Ei väsy tekemään evankeliumintyötä, vaikka fyysillinen ruumis väsyykin. Reissussa joka päivä esillä Jumalan sanaa ja rukousta. Kävimme sairasta katsomassa, Suomessa kun on työikäisille vielä sairaanhoitokin, pidimme lopuksi rukoushetken. Ilman sitä olisi vierailu jäänyt laihaksi, kun potilaskaan ei ole uskossa.
Jumalan sanan eteenpäin vieminen on polte evankelistasielun sisällä.
Pidin tällä vuosituhannella eräänlaista rukouspiiriä seurakunnan alaisuudessa. Kerran kokoukseen pysähtyi oikea vanhan ajan evankelistasielu, joka oli ohimeno matkalla. Hän on varsinainen seurakuntaihminen, ja minua siunasi kun hän yhteisten laulujen aikana piti kättä ylhäällä ylistäen Jumalaa. Hänen antamansa rukousaihe oli jo niin sytyttävä, että ihme kun kukaan ei jättäytynyt.
Jeesus oli matkasta väsynyt. Hän istui Sykarin kaivolle ja siihen tuli nainen ja siitä alkoi keskustelu, joka johti koko kaupungin liikkeelle.
Montaa hyvää tilannetta menee ohi ilman Jumalan sanan esillä pitoa ja rukousta. Kaikki kuitenkin perustuu aina Herran työssä vapaaehtoisuuteen.
Minun elämänmittaisen näkyni uskoon tullessa lausui Jeesus antaessaan lähetyskäskyn ennen ylösnousemistaan.
Ja hän sanoi heille: >>Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen>>.
Mark.16:15-16
Evankelistan sielu ei väsy
42
1711
Vastaukset
- Trixie
Sykarin kaivon naisella oli ollut viisi miestä.
Jeesus tiesi, että naisen sen hetkinen miehensä ei ollut hänen miehensä. Nainen itse halusi kertoa kaikille että Jeesus sai tietoja Jumalalta ja kaikki halusivat kokea tämän "ihmeen" omalla kohdallaan.=)- Eroe
Kaivolle tuli nainen ja samrialainen. Sitä opetuslapsetkin ihmettelivät. Mutta Raamattua lukevana huomaat, että Jeesus oli heikoille aina lempeä.
- to..
käyttämään isäntäsi tietokonettakin, kyllä reaaliaikainen kommunikointi on poikaa.
Suomessa on sairaanhoito määritelty laissa muillekin kuin työikäisille.
Mitähän näkyjä olet nähnyt?
Onko samoja kuin Paavalilla ja pidätkö niitä yhtä merkittävinä tai vielä merkittävämpinä kuin Paavalin näkyjä?- ei väsy
Katrin Khulman sanoi hän on pitkänkin kokouksen jälkeen, kokouksen jälkeen alkua virkeämpi.
Katrin Khulman kertoi ihmettelevänsä miksihän sananjulistajat kokevat loppuunpalamista.
Khulmanin väite; kuulijoille julistettu sana virvoittaa, myös julistajan sielun.- to..
Kuhlman kirjoitetaan noin, ei Khulman ja puolipistettä ei voi käyttää jos ei ole päälausetta ollenkaan.
- todé
kysymykseeni alemmassa ketjussasi. Siinä kerrot Jeesuksen puhuneen useinkin vääristä profeetoista.
Eikä mitään "puskiksille en vastaa selittelyä", jos mahdollista.- Eroe
En nyt lähde etsimään sitä, mutta kysy tässä uudelleen, niin vastaan jos osaan. Katsos vaikka minusta tykkäätkin, en silti osaa vastata kaikkiin.
- todé
Eroe kirjoitti:
En nyt lähde etsimään sitä, mutta kysy tässä uudelleen, niin vastaan jos osaan. Katsos vaikka minusta tykkäätkin, en silti osaa vastata kaikkiin.
Baskerin profeetta -ketjussa. Toistaiseksi viimeinen viesti siellä, ja koski Jeesuksen väärä profeetta -puheita.
Eroe kirjoitti:
Sinähän kommentoit tähän tapaan:
"Jeesus puhuu aika monessa kohtaan vääristä profeetoista"
Kun todé kysyi noita mainitsemiasi kohtia niin et löydäkään niitä vaan sanot:
" niin vastaan jos osaan...en silti osaa vastata kaikkiin."
Toisin sanoen, tempasit kommenttisi hatusta tietämättömänä siitä mitä Raamattu oikeasti kertoo.- Eroe
todé kirjoitti:
Baskerin profeetta -ketjussa. Toistaiseksi viimeinen viesti siellä, ja koski Jeesuksen väärä profeetta -puheita.
Mitä siitä? Tuo tähän se.
- todé
Eroe kirjoitti:
Mitä siitä? Tuo tähän se.
Noh, väitit, että Jeesus puhui useinkin vääristä profeetoista. Minä kysyin, että missä kohdissa.
Niin, että missä kohdissa? - Eroe
todé kirjoitti:
Noh, väitit, että Jeesus puhui useinkin vääristä profeetoista. Minä kysyin, että missä kohdissa.
Niin, että missä kohdissa?Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät js mahdollista valitutkin.
Matt.24:24
Alkuun Matt.24:23-26. Lisää löytyy.
Vastaa vuorostasi todé,
etkö tosissasi tiennyt tuota vai testasitko minua? - todé
Eroe kirjoitti:
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät js mahdollista valitutkin.
Vastaa vuorostasi todé,
etkö tosissasi tiennyt tuota vai testasitko minua?profeetoista paljon mitään. Lisää ei siis juuri löydy.
- Eroe
todé kirjoitti:
profeetoista paljon mitään. Lisää ei siis juuri löydy.
Pietari, Paavali, Johannes ja Juuda puhuvat.
Miksi ikäänkuin koitat vesittää Jumalan sanaa? Eroe kirjoitti:
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät js mahdollista valitutkin.
Vastaa vuorostasi todé,
etkö tosissasi tiennyt tuota vai testasitko minua?noiden sanojen jälkeen:
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Eli tuo sukupolvi on jo silloin kuollut ja kaikki silloin tapahtunut, jos on tapahtunut.
Se ei koske nyky- eikä tulevaa aikaa.
Kannattaa lukea kokonaisuuksia eikä repäistä jakeita omiin tarkoitusperiin.- todé
Eroe kirjoitti:
Pietari, Paavali, Johannes ja Juuda puhuvat.
Miksi ikäänkuin koitat vesittää Jumalan sanaa?nimenomaan Jeesuksen opetuksista, joista muistiinmerkintöjä ovat "julkaisseet" Matteus, Markus, Luukas ja Johannes.
En vesitä Jumalan sanaa. Jeesus ei puhunut vääristä profeetoista ehkäpä kuin kerran tai korkeintaan pari kertaa. Nyt ei ollut kysymys Apostolien kirjeistä, eikä puheista. - Eroe
todé kirjoitti:
nimenomaan Jeesuksen opetuksista, joista muistiinmerkintöjä ovat "julkaisseet" Matteus, Markus, Luukas ja Johannes.
En vesitä Jumalan sanaa. Jeesus ei puhunut vääristä profeetoista ehkäpä kuin kerran tai korkeintaan pari kertaa. Nyt ei ollut kysymys Apostolien kirjeistä, eikä puheista.Teetkö Jeesuksen sanat tyhjiksi?
- todé
Eroe kirjoitti:
Teetkö Jeesuksen sanat tyhjiksi?
kaikissa kohdin 4 evankeliumissa Jeesus puhuu vääristä profeetoista?
Ei tässä ole kysymys Jeesuksen sanojen tyhjäksi tekemisestä. Älä siis kiertele, vaan esi ne kohdat. - Eroe
todé kirjoitti:
kaikissa kohdin 4 evankeliumissa Jeesus puhuu vääristä profeetoista?
Ei tässä ole kysymys Jeesuksen sanojen tyhjäksi tekemisestä. Älä siis kiertele, vaan esi ne kohdat.Tuossa oli kohta minkä ilmoitin sinulle. Lisäksi Paavalin, Pietarin, Johanneksen ja Juudan ilmoittamat, jotka sinulle ei kelvanneet.
En nyt muuta muista.
En jatka tätä keskustelua,
mutta ihmettelen intoasi kieltää väärien profeettojen olemassaolo.
Hyvää yötä ja Jumalan siunausta sinulle! Eroe kirjoitti:
Tuossa oli kohta minkä ilmoitin sinulle. Lisäksi Paavalin, Pietarin, Johanneksen ja Juudan ilmoittamat, jotka sinulle ei kelvanneet.
En nyt muuta muista.
Hyvää yötä ja Jumalan siunausta sinulle!hyviä esimerkkejä siitä MILLAISIA väärät profeetat ovat, mutta te itse nimeätte jonkun henkilön ja lyötte "väärän profeetan" leiman hänen otsaansa ja käsivarteensa! Tässä Jeesus teki selväksi, millaista oikean profeetan opetus pitää olla, ja millaista se ei saisi olla:
Matteus 5
36 "Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
37 "vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta."
Esimerkiksi te ja kolmiminaisuusoppi vannoo oppinsa ainoaksi oikeaksi johon uskomalla pelastuu, tai jos ei siihen kokonaisuudessaan usko, joutuu loputtomaan kadotukseen.
Mutta itse kolminaisuusoppi on juuri tuon opin kaltainen, josta Jeesus ja apostolit varoittivat ja sanoivat sen olevan "lihan mukaista Jumala on yksi mutta ei kuitenkaan ole kuin kolme" -oppia!
Ja tässä samasta asiasta esimerkki Paavalilta:
2. Korinttolaiskirje 1
19 "Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota
me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen on ja »ei», vaan hänessä tuli »on».
20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
Väärin vannojia saattaa lopulta kohdata ikävä yllätys:
Matteus 7
22 "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."- Eroe
Eroe kirjoitti:
Tuossa oli kohta minkä ilmoitin sinulle. Lisäksi Paavalin, Pietarin, Johanneksen ja Juudan ilmoittamat, jotka sinulle ei kelvanneet.
En nyt muuta muista.
Hyvää yötä ja Jumalan siunausta sinulle!Vaikka en eilen jaksanut laittaa enempää mitä Jeesus on sanonut,
annan kuitenkin pikkuisen lisää. 2 - 3 todistajaa on pätevä joka asiassa.
Usko tai älä nämä.
22 "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
Matt.7:22-23 ekivaari kirjoitti:
hyviä esimerkkejä siitä MILLAISIA väärät profeetat ovat, mutta te itse nimeätte jonkun henkilön ja lyötte "väärän profeetan" leiman hänen otsaansa ja käsivarteensa! Tässä Jeesus teki selväksi, millaista oikean profeetan opetus pitää olla, ja millaista se ei saisi olla:
Matteus 5
36 "Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
37 "vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta."
Esimerkiksi te ja kolmiminaisuusoppi vannoo oppinsa ainoaksi oikeaksi johon uskomalla pelastuu, tai jos ei siihen kokonaisuudessaan usko, joutuu loputtomaan kadotukseen.
Mutta itse kolminaisuusoppi on juuri tuon opin kaltainen, josta Jeesus ja apostolit varoittivat ja sanoivat sen olevan "lihan mukaista Jumala on yksi mutta ei kuitenkaan ole kuin kolme" -oppia!
Ja tässä samasta asiasta esimerkki Paavalilta:
2. Korinttolaiskirje 1
19 "Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota
me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen on ja »ei», vaan hänessä tuli »on».
20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
Väärin vannojia saattaa lopulta kohdata ikävä yllätys:
Matteus 7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."nämä tärkeät jakeet:
17 "Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä »on, on», että »ei, ei»?
18 Mutta Jumala sen takaa, että puheemme teille ei ole »on» ja »ei»."
Kirjoitukseni on kaikille kolminaisuusopin dogmiksi tunnustajille eli sen opin oikeaksi vannojille!todé kirjoitti:
profeetoista paljon mitään. Lisää ei siis juuri löydy.
profeetoista aivan tarpeeksi selvään. Miksi muuten ikäänkuin puolesta puhut väärien profeetojen hyväksi?
* Matt. 7:15,16. 24:11. 24:24.
* Mark. 13:22.
*Luuk 6:26.
* Samaten nämä, jotka kyllä ovat aivan yhtä kuin Jeesuksenkin mainitsemat väärät profeetat.
* 1Joh 4:1.
* Ilm. 16:13. 19:20. 20:10.
* Tällä palstalla voi sanoa vääräksi profeetoiksi, mm:ssa ekivaari, Hirvas, ML213, ja kaikki heidän kannattajansa. He julistavat väärää evankeliumia, joista Paavali kirjoittaa.
* ""
6. Minua ihmetyttää, että te niin pian olette luopumassa hänestä, joka on
kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin.
Gal. 5:8; 1. Tim. 1:6
7. Se ei kuitenkaan ole mikään toinen evankeliumi. On vain niitä, jotka
hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumia.
Ap. t. 15:1; 2. Kor. 11:3,4
8. Mutta vaikka joku meistä tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille
evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän
olkoon kirottu. 1. Kor. 16:22
9. Kuten olemme ennenkin sanoneet, niin sanon nyt taas: jos joku julistaa
teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon
kirottu. 5. Moos. 4:2; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19
10. Ihmisiäkö minä nyt taivuttelen puolelleni vai Jumalaa? Tai pyrinkö
olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi
Kristuksen palvelija.>"Pe.ku kirjoitti:
noiden sanojen jälkeen:
Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Eli tuo sukupolvi on jo silloin kuollut ja kaikki silloin tapahtunut, jos on tapahtunut.
Se ei koske nyky- eikä tulevaa aikaa.
Kannattaa lukea kokonaisuuksia eikä repäistä jakeita omiin tarkoitusperiin.olette kuin, niikuin ennenkin olen sanonut, soittaisi vinyylilevyä grammarilla väärään suuntaan, eli takaperin. Sellaista on sinun Raamatun tuntemuksesi ja vielä hirveempää sun selittelyt!
Pe.ku kirjoitti:
Sinähän kommentoit tähän tapaan:
"Jeesus puhuu aika monessa kohtaan vääristä profeetoista"
Kun todé kysyi noita mainitsemiasi kohtia niin et löydäkään niitä vaan sanot:
" niin vastaan jos osaan...en silti osaa vastata kaikkiin."
Toisin sanoen, tempasit kommenttisi hatusta tietämättömänä siitä mitä Raamattu oikeasti kertoo.profeetoista aivan tarpeeksi selvään. Miksi muuten ikäänkuin puolesta puhut väärien profeetojen hyväksi? Sinäkin, niikuin todèkin! Sinua nyt ei tarvi ihmetellä, mutta kun todè myös?
* Jeesus puhuu vääristä profeetoista.
* Matt. 7:15,16. 24:11. 24:24.
* Mark. 13:22.
*Luuk 6:26.
* Samaten nämä, jotka kyllä ovat aivan yhtä kuin Jeesuksenkin mainitsemat väärät profeetat.
* 1Joh 4:1.
* Ilm. 16:13. 19:20. 20:10.
* Tällä palstalla voi sanoa vääräksi profeetoiksi, mm:ssa ekivaari, Hirvas, ML213, ja kaikki heidän kannattajansa. He julistavat väärää evankeliumia, joista Paavali kirjoittaa.
* ""
6. Minua ihmetyttää, että te niin pian olette luopumassa hänestä, joka on
kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin.
Gal. 5:8; 1. Tim. 1:6
7. Se ei kuitenkaan ole mikään toinen evankeliumi. On vain niitä, jotka
hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumia.
Ap. t. 15:1; 2. Kor. 11:3,4
8. Mutta vaikka joku meistä tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille
evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän
olkoon kirottu. 1. Kor. 16:22
9. Kuten olemme ennenkin sanoneet, niin sanon nyt taas: jos joku julistaa
teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon
kirottu. 5. Moos. 4:2; Sananl. 30:6; Ilm. 22:18,19
10. Ihmisiäkö minä nyt taivuttelen puolelleni vai Jumalaa? Tai pyrinkö
olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi
Kristuksen palvelija.>"Mohikaani_27 kirjoitti:
olette kuin, niikuin ennenkin olen sanonut, soittaisi vinyylilevyä grammarilla väärään suuntaan, eli takaperin. Sellaista on sinun Raamatun tuntemuksesi ja vielä hirveempää sun selittelyt!
pysy keskusteltavassa asiassa vaan morkkaat keskustelukumppaneitasi niin että heikoimmat painuisivat maan rakohon, jos puheissasi olisi vaan mahtia. Mutta puheistasi puuttuu mahti ja puhti, mutta ekivaarin, hirvaksen ja ml213;n sekä Pe.kun kirjoituksia pelkäät!
- Eroe
Kun kertoo ihan normaali-arjesta terveisiä, niin jo joukko on leimaamassa vaikka miksi. Ei kaikki vaan se vänkääjien pääjoukko. Eikö heille tapahdu elämässään sitten mitään?
Se kysyy tervettä itsetuntoa kun pystyy kertomaan asiat eikä nöyristele.
Keniassa ainakin ennen kun puhuja meni pönttöön, jos ei heti alkanut kuulua aamenta, puhuja sanoi höh, ja lähti pois. Minulla tulee kyllä mieleen joistakin nämä Raamatun sanat:
Kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi."Keniassa ainakin ennen kun puhuja meni pönttöön, jos ei heti alkanut kuulua aamenta, puhuja sanoi höh"
Tuon "Kenialaisen! mallin kai kuvittelit mielessäsi jonkin yksittäisen havainnon tai kuulopuheen perusteella?
Aika tökeröltäkin tuo malli vaikuttaa.- Eroe
Pe.ku kirjoitti:
"Keniassa ainakin ennen kun puhuja meni pönttöön, jos ei heti alkanut kuulua aamenta, puhuja sanoi höh"
Tuon "Kenialaisen! mallin kai kuvittelit mielessäsi jonkin yksittäisen havainnon tai kuulopuheen perusteella?
Aika tökeröltäkin tuo malli vaikuttaa.Siellä lapsi on äidin mukana aina, niinpä hänelle kasvaa vahva itsetunto ja turvallisuus. Sinä Pe.ku et ole saanut vanhempien hyväksyntää, ja kotiolosi ovat olleet kammottavat. Ainoa seuralaisesi on krooninen yksinäisyys.
- hirvas
Eroe kirjoitti:
Siellä lapsi on äidin mukana aina, niinpä hänelle kasvaa vahva itsetunto ja turvallisuus. Sinä Pe.ku et ole saanut vanhempien hyväksyntää, ja kotiolosi ovat olleet kammottavat. Ainoa seuralaisesi on krooninen yksinäisyys.
taas evankelistan lohduttavaa puhetta lähimmäisestään.
helluntalsista saarnamiehistä ovatkin kuolettajia ja kaatajia eivätkä eläväksi tekeviä ja ylös nostavia!
- to..
Eroe kirjoitti:
Siellä lapsi on äidin mukana aina, niinpä hänelle kasvaa vahva itsetunto ja turvallisuus. Sinä Pe.ku et ole saanut vanhempien hyväksyntää, ja kotiolosi ovat olleet kammottavat. Ainoa seuralaisesi on krooninen yksinäisyys.
ja kersan mukana roikottaminen riitä, kyllä lasta olisi pitänyt kasvattaakin.Terveisiä vanhemmmilesi!
- puutuu...
...opettajan tärkein ominaisuus: rakkaus ja nöyryys. Joudut kulkemaan vielä pitkän tien sen saavuttaaksesi.
- suvusta eteen
Sinä et koskaan saavuta mitään.
ovat suuren pelon vallassa kun pelkäävät Jumalan koko totuuden esille tulemista. Heidä pelostaan johtuu mm. se, että yrittävät saada Hirvaksen, ml213;n, ekivaarin ja eräitä muitakin pois palstalta häädettyä;
1. Johanneksen kirje 4
18 "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa".
Jesaja 5
18 "Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla";- Eroe
ekivaari kirjoitti:
ovat suuren pelon vallassa kun pelkäävät Jumalan koko totuuden esille tulemista. Heidä pelostaan johtuu mm. se, että yrittävät saada Hirvaksen, ml213;n, ekivaarin ja eräitä muitakin pois palstalta häädettyä;
1. Johanneksen kirje 4
18 "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa".
Jesaja 5
18 "Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla";Kyllähän sinä palstalla voit olla, mutta älä mene henkilökohtaisuuksiin. Mitä noilla jakeillasi on virkaa jos kerran kaikki ihmiset pelastuvat?
Joka panee toivonsa Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, sen surkuteltavampaa ihmistä ei olekkaan. ekivaari kirjoitti:
1. Johanneksen kirje 4
Jesaja 5
18 "Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla";Ihminen yleensä toimii noin.Monasti juuri pelko lihallisessa ihmisessä aiheuttaa psyykkistä ja fyysistäkin väkivaltaa lihallisen ihmisen mieleen.
Todella pelkoa ei ole rakkaudessa.Juuri Jumalaan uskominen ja luottaminen karkoittaa ihmisen sisimmästä/alitajunnasta pelon pois.Siis ihmisellä ei ole alitajuista ja tietoistakaan tarvetta puolustaa tai puolustella itseään.Riittää,- kun ymmärtää ja uskoo Raamatun ilmoitukset sydämessään.
Todella on turvallista olla ja elää voman oikealla puolella,- eikä jonkun opin puolustajana ja siten mahdollistuu kasvamaan ja uudistumaan mieleltään.
"Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka.".Eroe kirjoitti:
Kyllähän sinä palstalla voit olla, mutta älä mene henkilökohtaisuuksiin. Mitä noilla jakeillasi on virkaa jos kerran kaikki ihmiset pelastuvat?
Joka panee toivonsa Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, sen surkuteltavampaa ihmistä ei olekkaan.Mitä noilla jakeillasi on virkaa jos kerran kaikki ihmiset pelastuvat?
---
Mutta, mistä ihminen tietää mikä on Jumalan kokonaisvaltainen suunnitelmä ihmiskunnan pelastumisessa. Siis, ihmiskunta, johon kuuluu kaikki maailmaan syntyneet ihmiset sukupolvien aikana.
Ei ihminen mahdollistu ymmärtämään Jumalan salaisuuksia.Esim. Raamatussa on PALJON mielikuvia/ilmoituksia, jotka tukevat miten KAIKKI ihmiset tulevat huutamaan avukseen Herran nimeä.Kun tähän liittää ajatuksen, miten Jeesus opetti ja varoitti ihmisiä joutumasta kadotukseen ja miten Jeesuksella on VALTA antaa syntejä anteksi Taivaassa ja maan päällä.
Ymmärrän, miten tästä kadotuksesta ajatellaan monella tavalla, mutta yhtään opetusta tästä en ole kuullut, että se olisi ristiriidaton kokonaisuutta ajatellen.
Itselläni on vahva mielikuva ja usko, miten Jumala valitsee tässä ajassa ihmisiä tehtäviin aivoituksiensa mukaan.Tätä tosiasiaa, ei kukaan Raamattuun uskova voi kieltää.Siis JUmala valitsee.Tämäkin kuvaa jo Jumalan aivoituksia, miten se liittyy suurempaan kokonaisuuteen,- jota taas JUmala ei ole ilmoittanut Raamatussa yksiselitteisesti.
Ainakin yksi on varmaa.Kun Jumala valitsee ihmisiä, niion tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että Jumala valitsisi toiset taivaaseen ja toiset valitsisi kadotukseen.Ei todella.
Tärkeintä ihmisellä onkin, miten hoitaa ja elää OMAA elämäänsä JUmalan tahdon mukaan ja näin on toteuttamassa Jumalan suurempaa suunnitelmaa,- jota emme tunne.
" Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, NIIDEN, JOTKA HÄNEN AIVOITUKSIENSA MUKAAN ON KUTSUTUT. Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE HÄN ON MYÖS KIRKASTANUT."
Ymmärrän ja uskon, ettei Jumalan tahto ole olla jyrkäsati sitä vastaan, jota ei ymmärrä.Juuri ihmisen ymmärtäminen laajenee kun hän ANTAA VAPAAT KÄDET PYHÄN HENGEN OPETUKSELLE.Mutta, silloinkaan ihmiknen ei tule tietämään Jumalan suuria salaisuuksia esim. pelastuuko kaikki ihmiset ja miten vai ei.
Todella viisainta on tehdä ja elää se, mikä on Jumalan tahto omalla kohdallaan.Eroe kirjoitti:
Kyllähän sinä palstalla voit olla, mutta älä mene henkilökohtaisuuksiin. Mitä noilla jakeillasi on virkaa jos kerran kaikki ihmiset pelastuvat?
Joka panee toivonsa Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, sen surkuteltavampaa ihmistä ei olekkaan.selittää että "nyt Jumala tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", [Ap.t. 17:30]
ja se — parannuksen tekeminen — apostoli Pietarin mukaan jouduttaa Jumalan päivän tulemista:
2. Piet. 3:12
"teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"
Loppujen lopuksi te mieleltänne turmeltuneet ihmiset pelkäätte Jumalan päivää ja yritätte vaikeuttaa ja viivyttää kaikkien uskomista sekä parannuksen tekemistä kun väitätte, ettei täydellinen jumalayhteys edes kuulu ihmisille, vaikka Jeesus sanoi sen täydellisen yhtä olemisen kuuluvan siihen "että maailma USKOISI ja YMMÄRTÄISI" [Joh. 17:23] Isän lähettäneen hänet!
Te väitätte Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan sellainen sisäpiiri cluster, erillinen kolmen rypäs, johon ei tavallisilla ihmisillä ole tulemista!- itekhä
ekivaari kirjoitti:
selittää että "nyt Jumala tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus", [Ap.t. 17:30]
ja se — parannuksen tekeminen — apostoli Pietarin mukaan jouduttaa Jumalan päivän tulemista:
2. Piet. 3:12
"teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"
Loppujen lopuksi te mieleltänne turmeltuneet ihmiset pelkäätte Jumalan päivää ja yritätte vaikeuttaa ja viivyttää kaikkien uskomista sekä parannuksen tekemistä kun väitätte, ettei täydellinen jumalayhteys edes kuulu ihmisille, vaikka Jeesus sanoi sen täydellisen yhtä olemisen kuuluvan siihen "että maailma USKOISI ja YMMÄRTÄISI" [Joh. 17:23] Isän lähettäneen hänet!
Te väitätte Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan sellainen sisäpiiri cluster, erillinen kolmen rypäs, johon ei tavallisilla ihmisillä ole tulemista!"kaikki yhtehen kuuluu" oppihi uskho. miten se mualima sit uskhois?
- kantaisivat huolta
ml213 kirjoitti:
Ihminen yleensä toimii noin.Monasti juuri pelko lihallisessa ihmisessä aiheuttaa psyykkistä ja fyysistäkin väkivaltaa lihallisen ihmisen mieleen.
Todella pelkoa ei ole rakkaudessa.Juuri Jumalaan uskominen ja luottaminen karkoittaa ihmisen sisimmästä/alitajunnasta pelon pois.Siis ihmisellä ei ole alitajuista ja tietoistakaan tarvetta puolustaa tai puolustella itseään.Riittää,- kun ymmärtää ja uskoo Raamatun ilmoitukset sydämessään.
Todella on turvallista olla ja elää voman oikealla puolella,- eikä jonkun opin puolustajana ja siten mahdollistuu kasvamaan ja uudistumaan mieleltään.
"Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka.".ihmisten pelastumisesta, pitäisi heti lopettaa Raamatun vääristely ja harhaoppien jaarittaminen. Heidän puheistaan puuttuu kokonaan ristintyö ja armon evankeliumi
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770