ONKO VALOSI PIMEYTTÄ?

Maadon

Galatalaiskirje 5:7
Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta.

Mitä on seurakunnissa tapahtumassa? Eriseurat, kaikenlainen erottelu ja karsinointi vain lisääntyy. Oikeassa olemisen tarve on suurempi kuin lähimmäisen kohtaaminen tasavertaisena Kristuksen ruumiin jäsenenä. Ylpeys ja oman edun tavoittelu on kaiken tämän takana.

1.Korinttolaiskirje 5:6
Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan?

Seurakunnan paimenet ovat kuin sokeita eivätkä tunnu ymmärtävän tätä: Sananlasku 17:14 Riita syntyy kuin rako patoon -- tuki se, ennen kuin vesi nousee!
On vaarallista kohauttaa olkapäitään seurakunnan paimenena pienille riidoille, ne voivat muhia pinnan alla huomaamatta vuosikaudet ja jos niitä ei selvitetä ajoissa, ne ns. hapattavat koko taikinan. Silloin koko seurakuntaruumis sairastuu ja kaikki se mitä on saatu aikaan vuosikymmenien työllä hyvässä tuhoutuu yhdessä hetkessä. Paimenella on oltava uskallusta tarttua asioihin, hänellä on oltava uskallusta mennä ensimmäisenä "petojen luolaan raadeltavaksi" pelastaakseen laumansa. 1Korinttolaiskirje 4:2

Luukas 11:33-36
Ei kukaan sytytä lamppua ja sitten piilota sitä. Lampunjalkaan se pannaan, jotta sisään tulevat näkisivät valon.
Silmäsi on sinun ruumiisi lamppu. Kun silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. Kun silmäsi ovat huonot, ruumiisi on pimeä.
Pidä siis varasi, ettei se valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.
Jos koko ruumiisi on valaistu eikä mikään osa sinusta ole pimeänä, ruumiisi on kauttaaltaan valoisa, aivan kuin lamppu valaisisi sinua loisteellaan."

Seurakunnan tulisi olla loistava valo pimeydessä. Jos seurakunnassa on riitaa, se näkyy ulospäin pimeytenä, johon ei uskalla kukaan astua tai oikeammin pimeys ei erotu pimeydestä mitenkään. Jos veljet ja sisaret riitelevät keskenään Kristus-ruumiissa, jonka pitäisi olla terve ja valo maailmalle, niin heidän keskuudessaan toteutuu tämä: Luukas 11 "Pidä varasi, ettei se valo, joka sinussa on, ole pimeyttä."
Ja pimeyttä totisesti on se, että tänä päivänä seurakunnissa toteutuu Jaakobin kirjeen 3:9-10 jakeet: "Kielellä me ylistämme Herraa ja Isää, ja sillä me myös kiroamme ihmisiä, Jumalan kuvaksi luotuja. Kiitos ja kirous lähtevät samasta suusta. Tämä ei käy, veljeni!"

Riitely, riidanhalu ja epäsopuisuus, eriseuraisuus eivät ole seurakunnan rakennusaineita, vaan ne tuhoavat kuin home rakennuksen. Mieluummin vaikka itkien, nöyrällä mielellä ja omat heikkoutensa muistaen, viimeisenä laumassa kuin ylpeänä ja pöyhkeänä, omaa etuaan tavoitellen ensimmäisenä viemässä koko laumaa kuilun partaalle, kohti tuhoa.

Muistakaa olla kuuliaisia Jumalan sanan kehotukselle "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Jaakobin kirje 2:8-9

Jesaja 42:23 Kuka teistä nyt kallistaa korvansa tälle, kuka tarkkaa ja on vastedes kuuliainen?

5

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun on

seulonnan aika. Ruumenet viedään poltettaviksi kaikista lahkoista ja muotokristillisistä. Vain harvat löytävät perille ja maistavat "illallistani", sanoo Herra.

Jos vielä on aikaa, niin rikki reväiskää sydämenne ja tulkaa totuuden kuuloon! Sanoo myös armahtajanne.

• vaikutusvaltaan?? ? ? ??

Vaikka kirjoittamasi on aivan totta ja herättävää,nousi ajatukseen kuitenkin se, että mikä olet puhumaan "ylhäältä" muille?

• kirjoitat, olethan itse pois tuosta mitä kirjoitit, silloin saarnasi saa vastakaikua, ja on odotettavissa, että parannusta tapahtuu Herran sanan saattamiseksi kunniaan seurakunnissa, ja uskovien kodeissa ja yhteisöissä! Kun rukoilet, rukoile minunkin puolesta. Kun muille saarnaan, etten joutuisi hyljättäväksi, ei ihmisten, vaan Jumalan hylkäämäksi!
      * Ja tettei kukaan joka täällä saarnaa totuutta, joutuisi Jumalan hylkäämäksi!

* Pitäisi aina muistaa, kun luulee seisovansa, ettei lankea, ei olisi itsessään ylimielisen varma, vaan arallatunnolla, mutta silti olla varmaa siitä, mitä julistaa, ja julistaa Pyhän Hengen antamilla valtuuksilla.

• Maadon

Olen välttänyt selittelemästä jälkikäteen näitä Jumalan Hengen antamia sanoja, mutta nyt koen, että jotain on hyvä kertoa lisää.

Tiedätkö, Jumalan Henki alkoi puhumaan minulle näistä asioista samaisena päivänä, kun tunsin itseni täysin epäonnistuneeksi taas kerran erään kotona käydyn riidan jälkeen. Alkaessani kirjoittaa tuota aikaisempaa tekstiä, koin sen verran vahvaa Jumalan puhuttelua, että en uskaltanut olla antamatta anteeksi riitapuolelleni ja ilmeisesti vastapuoli oli samaan aikaan päättänyt antaa anteeksi minulle. Nyt välillämme vallitsee taas rauha ja rakkaus, asiat on sovittu. Kiitos Jumalalle.
        Eli jos tämä Jumalan Hengen kehoitus sai jo minut itseni siitä paikasta tekemään parannusta ja miettimään, mitä muuta tunnolla on, niin tuskinpa se oli tarpeeton ja vailla totuutta.

Kysyn sinulta vastakysymyksen? Kuka saa puhua Jumalan Hengen antaman kehoituksen, opetuksen, rohkaisun sanoja? Oliko Paavali synnitön, kun hän opetti muita tai Pietari....entä profeetat, olivatko he aina heti kuuliaisia Jumalan kutsulle? Mitä ihmettä Room 7:18-25 puhuukaan eikö Paavali toteuttanutkaan elämässään kaikkea niin kuin Jumala olisi halunnut? Riitelikö hän ehkä jonkun työtoverinsa kanssa? Millä valtuutuksella hän sitten muita opastaa, kun itsekään ei osannut aina elää oikein? Pitäisikö mielestäsi uskovan ihmisen olla käyttämättä Hengen antamaa armolahjaa sen takia, että hän ei ole virheetön.
        Room 7:18 ...Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

Jos ajattelisin, että ihmisen täytyy olla täydellinen ennenkuin hän voi suunsa avata kertoakseen Jumalan ihmeellisistä teoista tai käyttääkseen saamiaan armolahjoja, niin voisin samantien sulkea Raamatun ja jättää sen pölyttymään kirjahyllyyn, koska se puhuisi itseään vastaan.

Muistatko kuinka Jumala käytti portto Raahabia tarkoitusperiensä eteenpäin viemiseksi? Kyllähän Jumalalla olisi ollut varaa johdattaa joku muu tuohon koko Jumalan kansaan vaikuttaneeseen tehtävään kuin ihmisen, joka ei edes omalle keholleen osannut antaa arvoa.

Jos Jumala valtuuttaa työmiehikseen, profeetoikseen hyvin vajavaisia ihmisiä, joiden vajavuudet eivät toki lakkaa siihen, kun he Jumalan työhön astuvat, niin me ihmisinä emme kyllä ole niitä, jotka voivat sanoa: "Ole hiljaa, et voi puhua Jumalan totuuksia, olethan syntinen." Ja toisaalta, kun Jumala jonkun valitsee johonkin tehtävään, voin vakuuttaa, että valtuuttaja itse kyllä pitää huolen siitä, että "miekka on kaksiteräinen" ja kipeästi.

Luukas 19:39-40
        Muutamat fariseukset sanoivat väkijoukon keskeltä Jeesukselle: "Opettaja, kiellä opetuslapsiasi!"
        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Siunausta elämääsi, Jumala tuntee sinut.

• Maadon kirjoitti:

Olen välttänyt selittelemästä jälkikäteen näitä Jumalan Hengen antamia sanoja, mutta nyt koen, että jotain on hyvä kertoa lisää.

Tiedätkö, Jumalan Henki alkoi puhumaan minulle näistä asioista samaisena päivänä, kun tunsin itseni täysin epäonnistuneeksi taas kerran erään kotona käydyn riidan jälkeen. Alkaessani kirjoittaa tuota aikaisempaa tekstiä, koin sen verran vahvaa Jumalan puhuttelua, että en uskaltanut olla antamatta anteeksi riitapuolelleni ja ilmeisesti vastapuoli oli samaan aikaan päättänyt antaa anteeksi minulle. Nyt välillämme vallitsee taas rauha ja rakkaus, asiat on sovittu. Kiitos Jumalalle.
        Eli jos tämä Jumalan Hengen kehoitus sai jo minut itseni siitä paikasta tekemään parannusta ja miettimään, mitä muuta tunnolla on, niin tuskinpa se oli tarpeeton ja vailla totuutta.

Kysyn sinulta vastakysymyksen? Kuka saa puhua Jumalan Hengen antaman kehoituksen, opetuksen, rohkaisun sanoja? Oliko Paavali synnitön, kun hän opetti muita tai Pietari....entä profeetat, olivatko he aina heti kuuliaisia Jumalan kutsulle? Mitä ihmettä Room 7:18-25 puhuukaan eikö Paavali toteuttanutkaan elämässään kaikkea niin kuin Jumala olisi halunnut? Riitelikö hän ehkä jonkun työtoverinsa kanssa? Millä valtuutuksella hän sitten muita opastaa, kun itsekään ei osannut aina elää oikein? Pitäisikö mielestäsi uskovan ihmisen olla käyttämättä Hengen antamaa armolahjaa sen takia, että hän ei ole virheetön.
        Room 7:18 ...Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

Jos ajattelisin, että ihmisen täytyy olla täydellinen ennenkuin hän voi suunsa avata kertoakseen Jumalan ihmeellisistä teoista tai käyttääkseen saamiaan armolahjoja, niin voisin samantien sulkea Raamatun ja jättää sen pölyttymään kirjahyllyyn, koska se puhuisi itseään vastaan.

Muistatko kuinka Jumala käytti portto Raahabia tarkoitusperiensä eteenpäin viemiseksi? Kyllähän Jumalalla olisi ollut varaa johdattaa joku muu tuohon koko Jumalan kansaan vaikuttaneeseen tehtävään kuin ihmisen, joka ei edes omalle keholleen osannut antaa arvoa.

Jos Jumala valtuuttaa työmiehikseen, profeetoikseen hyvin vajavaisia ihmisiä, joiden vajavuudet eivät toki lakkaa siihen, kun he Jumalan työhön astuvat, niin me ihmisinä emme kyllä ole niitä, jotka voivat sanoa: "Ole hiljaa, et voi puhua Jumalan totuuksia, olethan syntinen." Ja toisaalta, kun Jumala jonkun valitsee johonkin tehtävään, voin vakuuttaa, että valtuuttaja itse kyllä pitää huolen siitä, että "miekka on kaksiteräinen" ja kipeästi.

Luukas 19:39-40
        Muutamat fariseukset sanoivat väkijoukon keskeltä Jeesukselle: "Opettaja, kiellä opetuslapsiasi!"
        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Siunausta elämääsi, Jumala tuntee sinut.

kirjoitit ystävä kallis. Kiitos hyvästä aloituksesta. En tiedä onko minulla henkien erottamisen armolahjaa mutta, sen voin sanoa että koin heti lukiessani kirjoitustasi että se oli kirjoitettu Pyhän Hengen innoituksella profetaalisessa Hengessä. Taidat omistaa profetoimisen lahjan. Käytä sitä ahkerasti myös tällä palstalla.
        Sen verran olen uskovainen että uskon että olen oikeassa näissä arvioinnissa. Sinunlaisiasi kirjoittajia tarvitaan lisää palstalle. Ainakin siinä tapauksessa jos kirjoitat aina yhtä asiallisia ja siunaavia kirjoituksia. Nuhtelukin ja synnin paljastaminen tuntuu hyvältä jos ja kun se tapahtuu Jumalan armon Hengessä. Näin on nyt tässä kirjoituksessasi käynyt. Kirjoituksesi tulee siunaamaan monia nöyriä uskovia.

Olet siunattu Herran sotamies. Pidä miekkaa esillä ja iske rohkeasti kun Herra käskee.
        Sana sattuu joskus kipeästikin mutta se on kuitenkin lähetetty siunaukseksi (Ps 107:20, San 4:22).
        Nöyrät ymmärtävät tämän ja tottelevat Sanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe