai
        Miettikää.... kirjoitti:

        Öljy alkaa loppumaan pikku-hiljaa mutta jenkkien losseilla sitä vaan ajetaan.........mikäli ajat ISO koneisella jenkkiautolla eikö olisi aika pysähtyä miettimään tulevaisuutta?Ilmastonmuutos pukkaa päälle napajäät sulavat.......pitäisi siirtyä vähäpäästöisiin ja vähäkulutteisiin autoihin.Japanilaisten autojen polttoaineen kulutus ja päästöt ihan toiselta planeetalta 80-luvun amerikkalaisten myyräkarkottimien kanssa.(en ole mikään viherpiipertäjä ja se millä autolla ajaa on oma päätös mutta kirjoitinpahan vain. En ole mikään japanin ylistäjä)

        on se hyvä vertaa 80 lukulaista jenkkiä ja nyky japsia kumpikohan syö enemmän ?
        eikös parilla sakumerkillä oo isoja koneita autoissaan yli viidenkin ja kuuden litran....
        hävettää ku omas jenkis on pienempi kone ku sakujen isoin kone :(


      • itsensätehostusta
        ÖLJY TULEE LOPPUMAAN kirjoitti:

        Osa tuntuu olevan sitä mieltä että "fuck the fuel economy" Jenkkien autot suuria verratuna esim. saksalaisiin.Mitä hyötyä on suuresta lossista jos se on sitä varten että sillä voi leuhkia.Ymmärrän toki sen jos tarvitsee maasturia tai jotain pick-uppia töissä mutta onko sen pakko olla JENKKI? Ette tunnu välittävän päästöistä ja polttoaineen kulutuksesta. "No mitä sillä on väliä vaikka miljoonia kuolisi ilmastonmuutoksen vuoksi kuha mun chevy ei vaa rupee köhimää" tämä on väärä ajattelu tapa (en halua loukata ketään mielipiteellänie enkä myöskää halveksia ketään)

        kaikissa kulkineissa sama 4 rengasta, kovimmillaan saa ajaa 120 km/h suomessa. Luulen, että lähes suomessa jenkkiautoilussa on melko puhtaasti kyse itsensä tehostamisesta. Kun omaa mitättömyyttäänta mahtavuuttaan ei tarvitse pönkittää millään ulkoisilla asioilla tai näyttävyydellä ja edes vähän älykkyttä riittää myös kaikille yhteisestä maapallostamme ja sen tilasta ja tulevaisuudesta välittämiseen, kelpaa kulkuneuvoksi se paras eli julkinen liikenne. Ja jos ei julkisen liikenteen käyttö syystä tai toisesta onnistu tai autoilu muuten välttämätöntä, itsensä kansa sinut olaeva valitsee sen tilanteeseen sopivan ympäristöystävällisimmn autovaihoehdon. Siis kasvakaa jo aikuisiksi, ei se auto miestä tee..vaan se mitä on korvien välissä


      • piu pai
        itsensätehostusta kirjoitti:

        kaikissa kulkineissa sama 4 rengasta, kovimmillaan saa ajaa 120 km/h suomessa. Luulen, että lähes suomessa jenkkiautoilussa on melko puhtaasti kyse itsensä tehostamisesta. Kun omaa mitättömyyttäänta mahtavuuttaan ei tarvitse pönkittää millään ulkoisilla asioilla tai näyttävyydellä ja edes vähän älykkyttä riittää myös kaikille yhteisestä maapallostamme ja sen tilasta ja tulevaisuudesta välittämiseen, kelpaa kulkuneuvoksi se paras eli julkinen liikenne. Ja jos ei julkisen liikenteen käyttö syystä tai toisesta onnistu tai autoilu muuten välttämätöntä, itsensä kansa sinut olaeva valitsee sen tilanteeseen sopivan ympäristöystävällisimmn autovaihoehdon. Siis kasvakaa jo aikuisiksi, ei se auto miestä tee..vaan se mitä on korvien välissä

        ja paskat....... en ajais jenkillä ellei se tuntuis mun autolta samaa en vois sanoo bmw, tojota ym rimpuloista. mitäs bemaristit sit on ? jos sun käteen istuu se nissan micra ni mikäs siinä. ei se mun ropleema oo.


      • Old Driver
        itsensätehostusta kirjoitti:

        kaikissa kulkineissa sama 4 rengasta, kovimmillaan saa ajaa 120 km/h suomessa. Luulen, että lähes suomessa jenkkiautoilussa on melko puhtaasti kyse itsensä tehostamisesta. Kun omaa mitättömyyttäänta mahtavuuttaan ei tarvitse pönkittää millään ulkoisilla asioilla tai näyttävyydellä ja edes vähän älykkyttä riittää myös kaikille yhteisestä maapallostamme ja sen tilasta ja tulevaisuudesta välittämiseen, kelpaa kulkuneuvoksi se paras eli julkinen liikenne. Ja jos ei julkisen liikenteen käyttö syystä tai toisesta onnistu tai autoilu muuten välttämätöntä, itsensä kansa sinut olaeva valitsee sen tilanteeseen sopivan ympäristöystävällisimmn autovaihoehdon. Siis kasvakaa jo aikuisiksi, ei se auto miestä tee..vaan se mitä on korvien välissä

        Olen jo yli 70-kymppinen, eli tätä maailmaa katsellut jo monita suunnilta. Jos tuo automallin omistaminen on jokin aikuisuuden merkki, niin minä en halua kasvaa enää aikuiseksi, vaan haluan pönkittää huonoa itsetuntoani Jenkillä.
        En kuitenkaan pidä itseäni minään nulikkana, enkä näin ollen ole kovin herkkä erilaisille "muoti" propagandoille, vaan osaan ajatella aivan itsenäisesti. Omistan niin monta Jenkkiä, joilla ajelen lopun elämääni.


    • Chrome comes

      Onneksi myynti puhuu puolestaan kohta GENERAL MOTORS on 1 sijalla ja sitten tulee Wolksvaageeni ja sitten Ford ja Kia eli ei ainakaan kalansilmät tulevaisuudessa ole edustettuna kovinkaan ykkösenä :) vaikka onhan Kia tietenkin korealainen mutta siitä huolimatta....... tir tir

    • 4X60

      Jenkki on jees, sanoi autokauppias, kun kauppoja koitteli. Olen koittanut ajaa tavallisillakin autoilla, mutta jälleen kerran vaihdoin ylimääräisen japsiprätkäni vanhaan Chevyn avolavaan. Järkikauppa kait talveksi, kun talviprätkäkin on? Moottoriajoneuvoja olen omistanut kuutisen kymmentä, joissa mukana monta merkkiä ja valmistusmaata. Sitä kyllä vieläkin ihmettelen, kun Chevrolettini "saastelaitteet" häiritsivät joitain "automiehiä" 90-luvun alussa ja nykyisin tuntuu häiritsevän ympäristöviisaita samojen autojen päästöt? Ongelman yhteinen nimittäjä on auton valmistusmaa? Eikö tuollainen ole rasismia mielestänne? Eroa ei välttämättä ole mielipidekäyttäytymisessä myöskään uskonnollistenkaan keskuudessa, vaan USA on aina syyllinen, tekee se mitä hyvänsä, vaikka kauniita, mukavia ja vähäpäästöisiä autoja.

      Ymmärrän aloittajan kysymyksen asettelun ja ajan 50€ bensabudjetilla kuukausittain omat ja muiden ajot Suomessa yhdysvaltalaisella avolavalla, koska näin olen ymmärtänyt tehdä. Jos toimit toisin, ymmärrän toki senkin.

    • exellence

      Ameriikan auto vaan herättää kateellisuutta, ei siitä mihinkään pääse. Ainahan paremmille ollaan näreissään, täällähän pitäisi kaikkien olla samanlaisia ja heti jos jotenkin erotut harmaasta massasta, niin saat satavarmasti lokaa niskaan. Ajelen aina jenkillä ja muita rimpuloita en edes harkitse, sorry vaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe