JÄLKIEHKÄISYPILLERI PULMA

pienipikkumyy

otin 2 jälkiehkäsy pilleriä 15 päivän sisää ku poikaystävän kanssa meni karkkipaperi rikki 2x :/
tietääkö kukaan mitä haittavaikutuksia voi olla muutakun menkat voi tulla vähän myöhäs :s ja sit pahoinvointi.. ÄKKIÄ VASTAUKSIA : (

22

12012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee taatusti

aivan sekaisin, mahdatkos sinä tietää millainen määrä yhdessä pillerissä on hormonia? Saati kahdessa!

• Saman kokenut

Näköjään tuo kumin rikkoutuminen ei olekaan niin kauhean harvinaista, vaikka mekin sitä päivittelimme.. Eli meilläkin poikakaverini kanssa hajosi kumi kahdesti, ja toisen pillerin jouduin ottamaan jo 20 päivän päästä. Kehoni on aivan sekaisin. Viikko toisesta pilleristä minulla alkoi tiputtaa verta, mutta paljon tummempaa.. menkat ne ei kuitenkaan ole, tai muuten ne olisivat kaksi viikkoa etuajassa.
      Yksi pilleri sisältää 25-kertaisen määrän hormonia verrattuna yhteen ehkäisypilleriin. Selvää on, että jotain haittavaikutuksia tulee, varsinkin jos niitä joutuu napsimaan kaksi lyhyen ajan sisään. Itse en toistaiseksi ole huomannut muuta kuin tuon ikävän tiputtelun. Toivottavasti ne "oikeat" menkat sitten tulevat ajallaan..

Helvetin kumit, saisivat kyllä kestää :( Pitänee siirtyä paksumpiin.

• itse...

Nyt kyllä keksit itse faktoja. Yksi jälkiehkäisypilleri sisältää saman verran keltarauhashormonia kuin 50 minipilleriä tai 10 yhdistelmäe-pilleriä. Pari jälkiehkäisyä on siis kuin söisi 100 minipilleriä tai yhtä pilleriä vajaan liuskallisen yhdistelmäpillereitä.

• ei riskiseksiä

"Helvetin kumit, saisivat kyllä kestää :( Pitänee siirtyä paksumpiin. "

Jos kumi hajoaa ja joudutaan jälkiehkäisyyn niin siitä eteenpäin kuukautisiin asti EI HARRASTETA sellaista SEKSIÄ, josta voisi tulla raskaaksi. Suihinotto ja nuoleminen OK, käsipeli OK, yhdyntä EI OLLENKAAN!. Kortsun kanssa seksin harrastus siis loppuu kunnes tulee ne kuukautiset.

Sama syy joka hajoitti kumin ekalla kerralla voi hajoittaa sen uudelleen. Sitten harmittaa.

• pienipikkumyy

joo.. mulla alko kans tumma tiputtelu toivottavasti loppuu pian...:p

• varies
        ei riskiseksiä kirjoitti:

"Helvetin kumit, saisivat kyllä kestää :( Pitänee siirtyä paksumpiin. "

Jos kumi hajoaa ja joudutaan jälkiehkäisyyn niin siitä eteenpäin kuukautisiin asti EI HARRASTETA sellaista SEKSIÄ, josta voisi tulla raskaaksi. Suihinotto ja nuoleminen OK, käsipeli OK, yhdyntä EI OLLENKAAN!. Kortsun kanssa seksin harrastus siis loppuu kunnes tulee ne kuukautiset.

Sama syy joka hajoitti kumin ekalla kerralla voi hajoittaa sen uudelleen. Sitten harmittaa.

mie en lopettaisi seksiä sen takia kun kumit menee rikki. entäs kaksoisehkäisy? kumi pillerit/spermidisi/kierukka vaihtoehtoja löytyy nykymaailmasta.

• ..............................

apteekissa kysäistä toimiiko enää. Jälkiehkäisypillerin kanssa ei lasketa päiviä vaan TUNTEJA! Eli siitä ei ollut sinulle mitään hyötyä, päinvastoin. Tee raskaustesti.

Pilleri kuuluu ottaa VIIMEISTÄÄN 72 tunnin sisään yhdynnästä eli 3 päivän sisään. Mieluiten 12 tunnin eli puolen päivän sisään!

• sama pikkumyy joka aloitti ...

SIIS :

otin ekan pillerin 2 h yhdynnän jälkeen, kun kortsu meni rikki

otin tokan pillerin joku 5 h yhdynnän jälkeen , kun kortsu meni toisen kerran rikki 15 päivän sisällä !

kysymys oli että voiko tulla pahoja haittavaikutuksia koska pilleri ohjeessa luki että max. 2 pilleriä vuodessa

ja minä otin kaksi pilleriä 15 päivän sisään.

• estrogeeni
        sama pikkumyy joka aloitti ... kirjoitti:

SIIS :

otin tokan pillerin joku 5 h yhdynnän jälkeen , kun kortsu meni toisen kerran rikki 15 päivän sisällä !

kysymys oli että voiko tulla pahoja haittavaikutuksia koska pilleri ohjeessa luki että max. 2 pilleriä vuodessa

jälkiehkäisypillerin voi ottaa max. 3 kertaa vuodessa. Olen tän heinäkuun aikana käyttänyt sitä 3 kertaa, kortsun hajoamisen seurauksena :( Tänään vasta ilmesty yhtäkkiä kans sellaista tummaa verta ja menkat ne ei voineet myöskään olla, sillä ne just loppu. Ei ihme, että mulla jolla ei koskaan tule mitään suurempia mielialanvaihdoksia tulee kokoajan hetkiä millon tekee mieli itkeä ja heti sen jälkeen naurattaa. Olen siis aivan sekaisin.

• Vieraileva Tähti

SIIS :

Ei ehkä nyt heti sinulla ole vakavia vaikutuksia, mutta missään ei puhuta siitä, mitä tälläiset suuret hormoni-määrät vaikuttavat myöhemmässä elämässä. Tietenkin veritulppa-riski on suurentunut, kun ottaa isommat määrät hormonia (eritoten, jos vielä tupakoit)..
        Miten paljon nykyään onkaan nuorilla (noin 30 vuotiailla) rintasyöpää, kun olemme syöneet "huolettomasti" e-pillereitä. Kukaan ei siinä vaiheessa, kun itse hain 13-vuotiaana pillereitä, kyseenalaistanut tarvetta pillereille tai sille, että "lapsi" harrastaa seksiä.

Vahingosta viisastuu, yksi rintaisena ja toivottavasti saan oman tyttäreni ymmärtämään, ettei ole kiire harrastaa seksiä nuorena tai että kondomi on paras vaihtoehto; suojaa jopa kondyloomaltakin.

• Tramboliini_02

SIIS :

mitään "pahoja" haittavaikutuksia saat. Joillakin jo yksi jälkiehkäisypilleri aiheuttaa rajuja oireita, mutta ei kuitenkaan kaikilla. Olit ainakin ajoissa liikkeellä ("2H") :)

• OiJoij

itse olen ottanut 3 pilleriä vuodessa. myöhemmin ymmärsin ettei niitä saisi käyttää mutta on siitä aikaa ja itselle on tullut vain pientä tummaa tiputusvuotoa ja mieliala vaihtelee useimmiten, yleensä muuten olen pirteä mutta väsymystä on paljon. Jos ei halua raskaaksi yhdynnän aikana , suosittelen e-pillereitä. Ei kannata olla tyhmä kuin minä olin.

• ongelmat kasvavat

Jälkiehkäisyä saa käyttää korkeintaan kolme kertaa vuodessa ja KORKEINTAAN yhden kerran yhden kuukautiskierron aikana. No, 15 päivää ei kerro, onko kierto ollut sama vai ei.

Tottakai ylimääräisestä hormoniannoksesta on haittaa, mutta haitta on pienempi kuin abortti.

Oletan, että pillerin sivuvaikutukset voivat moninkertaistua, kun pillereitä syödään kuin karkkia.

Jostain syystä e-pillereitä on pyritty kehittämään mahdollisimman matalahormonisiksi. Pillerit ovat tulleet käyttöön 50 vuotta sitten ja silloin niistä oli monia haittavaikutuksia. Edelleen ihmiset ovat erilaisia. Osa naisista ei siedä lainkaan hormonaalista ehkäisyä.

• Likuski

Omasta kokemuksesta en suosittele jälkiehkäisyä kenellekään! Koittakaa viimeiseen asti huolehtia hyvin ehkäisystä, ettei tarvitse jälkeenpäin hakea. Itselläni oli menkat juuri loppuneet, kun päätimme kokeilla kerran ilman kondomia sen tuella, että ne menkat vasta loppuivat.
        Aamulla kuitenkin mietiskelin, että parempi ehkä varmistaa, kun katua, ja hain jälkiehkäisyn. Mitään erityisiä oireita ei pilleristä tullut, mutta viikkoa myöhemmin alkoi taas menkat. Kiertoväli oli siis 7 päivää, huh. Niiden menkkojen jälkeen ajattelin että eiköhän tämä tästä tasaannu. Sen jälkeen mentiin pari viikkoa eteenpäin ja taas alkoi menkat. Nämä ovat nyt sitten kestäneet ihanat 8 päivää tähän mennessä, kun normaalisti itselläni on 4-5 päivää. Kiitos jälkiehkäisyn aiheuttaman EPÄTASAPAINON kehossani! Elämä on pelkkää kuukautisvuotoa..

• Mimmula
        Likuski kirjoitti:

Omasta kokemuksesta en suosittele jälkiehkäisyä kenellekään! Koittakaa viimeiseen asti huolehtia hyvin ehkäisystä, ettei tarvitse jälkeenpäin hakea. Itselläni oli menkat juuri loppuneet, kun päätimme kokeilla kerran ilman kondomia sen tuella, että ne menkat vasta loppuivat.
        Aamulla kuitenkin mietiskelin, että parempi ehkä varmistaa, kun katua, ja hain jälkiehkäisyn. Mitään erityisiä oireita ei pilleristä tullut, mutta viikkoa myöhemmin alkoi taas menkat. Kiertoväli oli siis 7 päivää, huh. Niiden menkkojen jälkeen ajattelin että eiköhän tämä tästä tasaannu. Sen jälkeen mentiin pari viikkoa eteenpäin ja taas alkoi menkat. Nämä ovat nyt sitten kestäneet ihanat 8 päivää tähän mennessä, kun normaalisti itselläni on 4-5 päivää. Kiitos jälkiehkäisyn aiheuttaman EPÄTASAPAINON kehossani! Elämä on pelkkää kuukautisvuotoa..

Kortsu hajos teininä kaks kertaa ja välissä oli noin kolme viikkoa. Molempina kertoina otin heti jäklkiehkäisyn, eikä kummempia oireita ollu. Seuraavia menkkoja ei vaan kuulunut joten tein varmuuden vuoksi raskaustestin, joka oli positiivinen. Totesin jälkikäteen että molemmat onnettomuudet oli just saman kierron aikana. Sitten kun luin pakkausselostetta huomasinkin, että niissä mainittiin ehkäisytehon laskevan 80-90 prosenttiin jos käyttää kahdesti samassa kierrossa. Eli yks syy miks sanotaan, ettei saa ottaa kaks kertaa voi olla vaan tämä. Hormonien käyttöhän voi vahingoitta sikiön kehitystä. Tää raskaus päätyi sitten keskenmenoon kahden kuukauden jälkeen. Jos lapsi olisi syntynyt sillä olisi voinut olla hormooneista elinikäisiä vaurioita.

• Ei se
        Likuski kirjoitti:

7 päivän jälkeen tullut vuoto ollut menkat, vaan je-pillerin aiheuttamaa tyhjennysvuotoa. Ja sitten pari viikkoa sen jälkeen tuli varmaankin ne menkat (tyhjennysvuotoa huomioon ottamatta) taas oikeaan aikaan.

• Rami Pussinen

Jos kerran pari unohtaakon ehkäistä niin sen jälkeen varmasti muistaa.

• rehj4wjj

onko vaarallista ottaa kaksi jälkiehkäisypilleriä viikon sisään ? entä jos on harrastanut keskeytettyä yhdyntää kolme kertaa saman tunnin sisällä niin tulisiko ottaa pilleri .. ?

• -----

Voisi olla parempi, ettet harrastaisi sitä seksiä vielä ollenkaan. Vähän isompana sitten...

• Jälkiehkäisy asiaa

Menikö se kumi muuten rikki juuri kriittisellä hetkellä, eli laukesiko mies sisääsi?
      Jos ei lauennut, niin mahdollisuus raskauteen on suhteellisen pieni. Kuitenkin,
      jälkiehkäisypilleri olisi tullut ottaa heti tämän jälkeen ja 2 tablettia myöhässä ei
      välttämättä lopeta raskautta, jos silloin olet jo ollut raskaana. Miksi otit pillerit
      vasta parin viikon jälkeen? Mutta älä huoli, todennäköisesti et ole raskaana,
      itsekin aikoinani olisin voinut ottaa jälkiehkäisyä 3 eri kerrasta, mutta en tullut
      raskaaksi, mutta olen niitä ottanut kyllä joskus, pari vuotta sitten, jouduin
      ottamaan 5 kertaa vuodessa.

Ne eivät sopineet minulle ollenkaan, kuukautiset meni sekaisin ja olin kuin hullu, niiden hormonien vuoksi, ainakin viimeisempien, numero neljän ja viiden jälkeen. Viidennen yhteydessä vertakin vuoti runsaasti ja vatsaan koski. Olin jotenkin todella ärtynyt ja sekava. Mutta tästä kokemuksesta sinäkin varmana viisastut.. Muista että kondomin kanssa voi olla hyvä käyttää liukuvoidetta, muutoin saattaa helposti kumi puhjeta, jos on liian kuiva emätin.

• epätoivoinen

Meillä hajos kortsu kaks kertaa, perättäisten yhdyntöjen aikana. Aikaisempia kommentteja lukiessa tulee mieleen, että oltais oltu vastuuttomia, mutta IKINÄ ennen tällaista ei ole tapahtunut (yhdyntöjen määrää yhdessä kortsua käyttäen kuitenkin lähempänä 100 kuin 0, eikä aikaisemmissakaan suhteissa). Ensimmäisellä kerralla pelkäsimme, että kynsi olisi saanut sen rikkoontumaan, mutta toisella kerralla sille ei vain löytynyt mahdollisuutta. Onko oikeasti viallisia kortsuja myynnissä? Kyseessä on Sultanin ultra thin, jota ollaan aikasemmin käytetty ainakin kolme pakettia (15 kpl siis yhteensä), eikä vastaavaa ole tapahtunut ennen. Nyt kaksi ekaa yhdyntää kyseisillä kortsuilla ja MOLEMMAT rikkoontuu. Musta tällasta ei pitäis vain yksinkertasesti tapahtua. Normaalia yhdyntää kyseessä, normaalia hankautumista. Tai ainahan on mahdollista, että itse on syypää sen rikkoontumiseen, mutta luulisi sen tapahtuneen sitten jo joskus aikaisemminkin.

• huonoa tuuria

Toki se on mahdollista, että kortsut ovat päässeet ohi laadunvalvonnasta. Pistokokeinahan niitä tarkastetaan.

Lisäksi on mahdollista, että kortsuja on jossain vaiheessa säilytetty väärin. Tämä tarkoittaa, että ne ovat olleet alttiina pakkaselle tai liialle kuumuudelle.

Suosittelen, että otatte uuden pakkauksen käyttöön. Voitte myös palauttaa jo avatun pakkauksen liikkeeseen/maahantuojalle ja tehdä valituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe