selkäkipu

---

Mulla tulee selkä kipeäksi melkein aina jos joudun seisomaan liian kauan ja joskus ihan joidenkin minuuttien seisomisen jälkeen. Kipu tuntuu keskiselässä ja vähän siinä yläpuolella. Ja vatsaan sattuu aina kun on selkäkipua. Kipuja on ollu jo 4 vuotta ja tuntuu että ne vaan pahenee. Olen käyny lääkärissä mutta käsketään vaan liikkua enemmän mutta ei auta kun selkä tulee aina kipeäksi. ja kipu tuntuu selkärangassa, ei lihaksissa. Mulla on kyllä vähän notkoselkä mutta voisiko johtua siitä?

7

790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin

ja pyydä lähete että selkäsi kuvataan. Saattaa olla jotai joka auheuttaa kivun. Vaadi ja ole tiukka

• ayknnllpöööä

olen mies 34v ja olin eilen pesemässä hiuksia lavuaarin ylle kumartuneena kun yhtä-äkkiä aivan varoittamatta ristiselkä jotenkin "katkesi" ja nytkähti hallitsemattomasti eteenpäin ja jalat lähti alta. Ennen tätä selkään ei koskenut vaan olo oli ihan hyvä ja normaali.
      Sen jälkeen olen voinut kävellä vain erittäin pienin askelin varovasti ja alaselkään koskee erittäin voimakkaasti jos yritän yhtään nopeammin liikkua.
      Toista kuukautta sitten töissä selkä alkoi kipeytyä niin että istumasta seisomaan nouseminen ja kävely meni suunnilleen yhtä kivuliaaksi kuin nyt.
      Työterveyslääkäri sanoi että alaselän lihakset on jumissa ja käski venytellä. Olin pari viikkoa sairaslomalla ja tuntui että olen toipunut kun saikku loppui.
      Olen koettanut venytellä selkää ja jalkoja mutta siitä huolimatta selkä nyt petti alta ja nyt en pysty taipumaan lähellekään niin paljoa että voisin venytellä.

Tällainen kumara asento on tuntunut aina erittäin rasittavalta alaselässä, esim. auton konepellin alla en pysty kovin kauan kumarassa olemaan kun ristiselkää alkaa "kuumottaa" ja puutua. Ikinä ennen ei ole kyllä jalat lähteneet tällä tavalla mitään varoittamatta alta.

Tätä on tapahtunut lievempänä aiemminkin mutta nyt on jo pari kertaa tapahtunut niin voimakkaana että olen suunnilleen mennyt liikuntakyvyttömäksi.
      Voikohan syy todellakin olla selkälihaksissa vai onkohan jokin muu syy mahdollinen?

• ayknnllpöööä

"Tätä on tapahtunut lievempänä aiemminkin..."

siis alaselän tuntuvaa kipeytymistä on tapahtunut ennenkin.

• varmasti
        ayknnllpöööä kirjoitti:

"Tätä on tapahtunut lievempänä aiemminkin..."

siis alaselän tuntuvaa kipeytymistä on tapahtunut ennenkin.

sinulla on välilevyn pullistuma selässäsi. Mene jollekkin (yksityiselle) lääkärille niin saat oikean lääkityksen siihen, eli tulehduslääkettä ja kipulääkettä. Itsellä oli sama juttu noin kolme vuotta sitten ja jouduin olemaan kolme kuukautta sairauslomalla, paha vaan kun olen maatalousyrittäjä jouduin tekemään työtä kuitenkin vaikka puoliteholla. Vieläkin selkä väsyy juuri seisomisesta, eikä istua voi kauaa. Lääkäriin vain apua hakemaan....

• kivusta eroon

Hei, tyttärelläni voimakas selkäkipu aiheutti sen, että jalat menivät alta. Hän alkoi käyttämään laitetta, jolla venytetään pohkeita ja reiden takaosia, ne kun saattavat aiheuttaa alaselän kipeytymistä. Laitteen nimi on T-Stand ja tekijäfirma Tumppituote Oy, saattaisi auttaa Sinuakin. Kuulemani mukaan suuri osa selkävaivoista johtuu juuri kireistä pohjelihaksista, uskomatonta kyllä. Tyttäreni on tyytyväinen, ei ole selkä enää oireillut. Terveisin, Tore

• Selkäkivutpois

Vinolauta, vinoseisonta toimii loistavasti alaselän vaivoihin, komppaan!

• selkä-saunaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1470
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1444
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1153
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1054
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      76
      909
    Aihe