Kolmoishermosärky

mistä olisi apua

Minulle aloitettiin Neurotol Slow lääkitys ja annettiin kipulääkkeitä jos särky uusii. Ongelmana että Neurotol väsyttää niin että pelkään että tulen työkyvytömäksi. (ammatti vaatii nopeaa päättelykykyä) Onko kohtalo tovereita, ja oletteko saaneet avun jostain muusta lääkkeestä. Mulla tutkimukset vielä kesken mistä täm helvetillinen vaiva johtuu.

7

1354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmoishermo

särkyä ollut jo kauan.Syön myös neurotolia,alussa väsytti,mutta ei enään.Siihen on kyllä muitakin lääkkeitä olemassa,pyydä lääkäriäsi vaihtamaan lääkkeet.Mikä sinulla on siinä annostus?.Kolmoishermo särkyyn ei aina löydy vastausta,se vaan on ja enimmäkseen myös pysyy.

• annoksella

200mg vuorokausi ja tulee nousemaan 500mg vuorokaudessa. Tosiaan ainakin vielä tosi pökkyrä olo tästä Neurotolista. Tuntuu vaan turhan laajalta aseelta, vaikkei tosin sitä särkyäkään kestä itkemättä. Mietin vaan sitä että kannattaako missä vaiheessa edes odottaa että tämä pökkyrä menee ohi? Ja olisiko lääkettä joka väsyttäisi vähemmän? Kiitos vastauksesta sinulle!

• lennas
        annoksella kirjoitti:

200mg vuorokausi ja tulee nousemaan 500mg vuorokaudessa. Tosiaan ainakin vielä tosi pökkyrä olo tästä Neurotolista. Tuntuu vaan turhan laajalta aseelta, vaikkei tosin sitä särkyäkään kestä itkemättä. Mietin vaan sitä että kannattaako missä vaiheessa edes odottaa että tämä pökkyrä menee ohi? Ja olisiko lääkettä joka väsyttäisi vähemmän? Kiitos vastauksesta sinulle!

Mulle lääkäri määräsi lääkettä kun särki korvaan,ylä ja alaleukaan.Määräsi myös 2 viikkoa sairaslomaa koska lääkitys väsyttää.Pidin sairasloman mutta en aloittanut lääkitystä.Hain lääkkeet ja niissä sanottiin että epilepsiapotilaat käyttää samoja ja en siksi uskaltanut aloittaa.Särky meni itsestään ohi tai kun olin oikein väsynyt se tuli taas ja usein saunassa löylyssä." vuoden ajan särky tuli silloin tällöin joskus se oli niin kova että huuto pääsi.Hampaat tutkittiin mutta mitään ei löytynyt.Noin puoli vuotta sitten minulta poistettiin viisaudenhammas ja sen jälkeen ei ole särkenyt.eli poistattakaa ensin viisaudenhampaat ennenkuin alatte syödä lääkkeitä kolmoishermosärkyyn.

• minä-
        lennas kirjoitti:

Mulle lääkäri määräsi lääkettä kun särki korvaan,ylä ja alaleukaan.Määräsi myös 2 viikkoa sairaslomaa koska lääkitys väsyttää.Pidin sairasloman mutta en aloittanut lääkitystä.Hain lääkkeet ja niissä sanottiin että epilepsiapotilaat käyttää samoja ja en siksi uskaltanut aloittaa.Särky meni itsestään ohi tai kun olin oikein väsynyt se tuli taas ja usein saunassa löylyssä." vuoden ajan särky tuli silloin tällöin joskus se oli niin kova että huuto pääsi.Hampaat tutkittiin mutta mitään ei löytynyt.Noin puoli vuotta sitten minulta poistettiin viisaudenhammas ja sen jälkeen ei ole särkenyt.eli poistattakaa ensin viisaudenhampaat ennenkuin alatte syödä lääkkeitä kolmoishermosärkyyn.

taustalla olikin aivokasvain vaikka neurologi kiven kovaan väitti että kolmoishermosärky se on..no onneks pääsin Mri:n (omalla kustannuksella kylläkin)!!!

• ehkä kenties

Minulla myös ensiksi kokeiltiin Neurotolia ja se väsytti minuakin ihan kamalasti. Aluksi teho oli hyvä, mutta jouduttiin vaihtamaan Neurontiniin juuri tuon liian väsyttävän vaikutuksen vuoksi.Sitä syön edelleenkin siis jo kahdeksatta vuotta yhtä kyytiä ja maksimiannoksella (yht. 3600 mg/vrk). Siihen lisättiin jossain vaiheessa Lamictal ja nämä yhdessä antavat sellaisen kivun lievityksen, jolla juuri ja juuri pärjään. Tai parempi pärjätä, koska mitään parempaakaan ei ole olemassa. Pahenemisvaiheissa syön lisäksi buranaa tai panadolia.
      Monet pelästyvät, kun saavat kuulla, että heille määrätään epilepsialääkkeitä hermosärkyihin. Se on ihan turha pelko!

• vielä lisäksi

tarkempiin hammastutkimuksiin, katsotaan ettei leuassa joku sitten paina hermoa. Viisaudenhampaat se aiheuttaja ei ole kun ovat poistettu. Viime talvena otettiin hampaista jo panoraamakuva, silloin kun tämä kauhistus tuli ensimmäistä kertaa. Silloin itse hampaissa ei ollut mitään outoa, mutta puren öisin hampaita, johon on ollut kiskot jo vuosia. Aivot kuvattiin nyt vasta. Sieltä ei onneksi löytynyt mitään poikkeavaa. Aamuisin varsinkin päätä jystää tuo Neurotol, eli kolmoishermosärkyä se ei ole mutta vielä yhtä tokkuraa, varsinkin aamuisin. Ja vielä pitäs nostaa annosta. Kuulin että esim kysta leuanseudussa voisi myös aiheuttaa kolmoishermosärkyä, jos se sijaitsee 'sopivassa' paikassa.

• helppoa

itselläni on kolmoishermosärky, aivan järkyttävä.
      Mistään lääkkeistä en saanut apua tai sitten olin aivan sekaisin.
      Lopulta hakeuduin akupunktioon ja kappas vaan, jo ensimmäisen kerran jälkeen kipu helpotti.

Suosittelen,kaiken lääkärikierteen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7247
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      42
      1270
    Aihe