Kävin Tuomasmessussa. Ihan kivaa uskonnollista viihdettä. Viihdettähän ihminen nykyaikana kaipaa.
Tuomasmessua mainostettiin uskon juhlana, mutta miksi? Tuomashan ei ollut mikään uskon sankari.
Sitä mainostettiin myös ekumeenisena, mutta missä olivat katoliset ja ortodoksit?
Se öljyllä voitelu oli aika hauskaa, mutta peltien (rumpujen) kolistelusta en oikein pitänyt.
Luterilainen Tuomasmessu
8
375
Vastaukset
- Tuomaan evankeliumi?
Luetaanko Tuomas messussa Tuomaan evankeliumia?
http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm- Tuomasmessuun
Tuomaan evankeliumia ei valitettavasti lueta Tuomasmessussa. Olisi mielenkiintoista, jos luettaisiin. Mutta sittenhän ihmiset ehkä alkaisivat ajatella, ja sehän taas ei kuulu viihteeseen.
- wannabe-uskis
Tuomasmessuun kirjoitti:
Tuomaan evankeliumia ei valitettavasti lueta Tuomasmessussa. Olisi mielenkiintoista, jos luettaisiin. Mutta sittenhän ihmiset ehkä alkaisivat ajatella, ja sehän taas ei kuulu viihteeseen.
Tuomaan evankeliumi on roskaa.
- totuus...
wannabe-uskis kirjoitti:
Tuomaan evankeliumi on roskaa.
Koko raamattu on roskaa :)
- keksijä...
Eikö pappi Olli Valtonen ole yksi Tuomasmessun suunnittelijoista? Hän on hyvä monenlaisten uskonnollisten temppujen keksijä.
- tehdään?
Olet oikeassa. Jos en muista väärin niin seuraavakin oli Olli Valtosen mielikuvituksen tuotetta:
Olin Vivamossa (Kansan Raamattuseuran paikka)johon oli kutsuttu eri kirkkokuntien edustajia. Näillä kirkkokunnilla ei ole ehtoollisyhteyttä keskenään, mutta yhdessä kaikki kuitenkin viettivät ehtoollista. Miten se oli mahdollista?
Ehtoollisleipä oli tavallista leipää ja viini mehua, mutta tärkeintä oli ehtoollisen asetussanojen muuttaminen (En muista kyseistä Raamatun paikkaa, muistaakseni se oli Jesajasta.
Vietettiin siis ehtoollista, mutta koska "asetussanat" olivat erilaiset, ehtoollista ei mielletty Herran ehtoolliseksi opillisesti. Osallistuin tapahtumaan hilpeydellä. Uskovaisia on helppo jymäyttää, eikä monikaan huomannut jujua.
Muuten, Kansan Raamattuseurassa tällainen kikkailu on suosittua. - syndrooma...
tehdään? kirjoitti:
Olet oikeassa. Jos en muista väärin niin seuraavakin oli Olli Valtosen mielikuvituksen tuotetta:
Olin Vivamossa (Kansan Raamattuseuran paikka)johon oli kutsuttu eri kirkkokuntien edustajia. Näillä kirkkokunnilla ei ole ehtoollisyhteyttä keskenään, mutta yhdessä kaikki kuitenkin viettivät ehtoollista. Miten se oli mahdollista?
Ehtoollisleipä oli tavallista leipää ja viini mehua, mutta tärkeintä oli ehtoollisen asetussanojen muuttaminen (En muista kyseistä Raamatun paikkaa, muistaakseni se oli Jesajasta.
Vietettiin siis ehtoollista, mutta koska "asetussanat" olivat erilaiset, ehtoollista ei mielletty Herran ehtoolliseksi opillisesti. Osallistuin tapahtumaan hilpeydellä. Uskovaisia on helppo jymäyttää, eikä monikaan huomannut jujua.
Muuten, Kansan Raamattuseurassa tällainen kikkailu on suosittua.Olli Valtosella oli vuosia sitten hyvä ohjelma TV:ssä.
Hänen vieraansa oli hyvin valittu Remu Aaltosesta alkaen.
Tarkoitus oli ilmeisesti korostaa citypapin omaa uskonnäkemystä, mutta toisin kävi.
Vieraiden laaja uskonnollinen ja maailmankatsomuksellinen vakaumus oli mieliinpainuvan opettavaista citypapin omaan "ota jeesus vastaan" -syndroomaan verrattuna.
- Olli Valtonen
lanseerasi Suomeen ja jonka tarkoituksena oli "kyrie aleikumeineen" valmistaa teitä sille babyloonialaiselle kulttiuskonnolle, joka tunnetaan suurena uskontojen sekoituksena nimeltä katolisuus, siis se "suuri portto, joka on on kaikkien kauhistusten ja haureuksien "äiti". Hän on juottanut juopuneena martyyrien, eli Jeesuksen todistajien verestä, - juomaansa haureuksien maljasta eli "opistaan" kaikille kansoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743