Suomalaiset uskovat

J.Edgar

eivät taida nykyisin kovasti harrastaa veden muuttamista viiniksi, vaikka se oli yksi Jeesuksen lupauksen mukaisista ihmeteoista, johon oikeiden uskovien kuuluisi kyetä.

"Ihmeviini" olisi nimittäin vallan mainio liikeidea kirkon toiminnan rahoittamiseksi. Sitä ostaisivat taatusti kaikki ainakin maistaakseen.

10

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka se on nättiä

Olisi kai se maallisten ihmisten uteliaisuuden heräämisen takia aluksi kiinnostavaa, ja ne voisivat sitä ostaakkin. En kuitenkaan usko että se toimisi pitämmän päälle. Kyllä niillä viinien ostajilla/tarvitsijoilla on omat nimikko juomansa jo niissä Alkoissa.
      Jumala pitää kirkkojen tuloista huolen, vaikuttaen niiden sydämmissä, jotka ovat valmiita lahjoittamaan, että oma kirkko voisi toimia ilman rahaongelmia.

• Sääti myös

Kirkollisveron, sellaisillekin henkilöille kuin paperitehtaat, Nokia, puuteollisuus ym. Uskovainen on etenkin paperiteollisuus ja Lappeenrannan osasto 5. Näin se oikea kirkko kerää mammonaa, että voi maksaa piispoille kunnollista liksaa!
        Ellet maksa tulee vouti ja korjaa tilanteen.
        Yrityksen omistaja on muslimi, mutta yritys maksaa kirkollisveroa, hämmästyttävää ja solidaaarista!

• ei kuulu minulle
        Sääti myös kirjoitti:

Kirkollisveron, sellaisillekin henkilöille kuin paperitehtaat, Nokia, puuteollisuus ym. Uskovainen on etenkin paperiteollisuus ja Lappeenrannan osasto 5. Näin se oikea kirkko kerää mammonaa, että voi maksaa piispoille kunnollista liksaa!
        Ellet maksa tulee vouti ja korjaa tilanteen.
        Yrityksen omistaja on muslimi, mutta yritys maksaa kirkollisveroa, hämmästyttävää ja solidaaarista!

Ne maksaa niistä kun itse tahtovat, minä en eroa kirkosta.

• niin että
        ei kuulu minulle kirjoitti:

Ne maksaa niistä kun itse tahtovat, minä en eroa kirkosta.

ennenkuin ulos potkahistaan, kun taidat olla niitä eroa kirkosta setiä? Eikä niillä ole sellaista paikkaa kuin liity kirkkoon? Kun omainen kuolee ne tahtoo laittaa sen sinne hautausmaahan, mutta kirkko ei taida ilmaiseksi siihen suostua, eikä pappi ilmaiseksi tulle siihen tilanteeseen siellä kirkossa, jonka veroista vitsaillaan.

• todé

tehdään ihmeen hyvää viiniä kirkon toiminnan rahoittamiseksi.

• Välillä tai ehkäpä useinkin ihmisen ajatukset ja Jumalan ajatukset eivät käy yksiin, parempi niin. Usein tämän huomaa sitten jälkeenpäin.

• merim.raimo

Viinit ja muut väkevät on ainakin ollut valtion monopoli, jotenka se viinin valmistus on vain "omaan käyttöön" (sisäpiireissä) ;)

• hellari83

Jos joku tekisi jatkuvasti ihmeitä, niin hän sortuisi lopulta itsensä korostamiseen. Kukin käyttää lahjojaan niinkuin hyväksi näkee. Veden muuttaminen viiniksi ihan vain tekemisen ilosta on väärin. Ne joilla on tarpeeksi uskoa ja ovat saaneet ihmeiden tekemisen armolahjan, tekevät ihmeitä Pyhän Hengen johdattamana, silloin kun Jumala näkee, että ihmeen on tapahduttava.

Ainahan voi rukoilla ihmettä tapahtuvaksi, jos sitä ei tapahdu, niin silloin siinä asiassa on jokin muu tarkoitus, jota ihminen ei voi ymmärtää. Meidän tulee luottaa Isäämme, joka tekee niinkuin parhaakseen näkee saadakseen oman tarkoituksensa vietyä eteenpäin.

Jos läheinen ihminen kuolee, vaikka hänen puolestaan on rukoiltu, eikä hän herää henkiin, voi hänen kuolensa tarkoituksena olla muistuttamassa jollekulle ihmisen kuolevaisuudesta. Niinkuin eräässä laulussa sanotaan: Elämä on laina vain.

• Kirjoitat näin:
        "Jos läheinen ihminen kuolee, vaikka hänen puolestaan on rukoiltu, eikä hän herää henkiin, voi hänen kuolensa tarkoituksena olla muistuttamassa jollekulle ihmisen kuolevaisuudesta."

On varmaan ihan yleistä, ettei kerran kuollut enää herää henkiin, vai...?

• hellari83
        Työmies2 kirjoitti:

Kirjoitat näin:
        "Jos läheinen ihminen kuolee, vaikka hänen puolestaan on rukoiltu, eikä hän herää henkiin, voi hänen kuolensa tarkoituksena olla muistuttamassa jollekulle ihmisen kuolevaisuudesta."

On varmaan ihan yleistä, ettei kerran kuollut enää herää henkiin, vai...?

Tarkoitin vain että henkiin herääminen on mahdollista. Ja yleistähän on, että kun ihmiselle tulee tarpeeksi ikää, niin hän kuolee, ja nykyajan käsitys on että ihminen ei kuole vanhuuttaan, vaan kuolemalle on aina jokin syy.

Minulla on tuttavia, jotka ovat kuolleet nuorina tai lapsina, itse ajattelen, että kai heidän elämän tarkoitus oli, että läheiset ymmärtäisivät miten nopeasti elämä voidaan ottaa pois Jumalan tahdosta, ennenkuin se on kunnolla edes päässyt alkuunkaan. Emme me tiedä päiviemme määrää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2734
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      264
      2326
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      22
      1423
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1092
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      97
      1050
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1023
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      942
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      57
      841
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      281
      794
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      781
    Aihe