suomalaiset ohratärkkelyspikahiiva"oluet"

olutporsas

ostoboikottiin kunnes tekevät kunnon raaka-aineista ja ilman pikahiivamenetelmää kunnon tavaraa.Nykyisiä tuskin kukaan kehtaa olueksi kutsua.

4

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa

      olet, toki tämä koskee lähinnä näitä isoja panimoita. Suurin osa pienpanimoista tekee täysmallasolutta, eivätkä sorru ohratärkkelykseen. Eli suosi pienpanimoita - se kannattaa, laatu ja maku ovat parasta juotavaa mitä suomesta voi tarjota.

    • Jokainen sana on totta

      Mieshän kirjoittaa asiaa! Suomalainen perusbulkkikalja on aivan kammottavaa. Eihän sen pitäisi kelvata kenellekään muulle kuin känniluusereille. Tosin toinen vastaaja on oikeassa: pienpanimoista löytyy ihan kunnon tuotteita. Ehkä isotkin panimot heräävät kun useampi äänestää kukkarollaan.

      Mikä ihme tätä kansaa vaivaa kun maku on niin huono? Kaljaa juodaan määrättömästi, eikä se ole edes hyvää!

      • olutporsas

        jo vuosia kilpailleet siitä,kuka tekee halvimmalla olutta.Tästä osoituksena on sitten nämä neljä markkinajohtajaa Suomessa.Asia pitäisi ottaa valtakunnallisesti käsittelyyn,useille saattaisi olla yllätys,mitä Suomessa oluena kaupitellaan.Sitä ennen jättäkää olut hyllyyn,jos sisältää ohratärkkelystä.Olisi mielenkiintoista myös kuulla panimoteollisuudessa työskentelevien näkemyksiä aiheesta.


      • Olutharrastaja
        olutporsas kirjoitti:

        jo vuosia kilpailleet siitä,kuka tekee halvimmalla olutta.Tästä osoituksena on sitten nämä neljä markkinajohtajaa Suomessa.Asia pitäisi ottaa valtakunnallisesti käsittelyyn,useille saattaisi olla yllätys,mitä Suomessa oluena kaupitellaan.Sitä ennen jättäkää olut hyllyyn,jos sisältää ohratärkkelystä.Olisi mielenkiintoista myös kuulla panimoteollisuudessa työskentelevien näkemyksiä aiheesta.

        Kun katselee ihmisten ruokaostoksia, niin eipä niitä tuoteselosteita juuri lueta. Tärkein kriteeri on halpa hinta ja riittävästi makua (jota saadaan edullisesti suolalla, sokerilla ja aromivahventeilla). Joku saattaa ostaa "kevyttuotteita", mikä yleensä tarkoittaa keinomakeutusaineita. Oluessa riittää vastaavasti halpa hinta ja riittävät prosentit.

        Ostan itse luomua ja maustamatonta (ja oluet Alkosta) ja kauhulla katselen kauppojen "panostamista edullisiin tuotteisiin kun on tuo lamakin".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe