PERÄKÄRRYN VETOMASSAT

ANDYROY

Mitenhän on nykyään tippunut nuo vetomassat jarrullisten kohdalla näin alas kyn kysekin hilux:a niin oli 2250 kg. Mitsun kohdalla kai myös sama juttu? Eikös vanhemmissa nelareissa jotka olivat ns. maastopakettiautoja, ollut max vetomassa 3500 kg. En tiiä kyllä nyt että millä sais vetää tuota traileria kun kokonaismassat nousee lähelle 3500 kg. Tietty kuorma-autoksi saaminen joidenkin pakujen osalta onnistuu ja tällöin kai on voimassa tuo 3500 kg sääntö?

9

2907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsu L200

      mä kuulin et nykyisin ne on tarkempia sen painojen kanssa. Ennen ne oli kuulemma sellaisia paperijuttuja eikä ollut tarkoitettukaan että oikeasti olisi sellaisia painoja pystynyt vetämään talvella tai mäkimaastossa. Tottahan se on että ei vaikkapa mulla se sallitut 3300 kiloa painoa tule kunnolla perässä yhtään mäkeä muuta kun traktorivauhtia. Nyt painot on paremmin todellisia mahdollisia. Ja siinä on juuri siks se yhdistelmän kokonaismassa joka määrää.

      Näin mulle sanoi Mitsukauppias. Siksi jäi vaihtamatta uuteen. Kun en olis voinut vetää kärriä uudella enää.

    • Joujou

      ei taida olla paljon muita kuin Defender, jossa 3500kg vetomassa? Nissanin avolavoissa ja Mazda/Ford Rangerissa taitaa sentään olla sallittu 3000 kg. Tosin tuon nissanin ongelmista on ollut juttua tälläkin palstalla.

      • G voimaa

        Uusissa Defenderin ja Range Roverin lisäksi ainakin Mersun Glk kaikki mallit ja G 55 amg -mallit sallii täyden 3500 kg perävaunun.
        Käytetyissä valikoimaa löytyy sitten laajemmin Iveco Dailysta Toyta Land Cruiseriin.
        Pakettiautoissa itse asiassa Mitsu Canterin vetopainot on myös nousemassa/nousseet 3500 kg.
        Mutta avolavoissa Defender lienee ainoa uusi vaihtoehto. G -mersun pick up mallin hinta kun alkaa Suomessa karata käsistä...


      • mjoo . . .
        G voimaa kirjoitti:

        Uusissa Defenderin ja Range Roverin lisäksi ainakin Mersun Glk kaikki mallit ja G 55 amg -mallit sallii täyden 3500 kg perävaunun.
        Käytetyissä valikoimaa löytyy sitten laajemmin Iveco Dailysta Toyta Land Cruiseriin.
        Pakettiautoissa itse asiassa Mitsu Canterin vetopainot on myös nousemassa/nousseet 3500 kg.
        Mutta avolavoissa Defender lienee ainoa uusi vaihtoehto. G -mersun pick up mallin hinta kun alkaa Suomessa karata käsistä...

        Maastureista luettelemiesti lisäksi myös Pajeron vetomassoja nostettiin nyt samalla kun vaihteisto ja kone päivittyivät. Eli 3500kg saa vetää uudella Pajerolla, jossa siis tämä päivitetty 200hv diesel.

        Totta tosiaan, ettei monella pickupilla saa tuota kiskoa.


    • nissan navara

      Silläpä jäi itelläkin hilux ostamatta ja ostin nissanin

    • ........

      Hiluxissa on kaikista pienin. 2200kg

      Mitsussa sitten selvästi paremmin 2700kg.

      Sitten jossain näistä muusta kolmesta taitaa olla 3300kg.

      Tavallisessa maasturilla kyllä saa vetää tuollaista. Kuten vanhemmalla Land Cruiserilla. Jos uusi pitä olla niin Pajeron vetomassa juuri nyt nousee tuohon 3500kg:hen, sitä ennen se oli 3300kg. Land Rovereissa se on kai yleisesti ollut 3500kg. Defenderistähän löytyy pakutyyppistä variaatiota, ehkä sillä saisi vetää tuon haluamasi 3500kg.

    • autoksi muutat

      niin muista, että tarvitset CE-kortin.

      • .,.,.

        Muistaakseni Nissan Navaralla saa vetää 3500 kg jarrullisena


      • ahhaa
        .,.,. kirjoitti:

        Muistaakseni Nissan Navaralla saa vetää 3500 kg jarrullisena

        Navaralla saa vetää tasan 3000kg jarrullista. Eli saman Mitä Isuzulla. Mazdalla ja Rangerilla taitaa olla juurikin sama 3000kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe