Ottaisikohan Robinson Crusoen tai vastaavan? Sen iänikuisen Raamatun sijasta siis.
Mikä kirja autiolle saarelle?
11
588
Vastaukset
Ottaisin jonkun eniten myydyn amerikkalaisen
- Kössönöm
ottaisin kahdeksansataasivuisen teoksen Maailman runosydän.
Runoja kun voi maiskutella aina vaan uudelleen. - .-.-.
Selviytymisopas. Ehdoton valinta, joka hakkaa raamatun mennen tullen. Krisse rukoilee pois pääsyä, atte rakentaa lautan ja meloo trooppiseen lomaparatiisiin.
- -DW-
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470453060.html
Siitä en tiedä kuinka hyödyllinen tuo olisi käytännössä, mutta varmana hyödyllisempi kuin mikään kamelintaluttajan satukirja. - Ylermi.Nakki
SAS Survival Handbook: How to Survive in the Wild, in Any Climate, on Land or at Sea. Ironista kyllä, tämä brittiarmeijan erikoisjoukkojen selviytymisopas sijoitettiin amazon.comin "kuinka selviydyt autiolla saarella" -listalla sijalle 10. Raamattu oli ykkönen.
- .-.-.
Taidetaan olla ainoat, jotka haluais päästä sieltä saarelta pois. Selviytymisopas on mielestäni ilmiselvä ja loogisin vaihtoehto.
- Kössönöm
.-.-. kirjoitti:
Taidetaan olla ainoat, jotka haluais päästä sieltä saarelta pois. Selviytymisopas on mielestäni ilmiselvä ja loogisin vaihtoehto.
on jo yhtä jos toista oppinut. Riippuu tietysti missä se autio saari on, joten kannattaako lähteä paljain käsin ilman työkaluja lauttaa väsäämään, jos on Tyyni meri edessä. Mikä ei niin kovin tyyni kuitenkaan ole.
Ei paljon auta, jos selviytymisoppaassa lukee, että rakenna lautta, tässä ohjeet, jos ei ole mitään työkaluja. Voi sitä tietysti yrittää kivenmurikalla saada puita poikki ja pinoon.
Ruokaa yleensä löytyy vaikka mistä, jos ei johonkin kalliosaarelle eksy.
Kyllä minä edelleenkin sen runokirjan valitsisin. Ja lukisin sen selviytymisoppaan ennen kuin lähden millekään reissulle, missä on mahdollisuus joutua autiolle saarelle.
- bubastis.tmi
Sanskritin sanakirjan tai kiinan sanakirjan. Kumpaakaan ei tulis muuten opiskeltua, mutta autiolla saarella voisi opetella vaikka 10 sanaa päivässä.
Minkä tahansa joka ei sisällä yhtään ainutta lausetta, virkettä, pistettä eikä pilkkua mutta jossa on aivan tuhottomasti tyhjiä sivuja.
Miksi?
Vaikka jokin kertomus saattaa vaikuttaa aluksi viihdyttävältä oli kyseessä sitten minkälainen teos tahansa ei se loppujenlopuksi tarjoa mitään varsinaista merkitystä ainankaan minulle.
Kaikkein mieluiten siis minä kirjoittaisin mitä minä ajattelen, en lukisi kenenkään muun ajatuksia.- GonstaB
ja mela mukaan.
Bhutan: A Visual Odyssey Across the Last Himalayan Kingdom - V.R.
Tässä nyt siis oli kyse ainoastaan lukemisesta, ei vaikkapa hätätyökaluista kuten Sveitsin armeijan linkkupuukosta...
Tietty ottaisin sen sekä Ruotsin armeijan moderni tulusraudan. Ja kalakoukun. Ja ompeluneulan. Ja Fiskarsin PAPERISAKSET! Ne menee yhteen pieneen pakettiin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265035L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694472TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153533Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242341Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411920Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241826Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681517
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468