Helvetti

11

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

      "Voiko helvetissä eksyä? Millä vältyt, että et sinne joudu?"

      Sitä en tiedä voiko siellä eksyä, mutta se tärkein on tämä, ettei joudu sinne. Kun uskot Herraan Jeesukseen, vältät joutumasta helvettiin. Sillä Jeesus Kristus on kuolut sinunkin syntiesi tähden, jotta sinkin pelastut kun uskot Häneen.

      • siitä asiasta

      • AB.............

        aiheena...
        Kyllä varmaan tulimereen voi eksyäkin. En tiedä...mutta kiitos kuitenkin paljon tuosta lohduttavasta sanomasta.


      • frihet
        AB............. kirjoitti:

        aiheena...
        Kyllä varmaan tulimereen voi eksyäkin. En tiedä...mutta kiitos kuitenkin paljon tuosta lohduttavasta sanomasta.

        jos on iankaikkisessa erossa Jumalasta, eli on tuomittu kadotukseen, onko eksyksissä, vai kadotuksessa "ei eksyksissä"?

        Paras vain huolehtia, ettei joudu kadotukseen, eikä eksy tässä ajassa.


      • frihet kirjoitti:

        jos on iankaikkisessa erossa Jumalasta, eli on tuomittu kadotukseen, onko eksyksissä, vai kadotuksessa "ei eksyksissä"?

        Paras vain huolehtia, ettei joudu kadotukseen, eikä eksy tässä ajassa.

        hienosti sanottu. Sinun sanoistasi huomaa sen, että sinulla on sellaista voimaa, jota ei ole kaikilla.


      • frihet

        Jumala on VANHURSKAS tuomioissaan ja he jotka eivät ole kuulleet evankeliumia, ovat eräässä mielessä paremmassa asemassa, kuin ne, jotka ovat kuulleet ja heille ei kuitenkaan armo kelvannut.

        Siis Jumala on oikeudenmukainen, eikä tee VIRHEITÄ tuomioissaan.

        Minä en tuomitse noitia, enkä muitakaan, mutta synti meidän tulee tuomita, jos ei muuten niin omasta elämästä


      • Pakanainen

        ja vapaissa suunnissa se tarkoittaa Tuonelaa. Siellä vielä tarkastetaan oliko ihmisen maallinenmaja asunut siihen aikaan jolloin Jeesus oli tuntematon vai jo tunnettu.

        Siellä vartoo myös Paavali sitä viimeistä tuomiotaan.

        Tuonela on ikään kuin käräjät, jossa käydään esitutkinta ja lautakuntakin on paikalla, mutta eroaa käräjistä siinä suhteessa, että valitusoikeus Korkeimpaan Hallinto Oikeuteen puuttuu, Hovi Oikeudesta puhumattakaan.


      • Pakanainen kirjoitti:

        ja vapaissa suunnissa se tarkoittaa Tuonelaa. Siellä vielä tarkastetaan oliko ihmisen maallinenmaja asunut siihen aikaan jolloin Jeesus oli tuntematon vai jo tunnettu.

        Siellä vartoo myös Paavali sitä viimeistä tuomiotaan.

        Tuonela on ikään kuin käräjät, jossa käydään esitutkinta ja lautakuntakin on paikalla, mutta eroaa käräjistä siinä suhteessa, että valitusoikeus Korkeimpaan Hallinto Oikeuteen puuttuu, Hovi Oikeudesta puhumattakaan.

        maallinen elämä on juuri sitä tuomiolla oloa eli katoavaista "kadotusta", josta meidän pitää pyrkiä erottamaan mielemme ja kiinnittämään se Jumalan sanan mukaiseen elämään eli Kristukseen.

        Helvettiä on se, kun joudumme hengen tilassa näkemään, että joudumme "tekemään niin kuin olemme tehneet"; Helvetti on tämän kokemista:

        1. Moos. 4:13
        "Ja Kain sanoi Herralle: »Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin.»"

        Olemme siis joka hetki tuomiolla Jumalan edessä, mutta vain hyvin harvat sen ymmärtävät;

        Joh. 3:18
        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, SE ON JO TUOMITTU, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

        Room. 14:23
        "mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, ON TUOMITTU, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä."


      • Pakanainen kirjoitti:

        ja vapaissa suunnissa se tarkoittaa Tuonelaa. Siellä vielä tarkastetaan oliko ihmisen maallinenmaja asunut siihen aikaan jolloin Jeesus oli tuntematon vai jo tunnettu.

        Siellä vartoo myös Paavali sitä viimeistä tuomiotaan.

        Tuonela on ikään kuin käräjät, jossa käydään esitutkinta ja lautakuntakin on paikalla, mutta eroaa käräjistä siinä suhteessa, että valitusoikeus Korkeimpaan Hallinto Oikeuteen puuttuu, Hovi Oikeudesta puhumattakaan.

        on haamujen asuinpaikka. Shamaanit pystyivät Tuonelan matkaan vaipumalla transsitilaan. Tuonella ei eroteta hyviä tai pahoja ihmisiä.
        Joillain saattoi olla kuitenkin surkeampi kohtalo ja heile määrättiin kivinen sänky.
        Monet tahtovat Manaan jo eläessään. Jotkut ortodoksit ovatki uhranneet hengille kalmistoissaan esim.viinaa ja koruja.
        Tuonela(ts.Tuoni, Manala, Mana, Vainajala)on ylösalaisin ja teräaseita ja haukia virtaavan joen varrella. Siellä emännöi Tuonen Tytti ja Hades.
        Se sijaitsee Pohjoisessa, kalmistosaarilla.
        Kalmistosaarista pääset lukemaan enemmän tästä linkistä:
        http://fi/wikipedia.org/w/index.php?title=Kalmistosaari&action=edit&redlink=1


      • Pakanainen
        ekivaari kirjoitti:

        maallinen elämä on juuri sitä tuomiolla oloa eli katoavaista "kadotusta", josta meidän pitää pyrkiä erottamaan mielemme ja kiinnittämään se Jumalan sanan mukaiseen elämään eli Kristukseen.

        Helvettiä on se, kun joudumme hengen tilassa näkemään, että joudumme "tekemään niin kuin olemme tehneet"; Helvetti on tämän kokemista:

        1. Moos. 4:13
        "Ja Kain sanoi Herralle: »Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin.»"

        Olemme siis joka hetki tuomiolla Jumalan edessä, mutta vain hyvin harvat sen ymmärtävät;

        Joh. 3:18
        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, SE ON JO TUOMITTU, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

        Room. 14:23
        "mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, ON TUOMITTU, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä."

        pysty täydelliseen elämään Hengessä, synnittömänä.
        Ei ole ihmistä maapalolle syntynyt, joka ei epäröisi-->

        ""Room. 14:23
        "mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, ON TUOMITTU, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä." "   
              
        Tähän kohtaan täytyy nyt liittää se ARMO muuten ei tule mitään.


















           


    • eikkari7

      vuodatti pyhän verensä,että juuri sinä pelastuisit.Shalom

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      829
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      62
      746
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      502
    Aihe