Vapaus, vrt; edellinen avaus

Vapauden antaa Kristus ja Pyhä Henki Joh 8:36, Gal 4:3-5, 2 Kor 3:17, Room 8:15.

Totuus ja vapauden ja täydellisyyden laki tekee vapaaksi. Joh 8:32, Jaak 1:25, 2:12.
Eli Raamatun ja evankeliumin totuus ja laki siinä merkityksessä että kun sen mukaan elää parhaan kyvyn mukaan Herrassa Jeesuksessa on vapaa lain syytöksistä.

Näin minä uskon että kaikki Adevnttikirkkolaiset yhtyvät tähän asiaan ainakin kirkon opetuksen mukaan.

Adventtikirkon ja luterilaisen kirkon vanhurskautusoppi on täsmälleen sama.
Toimii siis paperilla aivan samoin.

Siunausta
jari laurila

8

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

todistit juuri, että olette ihmisoppien tunnustajia, ja sellaisella ei pelastu kukaan. Jumala vanhurskauttaa, eikä joiden lahkojen oppirakennelmat.

>>>> Adventtikirkon ja luterilaisen kirkon vanhurskautusoppi on täsmälleen sama.
      Toimii siis paperilla aivan samoin.

• Niinköhän minä olisin todistanut kuin kerrot?

Olisitko ystävällinen ja kertoisit mikä on se Sinun niin hurskas piirisi seurakuntasi ja kirkkosi mikä menee niin ylitse muiden?

En minä ihmisoppeja vaan tiedä yhtäkään Adventtikirkossa olevan, kyllä kaikki ihan Raamattuun perustuu.

Siunausta
        jari laurila

• hirvas
        jarlau kirjoitti:

Niinköhän minä olisin todistanut kuin kerrot?

Olisitko ystävällinen ja kertoisit mikä on se Sinun niin hurskas piirisi seurakuntasi ja kirkkosi mikä menee niin ylitse muiden?

En minä ihmisoppeja vaan tiedä yhtäkään Adventtikirkossa olevan, kyllä kaikki ihan Raamattuun perustuu.

Siunausta
        jari laurila

kuka vanhurskauttaa?

Ja ilmoittiko Jeesus alkavansa tutkivan tuomion 22.10.1844?

Vastaahan juuri noihin?

• hirvas kirjoitti:

kuka vanhurskauttaa?

Ja ilmoittiko Jeesus alkavansa tutkivan tuomion 22.10.1844?

Vastaahan juuri noihin?

Tuo ensimmäinen kysymyksesi on jotakin pilkantekoa, en viitsi sellaisiin vastata.

Taivaallinen oikeudenkäynti on ollut jokaisen ihmisen kohdalla aina menossa ja olemassa jokaisen ihmisen elinaikana 6 000 vuoden aikana.
        Koko ihmisen elinikä on siis taivaallisen oikeudenkäynnin aikaa koko ihmiskunnan historian ajan ollut.

Näin minä asiaa ajattelen.

Miä en vastaa Sinulle tämän enempää koska minusta et ole kypsä asiaa ymmärtämään.

Kehotan aloittamaan Raamatun perusasioista.

Kaikki aina selviää aikanaan kun aika on kypsä.

Minä jätin hankalat kyysmykset aina tuonnemmaksi, ja kaikki kirkastuivat aikanaan kun riittävä tietopaketti oli päähän kertynyt.

Raamattu opettaa että oikea pyhäkkö on taivaassa.
        Maallinen tarkka jäljennös.
        Aloita se ensin ymmärtämään.

Voit lukea Mooseksen kirjoista ohjeet pyhäkön rakentamiseksi ja pyhäkköpalveluksen ensin.
        Sitten Hebr 8-9 luvut ja sitten vasta lisää.

Siunausta
        jari laurila

• hirvas
        jarlau kirjoitti:

Tuo ensimmäinen kysymyksesi on jotakin pilkantekoa, en viitsi sellaisiin vastata.

Taivaallinen oikeudenkäynti on ollut jokaisen ihmisen kohdalla aina menossa ja olemassa jokaisen ihmisen elinaikana 6 000 vuoden aikana.
        Koko ihmisen elinikä on siis taivaallisen oikeudenkäynnin aikaa koko ihmiskunnan historian ajan ollut.

Näin minä asiaa ajattelen.

Miä en vastaa Sinulle tämän enempää koska minusta et ole kypsä asiaa ymmärtämään.

Kehotan aloittamaan Raamatun perusasioista.

Kaikki aina selviää aikanaan kun aika on kypsä.

Minä jätin hankalat kyysmykset aina tuonnemmaksi, ja kaikki kirkastuivat aikanaan kun riittävä tietopaketti oli päähän kertynyt.

Raamattu opettaa että oikea pyhäkkö on taivaassa.
        Maallinen tarkka jäljennös.
        Aloita se ensin ymmärtämään.

Voit lukea Mooseksen kirjoista ohjeet pyhäkön rakentamiseksi ja pyhäkköpalveluksen ensin.
        Sitten Hebr 8-9 luvut ja sitten vasta lisää.

Siunausta
        jari laurila

sinulle, kun olet et tunne muuta kuin ihmisoppeja. Olet täysin samanlainen selittäjä kuin jehovat.

Sinä pidit pilkkana sitä, että vain Jumala vanhurskauttaa ihmisen. Sinun harhaopin mukaan ihmisen vanhurskauttaa adventismin ja kirkkojen vanhurskauttamisopit.

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Jeesus ei koskaan itse opettanut, eikä yhdellä sanallakaan todistanut, että Hän aloittaisi tutkivan tuomion 22.10.1884. Adventistit valehtelevat opinkohdassaan 24.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Oppinne perustuu valheeseen, ja valheen isä on perkele.

Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• hirvas kirjoitti:

sinulle, kun olet et tunne muuta kuin ihmisoppeja. Olet täysin samanlainen selittäjä kuin jehovat.

Sinä pidit pilkkana sitä, että vain Jumala vanhurskauttaa ihmisen. Sinun harhaopin mukaan ihmisen vanhurskauttaa adventismin ja kirkkojen vanhurskauttamisopit.

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Jeesus ei koskaan itse opettanut, eikä yhdellä sanallakaan todistanut, että Hän aloittaisi tutkivan tuomion 22.10.1884. Adventistit valehtelevat opinkohdassaan 24.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Oppinne perustuu valheeseen, ja valheen isä on perkele.

Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Sinulle on uskoakseni kerrottu jo 1000 100 kertaa jo totuudet mitä kirkossa uskotaan ja aina kai pyrit etsimään uuden uhrin pilkallesi.

Minä en lukenut ollenkaan.

Olen vastannut jo moneen kertaan samoista asioista ja mikään ei menisi millään konstilla perille.

Minua ei väittämäsi hetkauta mihihinkään koska ne ovat pelkkää jotakin-.

Olen Raamattuni lukenut kyllä hyvin.

Kiitän keskusteluista.

Keksi parempaa tekemistä kuin minulle kirjoitella.

Siunausta
        jari laurila

• hirvas
        jarlau kirjoitti:

Sinulle on uskoakseni kerrottu jo 1000 100 kertaa jo totuudet mitä kirkossa uskotaan ja aina kai pyrit etsimään uuden uhrin pilkallesi.

Minä en lukenut ollenkaan.

Olen vastannut jo moneen kertaan samoista asioista ja mikään ei menisi millään konstilla perille.

Minua ei väittämäsi hetkauta mihihinkään koska ne ovat pelkkää jotakin-.

Olen Raamattuni lukenut kyllä hyvin.

Kiitän keskusteluista.

Keksi parempaa tekemistä kuin minulle kirjoitella.

Siunausta
        jari laurila

luuloilla, niin silloin minä olen väärässä. Aivan varmasti.

• LAKI SITOO SYNTIIN JA TUOMIOON - PYHÄ HENKI
      VAPAUTTAA HERRAN TEKOIHIN RAKKAUDESSA

Jarlaun viisastelu on aivan turhanpäiväistä
      sanoilla ja sanankohdilla leikittelemistä.
      Kuin olsii ohranjyvällä osuutta asiaan.
      Tässä jotain rukiisia totuuden jyväsiä

Lihan ja siksi synnin vankeja olemme tietysti.
      Mutta Pyhä Henki - hengessä vaeltaminen - on
      meidän vapautemme. Henki tekee meissä Kristuksen
      tekoja. Lihan mieli tekee meissä lihan tekoja ja
      Paavali sanoo, että synti saa voimansa LAISTA.

Sinunkin lakikiihkoilemis-syntisi tulee lihasta.
      Kuoleta se Hengellä, a8!

Room. 7:6
      mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois
      siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me
      palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä
      kirjaimen vanhassa.

1. Tess. 5:18
      Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan
      tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

Turhaan orjuutat itseäsi adventtilakien puolustajana. Lutherin väitöskirja Erasmus
      Rotterdamilaista vastaan - "Sidottu Ratkaisuvalta" - todistaa, että ilman Hengen
      suomaa vapautta emme voi mitään oikeita Jumalan
      tekoja tehdä. Vaan kuisaajan kautta lihamme on
      heikko. Paavali tunnustaakin voimattomuutensa,
      mitä tulee kykyyn olla "laillinen":
      "minä kuolin".

Herran Henki ammentaa rakkaudesta, ei laista.

Luuk. 4:18
      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on
      voidellut minut julistamaan evankeliumia
      köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan
      vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä
      saamista, päästämään sorretut vapauteen,

Vapahtajan vapauttama
      Antti    

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe