Nyt täytyy myöntää takapakki..

..jos me täällä olemmekin voitolla niin Savonlinnassa tuloo takkiin. Jos ilmoittautuu niin sitten menee eikä peruile..

http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=8022&Itemid=38

-----------
"Skepsis väisti Savonlinnan uskontokeskustelun

Skepsis ry:n edustaja, tietokirjailija Jussi K. Niemelä on yllättäen perunut aikaisemmin sovitun osallistumisensa Savonlinnassa ensi viikolla järjestettävään "Suureen uskontokeskustelu II:een".

Kaksipäiväisen tilaisuuden aiheena on evoluutioteoria ja luomisoppi. "
----------

Niemelän lähtölaskenta Skepsiksen edustajana lie jo kiihtynyt tai viimeistään nyt alkaa..

25

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

      Joku/jotkut tilalle.Ei kai sielä yhden miehen/naisen varassa olla.Vai?

    • Turkana

      olivat Niemelän perustelut? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kun kerran on luvannut mennä, niin järjestäjiä kohtaan tuo on kyllä aika ilkeästi tehty.

      • maa_tiainen

        "ilkeästi tehty."

        Eikös tuo ollut aivan linjassa yleisen strategian kanssa. Oletko jossain nähnyt jotain muuta kuin ilkeyttä ateistien suhtautumisessa uskoviin?


      • Turkana
        maa_tiainen kirjoitti:

        "ilkeästi tehty."

        Eikös tuo ollut aivan linjassa yleisen strategian kanssa. Oletko jossain nähnyt jotain muuta kuin ilkeyttä ateistien suhtautumisessa uskoviin?

        nähnyt paljonkin ja Niemeläkin väitteli jo aikaisemmin Puolimatkan kanssa. Ihmettelen silti että miksi hän tästä väittelystä vetäytyi. Olisihan se ollut mainio tilaisuus kysyä esim. Leisolalta, miksi hän professorina antoi täysin väärän kuvan tieteellisen tutkimuksen läpimurrosta jättämällä lukijansa väärään käsitykseen tuon tutkimuksen todellisista tuloksista.


      • maa_tiainen
        Turkana kirjoitti:

        nähnyt paljonkin ja Niemeläkin väitteli jo aikaisemmin Puolimatkan kanssa. Ihmettelen silti että miksi hän tästä väittelystä vetäytyi. Olisihan se ollut mainio tilaisuus kysyä esim. Leisolalta, miksi hän professorina antoi täysin väärän kuvan tieteellisen tutkimuksen läpimurrosta jättämällä lukijansa väärään käsitykseen tuon tutkimuksen todellisista tuloksista.

        "Olen nähnyt paljonkin"

        Kumma kun minä en ole nähnyt. Ehkä sellainen ihme tapahtuu minunkin silmieni edessä jonain päivänä.


      • Turkana
        maa_tiainen kirjoitti:

        "Olen nähnyt paljonkin"

        Kumma kun minä en ole nähnyt. Ehkä sellainen ihme tapahtuu minunkin silmieni edessä jonain päivänä.

        ""Kumma kun minä en ole nähnyt. Ehkä sellainen ihme tapahtuu minunkin silmieni edessä jonain päivänä.""

        Etkö ole seurannut näitä keskusteluja? Minulla ainakin uskovaisenakin on hyvät ja ystävälliset välit tämänkin palstan ateistisiinkin kirjoittajiin, kuten mm. Apoon, Sharyniin, -Pekkaan, Anteeksi että ajatteleen, jopa Illuminatukseen, puhumattakaan agnostikoista kuten vanhaan-kissaan ynnä moniin muihin. Johtuisiko se siitä, ettei uskoni Jumalaan kannusta minun valehtelemaan tieteen tuloksista kuten siitä, että elämä tänne on kehittynyt evoluution avulla?


      • maa_tiainen
        Turkana kirjoitti:

        ""Kumma kun minä en ole nähnyt. Ehkä sellainen ihme tapahtuu minunkin silmieni edessä jonain päivänä.""

        Etkö ole seurannut näitä keskusteluja? Minulla ainakin uskovaisenakin on hyvät ja ystävälliset välit tämänkin palstan ateistisiinkin kirjoittajiin, kuten mm. Apoon, Sharyniin, -Pekkaan, Anteeksi että ajatteleen, jopa Illuminatukseen, puhumattakaan agnostikoista kuten vanhaan-kissaan ynnä moniin muihin. Johtuisiko se siitä, ettei uskoni Jumalaan kannusta minun valehtelemaan tieteen tuloksista kuten siitä, että elämä tänne on kehittynyt evoluution avulla?

        Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.


      • Turkana
        maa_tiainen kirjoitti:

        Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.

        ""Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.""

        ettet sinä olisi uudestisyntynyt kristitty, jolloin olisit samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin. Muillehan uudestisyntyneet kristityt yleensä lupaavat tuota ikuista kidutusta helvetissä, joten ymmärrän hyvin että tämän palstan ateistit sellaista uskontoa ihmettelevät ja vastustavat.


      • Antti Virtanen
        Turkana kirjoitti:

        ""Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.""

        ettet sinä olisi uudestisyntynyt kristitty, jolloin olisit samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin. Muillehan uudestisyntyneet kristityt yleensä lupaavat tuota ikuista kidutusta helvetissä, joten ymmärrän hyvin että tämän palstan ateistit sellaista uskontoa ihmettelevät ja vastustavat.

        mutta mihin uskot jos et ole kristitty? ihan uteliaisuutta vain kysyn :)


      • Turkana
        Antti Virtanen kirjoitti:

        mutta mihin uskot jos et ole kristitty? ihan uteliaisuutta vain kysyn :)

        Jumalaan mitä on olemassa, ikuiseen maailmankaikkeuden luojaan, Jumalaan, joka on oikeasti rakkaus, eikä polttaisi luomiaan olentoja ikuisesti. Niin, ja lisäksi uskon, että me kaikki palaamme Luojaamme kuoltuamme, emme tietenkään ihmisinä, olemme vain Hänen keinojaan havaita elämää ja nauttia siitä.


      • maa_tiainen
        Turkana kirjoitti:

        ""Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.""

        ettet sinä olisi uudestisyntynyt kristitty, jolloin olisit samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin. Muillehan uudestisyntyneet kristityt yleensä lupaavat tuota ikuista kidutusta helvetissä, joten ymmärrän hyvin että tämän palstan ateistit sellaista uskontoa ihmettelevät ja vastustavat.

        "samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin."

        Ehkäpä olen samassa veneessä kuin muutkin uskovaiset ja ateistitkin eli menossa helvettiin. Minusta tämä on aivan mahdollista kun katsoo ympäristön ja maailman tilaa tällä hetkellä. Jonkinlaista valaistumista (uudestisyntymistä?, heräämistä?) tarvitaan ehdottomasti.


      • Turkana
        maa_tiainen kirjoitti:

        "samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin."

        Ehkäpä olen samassa veneessä kuin muutkin uskovaiset ja ateistitkin eli menossa helvettiin. Minusta tämä on aivan mahdollista kun katsoo ympäristön ja maailman tilaa tällä hetkellä. Jonkinlaista valaistumista (uudestisyntymistä?, heräämistä?) tarvitaan ehdottomasti.

        niin, miksi et ole jo uudestisyntynyt tai tehnyt asian eteen jotakin, ei sitä kukaan muu voi puolestasi tehdä, se on oma valinta?


      • DarkNinjaHiiri
        maa_tiainen kirjoitti:

        "samassa asemassa kuin me muutkin uskovaiset ja ateistitkin."

        Ehkäpä olen samassa veneessä kuin muutkin uskovaiset ja ateistitkin eli menossa helvettiin. Minusta tämä on aivan mahdollista kun katsoo ympäristön ja maailman tilaa tällä hetkellä. Jonkinlaista valaistumista (uudestisyntymistä?, heräämistä?) tarvitaan ehdottomasti.

        >>This is our message to our dear friends. We have watched you growing for many years as you too have watched our lights in your skies. You know now that we are here, and that there are more beings on and around your Earth than your scientists admit.


      • maa_tiainen
        Turkana kirjoitti:

        niin, miksi et ole jo uudestisyntynyt tai tehnyt asian eteen jotakin, ei sitä kukaan muu voi puolestasi tehdä, se on oma valinta?

        Kyllähän minä yritän pysyä hereillä joka päivä.


      • on murheellista
        Turkana kirjoitti:

        Jumalaan mitä on olemassa, ikuiseen maailmankaikkeuden luojaan, Jumalaan, joka on oikeasti rakkaus, eikä polttaisi luomiaan olentoja ikuisesti. Niin, ja lisäksi uskon, että me kaikki palaamme Luojaamme kuoltuamme, emme tietenkään ihmisinä, olemme vain Hänen keinojaan havaita elämää ja nauttia siitä.

        luettavaa tämä sinun tekstisi.Hyväksyt varmaankin, että äidit ja isät tekevät kaikkensa lastensa eteen.
        Eräissä tapauksissa, jopa uhraavat itsensä, ennenkuin antavat lastensa kärsiä.Vaikkakin lapset olisivat itse aiheuttaneet ko.tilanteet.Ja kuten tiedät, myös luonnossa tapahtuu samaa.
        Vaan, kun tulee puhe Jumalasta, joka uhrasi itsensä lastensa puolesta,etteivät he suistuisi perikatoon, se ei sinusta enää olekkaan rakkautta,tai et ainakaan hyväksy sitä itsesi kohdalle.Vaan tahdot itsesi mielen mukaista rakkautta.Niinhän tosin moni lapsikin tahtoo ja niinpä usein käykin, että ummistaessaan korvansa vanhempien rakastaville neuvoille, joutuukin myöhemmällä iällä vaikeuksiin, jopa virkavallan kanssa.Luonnossa taas usein menettää henkensä kovakorvaisimmat pennut/vasat/poikaset.Heihin kohdistuneesta rakkaudesta huolimatta.
        Miksi me olisimme poikkeus? Emmehän kuitenkaan ole jumalia emmehän?


      • Salccari
        maa_tiainen kirjoitti:

        "ilkeästi tehty."

        Eikös tuo ollut aivan linjassa yleisen strategian kanssa. Oletko jossain nähnyt jotain muuta kuin ilkeyttä ateistien suhtautumisessa uskoviin?

        Olen ateisti ja minulla on hyviä kristittyjä ystäviä, joille en toivoisi mitään pahaa. Enkä usko, että olen ainoana ateistina tällainen.


      • Apo-Calypso
        maa_tiainen kirjoitti:

        "ilkeästi tehty."

        Eikös tuo ollut aivan linjassa yleisen strategian kanssa. Oletko jossain nähnyt jotain muuta kuin ilkeyttä ateistien suhtautumisessa uskoviin?

        Ei minulla ole yhtään mitään uskovia vastaan, oli uskonto mikä hyvänsä. Rajan vedän siihen, kun heidän "uskonsa" edellyttää silkkaa valehtelua oman uskonsa puolesta.

        En näe mitään kunnioitettavaa "uskonnossa", joka perustuu epärehellisyyteen uskovaa itseensä ja muita kohtaan.


      • Pekka-
        on murheellista kirjoitti:

        luettavaa tämä sinun tekstisi.Hyväksyt varmaankin, että äidit ja isät tekevät kaikkensa lastensa eteen.
        Eräissä tapauksissa, jopa uhraavat itsensä, ennenkuin antavat lastensa kärsiä.Vaikkakin lapset olisivat itse aiheuttaneet ko.tilanteet.Ja kuten tiedät, myös luonnossa tapahtuu samaa.
        Vaan, kun tulee puhe Jumalasta, joka uhrasi itsensä lastensa puolesta,etteivät he suistuisi perikatoon, se ei sinusta enää olekkaan rakkautta,tai et ainakaan hyväksy sitä itsesi kohdalle.Vaan tahdot itsesi mielen mukaista rakkautta.Niinhän tosin moni lapsikin tahtoo ja niinpä usein käykin, että ummistaessaan korvansa vanhempien rakastaville neuvoille, joutuukin myöhemmällä iällä vaikeuksiin, jopa virkavallan kanssa.Luonnossa taas usein menettää henkensä kovakorvaisimmat pennut/vasat/poikaset.Heihin kohdistuneesta rakkaudesta huolimatta.
        Miksi me olisimme poikkeus? Emmehän kuitenkaan ole jumalia emmehän?

        Mitä ihmeen tuubaa sinä jaksat suoltaa.

        Oletko ikinä ajatellut kirjoittaa rakentavaa keskustelua saarnaamisen sijaan?

        Oletko miettinyt millaisen kuvan annat itsestäsi ihmisille jotka pitävät Raamatun juttuja legendoina?


      • Mr.K.A.T.
        maa_tiainen kirjoitti:

        Veikkaan, että sillä että et ole kristitty on tekemistä asian kanssa. Minä puolestani pidän kristinuskoa parhaana kannattamani kahdenlaisen järjestyksen ilmentymänä.

        Minä olin jo ajatellut että sinä olen New-agelaisissa opeissa väräjävä panteisti, joka pitää pitkän hajuraon näihin Raamattu-fundeihin..

        t. MrrKAT körttiläinen savosta


      • Mr.K.A.T.
        Salccari kirjoitti:

        Olen ateisti ja minulla on hyviä kristittyjä ystäviä, joille en toivoisi mitään pahaa. Enkä usko, että olen ainoana ateistina tällainen.

        ..ollee samanalainen rääväsuisuus kuin tämä MrKAT tai kuten eräs sanoi "skepsiksen Pauli Ojala".

        Poikkeustapaus siis..

        ;)


      • maa_tiainen
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

        Minä olin jo ajatellut että sinä olen New-agelaisissa opeissa väräjävä panteisti, joka pitää pitkän hajuraon näihin Raamattu-fundeihin..

        t. MrrKAT körttiläinen savosta

        Mutta Jeesushan oli symmetrian ruumiillistuma ja symmetrian kautta kaikki on luotu.


      • Apo-Calypso
        maa_tiainen kirjoitti:

        Mutta Jeesushan oli symmetrian ruumiillistuma ja symmetrian kautta kaikki on luotu.

        Hmm... Kaksi lausetta, kaksi perusteetonta väitettä. Onnitteluni!


    • takkiin

      esmes minulle ? Egoni ei horju, se on testattu. Ketkä ..tun me ? Ihan on yksilöinä ahkiota vedetty, kun ei vain pysty "me ja te" ajatteluun, naurettavaa. Sitä paitsi mitä kyseiseen keskusteluun osallistumattomuuteen tulee, miksi ylipäätään yllyttää hulluja ?! Pahaan laittoos... ;=)

      -evvk

      • se sinunkin

        ongelmasi on........


      • ongelmat
        se sinunkin kirjoitti:

        ongelmasi on........

        olleet peräpukamat, pieni palkka ja pitkät pimeät talvet. Nämä saavat helpostikin kommentit pois raiteiltaan ;=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      153
      3242
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      95
      2197
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      321
      2138
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      126
      2050
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1809
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1465
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1261
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1240
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1130
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1019
    Aihe