Oli taas pakko tulla, koska on niin pirun tärkeää Poliittista tiedottamista. Kun katsoin tuon Vihreiden tulevan Puheenjohtaja Sinnemäen haastattelun, minulle selvisi nyt lopullisesti, miksi minä en oikein ole koskaan tykännyt, tästä Lyylistä, noin Poliittisesti, tietenkin. Jaa että miksikö, en ole tykännyt??, no koska siinähän esiintyi kuin edesmennyt Keskustapuolueen "suuri mies", nimittäin Ahti Karjalainen.
Mehän kaikki "Rehelliset", Politiikan tuntijat muistamme Karjalaisen siitä, kuinka mies voi puhua pirun pitkään, sanomatta kuitenkaan mitään. Sinnemäki on kuin kopio, tästä edesmenneestä Keskustan lempilapsesta ahti Karjalaisesta.
Hän puhuu huolitellusti, sanojaan painottaen jäykasti, mutta mitääntarkoittavin sanankääntei juuri kuten Karjalainen aikoinaan. Hänen hokemaansa kuului kaksi lausepartta, kuten painotuserot, ja näkemykselliset erot, eri Hallitusryhmien välillä.
Se minun väittämäni on täysin oikea, jolloin Vihreät otettiin "Ottopojiksi" tahan Vanhasen kakkoseen. Silloin jo väitin, vaikka Suomessa rakennettaisiin ydinvoimala joka pitäjään, Vihreät eivät lähtisi Hallituksesta. Tämäkin tuli selvästi esille Sinnemäen lausonnoista, ne erovaisuudet kun ovatkin vain niitä painotus eroavaisuuksia muihin Hallituskumppaneihin nähden.
Tuli myöskin selvästi nyt ilmi, kun Sinnemäki valitaan puolueensa puheenjohtajaksi, samana päivänä entinen ministeri lentää ulos Hallituksesta kuin "Leppäkeihäs", niin on valta makeaa tälle Sinnenmäen tytölle.
On vain ikävää, kun tämä Sauli niinistön "Veljenpoika" ei lähtenyt vastaehdokkaaksi tälle "Kaunopuhuja" Sinnemäelle. Siinä olisi takuuvarmasti, käynyt niin, että hänet olisi valittu suurella enemmistöllä Vihreiden puheenjohtajaksi, ja ainoastaan siitä syystä, että hän olisi saanut äänensä setänsä, tämän suuren Sauli Niinistön varjolla, näin me ihmiset olemme kuitenkin ajattelemattomia kun tunnesiteet vaikuttavat, ja tämä on taivahan totuus.
Niin mitä tunnteisiin tulee, lievensin Sinnemäkeä kohtaan, tuntevani halveksuntani, juuri siksi, kun hän luki sen kirjoittamansa mietelmä- runon, sen haastattelunsa lopussa, enhän minäkään ihan sydämetön ole, vaikka totuustietoiskujani täällä aina joskus kirjoittelenkin.????
Uusi-Ukki Tietoiskuni.14.3 Aamup.
9
260
Vastaukset
- molottavan potun johdolla
Anne Sinnemäellä on omituinen molottava pottu suussa oleva puhetyyli ja hän usein hän tuo vielä kieltään ulos suusta, kun hän yrittää sanoa jotain. Tuntuu aika omituiselta, että vihreillä ei ole paremnpia ihmisiä puheenjohtajaehdokkaaksi, vaikka fiksujakin vihreissä näyttäisi olevan, ainakin Eduskunnan äänestyskäyttäymisestä pääteltynä. Vihreät ovat vaan nyt Matti Vanhasen II-hallituksessa sortuneet kovaan vapaaseen markkinaliberalismiin perustuvan politiikan tekemiseen, niin saattaapihan olla niin, että tämä pottu suussa molottava pistää vihreiden kannatuskäyrät osoittamaan isoa varvasta.
- myy aatteensa
vallan saamiseksi. :)
Joskus Vihreät pysyivät jyrkkinä ja kävelivät ulos hallituksista jne. jne.
Nykyiset Vihreät ovat vallan sokaisemia puudeleita tai pikemmin huoria, jotka myyvät persettään kaduilla viiden sentin hintaan.- sanompahan vaan
Nyt on Suomen kansalla näyttöä vihreiden huoraamisesta ja eiköhän ala vähän päästään vajavainekin jo mietiskellä tätä vihreiden huoraroolia hallituksessa, eihän huoraamalla ääniä kerätä.
- politiikkaan?
Avaajan kirjoitus ei mitenkään! Tästä syystä kirjoitus on siirrettävä Vihreiden palstalle, kun viesti käsittelee Vihreitä ja sen politiikkaa.
Uusi-Ukki on vanhus ja annettakoon hänen tekemänsä virhe anteeksi. Seniilisyys kohtaa meidät jokaisen, jos/kun vanhaksi elämme! :)- mukana politiikkaakin?
Lähinnä henkilöön kohdistuvaa herjaa.
Mikä tuota äijää vaivaa? Vaihdevuodetko? - Uusi-Ukki
Eikö Ahti Karjalainen kuulu Kepupolitiikkaan, otin vertailun siksi, koska kumpikin nämä ovat yhtä mitäänsanomattomia politiikkoja. Olisin kyllä valmis, tuohon "Mitättömien joukkoon lisäämään myöskin Kepun Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Timo Kallin, joka myöskin tuossa haastattelussa resiintyi.
Minä olen ollut täysin väärässä, kun olen joskus tuota Kallia kehunutkin, nyt kun olen hänen tekemisiään, ta tekemättömyyksiään seuraillut, on todettava, että siellä hyvinkammatun "Tukan" alta ei löydykään mitään poliittisia viisauksia.
Kyllä nämä Kallinkin kannanotot eri asioihin on vaan sitä tavanomaista poliittista "Liturkiaa", siis toistaa kuin papukaija, joitakin satoja kertoja kuultuja Poliittisia kannanottoja ja liturkioita. Miehellä ei sii ole mitään omaa anettavaa edes omalle puolueelleen, kuin ei muullekaan uhteiskuntamme sektorille, missään asiassa. Hän on siis Sinnemäen kanssa samaa saamatonta Poliittista peluria, joiden pitäisi jättää Politikointi, itseään viisaammille toimijoille. - on että
Uusi-Ukki kirjoitti:
Eikö Ahti Karjalainen kuulu Kepupolitiikkaan, otin vertailun siksi, koska kumpikin nämä ovat yhtä mitäänsanomattomia politiikkoja. Olisin kyllä valmis, tuohon "Mitättömien joukkoon lisäämään myöskin Kepun Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Timo Kallin, joka myöskin tuossa haastattelussa resiintyi.
Minä olen ollut täysin väärässä, kun olen joskus tuota Kallia kehunutkin, nyt kun olen hänen tekemisiään, ta tekemättömyyksiään seuraillut, on todettava, että siellä hyvinkammatun "Tukan" alta ei löydykään mitään poliittisia viisauksia.
Kyllä nämä Kallinkin kannanotot eri asioihin on vaan sitä tavanomaista poliittista "Liturkiaa", siis toistaa kuin papukaija, joitakin satoja kertoja kuultuja Poliittisia kannanottoja ja liturkioita. Miehellä ei sii ole mitään omaa anettavaa edes omalle puolueelleen, kuin ei muullekaan uhteiskuntamme sektorille, missään asiassa. Hän on siis Sinnemäen kanssa samaa saamatonta Poliittista peluria, joiden pitäisi jättää Politikointi, itseään viisaammille toimijoille.ahteen matti on maailman viissain polliitikko.
Eiköstä vain ukki olekki näin puukuulat? - eikös vain?
Kyllä tämä vihreiden huorarooli hallituksessa liittyy keskustan politiikkaan, koska Matti Vanhanen hyväksyy hallituksessaan myös tällaista huoraroolia vetävät vihreät. Tosin Timo Kalli on ollut joskus suivaantuneet oloinen tähän vihreiden huorasooloiluun, mutta Matti Vanhanen ei edes ole tajunnut sitä, että hänen hallituksessaan on huorapuolue.
- on tämä todettu
on että kirjoitti:
ahteen matti on maailman viissain polliitikko.
Eiköstä vain ukki olekki näin puukuulat?Matti Ahteella on pitkä polittinen taival ja hänen poliittiset kannanottonsa eivät ole koskaan tuulesta temmattuja ja perustelemattomia. Matti Ahde on montakertaa fiksumpi, kuin nämä kepu pettää kepulaiset, jotka aina pelaavat omaan pussiin ja siltarumpupolitiikka on niiden ydin. Miten se Kauko Juhantalokin sinne Kankaanpäähän junaili vaimolleen taideoppilaitoksen ja itselleen kylpylän, jossa kuntoutetaan Kelan varoilla näitä veteraanejamme ja sairaita?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924