En ole varmaan ainoa täällä palstalla joka on huomannut että täällä käy vähän väliä ihmisiä varoittelemassa että maailmankoppu on tulossa ja kuinka meidän jumalattomien ateistien pitää katua ja ottaa jeesus sydämeemme että pääsemme taivaaseen.
Katsotaanapas nyt nopeasti millaiseen taivaaseen nuo uskovaiset pääsevät.
Ilmestys 4:1-11
Taivaallinen jumalanpalvelus
"Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Eli puhuvia torvia, no niihin törmää täällä ihan maapallollakin.
"Siinä samassa olin Hengen vallassa."
Joten uskovaisille tämä on täyttä totta, koska tämä on hengen vallassa nähtyä, ja tämä on vielä pyhästä kirjasta joten tämän kuvauksen tarkkuutta ei voi epäillä.
"Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, joka loisti kuin jaspis ja karneoli."
Ei nyt puututa tuohon tuoliin ja anatomisiin tarpeisiin mitä jumalalla pitää olla että hän jonkun tietyn kohdan ruumiistaan koskemaan penkkiin tarkoitetulla tavalla.
Mutta jaspis on väriltään valkoinen, usein värjäytynyt, keltainen, punainen, ruskea, vihreä, sininen tai musta ja karneolin väri vaihtelee oranssin ja punaisen välillä. Karneoli on läpikuultava. Eli aikamoinen sekasotku eri värejä, ja jos jumala on sellainen miksi me emme ole samanvärisiä jos me olemme hänen kuvakseen luotuja?
"Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde."
Eli lisää värejä. Miten minulle tulee mieleen noista kuvauksista jotkut hippien kokemat tripit?
"Tämän valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä valtaistuinta, ja niillä istui kaksikymmentäneljä vanhinta, joilla oli yllään valkeat vaatteet ja päässään kultaseppele."
Hyvä tietää että jumalakin arvostaa kultaa ja maallista omaisuutta. Eihän tuolla taivaassa muuten käytettäisi tuollaisia arvonmerkkejä.
"Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly."
Eli taivaassa on mukavan hiljaista ja rauhallista, mitä nyt vähän ukkostaa...
"Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä"
Anteeksi eikö se ollutkaan 3 eri muotoa yhdessä? Siis onko se 3 7=10 vai 3 4=7?
"Ja sen edessä oli myös ikään kuin lasinen, kristallin tavoin kimmeltävä meri."
On kyllä aikalailla mineraaleja tuossa taivaassa. Jonkun pitäisi varmaan päästä tekemään siitä hinta-arvio. Meinaan vaan että tämä talouskriisi voisi olla ojitse aika nopeasti jos jumala elelisi vähän askeettisemmin.
"Valtaistuimen edessä ja ympärillä oli neljä olentoa, jotka sekä edestä että takaa olivat täynnä välkehtiviä silmiä."
Tämä kyllä rupeaa kuulostamaan enemmän Stephen Kingin tai Lovecraftin kirjallisuutta.
"Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot, ja neljäs näytti lentävältä kotkalta. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, jotka olivat molemmilta puolin täynnä välkehtiviä silmiä. Taukoamatta, päivin öin, nuo olennot lausuvat: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias! Hän oli, hän on ja hän on tuleva!
On se jumala kyllä niin vaatimaton, ei tarvitse minkäänlaista kehua mistään, oikein loistava esimerkki meille kaikille! Ja jos luulitte että muslimien rukoushetkien kuunteleminen 6 kertaa päivässä on hermojaraastavaa...
"Aina kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja joka elää aina ja ikuisesti, nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan -- hänelle, joka elää aina ja ikuisesti. He asettavat seppeleensä valtaistuimen eteen ja lausuvat: -- Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu."
Ja lisää sitä samaa vaatimattomuutta. On se mukava tietää että jumala ei ole luonut mitään sekasikiöitä ja aivottomia vanhuksia kehumaan häntä jatkuvasti, sillä sellainenhan olisi ihan tyhmää ja moraalitonta.
Mutta tähän loppuun minä toivotan kaikille kristityille hyvää ikuisuutta tuollaisessa miellyttävässä paikassa tuollaisten henkevien keskustelijoiden ja ajattelijoiden seurassa...
Ihana ikuisuus taivaassa....
13
388
Vastaukset
- Juupas Eipäs
Eräs uskovainen kerran minulle kertoi taivaasta. Taivas on paikka jossa saat elää ikuisesti ja harrastaa mitä haluat.
Eli pääset taivaaseen ja harrastat ikuisuuden keilaamista. Entäs kun kyllästyy keilaamiseen. No sitten kuulemma voi harrastaa jotain muuta. No entäs kun siihen kyllästyy. No taas jotain muuta kunnes ei ole enää mitään missä ei olisi hyvä. Alkaa kyllä kuulostaa mun korviin ei niin hauskalta paikalta.- ***.*.*.*.***
Onkohan Kristillisten mielestä taivas sama kaikille???
Eiköhän se ole luvattu että taivas on paratiisi missä on kaikki mitä haluat eikä mitään negatiivistä!
mutta kaikkien mielihalut eivät ole samaa! mitäs jos joku pyhä kristillinen rasisti joka vihaa mustia menee taivaaseen niin onko siellä mustia ihmisiä häntä ärsyttämässä?
tai jos kaksi uskovaista menee taivaaseen ja toinen rakastaa koiria ja toinen inhoaa niitä niin onko taivaassa koiria????
helppoahan se on uskovaisten ja raamatun luvata "täydellistä" elämänjälkeistä ikuisuutta mutta tarkemmin ajateltuna onko se edes mahdollista?
hä hää...
siinää taas uskiksille ajattelemista!
- jkoh
Ei se katuminen koske ainoastaan ateistia, vaan kaikkia muitakin, kristityt mukaan lukien.
Kysyit myös että haluammeko olla tuollaisessa Jumalanpalveluksessa.
Vastaan, etten ainakaan siinä mikä on tuon vastakohta.
Mutta haluan kiittää tuosta kohteliaisuudesta kirjeesi lopussa, siihen eivät kaikki ateistit pysty.Ps.sinuna en aloittaisi Raamatun tutkimista ilmestyskirjasta, sillä se vaatii erinomaista vt:n tuntemista."Ei se katuminen koske ainoastaan ateistia, vaan kaikkia muitakin, kristityt mukaan lukien."
Mutta tuo juuri on sellainen asia joka on minun mielestäni eräs kristinuskon törkeimmistä moraalittomuuksista.
Katua jotain mihin itse et ole syyllinen ja jonka on määrännyt uskonnossasi jumala perusteluna vain se että pystyi tekemään niin.
Ei ole tervettä ajatella että kaikki ihmiset ovat syyllisiä johonkin jota heidän pitää katua. Sellainen ajattelumalli aiheuttaa ihmisissä arvottomuuden tunnetta jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailman tai sinun tekojesi kanssa.
"Vastaan, etten ainakaan siinä mikä on tuon vastakohta."
Eikö sinua häiritse yhtään että koko raamatun kuvaus jumalastasi on sellainen mikä antaa kuvan että hän tarvitsee koko ajan hyväksyntää ja kehua kaikesta tekemisestään, huolimatta siitä mitä seurauksia siitä on ihmisille?
Ja mikä olisi tuon vastakohta?
Olla palvomatta hiljaisuudessa jotain sellaista joka ei ole tappanut miljoonia ihmisiä historian aikana?
Sinun pitää kysyä itseltäsi: Miksi jumalasi kaikista mahtavista voimistaan ja kyvuistään huolimatta vaikuttaa luonteeltaan keskenkasvuiselta megalomaanikolta jolla ei ole tippaakaan itsehillintää?
"Ps.sinuna en aloittaisi Raamatun tutkimista ilmestyskirjasta, sillä se vaatii erinomaista vt:n tuntemista."
Olen lukenut koko raamatun ja tunnen sen suhteellisen hyvin. Tiedätkö sinä esimerkiksi balaam nimisestä miehestä ja hänen aasistaan? Tai mitä tapahtui lapsille jotka pilkkasivat elishaa?
Ja vähän aikaa sitten sain viestin juhani1965 jossa sanottiin että minä en saa keskittyä vanhaan testamenttiin koska uusi on se pyhä kirja. Kumpi teistä on oikeassa?- jkoh
boxerblock kirjoitti:
"Ei se katuminen koske ainoastaan ateistia, vaan kaikkia muitakin, kristityt mukaan lukien."
Mutta tuo juuri on sellainen asia joka on minun mielestäni eräs kristinuskon törkeimmistä moraalittomuuksista.
Katua jotain mihin itse et ole syyllinen ja jonka on määrännyt uskonnossasi jumala perusteluna vain se että pystyi tekemään niin.
Ei ole tervettä ajatella että kaikki ihmiset ovat syyllisiä johonkin jota heidän pitää katua. Sellainen ajattelumalli aiheuttaa ihmisissä arvottomuuden tunnetta jolla ei ole mitään tekemistä todellisen maailman tai sinun tekojesi kanssa.
"Vastaan, etten ainakaan siinä mikä on tuon vastakohta."
Eikö sinua häiritse yhtään että koko raamatun kuvaus jumalastasi on sellainen mikä antaa kuvan että hän tarvitsee koko ajan hyväksyntää ja kehua kaikesta tekemisestään, huolimatta siitä mitä seurauksia siitä on ihmisille?
Ja mikä olisi tuon vastakohta?
Olla palvomatta hiljaisuudessa jotain sellaista joka ei ole tappanut miljoonia ihmisiä historian aikana?
Sinun pitää kysyä itseltäsi: Miksi jumalasi kaikista mahtavista voimistaan ja kyvuistään huolimatta vaikuttaa luonteeltaan keskenkasvuiselta megalomaanikolta jolla ei ole tippaakaan itsehillintää?
"Ps.sinuna en aloittaisi Raamatun tutkimista ilmestyskirjasta, sillä se vaatii erinomaista vt:n tuntemista."
Olen lukenut koko raamatun ja tunnen sen suhteellisen hyvin. Tiedätkö sinä esimerkiksi balaam nimisestä miehestä ja hänen aasistaan? Tai mitä tapahtui lapsille jotka pilkkasivat elishaa?
Ja vähän aikaa sitten sain viestin juhani1965 jossa sanottiin että minä en saa keskittyä vanhaan testamenttiin koska uusi on se pyhä kirja. Kumpi teistä on oikeassa?"Mutta tuo juuri on sellainen asia joka on minun mielestäni eräs kristinuskon törkeimmistä moraalittomuuksista."
Anteeksi, voisitko lyhyesti kertoa mitä tarkoitit tällä "törkeimällä moraalittomuudella"?Siis katua jotain mitä ei ole itse tehnyt.
Ilmeisesti ymmärsin väärin, sillä ei sinun tarvitse vastata minun synneistäni, eikä minun sinun.
"Eikö sinua häiritse yhtään että koko raamatun kuvaus jumalastasi on sellainen mikä antaa kuvan että hän tarvitsee koko ajan hyväksyntää ja kehua kaikesta tekemisestään, huolimatta siitä mitä seurauksia siitä on ihmisille?"
Ajattele näin.Teet vaikka hiirenloukun sitä varten että saisit sillä pyydystettyä hiiriä.
Se hiirenloukku ei toimisi siihen tarkoitukseen mihin sen teit, vaan jopa löisi sinun omille näpeille.Kuka sivullinen saisi tullu sinua määräämään, mitä sinä sille loukulle tekisit sen jälkeen, vaan eikö se ole sinun asiasi mitä sille teet, koska sen kerran valmistitkin.
Ei Raamattu kyllä anna sellaista kuvaa Jumalasta, että hän olisi sinun tai minun tekemisistäni riippuvainen.
"Ja mikä olisi tuon vastakohta?
Olla palvomatta hiljaisuudessa jotain sellaista joka ei ole tappanut miljoonia ihmisiä historian aikana?"
Ei tuo ole Raamatun vastakohta "taivaalliselle Jumalanpalvelukselle"Vaan se on "Gehenna" siis se minkä me käännämme sanaksi helvetti.
"Sinun pitää kysyä itseltäsi: Miksi jumalasi kaikista mahtavista voimistaan ja kyvuistään huolimatta vaikuttaa luonteeltaan keskenkasvuiselta megalomaanikolta jolla ei ole tippaakaan itsehillintää?"
Mielenkiintoista kyllä, ei tuollaisia ajatuksia ole noussut minun mieleeni.
Sen sijaan olen ihmetellyt kuinka pitkämielinen hän onkaan ollut kansaansa kohden, kun lukee vt:n kertomuksia Israelin kansan toilailuista.Ja pisteenä i:n päälle, hän vielä sanoo "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan"
"Olen lukenut koko raamatun ja tunnen sen suhteellisen hyvin. Tiedätkö sinä esimerkiksi balaam nimisestä miehestä ja hänen aasistaan? Tai mitä tapahtui lapsille jotka pilkkasivat elishaa? "
Tiedän ihmisen, joka on lukenut Raamatun läpi yli tuhat kertaa ja edelleen siitä paljastuu hänelle uusia asioita.Entä sitten me?
Olen kovin iloinen siitä että yleensä luet Raamattua, koska kaikki ateistit eivät uskalla tehdä sitä kunnolla.
Jos viittaat näillä esimerkeillä mesopotamialaiseen tietäjään, Beorin poikaan, joka asui Petorin kaupungissa Eufratin varrella ja elisaan niin tiedän, mutta miten ne liittyy tähän?
"Ja vähän aikaa sitten sain viestin juhani1965 jossa sanottiin että minä en saa keskittyä vanhaan testamenttiin koska uusi on se pyhä kirja. Kumpi teistä on oikeassa?"
Jos tarkoitat tätä minun mainitsemaani ilmestyskirja juttua, niin se vaatii mielummin erinomaista vt:n tuntemista.
Ut kertoo meille meidän syntien sovittajasta, hänestä joka sanoo olevansa tie, totuus ja elämä.
Jos joku tulee juuri uskoon, niin hänelle suosittelen aloittamaan lukemisen Ut:sta.
Itse olen huomannut että mitä paremmin haluaa tuntea Ut:n sitä enemmän tarvitsee tuntea Vt:tä.
Jeesus itse sanoo, en ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään. jkoh kirjoitti:
"Mutta tuo juuri on sellainen asia joka on minun mielestäni eräs kristinuskon törkeimmistä moraalittomuuksista."
Anteeksi, voisitko lyhyesti kertoa mitä tarkoitit tällä "törkeimällä moraalittomuudella"?Siis katua jotain mitä ei ole itse tehnyt.
Ilmeisesti ymmärsin väärin, sillä ei sinun tarvitse vastata minun synneistäni, eikä minun sinun.
"Eikö sinua häiritse yhtään että koko raamatun kuvaus jumalastasi on sellainen mikä antaa kuvan että hän tarvitsee koko ajan hyväksyntää ja kehua kaikesta tekemisestään, huolimatta siitä mitä seurauksia siitä on ihmisille?"
Ajattele näin.Teet vaikka hiirenloukun sitä varten että saisit sillä pyydystettyä hiiriä.
Se hiirenloukku ei toimisi siihen tarkoitukseen mihin sen teit, vaan jopa löisi sinun omille näpeille.Kuka sivullinen saisi tullu sinua määräämään, mitä sinä sille loukulle tekisit sen jälkeen, vaan eikö se ole sinun asiasi mitä sille teet, koska sen kerran valmistitkin.
Ei Raamattu kyllä anna sellaista kuvaa Jumalasta, että hän olisi sinun tai minun tekemisistäni riippuvainen.
"Ja mikä olisi tuon vastakohta?
Olla palvomatta hiljaisuudessa jotain sellaista joka ei ole tappanut miljoonia ihmisiä historian aikana?"
Ei tuo ole Raamatun vastakohta "taivaalliselle Jumalanpalvelukselle"Vaan se on "Gehenna" siis se minkä me käännämme sanaksi helvetti.
"Sinun pitää kysyä itseltäsi: Miksi jumalasi kaikista mahtavista voimistaan ja kyvuistään huolimatta vaikuttaa luonteeltaan keskenkasvuiselta megalomaanikolta jolla ei ole tippaakaan itsehillintää?"
Mielenkiintoista kyllä, ei tuollaisia ajatuksia ole noussut minun mieleeni.
Sen sijaan olen ihmetellyt kuinka pitkämielinen hän onkaan ollut kansaansa kohden, kun lukee vt:n kertomuksia Israelin kansan toilailuista.Ja pisteenä i:n päälle, hän vielä sanoo "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan"
"Olen lukenut koko raamatun ja tunnen sen suhteellisen hyvin. Tiedätkö sinä esimerkiksi balaam nimisestä miehestä ja hänen aasistaan? Tai mitä tapahtui lapsille jotka pilkkasivat elishaa? "
Tiedän ihmisen, joka on lukenut Raamatun läpi yli tuhat kertaa ja edelleen siitä paljastuu hänelle uusia asioita.Entä sitten me?
Olen kovin iloinen siitä että yleensä luet Raamattua, koska kaikki ateistit eivät uskalla tehdä sitä kunnolla.
Jos viittaat näillä esimerkeillä mesopotamialaiseen tietäjään, Beorin poikaan, joka asui Petorin kaupungissa Eufratin varrella ja elisaan niin tiedän, mutta miten ne liittyy tähän?
"Ja vähän aikaa sitten sain viestin juhani1965 jossa sanottiin että minä en saa keskittyä vanhaan testamenttiin koska uusi on se pyhä kirja. Kumpi teistä on oikeassa?"
Jos tarkoitat tätä minun mainitsemaani ilmestyskirja juttua, niin se vaatii mielummin erinomaista vt:n tuntemista.
Ut kertoo meille meidän syntien sovittajasta, hänestä joka sanoo olevansa tie, totuus ja elämä.
Jos joku tulee juuri uskoon, niin hänelle suosittelen aloittamaan lukemisen Ut:sta.
Itse olen huomannut että mitä paremmin haluaa tuntea Ut:n sitä enemmän tarvitsee tuntea Vt:tä.
Jeesus itse sanoo, en ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään."Anteeksi, voisitko lyhyesti kertoa mitä tarkoitit tällä "törkeimällä moraalittomuudella"?Siis katua jotain mitä ei ole itse tehnyt.
Ilmeisesti ymmärsin väärin, sillä ei sinun tarvitse vastata minun synneistäni, eikä minun sinun."
Jokaisen ihmisen pitäisi olla vastuussa omista teoistaan. Ei siten kuten jumalsi sanoo: Ja tämän minä kostan kolmanteen ja neljänteen polveen asti!
Samoin koko rakennelma siitä että jeesus olisi ottanut rangaistuksen vastaan jostain sinun puolestasi on moraalitonta. Siis sinun puolestasi. Jos sinä teet väärin lakia (vaikkakin kuvitteellista) vastaan ja et ole valmis hyväksymään siitä tulevaa rangaistusta, vaan olet valmis hyväksymään sen että jonkun kuolema vapautti sinut vastuusta, tekee se sinusta moraalittoman.
"Kuka sivullinen saisi tullu sinua määräämään, mitä sinä sille loukulle tekisit sen jälkeen, vaan eikö se ole sinun asiasi mitä sille teet, koska sen kerran valmistitkin."
Rinnastat elotonta esinettä joka ei ole kykenevä ajattelemaan ja tuntemaan kipua ihmiseen joka pystyy molempiin. Hyvä tietää missä arvossa sinä pidät kanssaihmisiäsi ja itseäsi.
"Mielenkiintoista kyllä, ei tuollaisia ajatuksia ole noussut minun mieleeni.
Sen sijaan olen ihmetellyt kuinka pitkämielinen hän onkaan ollut kansaansa kohden, kun lukee vt:n kertomuksia Israelin kansan toilailuista.Ja pisteenä i:n päälle, hän vielä sanoo "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan""
Eikö kaikkien elollisten pitäisi olla jumalan kansaa? Jonkun tietyn ryhmän joukosta noukkiminen ja sen suosiminen olisi moraalitonta ja epäeettistä jumalan asemassa ja vastuussa oelvalle olennolle.
Ja israelin kansa ei lakkaa olemasta jumalan kansa? Ei edes silloin kun jumalasi päättää muuttaa taas kerran pelisääntöjä ja on valmis heittämään kaikki ei-messiaaniset juutalaiset helvettiin?
Ja on se kumma kuinka raamatussa väitetään että se jumalasi auttoi vaatimatonta miljoonan juutalaisen ryhmää pakenemaan orjuutta historian hämärissä (ilman että siitä orjuudesta on jäänyt mitään todisteita). Ja sitten sanoa että "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan", ja antaa KUUDEN MILJOONAN juutalaisen kuolla keskitysleireillä.
Joten jumalasi on joko olematon tai valehtelija. Vai keksitkö sinä jonkun vaihtoehdon lisää ja perustelemaan sen?
"...elisaan niin tiedän, mutta miten ne liittyy tähän?"
Ryhmä lapsia/nuoria pilkkaa ihmistä joka on kalju. Kalju pyytää jumalalta apua. Jumala lähettää keksi karhua tappamaan 42 lasta! Onko tuo oikeudenmukaista? Jos sinun päässäsi oleva kuva jumalasta sallii tuollaisen moraalittomuudet ja julmuudet vain olankohautuksella ja "miten se tähän liittyy?"-kommentilla, niin en edes uskalla ruveta arvioimaan moraalisi tasoa.
"Jeesus itse sanoo, en ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään."
Ja joku kristitty sanoo että tuo lause tarkoitaa sitä että vanhan testamentin käskyjä ei tarvitse noudattaa ja toinen sanoo että sen takia niitä pitää noudattaa.
Jos olisi olemassa vain yksi kristinusko, jonka "pyhä" kirja olisi niin selvästi kirjoitettu että se ei olisi avoin tulkinnoille ja venkuiluille ja joka pitäisi vähän paremmin historiallisesti paikkaansa, niin voisi olla ehkä vähän paremmin teillä uskovaisilla pullat uunissa kun te vääräuskoisia ja uskonnottomia yrit'tte käännyttää...boxerblock kirjoitti:
"Anteeksi, voisitko lyhyesti kertoa mitä tarkoitit tällä "törkeimällä moraalittomuudella"?Siis katua jotain mitä ei ole itse tehnyt.
Ilmeisesti ymmärsin väärin, sillä ei sinun tarvitse vastata minun synneistäni, eikä minun sinun."
Jokaisen ihmisen pitäisi olla vastuussa omista teoistaan. Ei siten kuten jumalsi sanoo: Ja tämän minä kostan kolmanteen ja neljänteen polveen asti!
Samoin koko rakennelma siitä että jeesus olisi ottanut rangaistuksen vastaan jostain sinun puolestasi on moraalitonta. Siis sinun puolestasi. Jos sinä teet väärin lakia (vaikkakin kuvitteellista) vastaan ja et ole valmis hyväksymään siitä tulevaa rangaistusta, vaan olet valmis hyväksymään sen että jonkun kuolema vapautti sinut vastuusta, tekee se sinusta moraalittoman.
"Kuka sivullinen saisi tullu sinua määräämään, mitä sinä sille loukulle tekisit sen jälkeen, vaan eikö se ole sinun asiasi mitä sille teet, koska sen kerran valmistitkin."
Rinnastat elotonta esinettä joka ei ole kykenevä ajattelemaan ja tuntemaan kipua ihmiseen joka pystyy molempiin. Hyvä tietää missä arvossa sinä pidät kanssaihmisiäsi ja itseäsi.
"Mielenkiintoista kyllä, ei tuollaisia ajatuksia ole noussut minun mieleeni.
Sen sijaan olen ihmetellyt kuinka pitkämielinen hän onkaan ollut kansaansa kohden, kun lukee vt:n kertomuksia Israelin kansan toilailuista.Ja pisteenä i:n päälle, hän vielä sanoo "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan""
Eikö kaikkien elollisten pitäisi olla jumalan kansaa? Jonkun tietyn ryhmän joukosta noukkiminen ja sen suosiminen olisi moraalitonta ja epäeettistä jumalan asemassa ja vastuussa oelvalle olennolle.
Ja israelin kansa ei lakkaa olemasta jumalan kansa? Ei edes silloin kun jumalasi päättää muuttaa taas kerran pelisääntöjä ja on valmis heittämään kaikki ei-messiaaniset juutalaiset helvettiin?
Ja on se kumma kuinka raamatussa väitetään että se jumalasi auttoi vaatimatonta miljoonan juutalaisen ryhmää pakenemaan orjuutta historian hämärissä (ilman että siitä orjuudesta on jäänyt mitään todisteita). Ja sitten sanoa että "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan", ja antaa KUUDEN MILJOONAN juutalaisen kuolla keskitysleireillä.
Joten jumalasi on joko olematon tai valehtelija. Vai keksitkö sinä jonkun vaihtoehdon lisää ja perustelemaan sen?
"...elisaan niin tiedän, mutta miten ne liittyy tähän?"
Ryhmä lapsia/nuoria pilkkaa ihmistä joka on kalju. Kalju pyytää jumalalta apua. Jumala lähettää keksi karhua tappamaan 42 lasta! Onko tuo oikeudenmukaista? Jos sinun päässäsi oleva kuva jumalasta sallii tuollaisen moraalittomuudet ja julmuudet vain olankohautuksella ja "miten se tähän liittyy?"-kommentilla, niin en edes uskalla ruveta arvioimaan moraalisi tasoa.
"Jeesus itse sanoo, en ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään."
Ja joku kristitty sanoo että tuo lause tarkoitaa sitä että vanhan testamentin käskyjä ei tarvitse noudattaa ja toinen sanoo että sen takia niitä pitää noudattaa.
Jos olisi olemassa vain yksi kristinusko, jonka "pyhä" kirja olisi niin selvästi kirjoitettu että se ei olisi avoin tulkinnoille ja venkuiluille ja joka pitäisi vähän paremmin historiallisesti paikkaansa, niin voisi olla ehkä vähän paremmin teillä uskovaisilla pullat uunissa kun te vääräuskoisia ja uskonnottomia yrit'tte käännyttää...noista juutalaisista.
"Ja sitten sanoa että "ei lakkaa olemasta se minun kansani, koskaan", ja antaa KUUDEN MILJOONAN juutalaisen kuolla keskitysleireillä."
Että koska juutalaiset on jumalalle niin tärkeä kansa niin se haluaa ilmeisesti kerätä ne mahdollisimman nopeasti luokseen. Olis tietysti voinut tehdä sen vähän "hellemmin".
- ei tarvitse
kehuja, niin miksi täällä on niin paljon tuollaisia hymistelijöitä. . ? Ja koko tekstisi sitä todistaa lainatuilla sanoilla. .
¨ kaikille kristityille hyvää ikuisuutta tuollaisessa miellyttävässä paikassa tuollaisten henkevien keskustelijoiden ja ajattelijoiden seurassa... ¨
voi vit**. . - Hana
Kun ihminen ei ole uskossa, saatanan vääristelee kaikki taivasasiat juuri tuollaisiksi. Tietenkin tuo lurjus tekee kaikkensa, ettei vain ihminen tulisi uskoon. Saatana on kaiken valheen isä, niin sanoo Raamattu, ja valheessa ja pelon lietsomisessa hän onkin todellinen bravuuri. Muita aseita hänellä ei sitten olekkaan.
- deskuppalkp
raamattu valehtelee, mitä jos kertoisit jotain uutta, esim miksi olet niin vihainen ja katkera?
"Kun ihminen ei ole uskossa, saatanan vääristelee kaikki taivasasiat juuri tuollaisiksi."
Eli kun lainaan kokonaisen kappaleen raamattua jossa lerrotaan että taivaassa on epämuodostuneita sekasikiö-olentoja ja liuta ihmisiä joitten kaikkien tehtäväksi jumala on laittanut madella hänen edessään, niin missä kohtaa se saatanan vääristely oikein tulee?
Ja sinä palvot jumalaa joka tarvitsee tälläistä:"Taukoamatta, päivin öin, nuo olennot lausuvat: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias! Hän oli, hän on ja hän on tuleva!"
Jos minä teen hyvän teon tai olen kohtelias jollekulle, en minä vaadi että tämä päivin ja öin matelisi edessäni hokien että oletpas sinä hyvä ja kohtelias! Ja jumalan jonka pitäisi olla kaikin tavoin täydellinen ei pitäisi tarvita minkäänlaisia kehuja itseään kohtaan.
Vaikuttaa aivan pikkumaiselta lapselta joka haluaa että häntä kehutaan kun hän kävi ensimmäisen kerran potalla.
Ja ukkosta ja salamointia?
"Tietenkin tuo lurjus tekee kaikkensa, ettei vain ihminen tulisi uskoon. Saatana on kaiken valheen isä, niin sanoo Raamattu, ja valheessa ja pelon lietsomisessa hän onkin todellinen bravuuri. Muita aseita hänellä ei sitten olekkaan."
Joten kun osoitan jokin kohdan raamatusta joka on niin päivänselvästi moraalittoman olennon toimintaa kuvaava ettei sitä voi kieltää, niin se on se saatana joka ei anna minun olla välittämättä tekstistä ja ajatella että siinä mikroskooppisessa mahdollisuudessa että raamatun jumala olisi todellinen, niin tuollaisen tekstin ja toiminnan perusteella tämä ei olisi minkäänlaisen palvonnon alainen.
Oletko huomannut että täällä ihan maanpäällä ne valtioitten ja muitten ihmisryhmien johtajat jotka vaativat eniten huomiota osakseen ja kehuja itseään pönkittämään, ovat järjestäen niitä huonoimpia ja moraalittomimpia tapuksia.
Joten eikö jumalan pitäisi olla kaiken tälläisen samanlaisen yläpuolella?
Mutta raamattu lukiessa se on aika selvää että siellä annettu kuvaus tästä jumalasta vaatii jatkuvaa huomiota ja toistuvia uhrauksia osakseen.
No, en odota että pystyisit ihan järkevästi ajattelemaan näitä eksistensiaaliasia moraali-käsityksiä, mutta yritä edes...- senkin kiukkupussi
"Saatana on kaiken valheen isä, "
Niin ja kun sinä täällä jatkuvasti päivästä toiseen levittelet sen vihasanomasi ohella törkeitä valheita, niin sopiikin kysyä että miksi saatana on sinun isäsi ja miksi levittelet ja palvot niitä saatanan valheita? - jännä juttu
On se jännä juttu, että tuossa avauksessa on sanatarkkoja lainauksia raamatusta ja sinun vastauksesi siihen, siis raamatun tekstiin on se, että Saatana on kaiken valheen isä? Minä en tiennytkään että raamattu sisältää Saatanan kirjoituksia?
Kerrotko meille mitkä kaikki muut kirjoitukset raamatussa ovat Saatanan valheita, että osaamme niitä sitten välttää?
On se jännä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837