Tuntuu olevan lähemmäs tonnia noi vuokraushinnat viikolta. Kannattaako toi oikeasti. Siis tarkoitan nyt lähinnä että meneekö kesä,heinä ja elokuu kuin kuumille kivillä vaikka hintaa on tonni viikolta? Tuli vaan mieleen kun ollaan tossa kyselty asuntoautojen viikkohintoja elokuulle. Ei suostunut mikään firma pudottamaan hintaa vaikka oli viellä vapaita viikkoja elokuussa.
KANNATTAAKO TOI VUOKRAUS
12
9500
Vastaukset
- ylensä syksyllä
ja keväällä otetaan taas uudet käyttöön. Kyllä se on kannattava ei kai muuten olisi niin monta vuokrausfirmoja.
Nyt kun "lama" iskee niin moni myy omansa mutta vuokraa auton viikoksi tai kahdeksi. - palstan kautta
Ilmoituksia kehiin ja vuokraa yksityiseltä, niin minä tein. Kai nyt löytyy joku tuttu tai tutuntuttu. Kokeile karavanpalstoja.
Kyselitkö esim. siivircaravan. Siellä oli vähän vanhempaa kalustoakin ja sesongin ulkopuolella hintakin on toinen.
Laitteiden hankintahinta ja arvonalennus sanelee viikkohinnan. Ei tuota kukaan tee hyväntekeväisyytenä. - eikä yrityksenä
Tuli tästä mieleen että voiko tuollaista vuokraustoimintaa tehdä yksityisenä? Siis niin että verottaja jää puille paljaille? Miten vuokrausta harrastavat yritykset maksavat veroja noista?
- rahapulassa...
Miettikääpä minkälaiseen käyttöön auto yleensä vuokrataan. Jollekkin rälläysreisulle varmaan 90%. Eipä huvittaisi vuokrata autoa, jota aikoo myös itse käyttää.
- sehän se kertoo
laske sijoitetun pääoman tuotto. sillähän se selviää.
tekjöinä on siis latteen ostohinta. ostohintaan menneen rahan korkokustannus. laitteen arvonalanema ja vuokraajalle tulevat kustannukset kuten verot, vakluutus, huollot yms. vuokrausaste. vuokra-aika. auton kunnostus vuokraajien jäljiltä yksityiskäyttöä vastaavaan kulumatasoon.
tuohon kun lat sijoittamaan tekijöitä niin sellaiselle 50-80 tuhannelle saa kyllä paljon paremman tuoton pankista kuin autosta. joten ei kannata, on liian halpoja nykyvuokrat. ja liikaa remuajia vuokraajissa, jotak käsittelevät sitä kuin viersata sikaa.
omani oli vuokrausfirmassa pari kesää tarjolla. vaikka oli liikkeellä lähes koko ajan noilla vuokrilla ja riskeillä ei noin kalliin auton vuokraus ole kannattavaa. auto oli 2 kesän jälkeen kuluneempi kuin ykstyisdkäytössä olleet 5 vuotiaat joilla oli ajettu saman verran.
annoin se vaihdossa ja viisastuneena nykyinen uusi auto ei kyllä vuokrattavaksi lähde!- pelllll
Mua kiinnostaa toi että löytykö tolle sun autolles vuokralaisia sitten koko kesän ajan? Ja minkälainen sakki sitä autoa sitten vuokraa? Olettaisin että lapsiperheet pääasiassa? Ja jos 900e saa viikolta niin siitä voi kyllä tehdä laskelmia pelkäsätän jo sen perusteella että jos saa vuokrattua pelkästään kesällä 12viikoksi 12x900=11000euroa! Toki tuohon huollot, korotetut kaskot, diisselivero yms. Joten kyllä tuollaista voisi sivubisneksenä tehdä. Lähinnä mietin tuollaista 30tontun autoa. Ja eikös tuosta saatava tulo ole pääomatuloa, jota ei tarvitse muualle ilmoittaa kuin veroilmoituksee?
- fgfdgdfsgf
pelllll kirjoitti:
Mua kiinnostaa toi että löytykö tolle sun autolles vuokralaisia sitten koko kesän ajan? Ja minkälainen sakki sitä autoa sitten vuokraa? Olettaisin että lapsiperheet pääasiassa? Ja jos 900e saa viikolta niin siitä voi kyllä tehdä laskelmia pelkäsätän jo sen perusteella että jos saa vuokrattua pelkästään kesällä 12viikoksi 12x900=11000euroa! Toki tuohon huollot, korotetut kaskot, diisselivero yms. Joten kyllä tuollaista voisi sivubisneksenä tehdä. Lähinnä mietin tuollaista 30tontun autoa. Ja eikös tuosta saatava tulo ole pääomatuloa, jota ei tarvitse muualle ilmoittaa kuin veroilmoituksee?
Nii. Älä nyt kuitenkaan ihan hirveetä velkaa ota tohon. Mutta jos pystyt maksamaan rahat takas samassa ajassa pankille, kuin mitä autoa pidät vuokralla niin kai siitä voitolle pääsee? Eikä sen auton arvo tietysti nollaan putoa kun sen myyt.
- se ex vuokraaja
pelllll kirjoitti:
.
muuten hyvä toi sun laskelma mutta ei se noin käytännössä mene. Siinä tulee seuraavia juttuja
-ekaks auto voi olla sen max 2 vuotta ja 50 tonnia ajettu jotta se on käypä vuokrapeli. Silloin hinta on ihan muuta kuin 30 tonnii, tuplat on kohdillaan. Tai sitten sen vuokraa kaikki muut kuin siististi pitäjät. lapsiperheet hakee uusia ja siitejä toimintavarmoja autoja. Remuporikat mahdollisimman halpoja, ja se 30 tonnin auto menee just sellaisille.
-Ilman ulkopulista työvoimaa ja huoltoasemaa yms et saa autoa vuokralle täysiä viikkoja peräjälkeen. Vuokraajan jäljiltä menee ainakin päivä sen saamiseen uudelleen vuokrauskuntoon niin auton tekniikan kuin sisustan ja siisteyden osalta. Ei toimi yksityisellä niin että edellinen palauttaa viikon jälkeen klo 12 ja uusi noutaa klo 14. Ei ainakaan kahta kertaa peräkkäin, kesästä puhumattakaan.
Joten todellinen vuokrallakäyttöaste on noin 70% kalenteriajasta, ei 100%. Huippukausi on juhannuksesta elokuun 30 päivään jos laskee myöös keskieurooppalaiset mukaan. Tosin niille ei monikaan täkäläinen auto ja palvelu kelpaa. Mullakin useamman kerran oli 2 vuotias auto jo liian vanha, halusivat uudemman. Pitää olla komeampia autoja, auton jättö Lappiin tms yksityishenkilölle mahdottomia tai paljon lisäkuluaja aiheuttavia.
Suomalaisten vuokrakausi on juhannuksesta koulujen alkuun eli 7-8 viikkoa. Muuna aikana vuokralle saa lähinnä viikonloppuisin. Jolloin vuokra on max puolet viikkovuokrasta.
Vuokralaisia kyllä mulla löytyi aina kun pystyi autoa lupaamaan, mutta se ei siis ollut läheskään tuollaista 12 viikon maksuja. Vuokra-aste jäi sinne 70% tuntumaan, muu kalenteriaika meni sitten noihin muihin.
Suunnilleen 100 prosenttisesti oli kuitenkin itse kiinni vuokrauksessa, välillä haki sakemanneja lentokentältä tai autoa Turusta, välillä siivosi, pesi autoa, vaihtoi ja huolsi sänkyvatteita ja astioita. ja kaikki se aika on poissa vuokra-ajasta. Ja itselle täyttä työtä aikaisin aamulla ja myöhään illalla. - www.ok-vuokraus.fi
se ex vuokraaja kirjoitti:
.
muuten hyvä toi sun laskelma mutta ei se noin käytännössä mene. Siinä tulee seuraavia juttuja
-ekaks auto voi olla sen max 2 vuotta ja 50 tonnia ajettu jotta se on käypä vuokrapeli. Silloin hinta on ihan muuta kuin 30 tonnii, tuplat on kohdillaan. Tai sitten sen vuokraa kaikki muut kuin siististi pitäjät. lapsiperheet hakee uusia ja siitejä toimintavarmoja autoja. Remuporikat mahdollisimman halpoja, ja se 30 tonnin auto menee just sellaisille.
-Ilman ulkopulista työvoimaa ja huoltoasemaa yms et saa autoa vuokralle täysiä viikkoja peräjälkeen. Vuokraajan jäljiltä menee ainakin päivä sen saamiseen uudelleen vuokrauskuntoon niin auton tekniikan kuin sisustan ja siisteyden osalta. Ei toimi yksityisellä niin että edellinen palauttaa viikon jälkeen klo 12 ja uusi noutaa klo 14. Ei ainakaan kahta kertaa peräkkäin, kesästä puhumattakaan.
Joten todellinen vuokrallakäyttöaste on noin 70% kalenteriajasta, ei 100%. Huippukausi on juhannuksesta elokuun 30 päivään jos laskee myöös keskieurooppalaiset mukaan. Tosin niille ei monikaan täkäläinen auto ja palvelu kelpaa. Mullakin useamman kerran oli 2 vuotias auto jo liian vanha, halusivat uudemman. Pitää olla komeampia autoja, auton jättö Lappiin tms yksityishenkilölle mahdottomia tai paljon lisäkuluaja aiheuttavia.
Suomalaisten vuokrakausi on juhannuksesta koulujen alkuun eli 7-8 viikkoa. Muuna aikana vuokralle saa lähinnä viikonloppuisin. Jolloin vuokra on max puolet viikkovuokrasta.
Vuokralaisia kyllä mulla löytyi aina kun pystyi autoa lupaamaan, mutta se ei siis ollut läheskään tuollaista 12 viikon maksuja. Vuokra-aste jäi sinne 70% tuntumaan, muu kalenteriaika meni sitten noihin muihin.
Suunnilleen 100 prosenttisesti oli kuitenkin itse kiinni vuokrauksessa, välillä haki sakemanneja lentokentältä tai autoa Turusta, välillä siivosi, pesi autoa, vaihtoi ja huolsi sänkyvatteita ja astioita. ja kaikki se aika on poissa vuokra-ajasta. Ja itselle täyttä työtä aikaisin aamulla ja myöhään illalla.Nojoo onhan se tietty näinkin. Mutta paljon voi pistää kyllä omaankiin piikkiin jos vuokraa matkailuautoa vaikkapa kesäisin myös viikonloppuisin. Minun mielestäni on aika selviö että sillon auton kanssa remutaan festareilla. Eikä sitä autoa ole mikään pakko saksalaisille vuokraa. Itse olen tehnyt sellaisen päätöksen etten autoa ala mihinkään kuskaamaan. Siinä on aivan hirveä homma mennä kahdella autolla edes takas. Tietysti tuollaisen palvelun voisi lisätä mutta sen hinnaksi tulisi karkeasti parisataa euroa. Ei paljoa kannata alkaa halvemmalla tuottamaan. Kun laskee tosiaan kahden auton kulut. http://www.ok-vuokraus.fi
- lailanur
www.ok-vuokraus.fi kirjoitti:
Nojoo onhan se tietty näinkin. Mutta paljon voi pistää kyllä omaankiin piikkiin jos vuokraa matkailuautoa vaikkapa kesäisin myös viikonloppuisin. Minun mielestäni on aika selviö että sillon auton kanssa remutaan festareilla. Eikä sitä autoa ole mikään pakko saksalaisille vuokraa. Itse olen tehnyt sellaisen päätöksen etten autoa ala mihinkään kuskaamaan. Siinä on aivan hirveä homma mennä kahdella autolla edes takas. Tietysti tuollaisen palvelun voisi lisätä mutta sen hinnaksi tulisi karkeasti parisataa euroa. Ei paljoa kannata alkaa halvemmalla tuottamaan. Kun laskee tosiaan kahden auton kulut. http://www.ok-vuokraus.fi
benskone 450€/vko
jussi 600€/vko
suviseurat 600€vko
http://rakennussiivous.com
linkit sivulta kuva - sollivaari
lailanur kirjoitti:
benskone 450€/vko
jussi 600€/vko
suviseurat 600€vko
http://rakennussiivous.com
linkit sivulta kuvaonko edes katsastettu? Kyllähän noita 80 luvun pelejä löytyy joo
- haittaa
sollivaari kirjoitti:
onko edes katsastettu? Kyllähän noita 80 luvun pelejä löytyy joo
jos auto on vanhempikin, kun vuokralainen kerta saa työn osuudesta kotitalousvähennyksen.
Onhan siinä tuon ikäisessä autossa jo kuitenkin aina jotakin korjattavaa matkan aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153655Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801361GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521303- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351172Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291100- 601087
- 54931
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39912- 67898