kuukautisten siirtäminen

Heips.

Olen syönyt melkein vuoden e-pillereitä, ja vuoto on säännöllisesti alkanut neljäntenä taukopäivänä. Viimeisen vuodon jälkeen halusin siirtää kuukautisteni alkamispäivää, ja aloitin uuden laatan kolme päivää aiemmin kuin normaalisti. Kaikki pillerit olen ottanut ajallaan, nyt vain vuotoa ei normaaliin aikaan kuulu. Olisiko tuo siirto vaikuttanut siihen? Onko muille sattunut vastaavaa? Kiitän.
4285
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Mulle ainakin on aina neuvolassa/lääkärissä kerrottu, että esim. menkkojen alkupäivää muutetaan jatkamalla seuraavan levyn syömistä, niin kauan että haluaa menkkojen tulevan... Eli jos haluut menkat viikolle ohjeistus on ollut seuraava: kun kolmen viikon kuuri lopussa ja on esim. tiistai, jatka perään uutta levyä esim. torstaihin saakka. Eli kaksi pilleriä uudesta levystä. Vuodon pitäisi sitten alkaa neljöntenä päivänä pillereiden lopettamisen jälkeen (jos sinulla näin on) eli menkat alkaa maanantaina. Vajaan levyn voit myöhemmin käyttää menkkojen siitämiseen. Edelläkuvattu toimii ainakin yhdistelmäpillereillä.

Oli aika epäselvää, mutta tämä ohje löytyy myös pilleripaketista.

Äänestä

Alkamispäivää voi vaihtaa kuvaamallasi tavalla. Luulisin, että edellisen tauon lyhentäminen vaikutti jotenkin siihen, ettei menkkasi alkaneet normaalisti. Ne saattavat tulla nyt siis myöhässä (mahdollisesti jopa jäädä väliin???) Seuraa tilannetta seuraaviin menkkoihin asti, ja jos nekään ei tule, niin ota yhteyttä lääkäriin.

Äänestä

Ei menkkoja noin siirretä! Etkö osaa lukea ohjeita pakkauksesta, bimbo! Taukoa ei mennä itse lyhentämään, ties mitä siitä saattaa seurata. Hyvä luoja... Noudatapa seuraavalla kerralla pakkauksen ohjeita äläkä hölmöile.

Äänestä
  • Menkat tuli ihan normaalisti. Osaan kyllä lukea, kysyin vaan sitä että miten muilla on ollut. Pakkauksessa luki seuraavaa: "Jos haluat muuttaa kuukautisten alkamispäivää tai siirtää niitä: Lyhennä (älä koskaan pidennä) seuraavaa taukoa pakkausten välillä. Esimerkiksi jos kuukautisesi alkavat yleensä perjantaina ja haluat niiden vastaisuudessa alkavan tiistaina (3 päivää aikaisemmin), sinun pitää aloittaa seuraava pakkaus 3 päivää tavallista aikaisemmin..

    Dolly taitaa sitäpaitsi olla mies... Hih hii.. :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Medina kirjoitti:

Heips.

Olen syönyt melkein vuoden e-pillereitä, ja vuoto on säännöllisesti alkanut neljäntenä taukopäivänä. Viimeisen vuodon jälkeen halusin siirtää kuukautisteni alkamispäivää, ja aloitin uuden laatan kolme päivää aiemmin kuin normaalisti. Kaikki pillerit olen ottanut ajallaan, nyt vain vuotoa ei normaaliin aikaan kuulu. Olisiko tuo siirto vaikuttanut siihen? Onko muille sattunut vastaavaa? Kiitän.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu