http://www.socca.fi/asunnottomuus/liitteet/TK7_Virtanen.pdf ..
Turhia toiveita
3
90
Vastaukset
- Tomppak
Missä on vastaava kartoitus suomalaisista asunnottomista?
- ikävistä ja keskeneräisistä
asioista saa puhua... eikä muuten siitä asunnottomuudestakaan, kun se on niin ikävää luettavaa.
- Hohhoijjaa!
”Venäjällähän me kaikki asuttiin valtion asunnoissa.---
Vaikka se oli valtion asunto niin se käytännössä oli oma.
Ja sä pystyit tekemään sille asunnolle ihan mitä vaan.---
Ja tietkö, yks järkytys mulle oli kun me tultiin, siis vuokra-
asuntoon. Se, että me emme pysty tekemään yhtään
mitään siinä asunnossa. Me voidaan vaan asua ja yrittää
olla tahraamatta! Eli sellainen fiilis oli ja aika sellainen
jyrkkä ero siihen. Ja siis mä muistan, että mun
ensimmäinen ajatus oli, että heti kun mä saan työpaikan,
niin pitää hankkia asunto.”
(Venäläinen nainen 1, 53 v., Vantaa)
Asuimme oman talon rakentamisen ajan kaupungin vuokratalossa, jossa syntyi hyvä kuva venäläisestä asumiskulttuurista, joka kieltämättä on aika erikoinen.
Pihalta kulki roskavana venäläisten asunnon ovelle. Perheen lapset kantoivat metsästä risuja ja roskia porraskäytävään ja repivät pihalta kukat juurineen ja heittivät pitkin porraskäytävän lattiaa. Röökiaskit ja kaljatölkit lensivät pitkin pihaa siihen, mihin ne sattuivat putoamaan, lapset riekkuivat ympäriinsä pitkin yötä jne. jne. Ai niin, roskapussi "unohtui" usein asunnon oven ulkopuolelle. Kaikenlaista väkeälappasi pitkin yötä ja ovet paukkuivat. Ehkä tämä on normaalia Venäjällä muttei kuitenkaan Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750