Paluu Moskovan Patriarkaatin pyhään suojelukseen on meille kotiinpaluu. Istanbulin kanssa meillä ei ole mitään yhteistä. Suomi on osa Pyhää Venäjää. Uspenski on Venäläinen. Aina.
Venäjän Kirkko - Äitikirkko
16
1237
Vastaukset
- Anssi
Mene sinä vaan sinne Moskovan suureen sirkuseen...
- on....
ainakin tämä nykyinen Suomen ort.kirkko ei ole mistään kotoisin. Naurettavaa pelleilyä. Luterilaisuudesta kääntyneet homomiehet tekevät bisnestä. MP:ssä sentään noudatetaan sitä oikeaa eli ortodoksista oppia.
- jos olisitte
vähänkään tietoisia sikäläisestä menosta, ette harkitsisikaan...
- voin sanoa,
jos olisitte kirjoitti:
että oma hengellisyyteni alkoi kasvaa vasta MP:n kirkkoon siirryttyäni. Kuuluin sellaiseen suomalaiseen seurakuntaan, jossa millään ei ollut väliä ja veltostuin itsekin hengellisesti. Lopettakaa paremmuusjärjestykseen laittaminen, kokeilkaa eri vaihtoehtoja ja valitkaa itsekukin se, joka auttaa teitä henkilökohtaisesti kohti pelastusta.
- itse tietoinen
jos olisitte kirjoitti:
täkäläisestä menosta?
- sanoilla
Tällaisella viestinnälläkö osoitetaan korkeampaa hengellisyyttä?
- esittää
sanoilla kirjoitti:
Tällaisella viestinnälläkö osoitetaan korkeampaa hengellisyyttä?
kirkkoslaavilla? Suomi24-palstoillahan sitä korkeampaa hengellisyyttä juuri esiintyykin. Olen aikaisemman kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla tuosta protestanttis-homoilu-business -linjasta Kirkkomme päättävissä elimissä, josta olisi nyt kiireesti päästävä eroon. Jos ei Kirkko itse tee mitään, on valinta jokaisen itse tehtävä. Nämä asiat olisi vain saatava jokaisen seurakuntalaisen tietoon. Ortodoksiset viestimet ovat vain tämän linjan edustajien vallassa, joten tiedottaminen on mahdotonta.
- accueil
Uspenski on venäläisten kirkko alunperin kuten myös Suomenlinnan kirkko.
Autonomian ajat ovat kuitenkin kaukana takana ja me suomalaiset elämme itsenäisen tasavallan aikoja.
p.s. suomenkielessä kansalaisuutta ilmaisevat sanat kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella... - T. Ollo
niin, että Venäjän kirkko on äitikirkkomme (ortousko tuli Suomeen Venäjältä) ja Konstantinoopeli on isoäitimme (ortousko tuli Venäjälle Bysantista). Olemme kuitenkin jo sen verran itsenäisiä, että mihinkään "kotiinpaluuseen" ei ole tarvetta.
- äiti-höpötys
ole jo perversseissä mitoissa. Käykääpä vaikka piipahtamassa venäläisillä tuhmilla sivuilla, siellä suosituin teema on "kuinka äiti viettelee poikansa". Ei mikään muu kulttuuri fantasioi äidistä niin kuin venäläinen. Oidipaalinen on venäläinen mieli.
Joo, joo, tiedän, että on tuhmaa vilkuilla isojen poikien sivuja, mutta eräässä mielessä se paljastaa kansakunnasta yhtä ja toista.- olen käynyt
tuhmilla sivuilla ja siellä ei muuta tehdä kuin julistetaan yhteys-liikkeen sanomaa.
- accueil
ennen kristinuskon tuloa venäjälle:Äiti maa on olennainen tekijä, kaiken elämän antaja ja ylläpitäjä.
Venäjällä Maria- kultti on ihan omanlaisensa ilmeisesti juuri tämän matjorska-perinteen takia.
Jos ajattelet esim.Pokrova -juhlaa , siihen suhtaudutaan Venäjällä täysin eri vakavuudella kuin meillä...
- Nimetön
Uspenski venäläinen. Minä kun luulin sen olevan ortodoksinen. Siis ortodoksinen katedraali. No, toisuskoisen on helppo erehtyä!
- Usko vai politrukki?
Kerroppas rehellisesti, oletko oikea ortodoksi vai nashi eli meikäläinen. Tuo historian opetuksesi viittaa siihen, että et osaa ensimmäisellä kerralla vastata kysymykseen: kuka ampui Mainilan laukaukset?
- iloitsevat
jos liittyminen Moskovan patriarkaattiin onnistuisi. Meillähän on jo Megrin luostarin piirustukset entuudestaan. Samoin osa seurakunnan pyhää maata ns pakkoluovutetulla alueella odottaa meitä yhteyteensä kotikunnan ja -seurakunnan, Ilomantsin kanssa - Pogostan.
Pietarilaisia ei silti tahtoisi nähdä kirkkoherrastelijoina...- Mistä tiedät, mitä
ilomantsilaiset haluavat, tuskin Moskovan Patriarkaattiin, juuri kun ovat päässeet Venäjän vallasta ja omista maistaan sille suunnalle! Hahhahhahhaaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750