Japsit parhaita

Japsi

Japsit tekee parhaat autot!! Ei käi väittäminen!

Amerikkalainen Consumer Reports -lehti on jälleen tehnyt vuotuisen autojen luotettavuustutkimuksen. Kaikkein luotettavimpien automallien ryhmään saatiin 18 autoa ja niistä peräti 17 oli japanilaisia. Ainoana amerikkalaisena joukkoon mahtui GM:n valmistama Buick Regal, eurooppalaisia automalleja tuohon ryhmään ei mahtunut ainoatakaan. Luotettavimpien joukossa olivat muiden muassa Toyota Camry, Honda Civic, Nissan Maxima ja Mazda6. Myös kaikki 12 parhaaseen ryhmään yltänyttä kaupunkimaasturia oli japanilaisia.

(MTV:n artikkeli tältä viikolta.)

31

2739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyo

Totta joka sana!

• jussi23

nisubitsi saattaisi ottaa hietaan................
        mutta kommenttia ja subaru myös.................
        uudet mazdat on nykyään kelpo pelejä????????

• ぼく

もちろん日本の車は一番いい車です!!

• Japsi
        ぼく kirjoitti:

もちろん日本の車は一番いい車です!!

Kääntäisitkö tuon suomeksi, kiitos ?

Ei tosi, kyllä ymmärrän että olet niin kateelinen saksalaisen auton omistajana :-)

• Yoko
        Japsi kirjoitti:

Kääntäisitkö tuon suomeksi, kiitos ?

Ei tosi, kyllä ymmärrän että olet niin kateelinen saksalaisen auton omistajana :-)

Itsellani on tulitera 240-sarjan Toyota Ipsum. Ei siis Saksalaista! Ja suomennos askeiseen: tietysti Japanilaiset autot ovat hyvia...

• jussi23
        jussi23 kirjoitti:

nisubitsi saattaisi ottaa hietaan................
        mutta kommenttia ja subaru myös.................
        uudet mazdat on nykyään kelpo pelejä????????

ajelen nissanilla ja ajelen niin kauan kuin puhtia piisaa(eli pellit loppuu)

• Faktaa

Mutta on niin kivaa kinata vastaan...

• Japsi

Joo. Kaipa sen kaikki tietää, kun Toyota on myynyt Suomessa niin pirusti autoja historiansa aikana.
        Mutta kaikki ei tahdo sitä myöntää todeksi jostakin kumman syystä.

• ahma™

...teksti vaikka jenkkipalstalle huviksesi niin saat 1000 perustelua miksi velttoalustainen/öljyvuotoinen/mikäänsähköherkkueitoimi/bensarosvo jenkki on vähintään puolta parempi kuin japsi :)

• Comments?

Japsit ja japsit... onko Englannissa tehty Honda aito japsi? Entäs Belgian Mitsu? Ja yhä vaikeampia kysymyksiä: turkkilainen Toyota, Unkarissa rakennettu Ignis tai peräti Suzuki Alto made in India?

Ja tosiaan: ehta Mersu, joita Saksassa kokoavat Ibrahim, Ahmed ja Ali-baba - siis kokoavat heti, kun päivän viides hartaushetki päättyy ja rukousmatto on rullattu? Minkäs maalainen SE on?

• Minä vaan

Vaikka joku armeijan käyttämä sarkapuku on varmasti kestävä ja lämmin vaate,en silti kehtaisi moinen päällä näyttäytyä julkisilla paikoilla.
      Sama juttu Japsiautojen kanssa.

• buahahaaaaaaa

sitten kehtaat nousta punakasvoilla siitä 10 vuotta vanhasta manne mesusta!!!!
        Ennen pidän sarkapukua kun ajan mannemersulla niska punasena.

• Tiko tiko
        buahahaaaaaaa kirjoitti:

sitten kehtaat nousta punakasvoilla siitä 10 vuotta vanhasta manne mesusta!!!!
        Ennen pidän sarkapukua kun ajan mannemersulla niska punasena.

Japsit ovat luultavasti parempia kuin peruseurot, mutta Mersu, joka on huonompi kuin nykyjapsi, on todennäköisesti ainakin 25 v. vanha, kunnolla ajettu ja alustaa ei ole huollettu.

• GT-R

Jos japanilaisessa autossa on sähkövika, niin se on ihme.

• buahahaaaaaaa

meni perkele toyota carinan laturista hiilet kun oli ajettu 250 000km. Arvaa ottaako pannuun, lankomiehen uuden karhee völvö on hinattu korjaamolle sähköviasta jo useamman kerran.
        Mutta lankomies on laatutietoinen kaveri, asuu vuokralla ja ajaa uudella volvolla, minä vanhalla carinalla ja asua köhötän vuoden vanhassa omakotitalossa.

• Mä vaan
        buahahaaaaaaa kirjoitti:

meni perkele toyota carinan laturista hiilet kun oli ajettu 250 000km. Arvaa ottaako pannuun, lankomiehen uuden karhee völvö on hinattu korjaamolle sähköviasta jo useamman kerran.
        Mutta lankomies on laatutietoinen kaveri, asuu vuokralla ja ajaa uudella volvolla, minä vanhalla carinalla ja asua köhötän vuoden vanhassa omakotitalossa.

Kyllä olet oikein osannut valintasi tehdä. Syytä olla ylpeä. Lankomiehesi pitäisi ottaa oppia sinusta.

• minä
        buahahaaaaaaa kirjoitti:

Asun myöskin uudessa omakotitalossa, rakennutin sen ja maksoin tottakai käteisellä. Ajan uudella E-mersulla. Kivaa kun on rahaa.

• Turbodog

ehkä luotettavimpia tosin.

Kyllä parhaan auton titteliin liittyy paljon muutakin kuin luotettavuus, esim. ajomukavuus, mitä japseista ei löydy sitten nimeksikään.

• Jape

parhaat eivät ole vikoja täynnä.ne voivat olla parhaita testeissä mutta tosi käyttö ratkaisee.

• Hound-Dog

Oletko ajanut paljonkin japanilaislla? Satojatuhansia kilometrejä? Jos olet niin miksi?
        Väitän, että nykyjapsi ei häviä euroveljelleen pätkän vertaa; tuo ajettavuus kontra luotettavuus - ajattelu on vanhaa paskaa ilman totuuspohjaa.

• Autoilija

Totta.
        Kun puhutaan parhaimmasta, niin siihen liittyy myös paljon makuasioita. Ja toisaalta, oma ei kehtaa haukkua ja sen näkee ehkä helpommin hyvänä.
        Perus japsi on aika karun ja "kylmän" oloinen muovi sisustuksiltaan.
        Mutta toisaalta joka haluaa auton vain luotettavaksi kulkuvälineeksi, eikä pullistellakseen naapurille, niin japsi on oiva valinta.

• Autoilija
        Hound-Dog kirjoitti:

Oletko ajanut paljonkin japanilaislla? Satojatuhansia kilometrejä? Jos olet niin miksi?
        Väitän, että nykyjapsi ei häviä euroveljelleen pätkän vertaa; tuo ajettavuus kontra luotettavuus - ajattelu on vanhaa paskaa ilman totuuspohjaa.

Aikoinaan oli sanonta että Honda on Japanin mersu. Tänään se ei pidä paikkaansa. (Oletan?) Mutta luulen että sanonta on tullut pitkälti sen pohjalta kuinka hyvä honda oli ja kuinka hyvä ajettavuus niissä oli. Tosin tämä on vain olettamukseni, koska itselläni ei ole Japanin mersusta kokemusta, ja niinpä kuulisin mielelläni asiasta kokemuksia ja faktoja.

• J.R
        Autoilija kirjoitti:

Totta.
        Kun puhutaan parhaimmasta, niin siihen liittyy myös paljon makuasioita. Ja toisaalta, oma ei kehtaa haukkua ja sen näkee ehkä helpommin hyvänä.
        Perus japsi on aika karun ja "kylmän" oloinen muovi sisustuksiltaan.
        Mutta toisaalta joka haluaa auton vain luotettavaksi kulkuvälineeksi, eikä pullistellakseen naapurille, niin japsi on oiva valinta.

"Perus japsi on aika karun ja "kylmän" oloinen muovi sisustuksiltaan."
        Herra on hyvä ja kertoo yhdenkin auton, jossa ei ole käytetty muovia. Onko muiden autojen muovi sitten jotenkin parempaa muovia kuin japsien muovi?

• peugeotisti

se kriteeri millä paras auto määritellään. Se kai on hyvin subjektiivinen käsite. Jollekkin paras auto on auto, jonka kokee itselleen kaikkein miellyttävimmäksi, ajettavuus ja mukavuus voivat olla ne kaikkein tärkeimmät ominaisuudet. Jollekkin toiselle taas on tärkeintä se, että korjaamokäyntejä tulee mahdollisimman vähän vaikka
      ajettavuus olisi traktorin luokkaa.

• Jyväjemmari

ootko muuten ajanut uutta traktoria joskus? Tule kokeilemaan mun John Deereeee. Sun pösö häviää tehoissa ja ajettavuudessa. ;) He he.

• peugeotisti
        Jyväjemmari kirjoitti:

ootko muuten ajanut uutta traktoria joskus? Tule kokeilemaan mun John Deereeee. Sun pösö häviää tehoissa ja ajettavuudessa. ;) He he.

poikana noita traktoreita on kyllä tullut ajeltua, ei kylläkään John Deereä. Veikkaisin silti, että kyllä se Peugeot nippanappa John Deeren ajomukavuudessa voittaa, jos ei ajeta pellolla aurat perässä.

• RIISI
        peugeotisti kirjoitti:

poikana noita traktoreita on kyllä tullut ajeltua, ei kylläkään John Deereä. Veikkaisin silti, että kyllä se Peugeot nippanappa John Deeren ajomukavuudessa voittaa, jos ei ajeta pellolla aurat perässä.

minä en moisella paskalla ajelisi.....kuinka joku japsi voi olla paras???? hinta noin 20-40 000 euroo....kyllä varmaan onkin paljon parempi kun esim bemarin maasturi mikä maksaa 80 000 euroo....HERÄTKÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• J.R
        RIISI kirjoitti:

minä en moisella paskalla ajelisi.....kuinka joku japsi voi olla paras???? hinta noin 20-40 000 euroo....kyllä varmaan onkin paljon parempi kun esim bemarin maasturi mikä maksaa 80 000 euroo....HERÄTKÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Väitit japanilaisia autoja paskoiksi. Voisitko perustella hieman näkemystäsi, vai pystytkö siihen? Kuka sulle on sanonut, että japanilaiset autot ovat paskoja? Vai onko peräti omakohtaisia kokemuksia? Jos on niin kerro ihmeessä. Olisi kiva kuulla omakohtainen kokemuksesi siitä miten paskoja japanilaiset autot ovat.

• Eurooppalaisilla ajava

Kyllä japsit on luotettavia, mulla ollut 8 japsia, eli on vähän kokemusta niistä. Varsinkin tojot ja masat olleet luotettavia, honda myös tietyillä varauksilla, nissanit ja muut ei kyllä innosta. Mulla on kuitenkin nyt 2 eurooppalaista, eihän siinä järki paina vaan oma mieltymys, jos eivät pelitä, vaihdan kait takaisin japseihin. Ollut muuten 10 nykyiset 2 eurooppalaista, eli niistäkin kokemuksia, hyviä ja huonoja.

• Riisi

niin...niitä perusteluja...mulla ainaskin ruostu käsiin moiset. Lisäksi tuntui kun olisi ajanut persus maassa...koska niissä istutaan niin matalalla...niin en saanut oloani turvalliseksi...siksi nykyään eurooppalainen ja erittäin tyytyväinen olen ollut vaikka joutui pulittamaan rahaa enemmän...mutta tulee niitä kilometrejäkin. Tämä on mun mielipide ja ( tarvii autossa olla jotain hyvää kun maksaa niin Hel....tisti.)

• 50000/vuosi

Niin mikähän lie niin hyvää siinä johtotähdessä tai niissa rinkeleissä siinä keulalla, kun ovat niin arvokkaita ... Mieltymyksiähän on monenlaisia, mutta jos kaivetaan puhdasta FAKTAA pöydälle, on hinnan takana vain ja ainoastaan se merkki - ei luotettavuus, ei ajettavuus,ei moottori, ei hiljaisuus, ei ulkonäkö, ei tilat, ei ruostuminen, ei varustelu (kuin ehkä niissä kaikkein kalleimmmissa), ei jälleenmyyntiarvo (rinkelien hinta vain siirtyy vanhaan - laskekaa prosenteissa), eikä mikään muukaan. Voitte väittää vastaan, mutta näinhän asia on, vaikka siitä väitöskirjan tekisi!

Olen ajanut paljon erilaisilla autoilla, jopa sillä kuuluisalla "miljoonan mersulla", ja täytyy sanoa, että jos ilmastoidut nahkaistuimet, peruutus- ja vakionopeustutkan, automaattilootan sekä "turhat" tehot (eli kaikki yli 150:n kaakin ja 350 newtonin) olisi ottanut pois, jäljelle olisi jäänyt nykyiseen hyvin varusteltuun japskiini verrattuna vain pirun paljon huonomman ajettavuuden ja suuntavakauden omaava, kankeahko lulla. Tosin olisihan nuokin varusteet saanut tohon nykyiseen, mutta hinta olisi silti ollut korkeintaan neljäsosa...

Mutta saahan siitä teräsrinkulasta 200 000 euroo maksaa, jos niin paljon ylimääräistä on. Minä lähden niillä rahoilla Karibialle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe