Ihmeparantumisia

sivusta seurannut

tapahtuu, mutta onko kukaan teistä kokenut sellaista? Jos on, niin millaisesta saidaudesta paranit ja paranitko ilman lääkkeitä, vai käytitkö siihen sairauteesi jotain lääkettä?

33

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli perintönä sydänvika, vaikealaatuinen rytmihäiriö, jossa kohtausten aikana sydämen lyöntitiheys kohosi 260-290 sykkeeseen minuutissa. Kohtaukset alkoivat yleensä ollessani levossa tai istuessani; en muista että koskaan fyysisen rasituksen aikana.

Rytmihäiriöt ovat yleensä vaarattomia -näin lääkärini vakuutti- mutta joskus sydän voi mennä flimmeriin (kammiovärinään, jossa sydän ei kierrätä verta). Isosiskoni kuoli jo nuorena sydänsairauteen.

Sain noita kohtauksia yhä useammin 80-luvun alusta lähtien. Lieviä useita kertoja kuukaudessa, sairaalahoitoa vaativia muutaman kerran vuodessa.

Toukokuun 6. päivä 1988 sain kovan kohtauksen noin kello 11 aamupäivällä ystäväperheeni luona pöydässä istuessani. Olin varma, että kuolen, sillä kohtaus oli ankarampi kuin yksikään aikaisemmista. Yritin tunnustella pulssiani, mutta syke oli "lankamainen" ja niin nopea, ettei sitä voinut laskea. Samalla kuin vanne olisi kiertynyt rintani ympärille ja hengitys kävi vaikeaksi. Tunsin myös kipua rinnassani. Olin varma, että nyt kuolen kuten isosiskoni aikoinaan.

Ystäväperheessä ei ollut puhelinta. Kun ystäväni huomasi kasvoni käyneen harmaiksi ja kalpeiksi ryhtyi hän laittamaan kenkiä jalkaan juostakseen muutaman sadan metrin päässä sijaitsevalle puhelinkopille soittamaan sairasautoa apuun. Samaan aikaan huusin hädässäni Herraa näillä sanoilla: "Armahda minua Herra, sillä nyt minä kuolen!" En pyytänyt paranemista. Kun toisen kerran huusin avukseni Herran nimeä samoin sanoin, kipu ja puristus rinnassani lakkasivat ja ajattelin, että nyt kuolema tuli. Seuraavassa hetkessä koin samanlaisen tunteen kuin leikkauksien jälkeen, kun sain suoneen morfiinia (minut oli leikattu 9 kertaa). Huudahdin ystävälleni, joka oli jo ovella, että älä mene vielä soittamaan ambulanssia, sillä kohtaus tuntui menneen ohi.

Tämä tapahtui siis 6.5.1988 ja siitä hetkestä lähtien olen ollut terve tuosta sydänviasta. Sydämeni tutkittiin Helsingin yliopiston sairaalassa (Mariassa) kahta vuotta myöhemmin eikä siitä löydetty mitään vikaa. Yhtään kohtausta en ole sen jälkeen saanut.

En vuosiin voinut kuitenkaan uskoa, että olisin todella parantunut. Jotkut uskovaiset jopa varoittelivat, että sairaus palaa ellen usko parantuneeni. Mutta se ei ole palannut alkuvuosien epäuskostani huolimatta.

Näin siis minulle tapahtui. Sensijaan sokeritautini ja jalkavammani eivät ole parantuneet vaan käyneet ennemminkin pahemmiksi.

Minäkin uskon, että Jumala parantaa sairaita, mutta pelkään pahoin, että useimmat parantumiset ovat hetkellisiä sielullisia kokemuksia tai jopa valheita muka "Jumalan kunniaksi". Minulla on perusteltuja syitä olla uskomatta mm. joissakin suurkokouksissa tapahtuneisiin parantumisiin.

Mutta joskus Jumala parantaa tämän raihnaisen kehomme, meidät, jotka olemme hyppysellinen savea ja joilla on vain henkäys sieraimissamme. Luulen myös, että monet parantuneet kiittävät Jumalaa eivätkä kovinkaan suureen ääneen kerro saamastaan Jumalan armosta muille. Tosiasiaksihan jää,että meistä jokainen kerran kuolee vanhuuteen, sairauksiin tai onnettomuuksiin.

• aikanaa.

Ps. 103:3 "hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa KAIKKI sinun sairautesi,"

Luuk. 6:19    
        "Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki."

• ole ihmeparantuminen kun siitä ei ole ainuttakaan todistetta.

• Pakanainen

jälkeen >(minut oli leikattu 9 kertaa)< pitäisikin olla jo parantunut.

• Yks-tämmönen

kunnia ylistys Herralle kaikkivaltiaalle kun Hän sinut paransi sydänviastasi. Herra tarvitsee sinua, koska ei ottanut sinua silloin vielä luokseen.

Jes. 53
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.

3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

• Sanoma sinulle.

kärsii mieluummin matona ylpeydessään, haukkuu sitten niitä uskovia,

jotka ovat nöyriä Jumalan edessä ja ovat ottaneet Pyhän Hengen voiman vastaan ja käyttävät näitä voimavakutuksia ihmisten pelastumiseksi ja parantumiseksi Jeesuksen käskyn mukaisesti

Sinulla ei ole parantumismahdollisuuksia, koska pilkkaat Pyhää Henkeä, joka on sinua aiemmin koskettanut, mutta pilkkaat Häntä, joka on antanut sinun kokea tulevan taivaallisen ajan voimia, mutta tallot sitten armon jalkoihisi.

Parannuksen paikalle joudu, palaa tienhaaraan, jossa aloit ylpistyä ja tulla mitääntavitsemattomaksi, Jeesus haluaa vieläkin auttaa sinua, jos itse tahdot?

• Olen ihan varma, että suurin osa ihmisistä, jotka ovat lukeneet sinun kertomuksesi, uskovat Sinua.
        Sehän on melko varmasti totta, että sait sinä päivänä(6.5.1988)kohtauksen. Vaikka et voi tietää sitä että kasvosi kävivät"kalpeiksi ja harmaiksi" niin jostakin syystä ystäväsi näki parhaaksi lähteä soittamaan apua.
        Jos asiat olisivat niin kuin nämä sinun kirjoitustasi kommentoivat ihmiset sen näkivät eli ne 9 sydänleikkausta olisivat parantaneet sydämesi...Silloinhan et olisi kohtausta alkuunkaan saanut.
        Olet kertonut tuon minulle aiemminkin. Silloin en sua uskonut, mutta nyt minä kyllä uskon.
        Tiedätkö mitä? Ajattelin sua viime yönä, kun en saanut unta. Ajattelin, että jos kehtaisin niin lähettäisin sinulle valokuvan mun lapsuudesta.
        Kun saisit sen kuvan, niin silloin varmasti sinäkin ymmärtäisit sen, että kukaan ei voi ottaa minun parantumisesta kunniaa itselleen.
        Ei kukaan muu kuin Jumala.
        Herra vahvisti minua tässä. Kun kävin äitini luona tänään niin hän sanoi minulle tuon saman asian.
        (...ja uskot tai et, mutta tähän asti olemme vain riidelleet. Hän on hävennyt minua. Nyt tuosta asenteesta ei ole jäljellä kuin muistot...)
        Kysyin äidiltä miksi hän ei sulkenut mua lapsena mihinkään laitokseen... Vastasi mitä vastasi, mutta lopulta hän itki.
        Ihme kai jo sekin.

• poikalapsi

Jaa että SYDÄNVIKA parani muka ihmeen kautta: hahahahahahahahahhhaaaa! Missä tieteellisessä julkaisuussa tapaustasi on esitelty? Jos ei missään, voitkin lopettaa satuilun valehteluna.

• Pakanainen kirjoitti:

jälkeen >(minut oli leikattu 9 kertaa)< pitäisikin olla jo parantunut.

Leikkaukset kohdistuivat jalkaani, joka vammautui liikenneonnettomuudessa 1982 sekä umpilisäkkeeseen. Toin nuo esille viitatessani kokemukseen kohtauksen päätyttyä, että tunne oli samanlainen kuin morfiinia annettiin leikkausten jälkeen.

• Pe.ku kirjoitti:

ole ihmeparantuminen kun siitä ei ole ainuttakaan todistetta.

Mutta se on totta, että olen ollut kertomastani sydänsairaudesta terve 20 vuotta. Jos saan elää 6.5.2009 saakka niin 21 vuotta terve.

Mitä minun sairauteeni tulee niin onhan niistä pino papereita ja tutkimustuloksia ennen tuota paranemistani sekä Marian sairaalan tutkimukset paranemiseni jälkeen. Olin Marian sairaalassa sisällä tutkittavana kaksi vuorokautta. Minun oli vielä tutkimusten jälkeenkin vaikea uskoa, että sydänkohtaukset eivät uusiutuisi, mutta ne ovat pysyneet pois.

• jukka.finland kirjoitti:

Mutta se on totta, että olen ollut kertomastani sydänsairaudesta terve 20 vuotta. Jos saan elää 6.5.2009 saakka niin 21 vuotta terve.

Mitä minun sairauteeni tulee niin onhan niistä pino papereita ja tutkimustuloksia ennen tuota paranemistani sekä Marian sairaalan tutkimukset paranemiseni jälkeen. Olin Marian sairaalassa sisällä tutkittavana kaksi vuorokautta. Minun oli vielä tutkimusten jälkeenkin vaikea uskoa, että sydänkohtaukset eivät uusiutuisi, mutta ne ovat pysyneet pois.

Sulla ei ole ainuttakaan todistetta siitä asiasta.
        ei pitäisi tollasia väittää ilman ainuttakaan todistetta.

• Pakanainen
        jukka.finland kirjoitti:

Leikkaukset kohdistuivat jalkaani, joka vammautui liikenneonnettomuudessa 1982 sekä umpilisäkkeeseen. Toin nuo esille viitatessani kokemukseen kohtauksen päätyttyä, että tunne oli samanlainen kuin morfiinia annettiin leikkausten jälkeen.

"tunne oli samanlainen kuin morfiinia annettiin leikkausten jälkeen. "   

• AB............
        Pakanainen kirjoitti:

"tunne oli samanlainen kuin morfiinia annettiin leikkausten jälkeen. "   

Niin ett kuin sitä morffiinia annettiin sit vasta leikkauksen jälkeen?

• frihet
        Pe.ku kirjoitti:

Sulla ei ole ainuttakaan todistetta siitä asiasta.
        ei pitäisi tollasia väittää ilman ainuttakaan todistetta.

Tuli vaan mieleen, ettet taida tuota sanaa käyttää koskaan, vaikka lehdistö ja muut mediat kylläkin käyttävät, esim. näin "Ihmepelastuminen!
        Mies jäi junan ja rekan yliajamaksi - selvisi hengissä".

• sivusta seurannut
        AB............ kirjoitti:

Niin ett kuin sitä morffiinia annettiin sit vasta leikkauksen jälkeen?

siinä on? Morffiinia annetaan nimenomaan leikkauksen jälkeen, sillä se on voimakas kipulääke. Eli sitä ei anneta leikkauksen aikana, kun potilas on nukutettu ja nukutettuna, silloin ei kipuja tunne. Morffiinia annetaan kyllä muulloinkin, kun kivut ovat muuten sietämättömiä.

• ab...............
        sivusta seurannut kirjoitti:

siinä on? Morffiinia annetaan nimenomaan leikkauksen jälkeen, sillä se on voimakas kipulääke. Eli sitä ei anneta leikkauksen aikana, kun potilas on nukutettu ja nukutettuna, silloin ei kipuja tunne. Morffiinia annetaan kyllä muulloinkin, kun kivut ovat muuten sietämättömiä.

En mä sitä nauranut! Morffiinissa ei ole kertakaikkiaan mitään naurettavaa. AINA on pakko synkistellä tai vaihtoehtoisesti kehuskella itseä.
        Kirjoitit sanan"kuolema"viestiisi monen monta kertaa. Masentavaa.

• frihet
        ab............... kirjoitti:

En mä sitä nauranut! Morffiinissa ei ole kertakaikkiaan mitään naurettavaa. AINA on pakko synkistellä tai vaihtoehtoisesti kehuskella itseä.
        Kirjoitit sanan"kuolema"viestiisi monen monta kertaa. Masentavaa.

Kaikki muu on ehkä epävarmaa, mutta kuolema on väistämätön totuus, eli siitä vois hiukka enemänkin infoa antaa.

Kuten Daavid Psalm23:4 ensimmäisen kerran lähestyi Jumalaa personapronomiini ykkösen tasolla, kun kuoleman laaksoon "laskeutui", siihen saakka oli "vain" Hän.

• frihet kirjoitti:

Kaikki muu on ehkä epävarmaa, mutta kuolema on väistämätön totuus, eli siitä vois hiukka enemänkin infoa antaa.

Kuten Daavid Psalm23:4 ensimmäisen kerran lähestyi Jumalaa personapronomiini ykkösen tasolla, kun kuoleman laaksoon "laskeutui", siihen saakka oli "vain" Hän.

"Onhan kuolema varmin, mikä meitä kohtaa"

Useimmat uskovat kertovat pelastuvansa ja niin sinäkin yleensä kerrot mutta nyt sanot kaikkien kuolevan.

• frihet
        Pe.ku kirjoitti:

"Onhan kuolema varmin, mikä meitä kohtaa"

Useimmat uskovat kertovat pelastuvansa ja niin sinäkin yleensä kerrot mutta nyt sanot kaikkien kuolevan.

Sinä valitettavasti et iha kaikkee näköjään hoksaa, ei kristitty kyole vaikka ruumiillisesti kuoliskin.

• Minut.

Pääsin Jeesuksen avulla eroon viinapirusta, tupakkapaholaisen otteesta usko myös auttoi pääsemään. Vielä kun pääsis tuosta akan saatanasta, niin kaikki olis hyvin.

• merim.raimo

lähisukulaisille ja niille naapureille jotka ovat olleet tietoisia vakavasta(parantumattomasta) sairaudesta, he sitten puolestaan voivat kertoa eteenpäin tapauksesta (totena) eikä vain kuulopuheina. Näin olen sen raamatusta ymmärtänyt ? ei kai ihmiset sentakia tee tosiparannusta, kun kuulevat "ihmeparantumisista" tapahtuuhan tässä mailmassa vaikka kuinka paljon joka hetki vaikka minkänäköstä ihmeellisyyttä. ;) siis tärkeämpi on sielunpelastus, ihmeet tulevat vasta jälkikelkassa. ;)

• Olen saanut kokea ihmeparantumisen. Se on Jumalan ja minun välinen asia, ei kuulu muille.

• merim.raimo

miksi noin "tiukkapipoinen" ????

• poikalapsi

Missä on tapahtunut? Ainakin Yli-Vainion "parantamat" olivat vain huijausta tai manipulaatiota, eikä kukaan heistä oikeasti parantunut. Todista siis avauksesi väite.

• sivusta seurannut

lukenut ja mitä minulle on kerrottu. Vai epäiletkö, että eivät ole kertoneet minulle totta?

• poikalapsi
        sivusta seurannut kirjoitti:

lukenut ja mitä minulle on kerrottu. Vai epäiletkö, että eivät ole kertoneet minulle totta?

Jos muuta todistetta kuin ihmisen oma kertomus, ei ole, on syytä todeta, että hyväuskoisiaon ennenkin huijattu. Parantuminen on TODENNETTAVA lääketieteellisesti, jotta se olisi varmasti tapahtunut eikä vain manipuloidun harhaa.

Onhan näitä valhejuttuja mm. Ristin Voitossa esitelty. Nokia missio myös esittekee mm. luki-häiriöstä parantuneen tarinaa. Höpinä on höpinää ja huijaus on huijausta.

• J.Edgar

Että ihmeitä tapahtuu.

Kerrataanpa vähän perusasioita.

1) Selittämätön parantuminen tarkoittaa tapausta, jossa sairaus paranee ilman, että lääketieteellä on selitystä asiaan. Esimerkiksi monet syövät paranevat silloin tällöin näennäisesti itsekseen.

2) Ihmeparantuminen tarkoittaa luonnonlakien vastaista tapahtumaa. Esimerkkinä avomurtuman luutuminen katsojien silmien edessä tai kehitysvamman parantuminen.

Kaikki uskovien kertomukset ihmeparantumisista (2) ovat aina osoittautuneet selittämättömiksi parantumisiksi (1). Asiaa on tutkittu laajasti meillä ja muualla.

Mistä muuten uskovat aina tietävät, että selittämätön parantuminen johtuu Jumalasta/Jeesuksesta ja miksi harvoin puhutaan niistä tapauksista, joissa rukous ei ole vaikuttanut sitä eikä tätä?

Eikö usko Jumalaan itsessään ole riittävän ihmeellistä (jotain muutakin sanaa voisi käyttää tässä)? Tarvitseeko sen eteen vielä valehdellakin?

• Tupakasta

Poltin yhtäjaksoisesti 47 vuotta parhaimmillaan 4 askia päivässä.
        Sitten lopetin, ihan ilman Jeesuksia tai purukumeja, tai muitakaan itsesuggestioita. Nytolen ollut pokttamatta yli 8 vuotta. Eikö ole ihmeellistä?

• mittasi
        Tupakasta kirjoitti:

Poltin yhtäjaksoisesti 47 vuotta parhaimmillaan 4 askia päivässä.
        Sitten lopetin, ihan ilman Jeesuksia tai purukumeja, tai muitakaan itsesuggestioita. Nytolen ollut pokttamatta yli 8 vuotta. Eikö ole ihmeellistä?

sykkeesi? Jukka hyvä uskokoon kuka haluaa.

• kaksi kertaa kovasta jomottavasta päänsärystä rukouksen kautta muutamassa minuutissa ilman pillereitä. Jeesus kosketti ja paransi.

On muitakin parantumiskokemuksia mutta tämä saa riittää tällä kertaa.

• Niin, en halua aliarvioida JUmalan parantavaa voimaa.Olenhan itsekkin kokenut selkeän Jumalan parantavan voiman, joka kohdistui persoonallisuuteen liittyviiin tekijöihin.

Mutta, on huomioitava, miten Jummalan suunnitteleman ihmisen voi parantaa selkeät elämäntavan muutokset arjessa.Tai esim. jokin kipu ja sen tunteminen voi kadota pois hetkessä ihan ymmärrettävästä syystä.

Itselläni jos on kiireinen päivä/päiviä, niin yllättävän herkästi tulee migreeniltä tuntuvä olo.Tämän olon poistaa lepo.Jos lepään totaalisesti esim. tunnin, niin olotila on pois ja olen terve.

Samoin hammassärky ja sen poistuminen on mielenkiintoinen ilmiö.Kun hammasta alkaa pakottaa, niin aina tämä kipu poistuu kun tilaan ajan hammaslääkärille ja olen lähdössä sinne.No, jokainen taas ymmärtänee, miksi kivuntuntemus poistui.

• poikalapsi

Sitä voi kuule "vapautua" vaivasta vaikka kalkkitabletteja syömällä, kun lujasti huuhaansa uskoo. Mistä TIEDÄT, että Jeesus vaikutti asiaan?

• Jumalan parantava vaikutus ja ihmisen parantuminen on laaja-alainen asia. Samoin sairauksien ennalta ehkäisy.

Melkeimpä lähes kaikkien sairauksien hoitoon ja ennalta ehkäisyyn liittyy hyvä mielenlaatu, riittävä lepo/kiireettömyys , terve ravinto ja riittävä liikunta.

Esim. lapsen lieväasteisen Epilepsian hoitoon suositellaan arjen pyörityksen muuttamista mahdollisimman turvalliseksi.Sama pätee sydän sairauksien kohdalla lääkityksen lisäksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      302
      3908
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2495
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      277
      2404
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2200
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      77
      1834
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      400
      1566
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      32
      1351
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      1218
    9. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1162
    Aihe