Nautintoja etsivä savukone- kristillisyys

!Hallelujaa

Ilmiöön voi jokainen tutustua livenä TV7:n ohjelmia seuraamalla.

Helvetillinen rock-musiikin pauhu ja savukoneulla tuotettu savu. Viinan polttama karheaääninen laulu jossa silloin tällöin joukossa toistuva "ziisus". Tähän on tultu
amerikkailessa nautintojen liekeissä paistsattelevassa hengellisten "proilerien" uskossa.

Vaikka Raamatussa lukee aivan selkeästi, että Jeesuksen seuraaminen tässä maailmassa ei ole nautintojen etsimistä, vaan se on Jeesuksen ristin kantamista, pilkkaa häpeää ja vaivan näkemistä evankeliumin julistuksessa. Ja Kristuksen veren evankeliumin kirkastamisessa niille syntisille jotka ovat heränneet parannus saarnan julituksen kautta tuntemaan kadotetun ja tuomitun tilansa.

Saatana on syöttänyt autuutta etsiville ihmisen himoihin, (= vahva voimakas menestyvä virheetön terve Jumalan veroinen), nojautuvan menestyksen teologian.

"Hengen" voiman huumassa on unohtunut vallan se tosiasia, että ihmiskunta on perisynnin nimellä tunnetun geenivirheen vuoksi tullut, ensiksikin Kristuksen murhaajiksi, kyvyttömiksi kaikkeen hyvään, sekä taipuvaisksi kaikkeen pahaan.
Ja tämän vuoksi, tullakseen vanhurskaaksi on kaikkien ihmisten kaikkialla tehtävä parannus.

Parannus ei merkitse hyväksi ihmiseksi tulemista, vaan Kristuksen vanhurskauden päällepukemista, USKON KAUTTA LAHJAKSI ILMAN OMIÄ TOITA. Ihmisen autuus on KOKONAAN Jumalan teko. Sitä ei myydä ihmisen tekoja tai ansioita vastaan, ei osamaksulla, eikä kertasuorittena.

Autuuden saa täydellisenä valmiina ja kokonaisena
1. pelkästään USKOMALLA
2. pelkästään Kristuksen ansion perusteella
3. pelkästään Jumalan armosta

Kaikki muu hengellinen opetus, jos se poikkeaa tästä oikealle taikka vasemmalle puolelle vähänkin, se on humpuukia ja valhetta.

30

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihvi?

      • !Hallelujaa

        Ja kotkat häntä syömään kokoontuvat.


    • Autuuden saa täydellisenä valmiina ja kokonaisena
      1. pelkästään USKOMALLA
      2. pelkästään Kristuksen ansion perusteella
      3. pelkästään Jumalan armosta
      Lainaus

      Minkälaisissa olosuhteissa mielestäsi määritelmäsi mukainen tilanne toteutuu?

      • !Hallelujaa

        Muualla ei ole pelastusta. Puhutko sinä olosuhteista julistaessasi pelastavaa evankeliumia? Jumaan sana kun ei ole lainkaan olosuhteista riippuvaa, vaan aina sama ja paikallaan pysyvä kuin pohjan naula. Ota taikka jätä, kolmatta vaihtoehtoa ei ole.


    • Ihmeellisyyttäsi Hallelujaa!

      Viestität; Parannus ei merkitse hyväksi ihmiseksi tulemisesta, vaan Kristuksen vanhurskauden päällepukemisesta. Ja lopuu onkin sinun tutta lorusai.

      Sinussa näkee sen, ettet hyväksy ketään kanssaeläjääsi, vaikka hän olisi teoiltaa ja ajatuksiltaankin parempi ihminen kuin sinä.
      Sinä päästelet noita lorujasi, tietysti virkasikin puolesta, mutta kyllä kai sinun pitäisi kunnioittaa tai ainakin hyväksyä toisin sinua ajattelevat. Jumala hyväksyy varmasti.

      Anteeksi annosta vielä. Väität, että vain Jumalan kautta voi saada karkeatkin synnit anteeksi jos häneltä vain pyytää. Jos olet tehnyt tai sanonut jollekkin niin että hän loukkaantuu, ja et pyydä asianomaiselta anteeksi vaan Jumalan kautta anoen, olet todella sellainen tomppeli, jota Jumalakaan ei jätä huomioimatta. Pyytele anteeksi vai kaikilta täälläkin vierailevilta joita olet tuominnut helvettiin. Ja sitten voit panna ne koskaan raskasta työtekevät kätesi illalla ristiin, ja pyytää sitten Jumalan armoa.

      • !Hallelujaa

        Pilkallinen ja halveksiva viestintä on ilmeisesti sinun priimaa kristillisyyttäsi?

        Kiitos Jeesukselle ettei ole tarvinnut kohdata sinun laisiasi ihmisiä! :-)

        Tuskin olemme koskaan edes tavanneet? Et sinä siis minusta mitään näe, mutta sinun härskit, ylimieliset, pilkalliset, ja halveksivat kirjoituksesi kertoo kyllä sinusta aivan riittävästi. En halua koskaan tavata sinun kaltaisasi ihmisiä, enkä halua vaihtaa ajatuksia kanssasi. Kiitos että tämä oli sinun viimeinen vistisi minulle, jos saan pyytää.


      • helvettiin kironnut
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Pilkallinen ja halveksiva viestintä on ilmeisesti sinun priimaa kristillisyyttäsi?

        Kiitos Jeesukselle ettei ole tarvinnut kohdata sinun laisiasi ihmisiä! :-)

        Tuskin olemme koskaan edes tavanneet? Et sinä siis minusta mitään näe, mutta sinun härskit, ylimieliset, pilkalliset, ja halveksivat kirjoituksesi kertoo kyllä sinusta aivan riittävästi. En halua koskaan tavata sinun kaltaisasi ihmisiä, enkä halua vaihtaa ajatuksia kanssasi. Kiitos että tämä oli sinun viimeinen vistisi minulle, jos saan pyytää.

        kuten sinä, joka pidät itseäsi Jumalaa jopa korkeammalla, koska pystyt toisia arvostelemaan ja helvettiin ajamaan. Sinulla ei ole ollut halua pyytää edes helvettiin toivotteluja anteeksi, koska ole niin täynnä itsekästä pyhää henkeäsi, että oikein hirvittää. Kyllä sen on sinun uskonveljesikin huomanneet. Olet täysin uponnut uskosi suohon josta vain Jumalasi voi sinut pelastaa. Älä kirjoittele toisten halveksunnasta, koska itse olet täysi nolla.


      • !Hallelujaa
        helvettiin kironnut kirjoitti:

        kuten sinä, joka pidät itseäsi Jumalaa jopa korkeammalla, koska pystyt toisia arvostelemaan ja helvettiin ajamaan. Sinulla ei ole ollut halua pyytää edes helvettiin toivotteluja anteeksi, koska ole niin täynnä itsekästä pyhää henkeäsi, että oikein hirvittää. Kyllä sen on sinun uskonveljesikin huomanneet. Olet täysin uponnut uskosi suohon josta vain Jumalasi voi sinut pelastaa. Älä kirjoittele toisten halveksunnasta, koska itse olet täysi nolla.

        Minä olen Jumalan lapsi, ja lapsena taivaan perillinen. Olen juuri itseni kokoinen, päinvastoin kun sinä joka kuvittelet tietäväsi toisten asiat paremmin kun he itse. Kiitos kun et jatkossa ikinä sekaannu teksteihini, sinun kykysi eivät riitä halveksivaa panettelua pidemmälle, niin kuin on jo nähty.


      • miksi et voi koskaan
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Minä olen Jumalan lapsi, ja lapsena taivaan perillinen. Olen juuri itseni kokoinen, päinvastoin kun sinä joka kuvittelet tietäväsi toisten asiat paremmin kun he itse. Kiitos kun et jatkossa ikinä sekaannu teksteihini, sinun kykysi eivät riitä halveksivaa panettelua pidemmälle, niin kuin on jo nähty.

        pyytää anteeksi toivotteitasi toisille, ketä tuomitset helvettiin tällä palstalla. Onko paha aatami sittenkin ylinnä sinun sisälläsi. Siitä on kaikki nyt kysymys minkä vuoksi sinua "tenttaan" Ole sitten vaikka kuinka hyvä Jumalan lapsi hyvänsä. Olet todella kova ja itsekäs ihminen uskovaiseksi.

        Minä pyydän teiltä kaikilta anteeksi, mitä tämä minun mielenpurkaukseni on aiheuttanut palstalaisille.


      • !Hallelujaa
        miksi et voi koskaan kirjoitti:

        pyytää anteeksi toivotteitasi toisille, ketä tuomitset helvettiin tällä palstalla. Onko paha aatami sittenkin ylinnä sinun sisälläsi. Siitä on kaikki nyt kysymys minkä vuoksi sinua "tenttaan" Ole sitten vaikka kuinka hyvä Jumalan lapsi hyvänsä. Olet todella kova ja itsekäs ihminen uskovaiseksi.

        Minä pyydän teiltä kaikilta anteeksi, mitä tämä minun mielenpurkaukseni on aiheuttanut palstalaisille.

        Kiitos kun lopetat tähän valehtelemisen minusta.


      • Yleensä Jumalasta
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Kiitos kun lopetat tähän valehtelemisen minusta.

        ja Jeesuksesta pitäisi tälläkin palstalla "puhua" heidän hyvyydestään ystävällisimmin. Jeesuksen sanoistaan ja teoistaan. Miten hän alistui huorien, varkaiden ja köyhien tasolle. Eikä vaahdota vain hänen ristinkuolmastaan, että kun teet syntiä, niin kaikki saat anteeksi. Uhitellaan helvetin tulella aivan hyviä normaaleja ihmisiä. Peloittelulla ei saada muuta aikaan kuin ahdistuneita ihmisiä. Kertokaa, miten korkein meitä suojelee jos vain muistamme häntä rukoilla ja pysyä totuudessa. Enemmän lämpöä keskusteluihin tavallisia ja omia joukkojakin kohtaa. Minä tässä nyt vaahtoan ahdistuksessani. Rukoilen illalla omasta ja myös sinunkin puolesta jos se kelpaa.


      • !Hallelujaa
        Yleensä Jumalasta kirjoitti:

        ja Jeesuksesta pitäisi tälläkin palstalla "puhua" heidän hyvyydestään ystävällisimmin. Jeesuksen sanoistaan ja teoistaan. Miten hän alistui huorien, varkaiden ja köyhien tasolle. Eikä vaahdota vain hänen ristinkuolmastaan, että kun teet syntiä, niin kaikki saat anteeksi. Uhitellaan helvetin tulella aivan hyviä normaaleja ihmisiä. Peloittelulla ei saada muuta aikaan kuin ahdistuneita ihmisiä. Kertokaa, miten korkein meitä suojelee jos vain muistamme häntä rukoilla ja pysyä totuudessa. Enemmän lämpöä keskusteluihin tavallisia ja omia joukkojakin kohtaa. Minä tässä nyt vaahtoan ahdistuksessani. Rukoilen illalla omasta ja myös sinunkin puolesta jos se kelpaa.

        Ensimmäiseksi totean tässä etten puhu ihmisen kadotetusta ja tuomitusta tilasta siksi, että yhtäkään ihmistä olisin ajamassa kadotukseen.
        Ei sinne en toivo pahimmankaan vihamieheni joutuvat, Herra armahda meitä!

        Kirjoitan ihmistä vallitsevasta synnistä siksi, että on olemassa tie pelastukseen. Jeesus Kristus!

        Jumala johdattakoon niin, että jos mahdollista YKSIKIN pelastuisi kadotuksesta, ottamalla vastaan evankeliumin Kristuksesta, syntiensä sovittajasta.

        "Normaaleja ihmisiä", ka siinäpä sen salaisuus.

        Sinun uskosi mukaan on, normaaleja ihmisiä jotka eivät tarvitse parannusta. Tällainen oppi on humpuukia. Me olemme jokainen murhanneet Jeesuksen synneillämme ja siksi olemme ansainneet kuolemanrangaistuksen iankaikkisen eron Jumalasta.


      • periksi.
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Ensimmäiseksi totean tässä etten puhu ihmisen kadotetusta ja tuomitusta tilasta siksi, että yhtäkään ihmistä olisin ajamassa kadotukseen.
        Ei sinne en toivo pahimmankaan vihamieheni joutuvat, Herra armahda meitä!

        Kirjoitan ihmistä vallitsevasta synnistä siksi, että on olemassa tie pelastukseen. Jeesus Kristus!

        Jumala johdattakoon niin, että jos mahdollista YKSIKIN pelastuisi kadotuksesta, ottamalla vastaan evankeliumin Kristuksesta, syntiensä sovittajasta.

        "Normaaleja ihmisiä", ka siinäpä sen salaisuus.

        Sinun uskosi mukaan on, normaaleja ihmisiä jotka eivät tarvitse parannusta. Tällainen oppi on humpuukia. Me olemme jokainen murhanneet Jeesuksen synneillämme ja siksi olemme ansainneet kuolemanrangaistuksen iankaikkisen eron Jumalasta.

        Sovitaan niin, että sinä olet hyvä ja pääset taivaan iloon, minä paha ja joudun helvettiin.


      • !Hallelujaa
        periksi. kirjoitti:

        Sovitaan niin, että sinä olet hyvä ja pääset taivaan iloon, minä paha ja joudun helvettiin.

        Minä en ole hyvä, eikä kukaan hyvä edes pääse taivaaseen, koska hän elää itsepetoksessa, mutta ei huoli Jumalan armoa joka on tarjolla SYNTISILLE Jeesuksessa Kristuksessa.

        Tuo viestisi oli nimenomaan tarkoitettu sinulta itsekehuksi ja minun pilkkaamisekseni. Sinä uskot pelastuvasi hyvyytesi tähden, mutta ehdotat sellaista itsepetosta minulle.

        Luulit minun syövän saatanan asettaman syötin nahkoineen ja karvoineen, mutta minä seuraan Jeesusta. Hallelujaa kiitos Jeesus!!


    • !Hallelujaa

      Jätetään kokonaan avaajan arviointi pois kuvioista ja keskitytään tähän hämmästyttävään lopun ajan ilmiöön, josta avauksen tein.

      Jos jollakin on perusteet miksi sellainen kristillisyy on oikeata kristillisyyttä, niin olisi kiva kuulla. Itse ainakin voin pahoin nähdessäni vilauksen TV7 kautta tu9ollaisesta
      menosta.

      Mikä sanoma tällaisella helvetillisellä menolla ja metelillä on vaikkapa jollekin kuolemaa tekevälle mummolle joka etsii tietä taivaaseen?

      Tai nuorelle joka on parhaan osan elämäänsä elänyt epäuskoisena rock maailman pyörteissä, mutta on saanut heräyksen ja kokee entisen elämänsä kamalana.

      Jeesus nimen lausuminen saatanallisen heavy rock melun ja savun keskeltä on mielestäni karkeata jumalanpilkkaa.

      Ottakaa nyt kantaa muutkin kristityt tähän lopun ajan kauhuskenaarioon. On nimittäin tosiasia että ahdistuksen lisääntyessä varmaan moni herää synnin juoksusta ja alkaa etsimään tietä taivaaseen.

      Jumalan valtakunta on hiljaisuuden ja rauhan valtakunta. Metelin tarkoitus on nimenomaan pakeneminen syntien tähden kalvavan oman tunnon ääntä. Yön hiljaisina hetkinä omantunnon tuska ja kaipaus vapauteen pyrkii pintaan.

      Me tunnemme jo intiaanien kulttuuri ruminen toteemi-paaluineen. Eräs asiantuntija selittikin luennollaan tämän ruman taiteen ja kovan musiikkipauhun olevan ihmisen primitiivinen keino yrittää karkoittaa pois pahoja henkiä.

      Uskovat eivät tarvitse tällaisia keinoja, koska heillä on Jeesus. He eivät tarvitse rock musiikkia eikä savukoneita, koska Jumalan rauha ja sielun lepo hallitsevat heidän elämäänsä.

      • vastaan

        Vastaan sinulle kun pyysit. Myös minun mielestani kamalaa saatanan palvontaa, pahaa tekee. Oikein olet puhunut.Pitänee vain uskoa, että kyllä Herra omansa ohjaa, vaikka monen kohdalla vaikeidenkin teiden kautta.


      • PAIKALLAAN
        vastaan kirjoitti:

        Vastaan sinulle kun pyysit. Myös minun mielestani kamalaa saatanan palvontaa, pahaa tekee. Oikein olet puhunut.Pitänee vain uskoa, että kyllä Herra omansa ohjaa, vaikka monen kohdalla vaikeidenkin teiden kautta.

        Tähän minäkin uskon mutta kyllä Uskoa löytynee silti muualtakin kuin lessuista!Ainakin tahdon niin uskoa!


      • lestadiolaisillahan

        ei ole tapana käyttää edes urkuja. Minä ajattelen niin, että jokaisella on eri tapansa harjoittaa uskoaan. Kuka istuu seuroissa kaksi tuntia kuuntelemassa saarnaa, kuka laulaa virsiä, kuka soittaa, kehotetaanhan raamatussakin laulamaan ja soittamaan. Kuka puhuu kielillä jos sellaisen lahjan on saanut, kaikilla on erilaiset tapansa.
        En itsekään kuuntele rock-musiikkia enkä harrasta sellaista ylistämistä kuin esim. helluntalaiset, mutta en silti menisi tuomitsemaan muita jos heidän tapansa poikkeavat omistani. Myös lestadiolaisten tapa, ettei edes urkuja soiteta, on minusta ihan ok, se on heidän tapansa ja kulttuurinsa. Tiedän kuitenkin maailmassa olevan paljon pahempiakin asioita kuin savukone...;)

        " Joka katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä, joka ei syö, ja joka ei syö, älköön halveksiko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseet hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä"

        Et tunne näitä ihmisiä jotka harrastavat tällaista sinun silmissäsi kauhistuttavaa rock-musiikkia, siksi et voi mennä arvioimaan heidän uskoaan tai tuomitsemaan heitä saatananpalvojiksi. Menisit ensin vaikka juttelemaan tällaisten ihmisten kanssa ja ottamaan selvää heistä ennen kuin alat tuomitsemaan. Et voi tietää. Onneksi meidät tuomitseekin Jumala, joka kyllä tuntee ja tietää.


      • !Hallelujaa
        lestadiolaisillahan kirjoitti:

        ei ole tapana käyttää edes urkuja. Minä ajattelen niin, että jokaisella on eri tapansa harjoittaa uskoaan. Kuka istuu seuroissa kaksi tuntia kuuntelemassa saarnaa, kuka laulaa virsiä, kuka soittaa, kehotetaanhan raamatussakin laulamaan ja soittamaan. Kuka puhuu kielillä jos sellaisen lahjan on saanut, kaikilla on erilaiset tapansa.
        En itsekään kuuntele rock-musiikkia enkä harrasta sellaista ylistämistä kuin esim. helluntalaiset, mutta en silti menisi tuomitsemaan muita jos heidän tapansa poikkeavat omistani. Myös lestadiolaisten tapa, ettei edes urkuja soiteta, on minusta ihan ok, se on heidän tapansa ja kulttuurinsa. Tiedän kuitenkin maailmassa olevan paljon pahempiakin asioita kuin savukone...;)

        " Joka katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä, joka ei syö, ja joka ei syö, älköön halveksiko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseet hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä"

        Et tunne näitä ihmisiä jotka harrastavat tällaista sinun silmissäsi kauhistuttavaa rock-musiikkia, siksi et voi mennä arvioimaan heidän uskoaan tai tuomitsemaan heitä saatananpalvojiksi. Menisit ensin vaikka juttelemaan tällaisten ihmisten kanssa ja ottamaan selvää heistä ennen kuin alat tuomitsemaan. Et voi tietää. Onneksi meidät tuomitseekin Jumala, joka kyllä tuntee ja tietää.

        Olen kertonut siitä miten tällaisen jumalanpalveluksen ITSE KOEN. Jumala yksin tuntee sydämet hän tietää kaiken ja tuomitsee oikein.


      • !Hallelujaa
        PAIKALLAAN kirjoitti:

        Tähän minäkin uskon mutta kyllä Uskoa löytynee silti muualtakin kuin lessuista!Ainakin tahdon niin uskoa!

        Ja Jeesuksen omat tuntevat Jeesuksen. Usko Jeesuksen pelastaa, eivät minkäänlaiset joukot, tai heidän jumalanpalvelusmenonsa sinänsä.

        Mutta kuten avauksessakin jo mainitsin, Jeesus opettaa niin että hänen seuraajansa elävät levossa ja rauhassa.

        Matt. 11:28   Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

        Matt. 11:29   Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Matt. 11:30   Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."


      • Vanha Testamentti
        lestadiolaisillahan kirjoitti:

        ei ole tapana käyttää edes urkuja. Minä ajattelen niin, että jokaisella on eri tapansa harjoittaa uskoaan. Kuka istuu seuroissa kaksi tuntia kuuntelemassa saarnaa, kuka laulaa virsiä, kuka soittaa, kehotetaanhan raamatussakin laulamaan ja soittamaan. Kuka puhuu kielillä jos sellaisen lahjan on saanut, kaikilla on erilaiset tapansa.
        En itsekään kuuntele rock-musiikkia enkä harrasta sellaista ylistämistä kuin esim. helluntalaiset, mutta en silti menisi tuomitsemaan muita jos heidän tapansa poikkeavat omistani. Myös lestadiolaisten tapa, ettei edes urkuja soiteta, on minusta ihan ok, se on heidän tapansa ja kulttuurinsa. Tiedän kuitenkin maailmassa olevan paljon pahempiakin asioita kuin savukone...;)

        " Joka katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia. Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä, joka ei syö, ja joka ei syö, älköön halveksiko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseet hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä"

        Et tunne näitä ihmisiä jotka harrastavat tällaista sinun silmissäsi kauhistuttavaa rock-musiikkia, siksi et voi mennä arvioimaan heidän uskoaan tai tuomitsemaan heitä saatananpalvojiksi. Menisit ensin vaikka juttelemaan tällaisten ihmisten kanssa ja ottamaan selvää heistä ennen kuin alat tuomitsemaan. Et voi tietää. Onneksi meidät tuomitseekin Jumala, joka kyllä tuntee ja tietää.

        kertoo musiikista, joka olisi meistä varsin kummallista, luulen, koska sen mukaan tanssittiinkin!

        Ja se oli Jumalalle mieleen. Soittimia oli jos minkälaisia ja kuningas Daavid karkeloi liitonarkun edellä niin, että vaimonsa sitä kovasti paheksui ja häpesi.

        Olen kuunnellut musiikin tekijöiden haastatteluja radiosta ja käsitykseni heistä on muuttunut - olen kuullut kyllä todellisesta uskosta...

        En kuuntele juuri mitään musiikkia itse. Autolla ajellessa tulee kuunneltua kyllä, ja olen hämmästynyt monien ns. rokahtavien hengellisen musiikin kappaleiden sanoituksista. Eivät ne mitään saatananpalvontaa ole.

        Ei esimerkiksi afrikkalainen hengellinen musiikki oikein käy suomalaiseen pirtaan...Pitäisikö heidänkin muuttua jähmettyneiksi ja vain suutaan aukoviksi veisaajiksi (tuota veisuutapaa yhtään halveksimatta ja väheksymättä)?


      • tarkoitin,
        Vanha Testamentti kirjoitti:

        kertoo musiikista, joka olisi meistä varsin kummallista, luulen, koska sen mukaan tanssittiinkin!

        Ja se oli Jumalalle mieleen. Soittimia oli jos minkälaisia ja kuningas Daavid karkeloi liitonarkun edellä niin, että vaimonsa sitä kovasti paheksui ja häpesi.

        Olen kuunnellut musiikin tekijöiden haastatteluja radiosta ja käsitykseni heistä on muuttunut - olen kuullut kyllä todellisesta uskosta...

        En kuuntele juuri mitään musiikkia itse. Autolla ajellessa tulee kuunneltua kyllä, ja olen hämmästynyt monien ns. rokahtavien hengellisen musiikin kappaleiden sanoituksista. Eivät ne mitään saatananpalvontaa ole.

        Ei esimerkiksi afrikkalainen hengellinen musiikki oikein käy suomalaiseen pirtaan...Pitäisikö heidänkin muuttua jähmettyneiksi ja vain suutaan aukoviksi veisaajiksi (tuota veisuutapaa yhtään halveksimatta ja väheksymättä)?

        eli ei kaikki mikä ei juuri omaan pirtaan mahdu, ole välttämättä syntiä.
        Itse olen joskus aiemmin kuunnellut hengellistä heviä, eikä sen sanoja tai solistin juttuja voinut millään tavalla saatananpalvontana pitää... ;)


      • !Hallelujaa
        Vanha Testamentti kirjoitti:

        kertoo musiikista, joka olisi meistä varsin kummallista, luulen, koska sen mukaan tanssittiinkin!

        Ja se oli Jumalalle mieleen. Soittimia oli jos minkälaisia ja kuningas Daavid karkeloi liitonarkun edellä niin, että vaimonsa sitä kovasti paheksui ja häpesi.

        Olen kuunnellut musiikin tekijöiden haastatteluja radiosta ja käsitykseni heistä on muuttunut - olen kuullut kyllä todellisesta uskosta...

        En kuuntele juuri mitään musiikkia itse. Autolla ajellessa tulee kuunneltua kyllä, ja olen hämmästynyt monien ns. rokahtavien hengellisen musiikin kappaleiden sanoituksista. Eivät ne mitään saatananpalvontaa ole.

        Ei esimerkiksi afrikkalainen hengellinen musiikki oikein käy suomalaiseen pirtaan...Pitäisikö heidänkin muuttua jähmettyneiksi ja vain suutaan aukoviksi veisaajiksi (tuota veisuutapaa yhtään halveksimatta ja väheksymättä)?

        Helvetillinen rääkkyminen savun keskellä ei ole sitä. Tästä on kysymys.


      • !Hallelujaa
        tarkoitin, kirjoitti:

        eli ei kaikki mikä ei juuri omaan pirtaan mahdu, ole välttämättä syntiä.
        Itse olen joskus aiemmin kuunnellut hengellistä heviä, eikä sen sanoja tai solistin juttuja voinut millään tavalla saatananpalvontana pitää... ;)

        Älä sekoile, vaan pysytään asiassa.


      • sinä
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Älä sekoile, vaan pysytään asiassa.

        vertasit tätä musiikkia saatananpalvontaan, en minä sekoile.


      • ei sovi
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Helvetillinen rääkkyminen savun keskellä ei ole sitä. Tästä on kysymys.

        kiistellä


      • et sanonut
        sinä kirjoitti:

        vertasit tätä musiikkia saatananpalvontaan, en minä sekoile.

        hengellistä heviä saatananpalvonnaksi vaan helvetilliseksi menoksi ja meiningiksi mitä se ei kyllä myöskään ole... keskustelisit ensin vaikka jonkun tällaisen hevilaulajan kanssa ennen kuin tulet esittämään heistä noin jyrkkiä mielipiteitä...


      • muuten

        tiedät, että Jumala vihaa hengellistä heviä ja että se on Hänestä Jumalanpilkkaa...? Näiden laulujen sanat kun kuulostavat kaikelta muulta kuin jumalanpilkalta. Vaikka tuskin olet niitä koskaan kunnolla edes kuunnellut..


      • pippuri

        Vain hiljaisuudessa voit kuulla ajatuksesi ja keräät voimia tulevaan. Väitän että Jumalakin kuulee meidät paremmin ja johan Jeesuskin opetti esimerkillään rukoilemalla hiljaisuudessa. Rukous on puhetta korkeamman kanssa ja tämä maailma tarvitsee rukousta paljon.


      • !Halleluja
        pippuri kirjoitti:

        Vain hiljaisuudessa voit kuulla ajatuksesi ja keräät voimia tulevaan. Väitän että Jumalakin kuulee meidät paremmin ja johan Jeesuskin opetti esimerkillään rukoilemalla hiljaisuudessa. Rukous on puhetta korkeamman kanssa ja tämä maailma tarvitsee rukousta paljon.

        vanhassa testamentissa. Herran henki ilmestyi hiljaisessa tuulen hyminässä. Usein miellämme Herran ilmestyvän voiman pauhimalla, ukkosessa ja rajumyrskyssä. Itse kokeneena tiedän että Herran puhetta eivät sanat riitä kertomaan. Niissä on ihmiselle käsittämätön voima, vaikka Herra puhuu hiljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe