Stilnoct vai

lepoa kaipaava

vai Imovane, kumpi parempi, saan itse päättää kumpaako alan käyttämään eli lääkäri kirjoittaa jompaa kumpaa, muita vaihtoehtoja? Kertokaa!

5

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaivainen

Ummetus- ja kuivatustaipumusta lukuunottamatta todella hyvä unentuoja. 2 t ottamisen jälkeen tulee uni hyvin ja pysyy myös.

Itse olen joskus kokeillut Imovanea ja 2 tabletista huolimatta valvoin lähes koko yön. Tällainen paradoksaalinen vaikutus eli että nukahtamislääke valvottaa ei liene täysin ennenkuulumatonta.

Unilääkkeistä on kai aika vaikea päästä eroon tarvittaessa, mutta itse olen Triptyliä voinut ottaa (muista syistä) tarpeen mukaan ilman että se haittaa mitenkään ettei välillä ota ollenkaan.

Jos on jotain hermokipua, migreeniä tai masennusta niin Triptyl auttaa niihinkin. Tosin masennukseen tarvitaan isompi satsi ja siitä lienee sitten jo kovempaa haittaa sivuoireiden suhteen (voi syöpötyttää kuulema).

• vaikutukset

Yleisesti ottaen Stilnoct sopii nukahtamisvaikeuksiin, Imovane enemmänkin yölliseen heräilyyn. Lääkärillä on kuitenkin asiantuntijana paljon paremmat mahdollisuudet löytää juuri sinulle sopiva lääke kuin maallikoilla, joilla on usein taipumusta yleistää oma kokemus kaikkia muitakin koskevaksi ja tiedot on muutenkin hatarat. Lääkkeiden vaikutuksillahan on aina yksilöllisiä eroja, joten paras lääke löytyy vain kokeilemalla. Kokeilu kannattaa aloittaa siitä mitä lääkäri suosittelee juuri sinun tilanteeseesi, täysin riippumatta siitä mikä on toiminut naapurin Jaskalla tai netin Zupodupolla.

• mut se taitaa

olla vastaava kuin Imovane. Ei kauhean tehokas vaikka yritän sinnitellä ja käytän sitä harvoin. Eläkeläisenä voin sitten nukkua päivälläkin mut epäsäännölliset nukkumiset on rasittavia silti.

• vastauksistanne

Olisi 2x7.5 Imovanea tai 1 10mg stilnoct, aion teidän vastauksenne
        perusteella pyytää lääkäriltä 1 10mg stilnoct nukkumaan mennessä ja tuo Imovane sitten jos herään yöllä.

• kokemusta on

Terve, Stilnoct 10mg ja Imovane 7.5mg ei auttanut pätkän vertaa. Ekaksi oli tuota Imovanea jota kokeilin myös isommalla annoksella tuloksettomasti. Sitten Stilnoctia jota lääkäri määräsi 10-20mg tarvittaessa iltaisin. Aivan turhaa tavaraa minun kohdallani. Sitten sain 20mg Tenoxia joka vaikutti hieman paremmin, mutta ei toivomallani tavalla. Seuraavaksi ajattelin pyytää Dormicun 15mg tai Halcionia..saa tosin vain 7kpl paketeissa kumpaakin apteekista joten lääkäri saa muutaman paketin kirjoitella. Mainitsen vielä että en ole bentsoriippuvainen eikä toleranssia ole. Unilääkkeitä käytän silloin tällöin. En joka yö. Nyttenkin menin klo 01.00 nukkumaan ja heräsin 04.50 ilman mitään syytä. Olin yhden 10mg Diapamin ottanut ja 45mg Opamoxia ennen nukkumaan menoa levottomuuteen. Annostus lääkärin määräämä ja silloin tällöin tarvittaessa otan mikäli ahdistaa. Tiedän että lääkkeet eivät pitkällä tähtäimellä hyvä asia, mutta lääkäri sanoi että minun annostuksillani ja satunnaisella käytöllä pysyy hyvin kohtuus rajoissa. Klotriptyl mite tabletti hyvä unettomuuteen..8 tablettia max annos lääkelaitoksen mukaan..otin 6kpl ja nukuin peräti 12 tuntia..en olisi uskonut että tehoaisi. Itse työssäkäyvä ihminen ja uni tärkeä että jaksaa päivän. Suosittelen myös lenkkeilyä tai uimahallissa käymistä. Auttaa joillakin ettei vain kotona makoile! Noista kahdesta ekaksi mainitsemasta lääkkeestä on ystävillä kokemuksia ja ei ole auttanut. Niin yksilöllistä ja kokeilemallahan se selviää! Toivon että löydät oikean lääkityksen..itsellä vielä hieman hakusessa oikeat lääkkeet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe