Ketipinooriko ongelma lääke?

Käytän ketipinooria 600mg iltaisin unettomuuden hoitoon.
Olen käyttänyt noin 5kk ilman ongelmia, mutta nyt minulla oli oksennustauti ja senjälkeen noin viikon ajan on minulla ollut huono olo, ja kuumeilun tuntemusta, voiskohan tää johtua ketipinorista.

Onko muilla ketipinorista kuumeilun tuntemuksia sekä
hirvittävän kovaa närästystä?
11558
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

tuollaista ketiapiini (Seroquel, Ketipinor) määrää käytetä. Kuin poikkeustapauksissa. Yleensähän annos unettomuuden hoidossa pyritään pitämään 25-100 mg:ssa.

Ketiapiinin sivuv. voi olla vähän sitä sun tätä, antipsykootti kun on.

Äänestä
  • Tai unettomuus on se suurin syy miksi ketipinoria käytän.
    Kyllähän ne lääkärit keksii hienoja diaknooseja kakkostyypin dipo, ja niin edelleen.

    Mutta usko tai älä en ole koskaan ollut tippakaan harhainen tai psykoottinen, unettomuus on ongelmani ja jos olen dipo niin olen vain ja ainoastaan yksisuuntainen dipo, sillä yliväsymys tekee yliaktiiviseksi, mutten ole koskaan ollut "höyry"
    niinkuin oikeesti maaniset on.

    Äänestä

  • Ketipinoori on hyvin siedetty lääke, haittavaikutus yleensä ainoastaa väsymys alussa, ja vain alkupäivinä n. (1-2 viikkoa).
    Ketipinoori ei myöskään aiheuta riippuvuutta joten ihmeellisen hyvä aine, itse olen lopettanut ketipinorin kuin seinään eikä aiheuttanut mitään vierotusoireita, toisin kuin SSRI masennuslääkkeet jotka muka eivät vaikuta riippuvuutta.

    Äänestä

no mulla on kans sama lääke mut vaa 100mg mut ei oo kyl ollut mitää tommosia oireita

Äänestä
  • unettomuuteen?

    Äänestä

  • Väenö* kirjoitti:

    unettomuuteen?

    unettomuuteen ja pääasiassa myös ahdistukseen et joskus oon ottanut päivisinkin

    Äänestä

  • penni84 kirjoitti:

    unettomuuteen ja pääasiassa myös ahdistukseen et joskus oon ottanut päivisinkin

    NO KETI vaikuttaa turvalliselta lääkkeeltä, ei tule riippuvuutta ja niinpois päin.

    Äänestä

Mä sain kauhean pahoinvointijakson Ketipinorin käytöstä. Voin pahoin joka päivä sen ajan ku sitä käytin. Aika väsyneeksikin tuo teki.

Lisäksi se lihotti mua älyttömän paljon. Olen nyt lukenu kaikkea tietoa siitä mitä olen saanu käsiini ja se tosiaan on yks eniten paisuttavista lääkkeistä, tai siis yleensä Ketiapiinia lisäävät lääkkeet ovat. Lisäksi tarkastin asian kahdelta psykiatrilta. Että arvatkaa harmittaako.

Mutta kaikki sivuvaikutuksethan on yksilöllisiä, tämäkin lääke on varmasti monelle oikein sopiva, mulle ei vaan ollu.

Äänestä
  • Mullakin kieltämättä oli kummallista pahoinvointia
    600mg vuorokausiannoksella, pudotin annosta 200mg
    eikä ole enää pahoinvointia luojan kiitos.

    Tuo lihottaminen hämmästyttää sillä minulla ketipinor suorastaan auttaa pysymään entisessä painossani, vaikka en kyllä ole laihtunutkaan mutten lihonut ainakaan.

    Äänestä

Olen jo pitkään syönyt ahdistukseen ja tasaamaan 2-suuntaista. Hyvä lääke. Annostus aamu 100, pv 100 ja illalla 400 tai jos alkaa tulla liikaa vauhtia 2-suuntaiseen niin nostan iltaa 600:aan.

Äänestä
  • ole riippuvuutta, jos lääkettä tarvitsee nukkuakseen, oli se sitten mitä merkkiä tahansa.
    Monesti lääkäri vaihtaa nukahtamislääkkeen masennus-tai psyykelääkkeeseen ja ongelman ydin jää selvittämättä.
    Kokemuksesta sanon, että ne eivät sivuvaikutustensa takia ole yhtään parempi ratkaisu.
    Jos unettomuutta aletaan hoitaa lääkkeellä, joka aiheuttaa ruokahalun lisääntymistä ja painon nousua, niin silloinhan ongelmia on jo kaksi.
    Eikä se masennuslääkekkään välttämättä auta pitemmän päälle, minullakin vain pari viikkoa ja sen jälkeen taas valvottiin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Väenö* kirjoitti:

Käytän ketipinooria 600mg iltaisin unettomuuden hoitoon.
Olen käyttänyt noin 5kk ilman ongelmia, mutta nyt minulla oli oksennustauti ja senjälkeen noin viikon ajan on minulla ollut huono olo, ja kuumeilun tuntemusta, voiskohan tää johtua ketipinorista.

Onko muilla ketipinorista kuumeilun tuntemuksia sekä
hirvittävän kovaa närästystä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu