vielä viisaudenhampaasta

juu joku kuukausi sitten puhkes hamams noin pari-kolme viikkoa siten sain antibioottikuurin v-pen mega 10 tabl. 1 tabl. kertaa vuorokaudessa ja burana 600mg tarvittaessa kipuu ja kävin rötgenissä. Lääkäri sano että se on osittain puhjennut ja sain sen penissiliinin jälkeen toisen antibiootti kuurin, se tulehdus oli kuulema vielä siinä mutta ei ulottunut leukaluuhun. Sitten sain jotai flagyl 400 mg (metronidazol) 30 tabletin kuurin 1 tabl. 3 kertaa vuorokaudessa ja ehdin syldö niitä 7 , niistä tuli joku ihan sairas olo huimasi meinasin pyörtyillä sydän alko pumppaamaan pienestäki rasituksesta, ei maistunut ruoka, mahassa kiersi ja kädet ja jalat hiikeentyivät. Onneks lopetin aika sairas olo tosissaa. äskenki alko huimaamaan Seuraava hamamslääkäri on torstaina 12.3 , kaiken järjen mukaan toi hammas ois mun mielestä pitänyt poistaa, vai tekikö hamamslääkäri virheen määrätessä sitä, mutta joka tapauskessa en syö enää sitä paskaa huhhuh oisko joka tapauksessa jotain korvaavaa antibioottia vai poisto? kiitos lukemisesta toivottavasti joku jeesaa!!
3506
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Minulta on poistettu kaikki "viisurit" sitä ennen jokainen alkoi kiusaa juuri tulehtumalla ja ne poistettiin sitten.
Mikä oli syy ettei sitä nyt voitu poistaa?
Kun sait niin hyvät tulehduslääkketkin osittainen puhkeaminen ei vaikuta viisurin poistoon. Entäpä sitten jos olet jossakin etelänmatkalla ja se alkaa kiukuttelee siellä heti loman alussa. Nuo lääkkeet olivat oikeita hammastulehdukseen ja varsinkin se mistä sinulle paha olo muista mainita siitä seuraavan lääkärille että reagoit siihen voimakkaasti. Itseltäni lähti syksyllä viimeinen viisuri leukaluussa oli jo tulehdus ja 10 päivän antibiootti kuuri kahta eri sorttia. Ei muuta kun hammas irti sitten se ei tulehdu yllättäen yläviisurit ovat siitä vielä hankalia että niissä voi olla reikä jo ennen kuin ovat kokonaan puhjenneet ja jatkuva pieni krooninen tulehdustila vaikuttaa yleiskuntoon siellä se tulee vihottelemaan muuten.

Äänestä
  • Niin kyllä niitä toisiakin antibiootteja löytyy mutta se tulehdus pois ennen kuin se poistetaan, muuten oliko annos sinulla metridiazolista 400mg kolmesti vai kahdesti? Mulle tuli hirvee olo siitä jos otin ne kolme ja sain luvalla ottaa kaksi. Mutta vaihtoehtoja löytyy ettei taju lähde.

    Äänestä

  • Kohtalokaveri 78 kirjoitti:

    Niin kyllä niitä toisiakin antibiootteja löytyy mutta se tulehdus pois ennen kuin se poistetaan, muuten oliko annos sinulla metridiazolista 400mg kolmesti vai kahdesti? Mulle tuli hirvee olo siitä jos otin ne kolme ja sain luvalla ottaa kaksi. Mutta vaihtoehtoja löytyy ettei taju lähde.

    mullaki tuli virhe sitä v-pen megaa siis 1 talb 3 kertaa vuorokaudessa 10tablebtin kuuri,
    ja sitten se flagyl 400mg 30talbetin kuuri 1 tabl. 3 kertaaa vuorokaudessa, en tiiä mitä ois käyny söisin siis vieläkin noita nyt siitä on joku 60 tuntii kun söin viimeisen sellasen tabun noit flagyleit, en sit tiiä mut kuulema aika vahvoja antibiootteja en osaa sanoo voi varmaan vieläkin vaikuttaa ne mömmöt ;I, siis toivottavasti ois jotai parempii vaihtoehtoi..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ala-visuri! kirjoitti:

juu joku kuukausi sitten puhkes hamams noin pari-kolme viikkoa siten sain antibioottikuurin v-pen mega 10 tabl. 1 tabl. kertaa vuorokaudessa ja burana 600mg tarvittaessa kipuu ja kävin rötgenissä. Lääkäri sano että se on osittain puhjennut ja sain sen penissiliinin jälkeen toisen antibiootti kuurin, se tulehdus oli kuulema vielä siinä mutta ei ulottunut leukaluuhun. Sitten sain jotai flagyl 400 mg (metronidazol) 30 tabletin kuurin 1 tabl. 3 kertaa vuorokaudessa ja ehdin syldö niitä 7 , niistä tuli joku ihan sairas olo huimasi meinasin pyörtyillä sydän alko pumppaamaan pienestäki rasituksesta, ei maistunut ruoka, mahassa kiersi ja kädet ja jalat hiikeentyivät. Onneks lopetin aika sairas olo tosissaa. äskenki alko huimaamaan Seuraava hamamslääkäri on torstaina 12.3 , kaiken järjen mukaan toi hammas ois mun mielestä pitänyt poistaa, vai tekikö hamamslääkäri virheen määrätessä sitä, mutta joka tapauskessa en syö enää sitä paskaa huhhuh oisko joka tapauksessa jotain korvaavaa antibioottia vai poisto? kiitos lukemisesta toivottavasti joku jeesaa!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu