Käytin jälkiehkäisyä kaksi kertaa parin viikon sisällä. Ensimmäisellä kerralla otin jälkiehkäisyn noin 15 tuntia ja toisella kerralla arviolta 8 tuntia yhdynnän jälkeen. Kortsua ei käytetty kummallakaan kerralla.
Nyt ensimmäisestä yhdynnästä on kulunut kuukauden verran aikaa. Alavatsaan sattuu ja kuukautiset ovat viikon myöhässä. Mikä on mahdollisuus, että olen raskaana? Miten todennäköistä on, että oireet johtuvat jälkiehkäisystä eikä raskaudesta?
Kaksi jälkiehkäisyä lyhyen ajan sisällä
9
6676
Vastaukset
- johtuu mistäkin,
tee raskaustesti. Muista kuitenkin että on kulunut 14 vrk tästä viimeisimmästä suojaamattomasta.
JÄLKIEHKÄISYPILLERI EI OLE TARKOITETTU EHKÄISYKEINOKSI..".Kortsua ei käytetty kummallakaan kerralla.
"
Voit tulla raskaaksi ja tuolla hormonimäärällä olet pistänyt kehosi sekaisin.
Ai niin, mites nuo sp-taudit??? Katumuspillerin "saa" ottaa ainoastaan kerran kuukaudessa.. mielestäni se myös siinä pakkaus selosteessa myös lukee. Netistä saa myös aika paljon tietoa, ja voit myös ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen tai apteekkiin. Kannattaa parisen viikkoa odottaa ennen kuin tekee raskaustestin, ja jos haluaa olla ihan varma tuloksesta kannattaa, pyytää lähete raskaustestiin mikä tehdään verikokeella, tässä tapauksessa pitää ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Vahinkoja sattuu ja toivotaan että selviät säikähdyksellä. :) Muitathan myös tarkistaa että et ole saanut sukupuolitauti tartuntaa. Kyllä tämä tästä. Tsemppiä! :)
- turvallista ottaa
kuin 3 kertaa VUODESSA.
- klsdklsdds
No siis ne je-tabut aiheuttaa aika samanlaisia oireita kuin kk-kivut ja/tai alkuraskaus, että paha mennä pelkistä oireista sanomaan liikoja...
Laske mieluummin, oliko yhdyntöjen aikaan todennäköinen ovulaatio eli munasolun irtoaminen, eli tapahtuivatko ne kierron n. puolivälissä.
Ja tee sit tottakai se rakaustesti. - ei vahinko vaan joku muu
Jälkiehkäisy ei ole ehkäisyn korvike. Jos joutuu jälkiehkäisyyn turvautumaan niin sitten ei harrasteta raskausriskin aiheuttavaa seksiä ennen kuin kuukautiset on tullut. Jos kortsu hajoaa kerran niin se voi hajota seuraavallakin kerralla eli pelkkää suuseksiä tai käsijuttuja jos käy vahinko.
Teillä ei käynyt vahinko kun ehkäisyä ei ollut käytetty ensinkään. Jospa kävisit keskustelemassa tilanteesta oman gynekologisi kanssa, jolloin saisit paljon asiantuntevampaa apua kuin täältä nettipalstalta.
Jos päihteiden käyttö tai poikaystävän painostus johtaa tuollaiseen tilanteeseen niin kannattaa hakea apua. Usea peräkkäinen jälkiehkäisy tekee pahaa jälkeä hormonitasapainolle ja voi sotkea kuukautiset pitkäksi aikaa sekä aiheuttaa iho-oireita.- sdfg
otin joskus kaksi jälkiehkäisypilleriä samalla viikolla. huomio, ei tarvitse moralisoida, itse olin ollut siihen asti neitsyt ja tiesin kaikki jutut ehkäisystä ja jälkiehkäisystä. mutta niin vaan "kävi". no menkat oli 3 viikkoa myöhässä ja tulivat sitten. Eli keho oli vaan niin sekaisin hormonimääristä että kesti monta viikkoa, ennen kun ne tasoittui.
Nykyisin olen onnellisesti parisuhteessa ja rengas käytössä, ni ei tarvii miettiä jälkiehkäsyä. Nykyisin huolettaa vaan hormonimäärät mitä kehoons syötetään, elikkäs noi jälkiehkäsyt kuitenki on vaikuttanu jotenki minunki kehoon, saati sitte aikaisemmin pillerit ja nyt rengas.
- suuse
Itse olen joutunut ottamaan 3 kertaa jälkiEpillerin. itselleni ei ole tullut mtn normaallista poikkeavaa... Mutta tästä opin ja paljon. Miksi piti keskeyttää epsut ... Nyt aloitan epsujen syömisen uudelleen... En tiedä miten tässä näin pääsi käymään... olen huolissani että tulen raskaaksi, olisihan iltatähti ihan mukava ja se vaippa rumba myös, mutta elämän tilanne on tosi huoni, en halua tähän tälläiseen elämään vielä lasta.. katsotaan myöhemmin ja ikää on 20 ..
- asdfafas
Olet 20v ja puhut iltatähdestä? Taitaa olla joku toinen sana mitä etsit nyt. Iltatähdellä tarkoitetaan esimerkiksi myöhään hankittua lasta (esim yli nelikymppisenä), ikään kuin sellainen viimeinen ihana yllätys, viimeinen mahdollisuus. Jotkut käyttävät sanaa myös kuvaamaan kuopustaan, jos oma ikä lähestyy neljääkymmentä ja muut lapset ovat huomattavasti vanhempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911350Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1151151Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949